Gå til innhold

Forbud kan bli buffer mot ekstremisme


Gjest Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke nettbanken din bryr seg. Jeg har ikke vært i en bank på flere år.

Solbriller er mer enn store nok til å skjule folks ansikt, og de blir brukt slik også.

''Solbriller er mer enn store nok til å skjule folks ansikt, og de blir brukt slik også.''

Neida. Ikke på samme måte som gitter forran ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 271
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    95

  • hidi, the scorpion

    21

  • ShitDiddelyDo

    18

  • Holmes

    6

Mest aktive i denne tråden

''Solbriller er mer enn store nok til å skjule folks ansikt, og de blir brukt slik også.''

Neida. Ikke på samme måte som gitter forran ansiktet.

Solbriller og en tettsittende hettegenser gjør jobben, og du blir så anonym at bildene vanligvis ikke kan brukes til å identifisere deg.

Niqab har ikke gitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja, for bankranere er selvsagt veldig lovlydige mennesker, så hvis de ser at det er forbudt med burka, så ta de den nok av før de raner banken!

Jepp!

''Ja, for bankranere er selvsagt veldig lovlydige mennesker, så hvis de ser at det er forbudt med burka, så ta de den nok av før de raner banken!''

Selvfølgelig gjør de det;)

Var burka forbudt, så ville det vel virke mistenkelig om burkakledde "kvinner" gikk inn i en bank....eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det funker ikke å bruke Franklin-sitater i Norge. Vi er for redd for troll. Det funker i USA - der deres forhold til religionsfrihet er på et absurd nivå, så de synker ikke ned på vårt nivå i debatten.''

Men det er ikke like lett for oss ateister der borte...

Nei, de er i overkant religiøse etter min smak også, det er sant. :)

Jeg lurer på om dette er siden jeg leste på tidligere, og i så fall er siden hans helt vannvittig. Dvs - det er vannvittig at det er nødvendig. :o

I følge en dokumentar NRK viste for ikke lenge siden er 12.6 % av USAs befolkning med i såpass fanatiske kristengrupper at de bare omtales som "det kristne Taliban".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, for bankranere er selvsagt veldig lovlydige mennesker, så hvis de ser at det er forbudt med burka, så ta de den nok av før de raner banken!''

Selvfølgelig gjør de det;)

Var burka forbudt, så ville det vel virke mistenkelig om burkakledde "kvinner" gikk inn i en bank....eller?

Jeg tror det vil virke mistenkelig hvis en burkakledd kvinne gikk inn i en bank i dag også. ;)

Selv jeg ville stirret hvis jeg så en burkakledd kvinne i Oslo, og dratt fram kameraet for å bevise at jeg faktisk har sett en sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Solbriller og en tettsittende hettegenser gjør jobben, og du blir så anonym at bildene vanligvis ikke kan brukes til å identifisere deg.

Niqab har ikke gitter.

''Niqab har ikke gitter.''

Så lenge ansiktet vises, så kan de være så heldekkende de bare vil! Men ingen frie mennesker skulle behøve å leve et liv bak gitter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Niqab har ikke gitter.''

Så lenge ansiktet vises, så kan de være så heldekkende de bare vil! Men ingen frie mennesker skulle behøve å leve et liv bak gitter;)

Niqab har ikke gitter, men det er kun øynene som synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg tror det vil virke mistenkelig hvis en burkakledd kvinne gikk inn i en bank i dag også. ;)

Selv jeg ville stirret hvis jeg så en burkakledd kvinne i Oslo, og dratt fram kameraet for å bevise at jeg faktisk har sett en sånn.

''Selv jeg ville stirret hvis jeg så en burkakledd kvinne i Oslo, og dratt fram kameraet for å bevise at jeg faktisk har sett en sånn.''

Det er såpass, ja....Pass på å få med noe av bakgrunnen ellers kan du få problemer med å overbevise andrer om at det faktisk var i Oslo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Niqab har ikke gitter.''

Så lenge ansiktet vises, så kan de være så heldekkende de bare vil! Men ingen frie mennesker skulle behøve å leve et liv bak gitter;)

''Så lenge ansiktet vises, så kan de være så heldekkende de bare vil! Men ingen frie mennesker skulle behøve å leve et liv bak gitter;)''

Ingen frie mennesker burde tro det er en Gud som er bedre enn dem?

Ingen frie mennesker burde....

Hva med å la folk få bestemme slikt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Selv jeg ville stirret hvis jeg så en burkakledd kvinne i Oslo, og dratt fram kameraet for å bevise at jeg faktisk har sett en sånn.''

Det er såpass, ja....Pass på å få med noe av bakgrunnen ellers kan du få problemer med å overbevise andrer om at det faktisk var i Oslo:)

Tror ikke det blir så vanskelig å overbevise folk om det. Når man leser på nettet skulle man tro det var rundt 50 % burkakledde muslimer i Oslo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Så lenge ansiktet vises, så kan de være så heldekkende de bare vil! Men ingen frie mennesker skulle behøve å leve et liv bak gitter;)''

Ingen frie mennesker burde tro det er en Gud som er bedre enn dem?

Ingen frie mennesker burde....

Hva med å la folk få bestemme slikt selv?

Liker å tro at Gud er bedre enn oss, vi selv er jo ikke så mye å rope hjem om....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å tro at Gud er bedre enn oss, vi selv er jo ikke så mye å rope hjem om....;)

Definer "bedre enn".

Skal man tro Herrens Ord i bibelen er han ikke akkurat noen barmhjertig samaritan - for å si det forsiktig.

Har du dagens VG? Gå i så fall inn på meninger (mot slutten av avisen), og les det lange innlegget en kristen mann har skam i livet nok til å skrive under fullt navn om Gelius (og Rosemarie Køhn - den lesba!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Tror ikke det blir så vanskelig å overbevise folk om det. Når man leser på nettet skulle man tro det var rundt 50 % burkakledde muslimer i Oslo. :)

Det er ikke mange burkakledde. Tor ikke jeg har sett noe, men har sett niqabkledde hvor bare øynene synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da like ekstremt å diktere hvordan befolkingen kan kle seg, som å dekke til ansiktet.

Og at "det er omtrent ingen som går slik" (hvilket jeg har påstått lenge) viser jo nettopp at hele denne diskusjonen bare er hysteri hausett opp av folk på den formynderiske høyresiden og media.

Med vennlig hilsen

Det er ikke lov å gå i stemmelokale uten å gi seg til kjenne. Det er ikke lov å ta ut penger i banken uten å vise ID osv. Det er rett og slett ikke lov å dekke til ansiktet i alle sammenhenger og ingen gjør det. Å presisere dette ordentlig nå mens ingen blir rammet av det er riktig i mine øyne. Vi kan ikke ha det sånn at noen nekter å oppgi sin identitet og må ha klare retningslinjer.

Jeg er enig i at vi skal ikke Iran tilstander her, men så vidt jeg vet så er det ikke lov å gå naken på gata, inn i en bank eller butikk. Hva er forskjellen på det og å forby heldekkende drakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange burkakledde. Tor ikke jeg har sett noe, men har sett niqabkledde hvor bare øynene synes.

Jeg har ikke sett noen av delene, men hijab er det mye av. Jeg klarer dog ikke å se problemet med det. Synes til og med det ser ut som om mange bruker en del varianter av hijaben som mote, og er regelrett snasne i plagget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har ikke sett noen av delene, men hijab er det mye av. Jeg klarer dog ikke å se problemet med det. Synes til og med det ser ut som om mange bruker en del varianter av hijaben som mote, og er regelrett snasne i plagget. :)

Det er stor forskjell på hijab og niqab. Jeg har sett en del med niqab også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange burkakledde. Tor ikke jeg har sett noe, men har sett niqabkledde hvor bare øynene synes.

I Danmark var det mellom 0 og 3 med burka, og ca 150 med niqab.

ca halvdelen av de med niqab er etnisk danske (!).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

I Danmark var det mellom 0 og 3 med burka, og ca 150 med niqab.

ca halvdelen av de med niqab er etnisk danske (!).

Med vennlig hilsen

Du har fortalt det før og det endrer ikke på mine meninger. Plagget er like diskriminerende uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...