Gå til innhold

- De ser på oss som horer


Gjest slabbedask

Anbefalte innlegg

Når du blir mer kvalm av at voltekstforbryterne holder seg innendørs enn av at kvinner voldtas, sier det ganske mye mer om deg enn om noen andre.

Det ville vel være _noen_ flere enn bare forbryterne som ble rammet av et slikt portforbud, eller hva?

Jeg ville blitt sur hvis jeg måtte holde meg innendørs som et ledd i bekjempelsen av gateprostitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kim78

    39

  • nitty-gritty

    26

  • ShitDiddelyDo

    8

  • laguna1

    6

Mest aktive i denne tråden

nitty-gritty

Flytting av fokus, bortforklaring og bagatellisering..igjen.

Enkelte trenger tydligvis å få noen av _sine_nærmeste voldtatt og skjendet for å kunne lege av seg de innøvde repitative flosklene.

Overfallsvoldtekter og gruppevoldtekter ER et invandrerproblem, eller rettere sagt et problem etnske norske kvinner har fått som en følge av masseinvandringen.

Punktum slutt.

Du har ingen anelse om mitt liv eller hva jeg har erfaring med, så det kan du holde deg for god til.

Jeg er forøvrig enig i at overfallsvoldtekter i stor grad (dog ikke fullstendig) er et "importert" problem. Forskjellen er at jeg er mer interessert i å løse problemet enn å ause opp motforestillinger mot hele folkeslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Det ville vel være _noen_ flere enn bare forbryterne som ble rammet av et slikt portforbud, eller hva?

Jeg ville blitt sur hvis jeg måtte holde meg innendørs som et ledd i bekjempelsen av gateprostitusjon.

Ja, enig i at det ville rammet uskyldige mennesker også.

Blir de kurset på noe vis når de kommer til landet? Får litt innføring i norsk kultur etc? Hvis ikke, så er kanskje dette et alternativ man kunne forsøkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Du har ingen anelse om mitt liv eller hva jeg har erfaring med, så det kan du holde deg for god til.

Jeg er forøvrig enig i at overfallsvoldtekter i stor grad (dog ikke fullstendig) er et "importert" problem. Forskjellen er at jeg er mer interessert i å løse problemet enn å ause opp motforestillinger mot hele folkeslag.

Og du "løser" altså problemet ved å ville flytte fokus over på noe helt annet?

Absurd teater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''At norske menn innimellom voldtar kjerringa på nachspiel, er kjipt, men en avsporing av debatten i dette tilfellet!''

Jeg kan love deg at det har skjedd mer enn fem ganger i lille Oslo i det siste.

Så derfor skal vi drite i at det kommer gubber med neandertalerholdninger hit og voldtar oslojenter fordi de tolker dem om horer, på grunnlag av vanlig, norsk kvinne-atferd & antrekk?

Snakk om å grave hue ned i sanda, og på å bytte fokus!

Derfor løses absolutt ikkno! Masse folk nekter å adressere at busk & overfallsvoldtekt er en unorsk sport, og da står vi der og får ikke så mye som begynt å løse noe, fordi man er for feig til å adressere et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Du har ingen anelse om mitt liv eller hva jeg har erfaring med, så det kan du holde deg for god til.

Jeg er forøvrig enig i at overfallsvoldtekter i stor grad (dog ikke fullstendig) er et "importert" problem. Forskjellen er at jeg er mer interessert i å løse problemet enn å ause opp motforestillinger mot hele folkeslag.

''Forskjellen er at jeg er mer interessert i å løse problemet enn å ause opp motforestillinger mot hele folkeslag.''

Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

Det ville vel være _noen_ flere enn bare forbryterne som ble rammet av et slikt portforbud, eller hva?

Jeg ville blitt sur hvis jeg måtte holde meg innendørs som et ledd i bekjempelsen av gateprostitusjon.

Ja, det er selvsagt ugjennomførbart, både praktisk og politiks. Uansett ingen dårlig ide. Det står om norske kvinners trygghet, liv og helse, kontra middeladrekulturen sin frihet.

Liten grunn til å presisere hva jeg for min del setter høyest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

I en diskusjon så kommer det påstander eller spørsmål til diskusjon. Hva foreslår du skal gjøres?

Jeg synes det er et langt større problem at dere, intelligente mennesker oppdratt i et demokrati med alle livets goder, ønsker nazist-tilstander i Norge enn overfallsvoldtektene.

Men i forhold til overfallsvoldtektene så mener jeg det viktigste er at vi finner årsakssammenhenger. Om det er flest somaliere som voldtar - hvorfor? Hvordan kan vi forebygge? Kan vi snu holdninger? Gi psykiatrisk behandling?

Generelt sett, i forhold til lovverket, så synes jeg vi burde se på samfunnets marginalisering av det. Både misbruk av barn og voldtekt er for vanskelig å etterforske, få dom på og få strenge straffer for. Er det noe vi kan gjøre der? Ikke først og fremst fordi fengsel rehabiliterer (dog håper man jo på det også), men på grunn av signaleffekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

''Forskjellen er at jeg er mer interessert i å løse problemet enn å ause opp motforestillinger mot hele folkeslag.''

Hvordan?

Se svar på ditt andre spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Så derfor skal vi drite i at det kommer gubber med neandertalerholdninger hit og voldtar oslojenter fordi de tolker dem om horer, på grunnlag av vanlig, norsk kvinne-atferd & antrekk?

Snakk om å grave hue ned i sanda, og på å bytte fokus!

Derfor løses absolutt ikkno! Masse folk nekter å adressere at busk & overfallsvoldtekt er en unorsk sport, og da står vi der og får ikke så mye som begynt å løse noe, fordi man er for feig til å adressere et problem.

Hva mener du ville løst problemet, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Jeg synes det er et langt større problem at dere, intelligente mennesker oppdratt i et demokrati med alle livets goder, ønsker nazist-tilstander i Norge enn overfallsvoldtektene.

Men i forhold til overfallsvoldtektene så mener jeg det viktigste er at vi finner årsakssammenhenger. Om det er flest somaliere som voldtar - hvorfor? Hvordan kan vi forebygge? Kan vi snu holdninger? Gi psykiatrisk behandling?

Generelt sett, i forhold til lovverket, så synes jeg vi burde se på samfunnets marginalisering av det. Både misbruk av barn og voldtekt er for vanskelig å etterforske, få dom på og få strenge straffer for. Er det noe vi kan gjøre der? Ikke først og fremst fordi fengsel rehabiliterer (dog håper man jo på det også), men på grunn av signaleffekten.

Det er ikek "vår" oppgave å bruk ett øre av samfunnest ressurser til og forske ett eneste sekund på hvorfor denne primitive bermen flyr rundt å tror de har en gudegitt rett til å voldtan orske kvinner.

Men det er vår soleklare oppgave som borgere å sørge for en innvandringspolitikk som ikke slipper flere avskum ut på gater og torg, samt repatrier så mange som overhode mulig av dem som desverre har sneket, svindlet og lurt seg inn i landet frem til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du ville løst problemet, da?

Først og fremst å innse at dette er et spesielt importproblem - og at det er unorske menn som voldtar, og det rett og slett på grunn av dårlig kvinnesyn.

Og å deretter vinkle samfunnsdebatten derifra, på ærlig grunnlag.

Når folk i stedet velger å ikke tro på det, eller å bytte fokus til at "andre er kjipe innimellom og", da får man ikke engang kommet i gang med å finne løsninger.

Vi hadde sikkert vært mye lengre på vei mot noe løsningsorientert, om man ikke måtte sitte å definere noe som er så til de grader i øyespringende som at overfallsvoldteker er en relativt lite norsk greie, og at det ikke er mest synd på mannfolka i en voldtektsituasjon _uansett_ hvor synd man måtte synes på dem fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Det er ikek "vår" oppgave å bruk ett øre av samfunnest ressurser til og forske ett eneste sekund på hvorfor denne primitive bermen flyr rundt å tror de har en gudegitt rett til å voldtan orske kvinner.

Men det er vår soleklare oppgave som borgere å sørge for en innvandringspolitikk som ikke slipper flere avskum ut på gater og torg, samt repatrier så mange som overhode mulig av dem som desverre har sneket, svindlet og lurt seg inn i landet frem til nå.

Der tenker vi helt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest slabbedask

Hva mener du ville løst problemet, da?

''Hva mener du ville løst problemet, da?''

Lukkede asylmotak, ikke minst for asylsøkere som har fått avslag, ville trolig fjernet hele problemet.

"Samtlige 41 anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene er ifølge politiet begått av ikke-vestlige asylsøkere."

http://www.abcnyheter.no/node/87133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Der tenker vi helt annerledes.

Ja, heldigvis. for mens du bruker tiden på å finne ute av ditten og av datten, behandle og analysere, har ett hundretalls norske kvinner fått sine liv ødelagt, og tusenvis leve i frykt.

Med min løsning vil problemet aldri oppstå i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Først og fremst å innse at dette er et spesielt importproblem - og at det er unorske menn som voldtar, og det rett og slett på grunn av dårlig kvinnesyn.

Og å deretter vinkle samfunnsdebatten derifra, på ærlig grunnlag.

Når folk i stedet velger å ikke tro på det, eller å bytte fokus til at "andre er kjipe innimellom og", da får man ikke engang kommet i gang med å finne løsninger.

Vi hadde sikkert vært mye lengre på vei mot noe løsningsorientert, om man ikke måtte sitte å definere noe som er så til de grader i øyespringende som at overfallsvoldteker er en relativt lite norsk greie, og at det ikke er mest synd på mannfolka i en voldtektsituasjon _uansett_ hvor synd man måtte synes på dem fra før!

Ingen er uenig i noe av det.

Men at voldtekt er en unorsk greie stemmer fremdeles ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Se svar på ditt andre spørsmål.

Hvordan ville du løst problemet da?

Var det du som skrev noe om psykiatrisk tilbud når de kom?

Liker den ideen. Samtidig vet vi jo at det er køer her i Norge. Norske statsborgere kan ha jobbet og betalt skatt i 20 år for så å bli syk, og ha behov for psykologhjelp eller annet. Da er det _vente-tid_. Enorm lang ventetid.

Likeledes dersom barn og unge i skolen skulle få behov for hjelp av BUP (barne og ungdoms-psykiatrien) så blir de satt i kø. Må vente _lenge_. Eller de må forte seg å bli suicidal. Da rykker de frem i køen.

Så ja- jeg synes i grunnen tilbud om psykiatri er bra. Men dessverre så har vi svært begrenset kapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

''Hva mener du ville løst problemet, da?''

Lukkede asylmotak, ikke minst for asylsøkere som har fått avslag, ville trolig fjernet hele problemet.

"Samtlige 41 anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene er ifølge politiet begått av ikke-vestlige asylsøkere."

http://www.abcnyheter.no/node/87133

Om de får opphold, så må de slippes ut, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Hvordan ville du løst problemet da?

Var det du som skrev noe om psykiatrisk tilbud når de kom?

Liker den ideen. Samtidig vet vi jo at det er køer her i Norge. Norske statsborgere kan ha jobbet og betalt skatt i 20 år for så å bli syk, og ha behov for psykologhjelp eller annet. Da er det _vente-tid_. Enorm lang ventetid.

Likeledes dersom barn og unge i skolen skulle få behov for hjelp av BUP (barne og ungdoms-psykiatrien) så blir de satt i kø. Må vente _lenge_. Eller de må forte seg å bli suicidal. Da rykker de frem i køen.

Så ja- jeg synes i grunnen tilbud om psykiatri er bra. Men dessverre så har vi svært begrenset kapasitet.

Ja, jeg er svært for en stor opprustning av psykiatri-tilbudet, spesielt i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er uenig i noe av det.

Men at voldtekt er en unorsk greie stemmer fremdeles ikke.

Vel, overfallvoldtekt ER! I det store og det hele.

Og det at du sitter og vrir på det er med på å gjøre det til et enda større samfunnsproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...