Gå til innhold

hva er det for noe med rom-folket?


Gjest Romfolket

Anbefalte innlegg

Og derfor er det helt greit å rasere husene?

Det er godt gjort at du ikke engang klarer å ta avstand fra det.

Hvor skrev jeg at det var greit å rasere husene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 473
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • Angustia

    12

  • hulkert

    11

  • hidi, the scorpion

    10

''Og dine fordommer skinner gjennom''

Selvsagt, den måtte jo bare komme. Nå håper du sikkert at jeg skal ta igjen med å bruke personangrep, slik at du får klagd litt. Jeg har tidligere forsvart deg en del, men jeg begynner å se et mønster i hvordan disse trådene utvikler seg nå.

Fordommer og rasister er egenskaper du tilegger folk i håp om å hisse dem opp og vippe dem av pinnen.

Etterpå koser du deg over at folk går til personangrep slik at du kan føle du har vunnet diskusjonen.

Tror ikke alle opplever den saken slik. Du er iallefall ikke den minst agressive her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du barn som blir fjernet hjemmefra FOR å gå på skole, gjør det bra på skolen?

Det er liksom ikke bare "noen som holder ungene hjemme fra skolen", men gjerne folk som har reist i hundrevis av år.

Uansett, det har da blitt forsøkt utallige ganger, tilsynelatende uten suksess.

''Tror du barn som blir fjernet hjemmefra FOR å gå på skole, gjør det bra på skolen?''

Det er bare å gjøre det tidlig nok, og plassere barne i fosterhjem.

''Uansett, det har da blitt forsøkt utallige ganger, tilsynelatende uten suksess.''

Og hvem sin skyld er dette? Den såkalte sigøyner-kulturen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og dine fordommer skinner gjennom''

Selvsagt, den måtte jo bare komme. Nå håper du sikkert at jeg skal ta igjen med å bruke personangrep, slik at du får klagd litt. Jeg har tidligere forsvart deg en del, men jeg begynner å se et mønster i hvordan disse trådene utvikler seg nå.

Fordommer og rasister er egenskaper du tilegger folk i håp om å hisse dem opp og vippe dem av pinnen.

Etterpå koser du deg over at folk går til personangrep slik at du kan føle du har vunnet diskusjonen.

Vedkommende har holdt på slik her i mer enn 10 år. Det er veldig lett å "se" neste trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det jeg mener bør være "vår kultur" er nettopp at man behandler mennesker som individer''

Så du fornekter at mennesker har forskjelillige kulturelle bakgrunnner?

Alle i verden er født i en eller annen kulturisk sammenheng, om noen av de menneskene ikke ønsker å bli forbundet med sitt fødested. så må det respekteres.

Jeg tror at du vil at alle skal føle seg norske, fordi de har norsk pass, jeg tror at de fleste mennesker ønsker seg tilbake til _sin_ kultur og land.

Og jeg skjønner dem godt!!!!

Jeg skrev da intet om at folk ikke er forskjellige. Tvertimot er det åpenbart at de er det - inkl. innad i disse gruppene som "nordmenn" og "romfolk" er det meget forskjellige folk og derfor er det så galt å behandle dem som om de var identiske.

Menneskerettigheten går ikke ut på at folk er identiske, men at de skal behandles sivilisert og som individer (bl.a.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Nei, jeg skriver om fordommer når folk tillegger egenskaper til hele folkegrupper - for eksempel ved å kalle dem tyvpakk (les opp og ned i tråden).

Sør jeg tror du henter frem en del i diskusjonene hos folk, nettopp fordi du er så ekstrem i din iver etter å være PK.

Du greier ikke å ha en diskusjonen uten å snu og vende på det folk sier og dermed blir vi aldri ferdige. Jeg tror du gjør det bevisst og du vet akkurat hva slags reaksjoner du lager hos de andre. Du elsker dette spillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Tror du barn som blir fjernet hjemmefra FOR å gå på skole, gjør det bra på skolen?''

Det er bare å gjøre det tidlig nok, og plassere barne i fosterhjem.

''Uansett, det har da blitt forsøkt utallige ganger, tilsynelatende uten suksess.''

Og hvem sin skyld er dette? Den såkalte sigøyner-kulturen kanskje?

Les litt historie.

Man har forsøkt det med aboriginees i Australia, med samer, osv osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Altså, hvis din kultur er å reise rundt i hundrevis av år, hva skal du da med hus?''

Så da kan de likegodt knuse og ødelegge husene, sier du?

Vel, da nytter det jo ikke forsøke mer. Da må de jo bare bo på gata da eller skogen da.

Og vips ser du hvordan du helt ut av luften tillegger meg meninger som jeg åpenbart ikke har gitt uttrykk for, eller besitter.

Spørsmål: Hva skal folk som reiser hele tiden med hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eh... romfolket er gjerne reisende...

JC, du er faen meg helt håpløs.

Fordi man er såkalt "reisende" er det bare å stjele alt av verdier og så rasere husene? DER har du en god grunn til at sigøynerne er mislikt.

Men å ta avstand fra slikt det er vanskelig det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tulleargumentet kan du dra lenger ut på landet med.

Ingen andre kan gjøre noe med dine holdninger og fordommer enn deg selv. Det er du som har det fulle ansvaret for dem. Ikke skyld på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men egentlig er det et viktig poeng: det vesentlige er jo ikke om de er romfolk eller samer eller finnmarkinger.

Det vesentlige er om individet er "uten utdanning", eller "kriminell", eller... Og så begynner man å gjøre noe med de som faktisk har behov for noe, og ikke alle de som hører inn i en bestemt folkegruppe.

Med vennlig hilsen

Har du noen personlig erfaring med rom-folket? Slik jeg kjenner dem, er de mer enn ensartet nok som gruppe, og de har sin egen selvstendige kultur uavhengig av hvilket land de bor i, slik at det blir fornuftig å snakke om rom-folket som en egen kategori. Jeg har forøvrig sansen for deler av kulturen deres. De er veldig sosiale og vokser opp sammen med alle generasjoner tett innpå hverandre. Samholdet er sterkt. I vår kultur er vi på vei til å bli en gjeng tilknytningsforstyrrede kalde sjeler som foretrekker å bo i hvert vårt sykelig renslige hus og omgås minst mulig med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JC, du er faen meg helt håpløs.

Fordi man er såkalt "reisende" er det bare å stjele alt av verdier og så rasere husene? DER har du en god grunn til at sigøynerne er mislikt.

Men å ta avstand fra slikt det er vanskelig det...

Jeg har fremdeles ikke skrevet et ord om at det var OK å rasere husene. Det er meget typisk at hver gang du står fast, så forsøker du stråmannsargumentasjonen din.

Hvis du må ha det inn enda en gang:

Hva skal folk som reiser hele tiden med et hus på en grunnmur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips ser du hvordan du helt ut av luften tillegger meg meninger som jeg åpenbart ikke har gitt uttrykk for, eller besitter.

Spørsmål: Hva skal folk som reiser hele tiden med hus?

Det er ingen som tvinger dem å flytte inn i husene. Og det er ihvertfall ikke nødvendig å STJELE alt som er av verdier og så rasere husene.

Det er godt gjort hvordan du konsekvent alltid klarer å snu alt opp ned for å få virkeligheten til å passe med ditt pk-kart. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Og vips ser du hvordan du helt ut av luften tillegger meg meninger som jeg åpenbart ikke har gitt uttrykk for, eller besitter.

Spørsmål: Hva skal folk som reiser hele tiden med hus?

''Spørsmål: Hva skal folk som reiser hele tiden med hus?''

Så det man ikke ha bruk for knuser man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Vedkommende har holdt på slik her i mer enn 10 år. Det er veldig lett å "se" neste trekk.

''Vedkommende har holdt på slik her i mer enn 10 år. Det er veldig lett å "se" neste trekk.''

Så hvorfor diskuterer du da med Sør? Hvis du vet alle hans neste trekk, så trenger du ikke å diskutere engang!

Du kan diskutere med alle andre, men du trenger ikke å diskutere med Sør, for deretter at dere klager på hverandre til Webmaster!

Dere må begge ta dere i sammen, om dere da ikke elsker å hakkke på hverandre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør jeg tror du henter frem en del i diskusjonene hos folk, nettopp fordi du er så ekstrem i din iver etter å være PK.

Du greier ikke å ha en diskusjonen uten å snu og vende på det folk sier og dermed blir vi aldri ferdige. Jeg tror du gjør det bevisst og du vet akkurat hva slags reaksjoner du lager hos de andre. Du elsker dette spillet.

''Du greier ikke å ha en diskusjonen uten å snu og vende på det folk sier og dermed blir vi aldri ferdige. ''

Det er beviselig DU som gjør dette, ref. din påstand om at jeg synes det var ok å rasere hus. Noe jeg selvsagt aldri skrev.

====

''Sør jeg tror du henter frem en del i diskusjonene hos folk, nettopp fordi du er så ekstrem i din iver etter å være PK.''

Jeg har ingen iver etter å være "PK" - det er et totalt meningsløst konsept, hvilket jeg har påpekt utallige ganger. (Les Wiki, hvis du ikke tror meg.)

Det burde ikke være så overraskende for deg at det som jeg ivrer for er Menneskerettigheter og humanistiske verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vedkommende har holdt på slik her i mer enn 10 år. Det er veldig lett å "se" neste trekk.''

Så hvorfor diskuterer du da med Sør? Hvis du vet alle hans neste trekk, så trenger du ikke å diskutere engang!

Du kan diskutere med alle andre, men du trenger ikke å diskutere med Sør, for deretter at dere klager på hverandre til Webmaster!

Dere må begge ta dere i sammen, om dere da ikke elsker å hakkke på hverandre;)

''for deretter at dere klager på hverandre til Webmaster!''

Det er sør som pleier å sladre til webmaster som en liten sippunge. Jeg har aldri gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...