Gå til innhold

Innvandrerne vil ha eget aldershjem


Craven

Anbefalte innlegg

Problemet er jo at nordmenn flest oppfatter religion som en privatsak. Dermed blir resultatet av forsøket det motsatte av hva de ønsket. (Jamfør sammenligningen med jehovas og mormonere)

Det tror jeg ikke. Det var hauger av folk samlet rundt dem, og så lang kø for gratisbøker at jeg personlig ikke gadd å stå i køen for å få bok.

"Nordmenn flest" er vel for øvrig omtrent like religiøse som meg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 422
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    165

  • ShitDiddelyDo

    25

  • Mandolaika

    24

  • Angustia

    13

Mest aktive i denne tråden

Problemet er jo at nordmenn flest oppfatter religion som en privatsak. Dermed blir resultatet av forsøket det motsatte av hva de ønsket. (Jamfør sammenligningen med jehovas og mormonere)

''Problemet er jo at nordmenn flest oppfatter religion som en privatsak.''

Hvis det er sant, hvorfor skrives det opp, ned og sidelengs om islam i alle landets aviser?

Det er da knapt noe som blir diskutert mer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

what? men sør kan skrive at han ikke vil havne på et hjem med frp tilhengere? hvor er grensen for mobbing?

men for å være alvorlig nå, har jobbet på et gamlehjem, på et kjøkken. å se holdningen til de fleste som jobber der ("der pasientene er et ork, ") så har jeg ikke lyst til å lande på gamlehjem i det hele tatt. og at innvandrere eventuelt vil ha et eget aldershjem, ser jeg på med skeptisk blikk. hvorfor reiser de da ikke hjem til sitt eget land?

'' hvorfor reiser de da ikke hjem til sitt eget land?''

*rister på hodet*

Fordi de fleste er født her, bor her, har norsk statsborgerskap, har betalt skatt her, og har familien her.

Noe annet du lurte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

what? men sør kan skrive at han ikke vil havne på et hjem med frp tilhengere? hvor er grensen for mobbing?

men for å være alvorlig nå, har jobbet på et gamlehjem, på et kjøkken. å se holdningen til de fleste som jobber der ("der pasientene er et ork, ") så har jeg ikke lyst til å lande på gamlehjem i det hele tatt. og at innvandrere eventuelt vil ha et eget aldershjem, ser jeg på med skeptisk blikk. hvorfor reiser de da ikke hjem til sitt eget land?

''what? men sør kan skrive at han ikke vil havne på et hjem med frp tilhengere? hvor er grensen for mobbing?''

For det første så skrev jeg det som en parodi på denne gruppen og på Frps overfokusering på "innvandrere".

For det andre så var det en kommentar rundt tilhengerne av et parti som kontinuerlig angriper de som de anser som "ressurssvake" - alenemødre, trygdede, "innvandrere", muslimer, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kongen dy.

''Problemet er jo at nordmenn flest oppfatter religion som en privatsak.''

Hvis det er sant, hvorfor skrives det opp, ned og sidelengs om islam i alle landets aviser?

Det er da knapt noe som blir diskutert mer.

Med vennlig hilsen

''Hvis det er sant, hvorfor skrives det opp, ned og sidelengs om islam i alle landets aviser?''

Fordi islam ikke er en privatsak for muslimer. Hadde islam vært det ville religionen heller ikke skap problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hvis det er sant, hvorfor skrives det opp, ned og sidelengs om islam i alle landets aviser?''

Fordi islam ikke er en privatsak for muslimer. Hadde islam vært det ville religionen heller ikke skap problemer.

''Fordi islam ikke er en privatsak for muslimer. Hadde islam vært det ville religionen heller ikke skap problemer.''

Men det er ikke muslimene som snakker om islam, men "du og dine".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Problemet er jo at nordmenn flest oppfatter religion som en privatsak.''

Hvis det er sant, hvorfor skrives det opp, ned og sidelengs om islam i alle landets aviser?

Det er da knapt noe som blir diskutert mer.

Med vennlig hilsen

Og hvorfor det tror du? Fordi Norge holder på å bli overbefolket av muslimer. Så du Dagsrevyen i går, hvor det snart er bare innvandrere i en av Oslo's bydeler. Etniske nordmenn orker ikke bo der lenger så de selger og flytter.Der var det _en_ etnisk norsk elev på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor det tror du? Fordi Norge holder på å bli overbefolket av muslimer. Så du Dagsrevyen i går, hvor det snart er bare innvandrere i en av Oslo's bydeler. Etniske nordmenn orker ikke bo der lenger så de selger og flytter.Der var det _en_ etnisk norsk elev på skolen.

Assa. Jeg tror det er 2 % muslimer i Norge. Bydelen i Oslo er for øvrig ikke overbefolket av muslimer, men av innvandrere. Kun en liten del av norges innvandrere er muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Og hvorfor det tror du? Fordi Norge holder på å bli overbefolket av muslimer. Så du Dagsrevyen i går, hvor det snart er bare innvandrere i en av Oslo's bydeler. Etniske nordmenn orker ikke bo der lenger så de selger og flytter.Der var det _en_ etnisk norsk elev på skolen.

Ja, det der var et merkelig innslag. Synd dersom det blir sånn. Best å blandes litt- dersom alle skal kunne vokse pga økt kunnskap/forståelse av andre kulturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor det tror du? Fordi Norge holder på å bli overbefolket av muslimer. Så du Dagsrevyen i går, hvor det snart er bare innvandrere i en av Oslo's bydeler. Etniske nordmenn orker ikke bo der lenger så de selger og flytter.Der var det _en_ etnisk norsk elev på skolen.

''Og hvorfor det tror du? Fordi Norge holder på å bli overbefolket av muslimer. Så du Dagsrevyen i går, hvor det snart er bare innvandrere i en av Oslo's bydeler. Etniske nordmenn orker ikke bo der lenger så de selger og flytter.Der var det _en_ etnisk norsk elev på skolen.''

Etter 40 år med innvandring er 2% av Norges befolkning muslimer. Hva så?

Jeg bor i Oslo sentrum, var på Grønland i går, og skal dit i dag også.

Det er et langt større problem for Norge at over 20% av befolkningen støtter Frp enn at 2% er muslimer.

Med venlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det der var et merkelig innslag. Synd dersom det blir sånn. Best å blandes litt- dersom alle skal kunne vokse pga økt kunnskap/forståelse av andre kulturer.

Jeg er helt enig, men hvordan skal vi blande dem? De har ikke råd til å bo andre steder enn i oslos rimeligste områder. Svært få har råd til å flytte til vestkanten.

For min del kan vi godt tvangsflytte dem til Oslo Vest. Finansiere hus for dem der.

Men noe sier meg at dette ikke er forslag spesielt mange vil si seg enig med meg i. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og hvorfor det tror du? Fordi Norge holder på å bli overbefolket av muslimer. Så du Dagsrevyen i går, hvor det snart er bare innvandrere i en av Oslo's bydeler. Etniske nordmenn orker ikke bo der lenger så de selger og flytter.Der var det _en_ etnisk norsk elev på skolen.''

Etter 40 år med innvandring er 2% av Norges befolkning muslimer. Hva så?

Jeg bor i Oslo sentrum, var på Grønland i går, og skal dit i dag også.

Det er et langt større problem for Norge at over 20% av befolkningen støtter Frp enn at 2% er muslimer.

Med venlig hilsen

Hvorfor rømmer nodmenn bydelen da, hvis det ikke er noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det der var et merkelig innslag. Synd dersom det blir sånn. Best å blandes litt- dersom alle skal kunne vokse pga økt kunnskap/forståelse av andre kulturer.

Hei,

Enig med deg at det er best å blandes.

Samtidig - en ny innvandrer i Norge konfronteres med et politisk parti (med litt over 20% tilhengere) som er "mot" ham/henne, så det er jo ikke så rart at mange av "dem" bosetter seg sammen. Dessverre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor rømmer nodmenn bydelen da, hvis det ikke er noe problem?

Fordommer, for eksempel.

Så har man sosial mobilitet, demografisk mobilitet, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer, for eksempel.

Så har man sosial mobilitet, demografisk mobilitet, osv.

Med vennlig hilsen

Det er nok ikke bare fordommer. Fler og fler begynner å få opp øynene for hvor dette ender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke bare fordommer. Fler og fler begynner å få opp øynene for hvor dette ender.

jaha? Akkurat som da "nordlendingene" flyttet fra Nord-Norge til Oslo for 40 år siden?

Verden går fremover - enten du liker det eller ei. Å tro at man kan få en versjon av Nord-Korea (uten utlendinger) i Norge er ikke bare uønskelig, men totalt uvirkelig.

Så i stedet for å syte er det kanskje bedre at du blir vant med hvordan verden faktisk er?

For verden kommer ikke til å vente på deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke bare fordommer. Fler og fler begynner å få opp øynene for hvor dette ender.

Du burde hoppe av planeten jorden hvis utviklinga skremmer deg. Folkevandringene vestlige land har sett de siste 30 årene har såvidt startet.

Det er alt for sent å være mot innvandring i dag. Den er allerede her. Og mange, mange flere vil de bli.

Ikke nytter det å flytte ut av Norge heller. Dette gjelder hele vesten.

Derfor: Det å forlate planten jorden synes å være din eneste mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde hoppe av planeten jorden hvis utviklinga skremmer deg. Folkevandringene vestlige land har sett de siste 30 årene har såvidt startet.

Det er alt for sent å være mot innvandring i dag. Den er allerede her. Og mange, mange flere vil de bli.

Ikke nytter det å flytte ut av Norge heller. Dette gjelder hele vesten.

Derfor: Det å forlate planten jorden synes å være din eneste mulighet.

I følge moren til Ari Behn så er det visstnok en rimelig trafikk av utenomjordiske også, så det er neppe nok å bare flytte fra Jorden!

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde hoppe av planeten jorden hvis utviklinga skremmer deg. Folkevandringene vestlige land har sett de siste 30 årene har såvidt startet.

Det er alt for sent å være mot innvandring i dag. Den er allerede her. Og mange, mange flere vil de bli.

Ikke nytter det å flytte ut av Norge heller. Dette gjelder hele vesten.

Derfor: Det å forlate planten jorden synes å være din eneste mulighet.

Jeg vet det er for sent...Der ser du hva ukontrollert innvavdring gjør. Folk har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...