Gå til innhold

Store smerter


Gjest En desperat Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva som kan være sterkere enn Pinex forte?

Jeg sier han må holde ut, ikke skylde munnen, men han brøler tilbake at han ikke greier. Da har han vondt.

*tenker*

Han skyller for å kjøle det ned, ikke sant? Ikke fordi corsodylen svir?

Hva med å skylle med corsodyl, og så ha en liten pose med noe kaldt inni (småfrossent) som han putter inn mot tannkjøttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Katt-ja

    10

  • frosken

    8

  • Mary Poppins

    5

  • Sør

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg vet ikke hva som kan være sterkere enn Pinex forte?

Jeg sier han må holde ut, ikke skylde munnen, men han brøler tilbake at han ikke greier. Da har han vondt.

Det som hjalp meg da jeg hadde tannverk (måtte rotfylle) var en 500 mg Paracet + en 600 mg Ibux. Det slo meg ut i noen timer i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal gjøre det. Ringer Riksen først. Har mest tro på den legen.

Ring til legen du har mest tro på.

Jeg opererte ut en visdomstann, og jeg mener å huske at jeg fikk antibiotika for å forebygge. Uansett, når det er så ille at betennelsen gir smerter så skal man selvsagt ha antibiotika, før det sprer seg til selve kjeven og andre steder.

God bedring til ham!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som kan være sterkere enn Pinex forte?

Jeg sier han må holde ut, ikke skylde munnen, men han brøler tilbake at han ikke greier. Da har han vondt.

Mot betennelser fungerer definitivt ibux best. La han ta en dose på 600-800 mg hver fjerde time i et døgn og se om det hjelper.

Det er ikke farlig å ta en høy dose over kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som kan være sterkere enn Pinex forte?

Jeg sier han må holde ut, ikke skylde munnen, men han brøler tilbake at han ikke greier. Da har han vondt.

Har dere prøvd ibux i kombinasjon med pinex forte? Pinex forte mot beinsmerter og ibux mot muskelsmerter var det en lege som forklarte meg en gang. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som kan være sterkere enn Pinex forte?

Jeg sier han må holde ut, ikke skylde munnen, men han brøler tilbake at han ikke greier. Da har han vondt.

Dra på legevakta...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, skal passe på det nå. Han tok nok en overdose i går som uansett ikke hjalp. Tror det er derfor han kastet opp i dag tidlig.

Dosene på ibux og andre nsaids kan økes betraktelig i forhold til hva som står på pakningene (du kan selv se på felleskatalogen.no), mens paracetamol (inklusive det som er i PF), alltid må holdes under maksgrensen (dvs. 4 g pr døgn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal passe på det nå. Han tok nok en overdose i går som uansett ikke hjalp. Tror det er derfor han kastet opp i dag tidlig.

Han kan jo like gjerne kaste opp pga at han sikkert ikke har spist noe særlig mens han har hatt vondt, og at magen ikke likte alle pillene - ikke at det var en overdose akkurat.

Stikkpiller, kanskje? Hvis han er kvalm/kaster opp,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ring til legen du har mest tro på.

Jeg opererte ut en visdomstann, og jeg mener å huske at jeg fikk antibiotika for å forebygge. Uansett, når det er så ille at betennelsen gir smerter så skal man selvsagt ha antibiotika, før det sprer seg til selve kjeven og andre steder.

God bedring til ham!

Med vennlig hilsen

Ja ringer han i morgen.

Faren hans har vært innlagt 2 ganger med betennelse i kjeven de siste månedene. Han hadde en sten som satt fast og hindret pasasje i spyttkjertelen. Kanskje det er litt arvelig dette her. Virker ikke som det er helt det samme, men skal ihvertfall ringe i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Han kan jo like gjerne kaste opp pga at han sikkert ikke har spist noe særlig mens han har hatt vondt, og at magen ikke likte alle pillene - ikke at det var en overdose akkurat.

Stikkpiller, kanskje? Hvis han er kvalm/kaster opp,

Ja, ikke godt å si. Han greier fint å få i seg tablettene. Han kastet opp bare den ene gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg hadde ikke gitt meg!! De skjønner tydeligvis ikke alvoret, så du får virkelig slå i bordet! Dette høres fryktelig ut :-(

Synes jeg "slo i bordet" i dag men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Mot betennelser fungerer definitivt ibux best. La han ta en dose på 600-800 mg hver fjerde time i et døgn og se om det hjelper.

Det er ikke farlig å ta en høy dose over kort tid.

Fikk streng beskjed om ikke å overstige det som sto på pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke godt å si. Han greier fint å få i seg tablettene. Han kastet opp bare den ene gangen.

Har dere prøvd med ispose utenpå kinnet (fungerer vel bare dersom det irriterte området er på utsiden av tanna). Alternativt at han suger på en isbit og får bedøvet området litt før han bruker skylldvæsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Har dere prøvd ibux i kombinasjon med pinex forte? Pinex forte mot beinsmerter og ibux mot muskelsmerter var det en lege som forklarte meg en gang. .

Nei, etter at jeg kjøpte de andre tabelettene har han ikke tatt Pinex forte, men han skal få den kombinasjonen før han legger seg. Må vente litt før vi prøver det. Takk for råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Har dere prøvd med ispose utenpå kinnet (fungerer vel bare dersom det irriterte området er på utsiden av tanna). Alternativt at han suger på en isbit og får bedøvet området litt før han bruker skylldvæsken.

Da skal jeg lage isbiter nå. Får ikke prøvd det før i morgen men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd med ispose utenpå kinnet (fungerer vel bare dersom det irriterte området er på utsiden av tanna). Alternativt at han suger på en isbit og får bedøvet området litt før han bruker skylldvæsken.

Ja, foreslo noe lignende - en liten plastpose med noe kaldt inni - is, erter etc - men med pose rundt for ikke å skylle vekk corsodylen. Putte posen inni munnen, rett på tannkjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk streng beskjed om ikke å overstige det som sto på pakken.

Det er merkelig. Ibux kan fåes i store doser på resept, blant annet til bruk mot smerter ved reumatiske lidelser.

Kanskje sønnen din har spesielle helsemessige problemer, som magesår? Hvis ikke handler det nok heller om helsepersonells overforsiktighet. Jeg hadde heller sjanset på mer ibux enn å la gutten lide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, foreslo noe lignende - en liten plastpose med noe kaldt inni - is, erter etc - men med pose rundt for ikke å skylle vekk corsodylen. Putte posen inni munnen, rett på tannkjøttet.

Sikkert lurt som du foreslår å legge isen inne i en liten pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg lage isbiter nå. Får ikke prøvd det før i morgen men...

Hvis du har frosne erter, så kan du legge det i en pose og bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...