Gå til innhold

Pappaperm 12 uker?


Gjest hmmmmrf.....

Anbefalte innlegg

Tror du at pappaer ville tatt permisjon på lik linje med mamma hvis det ikke var en fordelingsnøkkel i bånn?

Ja, da tror jeg faktisk at de pappaer som selv hadde ønsket det, hadde gjort det. Uansett så vet de fleste familier sitt eget beste hva angår slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 224
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    57

  • Mandolaika

    48

  • Mammantil3

    37

  • Katt-ja

    14

Mest aktive i denne tråden

Detaljstyre?

Far får X ukers permisjon. Mor får X ukers permisjon (i tillegg til fellesukene).

At ikke mor kan overta fars X uker er like åpenbart som at hun ikke kan overta en sykemelding, eller en permittering på jobben.

Med vennlig hilsen

Jeg tror faktisk at de pappaer som selv hadde ønsket det, hadde gjort det. Uansett så vet de fleste familier sitt eget beste hva angår slikt.

Vi har/hadde tidskonto, så muligheten til å dele var tilstede fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at de pappaer som selv hadde ønsket det, hadde gjort det. Uansett så vet de fleste familier sitt eget beste hva angår slikt.

Vi har/hadde tidskonto, så muligheten til å dele var tilstede fra før.

Joda, men poenget er jo at ungen også trenger faren. Ikke bare det, for samfunnet er det en gevinst for barn som har hatt faren hjemme.

Jeg synes egentlig det er merkelig hva folk skal hisse seg opp for - bare for å finne den minste ting å klage på regjeringen for.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da tror jeg faktisk at de pappaer som selv hadde ønsket det, hadde gjort det. Uansett så vet de fleste familier sitt eget beste hva angår slikt.

Joda, men det er ikke sikkert at sjefen til faren er enig i det.

Og sjefen til moren tenker seg kanskje om en ekstra gang, før han/hun ansetter kvinner, hvis de er mye lengre vekke.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men poenget er jo at ungen også trenger faren. Ikke bare det, for samfunnet er det en gevinst for barn som har hatt faren hjemme.

Jeg synes egentlig det er merkelig hva folk skal hisse seg opp for - bare for å finne den minste ting å klage på regjeringen for.

Med vennlig hilsen

"Joda, men poenget er jo at ungen også trenger faren. Ikke bare det, for samfunnet er det en gevinst for barn som har hatt faren hjemme.

Jeg synes egentlig det er merkelig hva folk skal hisse seg opp for - bare for å finne den minste ting å klage på regjeringen for."

Unnskyld meg, men tror du ikke folk vet sitt eget og barnets beste og forstår dette nok selv til å innrette seg slik det passer dem? Trenger man andre til å "ta seg av" eller fortelle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hmmmmrf.....

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10027612

Fra neste år vil det gjelde dersom lysbakken får det igjennom.

Ok, så det gjelder ikke for oss som allerede har fått barn før 1.juli neste år, da?

Tror noen misforsto ovenfor her for damen som har tatt over min stilling på jobben har tatt over fram til en viss dato. Hvis min permisjon plutselig blir 2 (eller 1 ifølge noen ovenfor) kortere, så betyr det 2 eller 1 uke for meg uten rett til å komme tilbake til jobben og altså ingen inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men det er ikke sikkert at sjefen til faren er enig i det.

Og sjefen til moren tenker seg kanskje om en ekstra gang, før han/hun ansetter kvinner, hvis de er mye lengre vekke.

Med vennlig hilsen

"Joda, men det er ikke sikkert at sjefen til faren er enig i det.

Og sjefen til moren tenker seg kanskje om en ekstra gang, før han/hun ansetter kvinner, hvis de er mye lengre vekke."

Da har politikerne en jobb å gjøre der, isteden for å bestemme hvordan en familie med en nyfødt skal innrette seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Joda, men poenget er jo at ungen også trenger faren. Ikke bare det, for samfunnet er det en gevinst for barn som har hatt faren hjemme.

Jeg synes egentlig det er merkelig hva folk skal hisse seg opp for - bare for å finne den minste ting å klage på regjeringen for."

Unnskyld meg, men tror du ikke folk vet sitt eget og barnets beste og forstår dette nok selv til å innrette seg slik det passer dem? Trenger man andre til å "ta seg av" eller fortelle det?

''Unnskyld meg, men tror du ikke folk vet sitt eget og barnets beste og forstår dette nok selv til å innrette seg slik det passer dem? Trenger man andre til å "ta seg av" eller fortelle det?''

Er det ikke bra at det blir mer likestilling? At unge kvinner får jobber like lett som menn? At unger får et nærere forhold til sin far? Tror du at det hadde vært like mange fedre som tok permisjon hvis ikke det hadde vært noen føringer for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Joda, men poenget er jo at ungen også trenger faren. Ikke bare det, for samfunnet er det en gevinst for barn som har hatt faren hjemme.

Jeg synes egentlig det er merkelig hva folk skal hisse seg opp for - bare for å finne den minste ting å klage på regjeringen for."

Unnskyld meg, men tror du ikke folk vet sitt eget og barnets beste og forstår dette nok selv til å innrette seg slik det passer dem? Trenger man andre til å "ta seg av" eller fortelle det?

Mange gjør det, noen gjør det ikke.

Hvis alle visste hva som var riktig og galt, ville vi ikke trengt hverken lover eller politi eller 30 km/t soner.

Er det greit at jeg inviterer så mange innvandrere jeg ønsker til Norge, eller mener du at noen skal overstyre meg?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Unnskyld meg, men tror du ikke folk vet sitt eget og barnets beste og forstår dette nok selv til å innrette seg slik det passer dem? Trenger man andre til å "ta seg av" eller fortelle det?''

Er det ikke bra at det blir mer likestilling? At unge kvinner får jobber like lett som menn? At unger får et nærere forhold til sin far? Tror du at det hadde vært like mange fedre som tok permisjon hvis ikke det hadde vært noen føringer for det?

"Er det ikke bra at det blir mer likestilling? At unge kvinner får jobber like lett som menn? At unger får et nærere forhold til sin far? Tror du at det hadde vært like mange fedre som tok permisjon hvis ikke det hadde vært noen føringer for det?"

Jo.

Jo.

Jo.

Ja, det tror jeg. Det er ikke bra for barnet om far er motvillig hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når far går ni mnd med morgenkvalme, drar på seg strekkmerker så magen ser ut som krepp-papir, har hemoroidere i månedsvis, godtar at puppene hans ender opp som vrengte baklommer, revner forover og bakover under fødsel og sliter med bekkenløsning i etterkant. Da kan han gladelig få hele permisjonen for min del. Fram til det skjer er permisjonen min!! Har jeg først mått lide så jævlig for å få denne tingen så er det bare på sin plass at jeg skal få kose meg med den også.

Når det er sagt vet jeg mange kvinner ikke koser seg hjemme med ungen de bør absolutt få slippe.

Permisjonen er da ikke en premie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Joda, men det er ikke sikkert at sjefen til faren er enig i det.

Og sjefen til moren tenker seg kanskje om en ekstra gang, før han/hun ansetter kvinner, hvis de er mye lengre vekke."

Da har politikerne en jobb å gjøre der, isteden for å bestemme hvordan en familie med en nyfødt skal innrette seg.

Det er da ingen som tvinger dem til noe som helst. Faren trenger ikke benytte permisjonen sin hvis han ikke ønsker det.

Utover det er det gjør jo politikerne akkurat det - de gjør det mest effektive for å få bedre likestilling, og bedre kontakt mellom fedre og barn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er det ikke bra at det blir mer likestilling? At unge kvinner får jobber like lett som menn? At unger får et nærere forhold til sin far? Tror du at det hadde vært like mange fedre som tok permisjon hvis ikke det hadde vært noen føringer for det?"

Jo.

Jo.

Jo.

Ja, det tror jeg. Det er ikke bra for barnet om far er motvillig hjemme.

Det er da ingen som tvinger han til å være hjemme.

Og det er bedre å være motvillig hjemme (slik at han blir kjent med barnet sitt) enn ikke å være hjemme i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gjør det, noen gjør det ikke.

Hvis alle visste hva som var riktig og galt, ville vi ikke trengt hverken lover eller politi eller 30 km/t soner.

Er det greit at jeg inviterer så mange innvandrere jeg ønsker til Norge, eller mener du at noen skal overstyre meg?

Med vennlig hilsen

"Hvis alle visste hva som var riktig og galt, ville vi ikke trengt hverken lover eller politi eller 30 km/t soner."

Dette blir noe annet, det er ikke nødvendigvis fasiten på rett i alle familier at far SKAL være hjemme så og så lenge. Alle finner den løsningen som passer best for seg og sine. Jeg har mer tro på valgfrihet og på at flere familier får det bedre når de får gjøre slik de selv ønsker.

Det du drar inn med innvandrere gidder jeg ikke kommentere altså. Det er HELT på siden av denne diskusjonen og det vet du nok godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som tvinger han til å være hjemme.

Og det er bedre å være motvillig hjemme (slik at han blir kjent med barnet sitt) enn ikke å være hjemme i det hele tatt.

"Det er da ingen som tvinger han til å være hjemme."

Jo, frivillig tvang, ellers mister man den jo, det kan da neppe være det beste for barnet.

"Og det er bedre å være motvillig hjemme (slik at han blir kjent med barnet sitt) enn ikke å være hjemme i det hele tatt."

Hvordan i alle dager kan du sitte og vite at dette stemmer for alle? Wow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis alle visste hva som var riktig og galt, ville vi ikke trengt hverken lover eller politi eller 30 km/t soner."

Dette blir noe annet, det er ikke nødvendigvis fasiten på rett i alle familier at far SKAL være hjemme så og så lenge. Alle finner den løsningen som passer best for seg og sine. Jeg har mer tro på valgfrihet og på at flere familier får det bedre når de får gjøre slik de selv ønsker.

Det du drar inn med innvandrere gidder jeg ikke kommentere altså. Det er HELT på siden av denne diskusjonen og det vet du nok godt.

Du skrev:

''Unnskyld meg, men tror du ikke folk vet sitt eget og barnets beste og forstår dette nok selv til å innrette seg slik det passer dem? Trenger man andre til å "ta seg av" eller fortelle det?''

og så som svar til det jeg skrev:

''Jeg har mer tro på valgfrihet og på at flere familier får det bedre når de får gjøre slik de selv ønsker.''

Vet du - hvordan barn har det, og at de vokser opp i "balanserte hjem" er langt viktigere og kritisk enn om vi har 100000 ekstra innvandrere i Norge.

At barn får kontakt med begge foreldre (dersom dette lar seg gjøre) er viktig, og det er viktig nok til at vi kan lage lover om det. Vi har lover om alt mulig annet som er langt med irrelevant.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er da ingen som tvinger han til å være hjemme."

Jo, frivillig tvang, ellers mister man den jo, det kan da neppe være det beste for barnet.

"Og det er bedre å være motvillig hjemme (slik at han blir kjent med barnet sitt) enn ikke å være hjemme i det hele tatt."

Hvordan i alle dager kan du sitte og vite at dette stemmer for alle? Wow!

''Hvordan i alle dager kan du sitte og vite at dette stemmer for alle? Wow!''

Fordi det vil være tilfelle langt oftere enn det motsatte.

Og hvordan kan du vite (som du påstår) at foreldrene vet best "for alle"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev:

''Unnskyld meg, men tror du ikke folk vet sitt eget og barnets beste og forstår dette nok selv til å innrette seg slik det passer dem? Trenger man andre til å "ta seg av" eller fortelle det?''

og så som svar til det jeg skrev:

''Jeg har mer tro på valgfrihet og på at flere familier får det bedre når de får gjøre slik de selv ønsker.''

Vet du - hvordan barn har det, og at de vokser opp i "balanserte hjem" er langt viktigere og kritisk enn om vi har 100000 ekstra innvandrere i Norge.

At barn får kontakt med begge foreldre (dersom dette lar seg gjøre) er viktig, og det er viktig nok til at vi kan lage lover om det. Vi har lover om alt mulig annet som er langt med irrelevant.

Med vennlig hilsen

''At barn får kontakt med begge foreldre (dersom dette lar seg gjøre) er viktig, og det er viktig nok til at vi kan lage lover om det.''

Det er det aldeles ikke. Slikt må det være opp til de enkelte foreldre å bestemme. Er du kommunist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''At barn får kontakt med begge foreldre (dersom dette lar seg gjøre) er viktig, og det er viktig nok til at vi kan lage lover om det.''

Det er det aldeles ikke. Slikt må det være opp til de enkelte foreldre å bestemme. Er du kommunist?

Nei, fra tidligere innlegg fra deg så er det jo du som er kommunist, er det ikke?

Ingen tvinger far til å være hjemme. Akkurat som du har lov til å gå på jobb hvis du er sykemeldt, har du lov til å gå på jobb hvis du har permisjon. Og akkurat som sykemelding kan du ikke bare "gi den til en annen".

Vanskeligere er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev:

''Unnskyld meg, men tror du ikke folk vet sitt eget og barnets beste og forstår dette nok selv til å innrette seg slik det passer dem? Trenger man andre til å "ta seg av" eller fortelle det?''

og så som svar til det jeg skrev:

''Jeg har mer tro på valgfrihet og på at flere familier får det bedre når de får gjøre slik de selv ønsker.''

Vet du - hvordan barn har det, og at de vokser opp i "balanserte hjem" er langt viktigere og kritisk enn om vi har 100000 ekstra innvandrere i Norge.

At barn får kontakt med begge foreldre (dersom dette lar seg gjøre) er viktig, og det er viktig nok til at vi kan lage lover om det. Vi har lover om alt mulig annet som er langt med irrelevant.

Med vennlig hilsen

Fatter ikke hvorfor du drar inn innvandrere her.

Jeg tror ikke noe på at man skal tre nedover hodet hvordan folk skal innrette seg i hverdagen sin, som tidligere nevnt er det allerede i dag fullt mulig å dele permisjonen slik man ønsker mellom mor og far og jeg har tro på at de fleste velger å gjøre det slik det passer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...