Gå til innhold

Forbud kan bli buffer mot ekstremisme


Gjest Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Definer "bedre enn".

Skal man tro Herrens Ord i bibelen er han ikke akkurat noen barmhjertig samaritan - for å si det forsiktig.

Har du dagens VG? Gå i så fall inn på meninger (mot slutten av avisen), og les det lange innlegget en kristen mann har skam i livet nok til å skrive under fullt navn om Gelius (og Rosemarie Køhn - den lesba!).

Leser kun aviser på nett.

Det kristne ofte glemmer å nevne er at ekteskapsbrytere, tyver, løgnere er dømt nord og ned på samme linje som homofile og prester som Gelius.......

Det vil bli rimelig tomt i himmelen, spør du meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 271
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    95

  • hidi, the scorpion

    21

  • ShitDiddelyDo

    18

  • Holmes

    6

Mest aktive i denne tråden

Du har fortalt det før og det endrer ikke på mine meninger. Plagget er like diskriminerende uansett.

Det er jeg enig med deg i, men hvor har du sett dette i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Danmark var det mellom 0 og 3 med burka, og ca 150 med niqab.

ca halvdelen av de med niqab er etnisk danske (!).

Med vennlig hilsen

Blir det bedre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å gå i stemmelokale uten å gi seg til kjenne. Det er ikke lov å ta ut penger i banken uten å vise ID osv. Det er rett og slett ikke lov å dekke til ansiktet i alle sammenhenger og ingen gjør det. Å presisere dette ordentlig nå mens ingen blir rammet av det er riktig i mine øyne. Vi kan ikke ha det sånn at noen nekter å oppgi sin identitet og må ha klare retningslinjer.

Jeg er enig i at vi skal ikke Iran tilstander her, men så vidt jeg vet så er det ikke lov å gå naken på gata, inn i en bank eller butikk. Hva er forskjellen på det og å forby heldekkende drakt?

''Det er ikke lov å gå i stemmelokale uten å gi seg til kjenne. Det er ikke lov å ta ut penger i banken uten å vise ID osv. Det er rett og slett ikke lov å dekke til ansiktet i alle sammenhenger og ingen gjør det. Å presisere dette ordentlig nå mens ingen blir rammet av det er riktig i mine øyne. Vi kan ikke ha det sånn at noen nekter å oppgi sin identitet og må ha klare retningslinjer.''

For det første er dette problemer som man lett fikser i andre deler av verden. For det andre er argumenter som "stemmeavgivelse" neppe relevant. Det skjer en gang hvert 2. eller 4. år, og det er neppe mange i burka som stemmer.

''Jeg er enig i at vi skal ikke Iran tilstander her, men så vidt jeg vet så er det ikke lov å gå naken på gata, inn i en bank eller butikk. Hva er forskjellen på det og å forby heldekkende drakt?''

Nakenhet går på sedelighet.

Å forby heldekkende drakt i offentligheten går på å trakassere muslimer, i all hovedsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på hijab og niqab. Jeg har sett en del med niqab også.

Jeg vet det er stor forskjell på hijab og niquab. Sistnevnte ville jeg lagt merke til.

Eneste stedet jeg har sett den slags var i en mellomlanding i emaratene, men jeg husker ikke hva stasen het (det var noe heldekkende greier, men verken niquab eller burka, ble jeg fortalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Hvor har du sett dem i Oslo?

Jeg kan ikke si det for da avslører jeg hvor jeg står og venter på bussen hver dag, men det er i sentrum :-)

Jeg har sittet sammen med ei på bussen også. Hun hadde meg seg sin lille sønn. Jeg lurer på hvordan det er føles for sønnen når mor henter i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser kun aviser på nett.

Det kristne ofte glemmer å nevne er at ekteskapsbrytere, tyver, løgnere er dømt nord og ned på samme linje som homofile og prester som Gelius.......

Det vil bli rimelig tomt i himmelen, spør du meg;)

''Det vil bli rimelig tomt i himmelen, spør du meg;)''

Hehe, ja, det kan se sånn ut, men så var det dette med det bortkomne lammet som elskes høyest av alle. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg vet det er stor forskjell på hijab og niquab. Sistnevnte ville jeg lagt merke til.

Eneste stedet jeg har sett den slags var i en mellomlanding i emaratene, men jeg husker ikke hva stasen het (det var noe heldekkende greier, men verken niquab eller burka, ble jeg fortalt).

Sharia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fortalt det før og det endrer ikke på mine meninger. Plagget er like diskriminerende uansett.

Men det er faktisk ikke ulovlig å være mot likestilling i Norge.

Det er heller ikke lovstridig å annonsere det til hele verden. Det er en del av religions- og ytringsfriheten i Grunnloven.

Vi kan da ikke forby alle meningene vi ikke liker?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharia?

Nei, det var noe annet. Jeg tror du vet ordet. Jeg ble først fortalt det av en eller annen, glemte det - og så mener jeg at jeg nevnte det her, og at det var du som sa hva det het. Men nå har jeg glemt det igjen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ikke lov å gå i stemmelokale uten å gi seg til kjenne. Det er ikke lov å ta ut penger i banken uten å vise ID osv. Det er rett og slett ikke lov å dekke til ansiktet i alle sammenhenger og ingen gjør det. Å presisere dette ordentlig nå mens ingen blir rammet av det er riktig i mine øyne. Vi kan ikke ha det sånn at noen nekter å oppgi sin identitet og må ha klare retningslinjer.''

For det første er dette problemer som man lett fikser i andre deler av verden. For det andre er argumenter som "stemmeavgivelse" neppe relevant. Det skjer en gang hvert 2. eller 4. år, og det er neppe mange i burka som stemmer.

''Jeg er enig i at vi skal ikke Iran tilstander her, men så vidt jeg vet så er det ikke lov å gå naken på gata, inn i en bank eller butikk. Hva er forskjellen på det og å forby heldekkende drakt?''

Nakenhet går på sedelighet.

Å forby heldekkende drakt i offentligheten går på å trakassere muslimer, i all hovedsak.

Du kan ikke være sikker på at ingen stemmer i burka eller niqab uansett hvor ofte det er valg. Det er ingen argumenter at det er valg kun hvert andre år. Det er ofte nok til at det må finnes regler.

Jeg er ikke helt med på at det er pga. diskriminering av muslimer at heldekkende plagg må forbys i noen sammenhenger. Jeg vet at mange muslimer er enige med meg i dette spørsmålet. Tror du at de diskriminerer seg selv og det må du beskytte dem mot?

Når man kan forby nakenhet kan man også forby heldekkende plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ikke lov å gå i stemmelokale uten å gi seg til kjenne. Det er ikke lov å ta ut penger i banken uten å vise ID osv. Det er rett og slett ikke lov å dekke til ansiktet i alle sammenhenger og ingen gjør det. Å presisere dette ordentlig nå mens ingen blir rammet av det er riktig i mine øyne. Vi kan ikke ha det sånn at noen nekter å oppgi sin identitet og må ha klare retningslinjer.''

For det første er dette problemer som man lett fikser i andre deler av verden. For det andre er argumenter som "stemmeavgivelse" neppe relevant. Det skjer en gang hvert 2. eller 4. år, og det er neppe mange i burka som stemmer.

''Jeg er enig i at vi skal ikke Iran tilstander her, men så vidt jeg vet så er det ikke lov å gå naken på gata, inn i en bank eller butikk. Hva er forskjellen på det og å forby heldekkende drakt?''

Nakenhet går på sedelighet.

Å forby heldekkende drakt i offentligheten går på å trakassere muslimer, i all hovedsak.

''Å forby heldekkende drakt i offentligheten går på å trakassere muslimer, i all hovedsak.''

Det er din tolkning. Og den er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ikke lov å gå i stemmelokale uten å gi seg til kjenne. Det er ikke lov å ta ut penger i banken uten å vise ID osv. Det er rett og slett ikke lov å dekke til ansiktet i alle sammenhenger og ingen gjør det. Å presisere dette ordentlig nå mens ingen blir rammet av det er riktig i mine øyne. Vi kan ikke ha det sånn at noen nekter å oppgi sin identitet og må ha klare retningslinjer.''

For det første er dette problemer som man lett fikser i andre deler av verden. For det andre er argumenter som "stemmeavgivelse" neppe relevant. Det skjer en gang hvert 2. eller 4. år, og det er neppe mange i burka som stemmer.

''Jeg er enig i at vi skal ikke Iran tilstander her, men så vidt jeg vet så er det ikke lov å gå naken på gata, inn i en bank eller butikk. Hva er forskjellen på det og å forby heldekkende drakt?''

Nakenhet går på sedelighet.

Å forby heldekkende drakt i offentligheten går på å trakassere muslimer, i all hovedsak.

''Nakenhet går på sedelighet.''

Det begrepet kan omdefineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er stor forskjell på hijab og niquab. Sistnevnte ville jeg lagt merke til.

Eneste stedet jeg har sett den slags var i en mellomlanding i emaratene, men jeg husker ikke hva stasen het (det var noe heldekkende greier, men verken niquab eller burka, ble jeg fortalt).

Chador, formodentlig?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Nei, det var noe annet. Jeg tror du vet ordet. Jeg ble først fortalt det av en eller annen, glemte det - og så mener jeg at jeg nevnte det her, og at det var du som sa hva det het. Men nå har jeg glemt det igjen ...

Jeg skrev det feil;-) Jeg lurte bare på om du mellomlandet i Sharjah?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si det for da avslører jeg hvor jeg står og venter på bussen hver dag, men det er i sentrum :-)

Jeg har sittet sammen med ei på bussen også. Hun hadde meg seg sin lille sønn. Jeg lurer på hvordan det er føles for sønnen når mor henter i barnehagen.

Jeg tror neppe at det er et problem for sønnen at mor henter han i barnehagen. Hvorfor skulle det være større problem for han enn for et barn med mor i rullestol eller far som mangler en arm?

Det betyr ikke at jeg forsvarer slike plagg i det offentlige rom, og jeg synes det er et argument at foreldrene skal vise sitt ansikt når de leverer eller henter barn i barnehage. Hvordan skal personalet ellers vite at det er riktige personer de leverer barnet til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...