Gå til innhold

Hvordan forstå symbolene på stekeovnen?


Gjest stekeovn

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så veldig flink til å lage mat, og nå der jeg har flyttet inn så er det en stekeovne med en masse symboler som jeg ikke forstår noe av. Jeg mener da funksjoner som grill, forvarme osv.

Kan jeg finne det et sted?

På forhånd takk for hjelpen :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ikke ovnen er veldig gammel, kan det hende du finner bruksanvisningen på produsentens hjemmeside....

har lett men finner ingenting der. er slike symboler universielle?+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en bruksanvisning jeg fant ved å google electrolux bruksanvisning komfyr. Du kan forsøke å bytte ut Electrolux med et annet merke. Det kan hende du finner en grrei forklaring på symbolene selv om du ikke finner akkurat den modellen som du har.

I dokumentet i linken står symbolene forklart på s 8-9.

Hvis du har en komfyr ala den der, er det vel naturlig at det finnes følgende symboler:

* en som viser at det er på både over- og undervarme, kanskje med to tyykke streker over hverandre?

* en som viser at det bare er på undervarme (tykk strek nederst?)

* en som viser at varmluft er på (et viftelignende symbol?)

* en som viser at grillen er på (en krøllstrek el lign?)

Og så vil det være en trinnløs bryter for innstilling av gradeantallet.

http://www.electrolux-ui.com:8080/2008/339/611900NO.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...