Gå til innhold

hva er det for noe med rom-folket?


Gjest Romfolket

Anbefalte innlegg

Det er ingen som snakker om å sende noen i konsentrasjonsleir nu. Derimot bør det settes krav. Hvis man ikke ønsker/vil bidra med noe til samfunnet kan man heller ikke kreve noe tilbake.

Det var ingen som snakket om det i 1930 heller.

Eller i 1931.

Eller 1935.

Men etter 1940 så skjedde det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 473
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • Angustia

    12

  • hulkert

    11

  • hidi, the scorpion

    10

Det var ingen som snakket om det i 1930 heller.

Eller i 1931.

Eller 1935.

Men etter 1940 så skjedde det!

Nu er det ikke nødvendig å overdramatisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkeligdetder

Nettopp. Du vet ikke, og visste neppe at de engang ble sendt dit.

Slik uvitenhet er flaut.

Selvfølgelig vet jeg at de ble sendt dit, noe som var/er utrolig tragisk, vondt, leit og i høyeste grad uriktig! Jeg skrev ikke at jeg ikke visste det, men at jeg akkurat nå ikke gadd å søke informasjon om eksakt antall slik du spurte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge det går utover andre, og de blir sett på som "problem" så er det OK?

Da har du misforstått meg.

Det jeg ser i denne diskusjonen er to leire som er opptatt av å rakke ned på hverandre. Jeg gleder meg til første konstruktive forslag for å gjøre noe med problemet. Personangrepene er gjespende kjedelige etter hvert, og grunnen til at jeg alltid har lange pauser fra DOL.

Og jeg er enig med Oslo kommune og regjeringen som anerkjenner det som et problem. Derfor har de også nå i det siste iverksatt målrettede tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkeligdetder

Det var ingen som snakket om det i 1930 heller.

Eller i 1931.

Eller 1935.

Men etter 1940 så skjedde det!

Ta medisinen din! Du er altfor overdramatiserende, mistroisk og paranoid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du misforstått meg.

Det jeg ser i denne diskusjonen er to leire som er opptatt av å rakke ned på hverandre. Jeg gleder meg til første konstruktive forslag for å gjøre noe med problemet. Personangrepene er gjespende kjedelige etter hvert, og grunnen til at jeg alltid har lange pauser fra DOL.

Og jeg er enig med Oslo kommune og regjeringen som anerkjenner det som et problem. Derfor har de også nå i det siste iverksatt målrettede tiltak.

Jeg er ikke imot tiltak.

Jeg er mot "hva er det med XXXX" (homofile, samer, osv osv osv)-tråder, hvor den eneste åpenbare hensikten er å rakke ned på en gruppe mennesker. ("Hva har de tilført samfunnet?" osv.)

Når denne gruppen tidligere har blitt utsatt for det samme, og det endte opp med at de ble sendt til konsentrasjonsleire, så er litt "takt og tone" et minimumskrav.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig vet jeg at de ble sendt dit, noe som var/er utrolig tragisk, vondt, leit og i høyeste grad uriktig! Jeg skrev ikke at jeg ikke visste det, men at jeg akkurat nå ikke gadd å søke informasjon om eksakt antall slik du spurte om.

Hvorfor tror du de ble sendt dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du misforstått meg.

Det jeg ser i denne diskusjonen er to leire som er opptatt av å rakke ned på hverandre. Jeg gleder meg til første konstruktive forslag for å gjøre noe med problemet. Personangrepene er gjespende kjedelige etter hvert, og grunnen til at jeg alltid har lange pauser fra DOL.

Og jeg er enig med Oslo kommune og regjeringen som anerkjenner det som et problem. Derfor har de også nå i det siste iverksatt målrettede tiltak.

''Og jeg er enig med Oslo kommune og regjeringen som anerkjenner det som et problem. Derfor har de også nå i det siste iverksatt målrettede tiltak.''

Nettopp!! Det er et problem når en så stor prosentdel av en gruppe blir opplært til å livnære seg av kriminalitet. Da er det jo positivt at man ser på mulige tiltak som kan gjøres i forsøk på å forbedre denne statisktikken. Så vidt jeg kan se er ikke konsentrasjonsleir et av tiltakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke imot tiltak.

Jeg er mot "hva er det med XXXX" (homofile, samer, osv osv osv)-tråder, hvor den eneste åpenbare hensikten er å rakke ned på en gruppe mennesker. ("Hva har de tilført samfunnet?" osv.)

Når denne gruppen tidligere har blitt utsatt for det samme, og det endte opp med at de ble sendt til konsentrasjonsleire, så er litt "takt og tone" et minimumskrav.

Med vennlig hilsen

Denne takt og tone greia burde gjelde når du omtaler Frp-velgere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke imot tiltak.

Jeg er mot "hva er det med XXXX" (homofile, samer, osv osv osv)-tråder, hvor den eneste åpenbare hensikten er å rakke ned på en gruppe mennesker. ("Hva har de tilført samfunnet?" osv.)

Når denne gruppen tidligere har blitt utsatt for det samme, og det endte opp med at de ble sendt til konsentrasjonsleire, så er litt "takt og tone" et minimumskrav.

Med vennlig hilsen

Ja, og du kan jo gjette hvorfor noen skriver de tingene her på DOL. De vet at en slik tråd tiltrekker seg personangrep og ufine argumenter som et stykke naturgjødsel tiltrekker seg fluer en varm sommerdag. Og da blir debatten(e) endeløse om hvem som sa hva istedet for konstruktive innspill.

Men om det er det man vil med dette forumet, så velbekomme, men jeg har faktisk litt større tiltro til deg, Sør - som virker som en belest og oppegående mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og jeg er enig med Oslo kommune og regjeringen som anerkjenner det som et problem. Derfor har de også nå i det siste iverksatt målrettede tiltak.''

Nettopp!! Det er et problem når en så stor prosentdel av en gruppe blir opplært til å livnære seg av kriminalitet. Da er det jo positivt at man ser på mulige tiltak som kan gjøres i forsøk på å forbedre denne statisktikken. Så vidt jeg kan se er ikke konsentrasjonsleir et av tiltakene.

Jeg har heller ikke kritisert Oslo kommune for å tilby hus og utdanning.

Jeg har kritisert folk for det de har skrevet om "rom-folk" i denne tråden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og du kan jo gjette hvorfor noen skriver de tingene her på DOL. De vet at en slik tråd tiltrekker seg personangrep og ufine argumenter som et stykke naturgjødsel tiltrekker seg fluer en varm sommerdag. Og da blir debatten(e) endeløse om hvem som sa hva istedet for konstruktive innspill.

Men om det er det man vil med dette forumet, så velbekomme, men jeg har faktisk litt større tiltro til deg, Sør - som virker som en belest og oppegående mann.

Mitt konstruktive innspill var å påpeke at generaliseringer (mer eller mindre at alle var tyvpakk, eller hva det var) ikke er akseptabelt (selv om det hadde vært sant), fordi det er personangrep på rom-folket.

Så du ikke det "Romfolket" (nicket) skrev? Vedkommende ER rom, og blir rammet av dritten som kastes.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest merkeligdetder

Jeg har heller ikke kritisert Oslo kommune for å tilby hus og utdanning.

Jeg har kritisert folk for det de har skrevet om "rom-folk" i denne tråden.

Med vennlig hilsen

''Jeg har kritisert folk for det de har skrevet om "rom-folk" i denne tråden.''

Her innrømmer du at du har kommet med personangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har kritisert folk for det de har skrevet om "rom-folk" i denne tråden.''

Her innrømmer du at du har kommet med personangrep.

Det er da ikke personangrep å kritisere det folk har skrevet????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkeligdetder

Det er da ikke personangrep å kritisere det folk har skrevet????

Jo, Sør selv mener jo det. Bruker bare hans ord mot ham igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Sør selv mener jo det. Bruker bare hans ord mot ham igjen.

Personangrep er slikt som dette:

''Jeg har mange ganger lurt på hvilken psykiatrisk diagnose som hadde passet på ham. Synd jeg ikke kan nok om psykiske lidelser og personlighetsforstyrrelser til å stille diagnosen...

NOE må jo feile ham!

– merkeligdetder''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oldemor, sigøyner, spåkone

besteforelder, halvt sigøyner, postbetjent

forelder, kvart sigøyner, sivilingeniør

meg selv, 1/8 sigøyner, embedsstudie

Evolution i praksis. Spørsmålet er om du hadde vært der du er i dag dersom du hadde vært 100 % "romenser"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkeligdetder

Nettopp. Du vet ikke, og visste neppe at de engang ble sendt dit.

Slik uvitenhet er flaut.

Og dette (skrevet av Sør til meg i romfolk-tråden) definerer jeg også som personangrep:

''Nettopp. Du vet ikke, og visste neppe at de engang ble sendt dit.

Slik uvitenhet er flaut.''

(Dette skrev du bare på antakelser bare fordi jeg sa at jeg (i likhet med deg når du fikk et annet spørsmål fra speer) ikke akkurat nå gadd å søke opp den informasjonen som gikk på hvor mange sigøynere som ble sendt til konsentrasjonsleire).

''Nei, hvorfor skulle du det. Du har dine fordommer, og er vel ikke interessert i fakta?''

( Her påstår du at jeg har fordommer og ikke er interessert i fakta).

''Og vips var du over på personangrep.

Takk! Så fornøyelig lett du er å vippe av pinnen!''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personangrep er slikt som dette:

''Jeg har mange ganger lurt på hvilken psykiatrisk diagnose som hadde passet på ham. Synd jeg ikke kan nok om psykiske lidelser og personlighetsforstyrrelser til å stille diagnosen...

NOE må jo feile ham!

– merkeligdetder''

Og slik som dette:

''Dette er den vanlige måten denne dåsemikkelen diskuterer på. – speer''

og dette:

''NHD "diagnostiserte" jo han visstnok som narsissist for noen år siden. – speer''

og dette:

''Aha! Stakkars fyr... – merkeligdetder''

Kunne laga lista mye lenger, men må hoppe til køys. Håper denne ukulturen ikke slår rot på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...