Gå til innhold

Store smerter


Gjest En desperat Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

vet ikke hvor gammel han er, men når jeg har sterke smerter i tannkjøtt eller tann, må det veldig store doser ibux til for at det skal hjelpe.

prøv den høyeste dosen som er lov for leddgikt

800 mg-1200 mg om gangen

og ta ny dose før virkningen går ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Katt-ja

    10

  • frosken

    8

  • Mary Poppins

    5

  • Sør

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

''men sier at han ikke kommer til med erteposen, da det sitter i den bakerste jekselen.''

Hvor stor pose ga du ham egentlig...?

(Jeg tenkte bare noen få erter om gangen - de holder seg sikkert kalde 5 minutter, og så kan de byttes;-) )

Nei, det var jo ikke mange ertene, men jeg tror han er litt sta på at han bare vil gjøre det som han selv fungerer best. Nå har de vel tint ertene jeg ga han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Kan hende det er i ferd med å roe seg. Dersom han klarer å avlede seg selv med tv og pc, så er det det aller beste tiltaket:-)

Synes forøvrig det er fornuftig å vente til i morgen tidlig med å kontakte noen , det blir fort en lang kveld på legevakten uten at det nødvendigvis kommer noe ut av det.

God natt til dere begge:-)

Takk for det:-) Skal snart prøve ut en kombinasjon av Ibux og pinex forte nå og håpe han får sove. Vente litt til først :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var jo ikke mange ertene, men jeg tror han er litt sta på at han bare vil gjøre det som han selv fungerer best. Nå har de vel tint ertene jeg ga han.

''men jeg tror han er litt sta på at han bare vil gjøre det som han selv fungerer best''

Hehe,- et ekte mannfolk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:-) Skal snart prøve ut en kombinasjon av Ibux og pinex forte nå og håpe han får sove. Vente litt til først :-)

Han må sikkert ha 600 mg ibux sammen med den pinex forte`n for å få nok effekt. Det vil vel også ta ca en time før den virker. Effekten (om den virker) vil nok gå ut i løpet av natten, kanskje 4-5 timer, så han må sikkert ha påfyll en gang i natt. Lykke til .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Han må sikkert ha 600 mg ibux sammen med den pinex forte`n for å få nok effekt. Det vil vel også ta ca en time før den virker. Effekten (om den virker) vil nok gå ut i løpet av natten, kanskje 4-5 timer, så han må sikkert ha påfyll en gang i natt. Lykke til .)

Tusen takk for svar. Dere er noen engler. Jeg skal prøve ut dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det:-) Skal snart prøve ut en kombinasjon av Ibux og pinex forte nå og håpe han får sove. Vente litt til først :-)

Anbefalingen fra tannlegen om å ikke overskride de doseanvisningene som står på ibuxpakken. kan være verdt å lytte til siden han kastet opp i dag morges. Det er mulig at han kastet opp fordi slimhinnen i magen raskt har blitt irritert; det er en ikke sjelden bivirkning av ibux.

Jeg ser for meg at irritasjonen enten roer seg i løpet av natten - eller at det er åpenbart at noe mer må gjøres i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de sier at de ikke vil gi han antibiotika før han får feber :-(

Herre! All den tid han går kontinuerlig på smertestillende (dvs febernedsettende) vil han jo ikke få nevneverdig feber. Jeg er enig med MP, her må det antibiotika til. Fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Anbefalingen fra tannlegen om å ikke overskride de doseanvisningene som står på ibuxpakken. kan være verdt å lytte til siden han kastet opp i dag morges. Det er mulig at han kastet opp fordi slimhinnen i magen raskt har blitt irritert; det er en ikke sjelden bivirkning av ibux.

Jeg ser for meg at irritasjonen enten roer seg i løpet av natten - eller at det er åpenbart at noe mer må gjøres i morgen.

Ja, men i dag har han bare tatt 2 Ibux, da han har gitt opp håpet om at det skal virke.

Jeg prøver kombinasjonen til winda. Det blir uansett lite tabletter i dag i forhold til i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Man bruker til og med antibiotika for å forebygge betennelser.''

Men man har blitt adskillig mer restriktiv. Poden min har jo hjertefeil og vi har alltid fått beskjed om å ta kontakt med sykehuset om han slår hull i munnen og får blødninger i tannkjøttet (ikke ved naturlig tannfelling da). Så da han i høst skulle trekke to tenner kontaktet vi kardiologen, men nå fikk vi beskjed om at det ikke var nødvendig med antibiotika først allikevel.

Ok, skjønner det sikkert er litt annerledes da, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Tusen takk snille dolere ;-) Jeg ga han 600 mg Ibux og en Pinex forte i 23-tiden og nå nynner han på kjøkkenet og holder på å lage seg mat. Deilig å høre;-) Etter det vil han legge seg og det skal jeg også gjøre nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk snille dolere ;-) Jeg ga han 600 mg Ibux og en Pinex forte i 23-tiden og nå nynner han på kjøkkenet og holder på å lage seg mat. Deilig å høre;-) Etter det vil han legge seg og det skal jeg også gjøre nå :-)

Så godt å høre!:-)

Dersom smertene er like ille imorgen så synes jeg absolutt du skal ringe riksen og insistere på at han må få antibiotika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk snille dolere ;-) Jeg ga han 600 mg Ibux og en Pinex forte i 23-tiden og nå nynner han på kjøkkenet og holder på å lage seg mat. Deilig å høre;-) Etter det vil han legge seg og det skal jeg også gjøre nå :-)

Godt og høre :-). Bra at han spiser også sammen med medisinene, da blir de ikke så harde for magen.

Han må ikke bruke så mye ibux over lang tid. Kontakt legen i morgen. Håper dere får en god natts søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Godt og høre :-). Bra at han spiser også sammen med medisinene, da blir de ikke så harde for magen.

Han må ikke bruke så mye ibux over lang tid. Kontakt legen i morgen. Håper dere får en god natts søvn :)

Jeg stakk hodet inn til han før jeg dro og da sa han at han hadde sovet i hele natt. Jeg vil ringe han og høre hvordan det går om et par timer for å finne ut om jeg skal ringe legen.

Før han la seg i går fikk han smørt på geleen, så den har ihvertfall fått virke i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Godt og høre :-). Bra at han spiser også sammen med medisinene, da blir de ikke så harde for magen.

Han må ikke bruke så mye ibux over lang tid. Kontakt legen i morgen. Håper dere får en god natts søvn :)

I dag føler han seg så bra at han ikke har tatt tabletter i det hele tatt. Det gikk raskere over enn jeg trodde og det ble ikke nødvendig å kontakte legen og han er klar for skolen i morgen.

Det var nok rådet ditt som fungerte. Han ble kvitt smertene slik at han fikk brukt geleen i natt.

Rådet ditt fungerte bedre enn tannlegens som ba han holde seg til doseringen som sto på pakken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler han seg så bra at han ikke har tatt tabletter i det hele tatt. Det gikk raskere over enn jeg trodde og det ble ikke nødvendig å kontakte legen og han er klar for skolen i morgen.

Det var nok rådet ditt som fungerte. Han ble kvitt smertene slik at han fikk brukt geleen i natt.

Rådet ditt fungerte bedre enn tannlegens som ba han holde seg til doseringen som sto på pakken :-)

Det var jo bra :-). Ingenting som er bedre enn å slippe antibiotikakur, denne bryter jo bare ned immunforsvaret enda mere.

Jeg har endel "pasienter" rundt meg og har litt erfaring på området kan du si :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...