Gå til innhold

Hvorfor totalforbys ikke alt av tobakk?


Gjest totalforby!

Anbefalte innlegg

Et smertelig godt poeng, kloke nitty-gritty! Jeg liker det ikke, men du har rett. Tror jeg må tenke som en alkoholiker; har jo erfart hvordan "en røyk av og til" har ført meg ut i uføre tidligere. Og ja, for min del tror jeg det sitter mest i hodet, i hvert fall pr i dag.

Takk for at du bryr deg :-)

Jeg tror at problemet med de krisesigarettene dine, er at du gjør det litt for enkelt for deg selv å evt. sakte men sikkert bli en vanerøyker igjen.

Minn deg selv på at du fortjener bedre enn å få kols, lungekreft o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Angustia

    10

  • morsan

    9

  • nitty-gritty

    5

  • ShitDiddelyDo

    4

Mest aktive i denne tråden

Nord og ned

''og ikke minst på arbeidsplasser.''

Veeel, det kan jo hende at ikke-røykerne synes det er bedre at alle stiller på lik linje når det gjelder muligheten til sosialt samkvem;-) Ref Rachel i en episode av Friends

Joda, ikkerøykerne slipper både røyken og røykerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Et smertelig godt poeng, kloke nitty-gritty! Jeg liker det ikke, men du har rett. Tror jeg må tenke som en alkoholiker; har jo erfart hvordan "en røyk av og til" har ført meg ut i uføre tidligere. Og ja, for min del tror jeg det sitter mest i hodet, i hvert fall pr i dag.

Takk for at du bryr deg :-)

Klart jeg bryr meg. Du er jo vårt alles røykeslutt-prosjekt ;)

Og du har vært kjempeflink, altså. Det er jo desto vanskeligere slik du tenker nå og det krever viljestyrke hver eneste dag, så det står det respekt av. Men nettopp derfor synes jeg du skal være så snill med deg selv at du tillater hodet ditt å blir røykfritt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, ikkerøykerne slipper både røyken og røykerne.

På vår arbeidsplass går vi ut (når det er pent vær) sammen med den ene standhaftige røykeren - er sosiale uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg bryr meg. Du er jo vårt alles røykeslutt-prosjekt ;)

Og du har vært kjempeflink, altså. Det er jo desto vanskeligere slik du tenker nå og det krever viljestyrke hver eneste dag, så det står det respekt av. Men nettopp derfor synes jeg du skal være så snill med deg selv at du tillater hodet ditt å blir røykfritt også :)

Takk, nå blei jeg faktisk rørt!

Og hah - jeg skal jammen vise dere, altså (håper jeg) !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at problemet med de krisesigarettene dine, er at du gjør det litt for enkelt for deg selv å evt. sakte men sikkert bli en vanerøyker igjen.

Minn deg selv på at du fortjener bedre enn å få kols, lungekreft o.l.

Takk for omtanken, frosken! Du har nok rett i dette, men det er den siste bøygen for meg. F. eks skal jeg i 40-årslag i morgen der jeg veit at brorparten av gjestene røyker, i hvert fall på fest.

Veit du, nå blei jeg inspirert til å ta dette som en generalprøve; ikke la meg falle for fristelsen til å bli med ut og ta en røyk, trosse den ekstra fristelsen det er å røyke når man har drukket ei halv flaske vin - og tenke "JEG RØYKER IKKE!"

Håper jeg klarer å leve opp til dette, eller jeg SKAL for pokker klare det!!

Tøff hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På vår arbeidsplass går vi ut (når det er pent vær) sammen med den ene standhaftige røykeren - er sosiale uansett :-)

*he he*

Ikke på jobben, men hvis vi er ute på restaurant blir jeg ofte med røykerne ut. Jeg synes det er deilig med litt frisk luft - noen restauranter er fryktelig varme. Jeg omtaler meg selv som en nymotens "fag hag"! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken, frosken! Du har nok rett i dette, men det er den siste bøygen for meg. F. eks skal jeg i 40-årslag i morgen der jeg veit at brorparten av gjestene røyker, i hvert fall på fest.

Veit du, nå blei jeg inspirert til å ta dette som en generalprøve; ikke la meg falle for fristelsen til å bli med ut og ta en røyk, trosse den ekstra fristelsen det er å røyke når man har drukket ei halv flaske vin - og tenke "JEG RØYKER IKKE!"

Håper jeg klarer å leve opp til dette, eller jeg SKAL for pokker klare det!!

Tøff hilsen fra

Husk at du må rapportere om hvordan det går her i etterkant av festen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i all jubelen over røykeloven går det tapt mye sosialt samkvem, både ute på byen, og ikke minst på arbeidsplasser.

Men det er det ingen som snakker om og jeg vet at det er flere enn meg som tenker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Røykere ha det da med å dø før alder og regulerer vel dermed egen prislapp?

Dessuten har jo folk med dårlig kosthold, som trener lite, og som lever usunt på andre måter hyppige legebesøk, og påfører samfunnet kostnader, uten at pizza og pølse foreslås totalforbudt?

''Dessuten har jo folk med dårlig kosthold, som trener lite, og som lever usunt på andre måter hyppige legebesøk, og påfører samfunnet kostnader, uten at pizza og pølse foreslås totalforbudt?''

Røykere faller også innenfor denne gruppen, så en kan ikke si at dette er to separate grupperinger i befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du må rapportere om hvordan det går her i etterkant av festen;-)

Takk for at du bryr deg!

Det blei ingen fest på meg fordi jeg trakk to visdomstenner på torsdag, og det ene "hullet" krangler fortsatt. Må nok be om noe antibiotika av noe slag på mandag..

Akkurat nå er jeg veldig sur & tverr, skal ta en Paralgin Forte og legge meg så snart "vesla" er i seng.

Fortsatt god helg til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du må rapportere om hvordan det går her i etterkant av festen;-)

''Husiik at du må rapportere om hvordan det går her i etterkant av festen;-)''

Setter stor pris på at du bryr deg (fordi om det er litt irriterende å møte seg sjøl i døra, hehe)!

Vel, den store kvinndomsprøven utgikk for min del siden en av mine visdomstenner som jeg trakk torsdag bestemte seg for å ta en grusom hevn.

Jaja, uansett er ikke røyksuget stort akkurat nå, men lover å holde deg oppdatert om du gidder :-)

Skal ta en Paralgin Forte og forhåpentligvis flate ut straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Husiik at du må rapportere om hvordan det går her i etterkant av festen;-)''

Setter stor pris på at du bryr deg (fordi om det er litt irriterende å møte seg sjøl i døra, hehe)!

Vel, den store kvinndomsprøven utgikk for min del siden en av mine visdomstenner som jeg trakk torsdag bestemte seg for å ta en grusom hevn.

Jaja, uansett er ikke røyksuget stort akkurat nå, men lover å holde deg oppdatert om du gidder :-)

Skal ta en Paralgin Forte og forhåpentligvis flate ut straks.

Hjelpes, svarte jeg to ganger på samme innelgg?? OK, jeg er dopa og må tydeligvis i seng :-/ Heldigvis er dette ikke RL, ellers hadde vel Barnevern og Politi vært det neste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Husiik at du må rapportere om hvordan det går her i etterkant av festen;-)''

Setter stor pris på at du bryr deg (fordi om det er litt irriterende å møte seg sjøl i døra, hehe)!

Vel, den store kvinndomsprøven utgikk for min del siden en av mine visdomstenner som jeg trakk torsdag bestemte seg for å ta en grusom hevn.

Jaja, uansett er ikke røyksuget stort akkurat nå, men lover å holde deg oppdatert om du gidder :-)

Skal ta en Paralgin Forte og forhåpentligvis flate ut straks.

Jeg har en teori om at tanna bestemte seg for å hevne dine tanker om festrøyking. Tanna handlet på vegne av hele kroppen, og tenkte at du nå en gang for alle skulle lære hvordan det går når du har baktanker om fest- eller kriserøyking!

Håper tanna er bedre i dag - og at du forblir en ikke-røyker. En hver tendens til tilbakefall må rapporteres, slik at vi kan hamre løs på deg med våre gode argumenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en teori om at tanna bestemte seg for å hevne dine tanker om festrøyking. Tanna handlet på vegne av hele kroppen, og tenkte at du nå en gang for alle skulle lære hvordan det går når du har baktanker om fest- eller kriserøyking!

Håper tanna er bedre i dag - og at du forblir en ikke-røyker. En hver tendens til tilbakefall må rapporteres, slik at vi kan hamre løs på deg med våre gode argumenter:-)

''Jeg har en teori om at tanna bestemte seg for å hevne dine tanker om festrøyking. Tanna handlet på vegne av hele kroppen, og tenkte at du nå en gang for alle skulle lære hvordan det går når du har baktanker om fest- eller kriserøyking!''

Enig, det tenkte jeg også i natt mens jeg ikke fikk sove pga den pokkers manglende tanna. Revenge from Hell!!

''Håper tanna er bedre i dag - og at du forblir en ikke-røyker. En hver tendens til tilbakefall må rapporteres, slik at vi kan hamre løs på deg med våre gode argumenter:-)''

Takk! Vel, hadde lova Vesla og et par venner fjelltur i dag (kun 20 minutter å kjøre, så det er ikke et dagsprosjekt). Måtte avlyse. Får middagsgjester med overnatting i ettermiddag, får prøve å holde ut :-/

Og for alle del må dere hamre løs på meg, for i svake stunder tenker jeg at ingen merker om jeg tar meg en smugrøyk..

Sjølmedlidende hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har en teori om at tanna bestemte seg for å hevne dine tanker om festrøyking. Tanna handlet på vegne av hele kroppen, og tenkte at du nå en gang for alle skulle lære hvordan det går når du har baktanker om fest- eller kriserøyking!''

Enig, det tenkte jeg også i natt mens jeg ikke fikk sove pga den pokkers manglende tanna. Revenge from Hell!!

''Håper tanna er bedre i dag - og at du forblir en ikke-røyker. En hver tendens til tilbakefall må rapporteres, slik at vi kan hamre løs på deg med våre gode argumenter:-)''

Takk! Vel, hadde lova Vesla og et par venner fjelltur i dag (kun 20 minutter å kjøre, så det er ikke et dagsprosjekt). Måtte avlyse. Får middagsgjester med overnatting i ettermiddag, får prøve å holde ut :-/

Og for alle del må dere hamre løs på meg, for i svake stunder tenker jeg at ingen merker om jeg tar meg en smugrøyk..

Sjølmedlidende hilsen fra

Akkurat i dag er det syndest på deg i hele verden. Men bare i dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...