Gå til innhold

Slimete, gul avføring


Gjest Solvetan

Anbefalte innlegg

Gjest Solvetan

Jeg har begynt å bekymre meg for magen min. Har alltid hatt en følsom eller nervøs mage, men i går fikk jeg veldig smerter øverst i magen, en slags mageknip. Jeg begynte å gå på do med slimete og gul avføring, ikke rennende, men heller ikke fast. På ettermiddagen i går var jeg mange ganger på do, ikke alltid det kom mye avføring, men alltid litt slim og smertene øverst i magen var vonde. I dag har det fortsatt litt med den slimete, ekle avføringen, men smertene er borte, litt oppblåst følelse. Har også i dag fått Tok samtidig med pencillinen Idoform så hadde ikke så veldig mageplager da, litt løsere avføring kanskje. Har også de siste 2-3 dagene begynt på en slankekur med å telle kalorier og har endret kosthold totalt, i dag har jeg hoppet av denne kuren for å se om det kan hjelpe, foreløpig ikke. Tok i går kveld 2 Imodium og tatt en Idoform i dag. Har lest mye om dette på nettet nå er litt bekymret da man som oftest må gå til lege med slimete avføring. Hva tror du dette kan være og bør jeg oppsøke lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil ikke være syk

Har du en sart mage så skal du være forsiktig med slike ekstreme omlegginger i kostholdet. Enten er dette forbigående eller så er det for hardt for din mage:).

Om denne gule slimete avføringen fortsetter så kan du ha bukspyttkjertel-betennelse. Da skal du selvfølgelig kontakte lege straks.

Om avføringen stabiliserer seg, om du avslutter dietten din, så har forandringen helt klart sammenheng med kostholdet ditt.Lykke til :) ps. man skal ikke akseptere gul slimete avføring over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig Bruset - Alt. medisin

Fordøyelsessystemet vårt skiller ut slim for å beskytte tarmveggene og slimete avføring er tegn på en betennelse i tarmsystemet. Du kan få tatt avføringsprøver hos fastlegen som sjekker om du har skadelige bakterier i tarmen, blod eller betennelse (FeCal test). Jeg synes du bør vente med en eventuell slankekur til tarmsystemet har roet seg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordøyelsessystemet vårt skiller ut slim for å beskytte tarmveggene og slimete avføring er tegn på en betennelse i tarmsystemet. Du kan få tatt avføringsprøver hos fastlegen som sjekker om du har skadelige bakterier i tarmen, blod eller betennelse (FeCal test). Jeg synes du bør vente med en eventuell slankekur til tarmsystemet har roet seg ned.

Men om magen roer seg og normaliserer seg innen et par dager (mye bedre i dag), bør jeg likevel gå til legen og få tatt avføringsprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...