Gå til innhold

Fibromyalgi og utmattelse.


Hønemoren

Anbefalte innlegg

Mange vitamin/mineralprodukter som selges på apoteket er ikke av god kvalitet. De er ofte syntetisk tilverket, og pga at det er presset veldig hardt sammen, er biotilgjengeligheten dårlig. Sagt på en dårlig måte - du bæsjer ut det meste før det har rukket å bli tatt opp i kroppen ;)

Jeg mener, som homeopaten til Hønemoren, at maten vi spiser stort sett ikke gir oss den næringen vi trenger. Da er det viktig å tilføre vitaminer, mineraler og sporstoffer, samt omega-3 (om man ikke er flink til å spise mye fet fisk).

Helsekosten har bedre utvalg av vitamineraler av god kvalitet, men man må undersøke litt for å finne hvilke produkter det er verdt å bruke pengene sine på.

Bare tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Hønemoren

    19

  • Mallan1365381102

    8

  • jubalong70

    5

  • Madelenemie

    5

Gjest Elextra

Mange vitamin/mineralprodukter som selges på apoteket er ikke av god kvalitet. De er ofte syntetisk tilverket, og pga at det er presset veldig hardt sammen, er biotilgjengeligheten dårlig. Sagt på en dårlig måte - du bæsjer ut det meste før det har rukket å bli tatt opp i kroppen ;)

Jeg mener, som homeopaten til Hønemoren, at maten vi spiser stort sett ikke gir oss den næringen vi trenger. Da er det viktig å tilføre vitaminer, mineraler og sporstoffer, samt omega-3 (om man ikke er flink til å spise mye fet fisk).

Helsekosten har bedre utvalg av vitamineraler av god kvalitet, men man må undersøke litt for å finne hvilke produkter det er verdt å bruke pengene sine på.

Det var svar på et gammelt innlegg.

Jeg vil ikke tro kosttilskudd er nødvendig om man spiser sunt og variert, kanskje bortsett fra tran e.l. i vintermånedene.

Har hørt at vitaminer fra helsekost er bedre enn fra apotek, men jeg liker ikke å skulle svelge de digre kapslene ;). Tar tidvis multivitamin fra apoteket, men mener som sagt det ikke burde være nødvendig med godt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var svar på et gammelt innlegg.

Jeg vil ikke tro kosttilskudd er nødvendig om man spiser sunt og variert, kanskje bortsett fra tran e.l. i vintermånedene.

Har hørt at vitaminer fra helsekost er bedre enn fra apotek, men jeg liker ikke å skulle svelge de digre kapslene ;). Tar tidvis multivitamin fra apoteket, men mener som sagt det ikke burde være nødvendig med godt kosthold.

''Jeg vil ikke tro kosttilskudd er nødvendig om man spiser sunt og variert, kanskje bortsett fra tran e.l. i vintermånedene.''

Man skal nok spise mye mere (fet) fisk enn de fleste av oss gjør for å få dekket opp behovet for omega3 og d-vitaminer, så man kan vel egentlig ta en omega3-tilskudd + tran (eller et annet d-vitamintilskudd) hele året. Tror jeg da. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange vitamin/mineralprodukter som selges på apoteket er ikke av god kvalitet. De er ofte syntetisk tilverket, og pga at det er presset veldig hardt sammen, er biotilgjengeligheten dårlig. Sagt på en dårlig måte - du bæsjer ut det meste før det har rukket å bli tatt opp i kroppen ;)

Jeg mener, som homeopaten til Hønemoren, at maten vi spiser stort sett ikke gir oss den næringen vi trenger. Da er det viktig å tilføre vitaminer, mineraler og sporstoffer, samt omega-3 (om man ikke er flink til å spise mye fet fisk).

Helsekosten har bedre utvalg av vitamineraler av god kvalitet, men man må undersøke litt for å finne hvilke produkter det er verdt å bruke pengene sine på.

''Jeg mener at maten vi spiser stort sett ikke gir oss den næringen vi trenger. ''

Jeg vet at tråden er gammel, men er ikke den påstanden litt drøy? Greit nok at noen får litt for lite av et eller annet, men at maten _stort sett ikke_ gir oss den nødvendige næringen? Hvor mye piller burde folk flest spise, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg mener at maten vi spiser stort sett ikke gir oss den næringen vi trenger. ''

Jeg vet at tråden er gammel, men er ikke den påstanden litt drøy? Greit nok at noen får litt for lite av et eller annet, men at maten _stort sett ikke_ gir oss den nødvendige næringen? Hvor mye piller burde folk flest spise, da?

Det er nå en gang slik at mange spiser endel halv- og/eller helfabrikata der mengden vitaminer og mineraler er liten.

Det er også slik at frukten inneholder mindre vitaminer enn den gjorde før - det gjelder til en viss grad også grønnsakene. Dette pga utarming av jorda, høsting før det er modent og kjemisk modning.

Oppdrettsfisk inneholder mindre mengder omega-3 enn villfisk.

Jeg mener derfor at med mindre man spiser særdeles sunt og særdeles variert, så får man i seg for lite vitaminer, mineraler og omega-3. Derfor mener jeg de aller, aller fleste bør ta et kvalitetstilskudd - vitamineral, og tilskudd av omega-3.

Men hver og en gjør akkurat som de vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...