Gå til innhold

Er kjæresten min litt paranoid her..


laguna1

Anbefalte innlegg

Kanskje dette dreier seg om skjult sjalusi fra kjæresten din. Altså at du gir nøkkel til leiligheten din til en annen mann og gir ham lov til å overnatte i din leilighet, all den tid at han selv er bortreist og du alene hjemme i lange tider om gangen (selvom du ikke bor i leiligheten i nevnte periode).

Jeg synes at du skal ta hans bekymringer på alvor og respektere at han føler "eiendomsrett" til å være eneste mannlige overnattingsgjest i din leilighet.

Jeg tror at det har med egoet hans å gjøre.

''Kanskje dette dreier seg om skjult sjalusi fra kjæresten din. ''

Det var min første tanke også.

''Jeg synes at du skal ta hans bekymringer på alvor og respektere at han føler "eiendomsrett" til å være eneste mannlige overnattingsgjest i din leilighet.''

Enig, jeg ville tatt hensyn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    62

  • mariaflyfly

    14

  • frosken

    13

  • nitty-gritty

    9

Kanskje dette dreier seg om skjult sjalusi fra kjæresten din. Altså at du gir nøkkel til leiligheten din til en annen mann og gir ham lov til å overnatte i din leilighet, all den tid at han selv er bortreist og du alene hjemme i lange tider om gangen (selvom du ikke bor i leiligheten i nevnte periode).

Jeg synes at du skal ta hans bekymringer på alvor og respektere at han føler "eiendomsrett" til å være eneste mannlige overnattingsgjest i din leilighet.

Jeg tror at det har med egoet hans å gjøre.

I såfall kan han faktisk ryke & reise, og gå å få seg selv i terapi sporenstex! :o ;D

Det NEKTER jeg i såfall å ta på alvor, uten at han adresserer store personlige problemer,og det på røde rappen...,;)

Dessuten tror jeg nok ikke han er sjalu. jeg har mange manne-venner, og de får være kattevakt, samt henge ut med meg så mye de vil. tror det rett og slett kommer av at kjæresten faktisk tror at fyren ikke er til å stole på fordi HAN ikke kjenner ham, og jeg bare kjenner ham litt. Og det er jo horse-shit. det er kompisen til min bestevenninne. Som har dømmekraft. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Enig i at samarbeid og kompromisser er fint i enkelte tilfeller, og at en ikke trenger å si det hver gang, om en finner en holdning nissete.

På den annen side er jeg også en stor fan av å innimellom si det rett ut, om en finner en holdning dum, trangsynt og/eller nissete. hvis ikke ville hodet mitt eksplodere på sikt! ;)

Dette tilfellet er veldig i grenseland, og jeg merker at jeg misliker holdningen til andre (mistenksomhet og lite villighet til å hjelpe) samt holdningen til meg (patroniserende, som om at jeg, på 37, og i høyeste grad i stand til å ta vare på meg selv, skulle trenge "hjelp til ikke å ta naive valg") såpass provoserende at trangen til å direkte adressere nissete meninger, og drite i modne og voksne greier med "enighet om å være uenig" og la andre og tolsvarende andre kompromisser ryke og reise, samt plassere et blytungt skap eller tre..;p

''i høyeste grad i stand til å ta vare på meg selv, skulle trenge "hjelp til ikke å ta naive valg") ''

Jeg er eldre enn deg og mannen min er veldig redd for meg, når jeg skal krysse gaten, han behandler meg som om jeg var fem år. Jeg setter det på "kjærlighetens og omtenksomhetens" konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg vet faktisk ikke om jeg er så hypp på så mange kompromisser heller''

Regner med at dette blir kraftig revurdert når dere skal bo sammen?

De tingene jeg nevner her, er faktisk blandt de kampene jeg velger å ta. Jeg vil ikke bli patronisert, jeg vil være hjelpsom, og jeg vil ha gode forhold til mine venner.

På andre områder kan jeg som de fleste andre inngå kompromisser, men dette er ting som jeg faktisk ikke vil gi på båten, og som jeg føler han utfordrer kraftig akkurat nå..;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Men dette er litt grunnleggende da (for meg)..Å ta egen valg (uten å "bli passa på" av stor sterk mann, åpenhet og hjelpsomhet mot venner og bekjente, samt at det i tillegg er viktig for meg (men ikke i akkurat like stor grad som de to første) å kunne ha folk ut og inn av huset på en avslappa måte.

ELLERS kan jeg selvsagt gjøre kompromisser, men de to første der, de vet jeg faktisk ikke om jeg er særlig innstilt på å forandre i det hele tatt.

''.....(uten å "bli passa på" av stor sterk mann,''

Det er dette bildet mannen gjerne vil ha overfor sin elskede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skulle stå lenger ned, under der sitatet var hentet fra. Men nå ser jeg at du uansett har presisert det nærmere.

Ja, jeg mente ikke generelt, det hadde jo vært å ta i..;) Jeg mener at enkelte ting er svært viktige for meg, og jeg har en god del verdier jeg ikke har intensjoner om å svelge, uansett hvor gift jeg blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg var i samme situasjon, ville jeg pakket vekk tingene mine selv, hvis jeg var redd for dem. Eller kjæresten min sine, hvis det var han som var redd for sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

I såfall kan han faktisk ryke & reise, og gå å få seg selv i terapi sporenstex! :o ;D

Det NEKTER jeg i såfall å ta på alvor, uten at han adresserer store personlige problemer,og det på røde rappen...,;)

Dessuten tror jeg nok ikke han er sjalu. jeg har mange manne-venner, og de får være kattevakt, samt henge ut med meg så mye de vil. tror det rett og slett kommer av at kjæresten faktisk tror at fyren ikke er til å stole på fordi HAN ikke kjenner ham, og jeg bare kjenner ham litt. Og det er jo horse-shit. det er kompisen til min bestevenninne. Som har dømmekraft. :)

Jeg tror det er fint at du får ut litt frustrasjon her på DOL, i stedet for å la det gå ut over stakkaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''i høyeste grad i stand til å ta vare på meg selv, skulle trenge "hjelp til ikke å ta naive valg") ''

Jeg er eldre enn deg og mannen min er veldig redd for meg, når jeg skal krysse gaten, han behandler meg som om jeg var fem år. Jeg setter det på "kjærlighetens og omtenksomhetens" konto.

Da er du hyggeligere enn meg..;) Jeg blir schweinhundirritert. Ikke hvis det er gjort litt søtt og på liksom, men kommer det frem kjønnspatroniserendeholdninger som stikker dypere, blir jeg sur og skuffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''.....(uten å "bli passa på" av stor sterk mann,''

Det er dette bildet mannen gjerne vil ha overfor sin elskede.

I så fall får han fortelle meg at han plutselig skulle ha begynt å mene det altså..;) Ærig talt, det var ikke det grunnlaget vi ble sammen på..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Da er du hyggeligere enn meg..;) Jeg blir schweinhundirritert. Ikke hvis det er gjort litt søtt og på liksom, men kommer det frem kjønnspatroniserendeholdninger som stikker dypere, blir jeg sur og skuffa.

Menn er nu engang skapt slik at de vil verne og beskytte sin utkårede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tingene jeg nevner her, er faktisk blandt de kampene jeg velger å ta. Jeg vil ikke bli patronisert, jeg vil være hjelpsom, og jeg vil ha gode forhold til mine venner.

På andre områder kan jeg som de fleste andre inngå kompromisser, men dette er ting som jeg faktisk ikke vil gi på båten, og som jeg føler han utfordrer kraftig akkurat nå..;p

Jeg tenker at du skal komme til å svelge både en og fire kameler på tvers med hud og hår. Både i forhold til å bo sammen med en annen, og i forhold til svigersene. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kunne selvsagt låse inne noe..Men det er jo så overdrevent, og det er dessuten litt ille å gjøre ting som direkte setter min venninnes venn i et dårlig lys liksom. (Dette må vi gjøre for vi tror du er en tyv, liksom..;p)

Er litt frista til å bare la ham pakke vekk det han synes, og ikke løfte en finger, men akkurat nå er jeg bare griseirritert på ham, og litt mellomfornøyd med hele karakteren..;) synes ikke det er noe å mase seg sånn opp for! ;)

Jeg synes ikke man antyder at noen er en tyv selv om man velger å låse av en veldig begrenset del av leiligheten når den lånes ut til folk man nesten ikke kjenner. Det er ikke feil å markere at man har noen få eiendeler som er helt private - det spiller ingen rolle om dette omfatter bankbøkene eller sexleketøyet, liksom.

Men det er jo fint om man slipper å ta et helt rom, det går like bra (og det er mindre demonstrativt overfor gjesten) med et skap eller å flytte etpar ting til en bod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er fint at du får ut litt frustrasjon her på DOL, i stedet for å la det gå ut over stakkaren.

Stakkaren?!? Akkurat nå er han en nisse, og om det er stakkars noen så er det MEG, som må forholde meg til denslags mas om dumheter! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

I så fall får han fortelle meg at han plutselig skulle ha begynt å mene det altså..;) Ærig talt, det var ikke det grunnlaget vi ble sammen på..;)

Ofte er det slik: "Veien blir til mens vi går."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Stakkaren?!? Akkurat nå er han en nisse, og om det er stakkars noen så er det MEG, som må forholde meg til denslags mas om dumheter! ;D

Det handler også om å forsvare revir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du skal komme til å svelge både en og fire kameler på tvers med hud og hår. Både i forhold til å bo sammen med en annen, og i forhold til svigersene. :(

Joda, men enkelte kameler skal da også ikke svelges, og gå rundt å være så kamelaktige og store de bare vil, uten at jeg vil svelge dem for å glede den ene eller den andre..;p Han kan vel svelge en nissemening eller to han også, syners jeg, om man absolutt skulle måtte være enige om alt..;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall kan han faktisk ryke & reise, og gå å få seg selv i terapi sporenstex! :o ;D

Det NEKTER jeg i såfall å ta på alvor, uten at han adresserer store personlige problemer,og det på røde rappen...,;)

Dessuten tror jeg nok ikke han er sjalu. jeg har mange manne-venner, og de får være kattevakt, samt henge ut med meg så mye de vil. tror det rett og slett kommer av at kjæresten faktisk tror at fyren ikke er til å stole på fordi HAN ikke kjenner ham, og jeg bare kjenner ham litt. Og det er jo horse-shit. det er kompisen til min bestevenninne. Som har dømmekraft. :)

''I såfall kan han faktisk ryke & reise, og gå å få seg selv i terapi sporenstex! :o ;D'' Overrasket over at ingen har sagt "dump han" ennå. Hvor er Flyfly?? :D))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler også om å forsvare revir.

Det synes jeg er litt avleggs. Og håper at han også synes det. Hvis ikke har vi faktisk et problemsom i grunn er større en det jeg startet tråden om..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I såfall kan han faktisk ryke & reise, og gå å få seg selv i terapi sporenstex! :o ;D'' Overrasket over at ingen har sagt "dump han" ennå. Hvor er Flyfly?? :D))

Hun er opptatt med å tilberede kameler over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...