Gå til innhold

- De ser på oss som horer


Gjest slabbedask

Anbefalte innlegg

Det er kun om man ikke synes det er noe problem at andre mennesker, som ikke er født i Norge, lider. Jeg synes det er et like stort problem som at nordmenn lider, spesielt siden vi tross alt bor i et av verdens beste og rikeste land. Og det er faktisk ikke min eller din "feil", vi bare vant lotteriet.

''Det er kun om man ikke synes det er noe problem at andre mennesker, som ikke er født i Norge, lider. Jeg synes det er et like stort problem som at nordmenn lider, spesielt siden vi tross alt bor i et av verdens beste og rikeste land. Og det er faktisk ikke min eller din "feil", vi bare vant lotteriet.''

Veldig bra sagt! Vi har hatt utrolig flaks som ble født i det landet vi ble født i. Vi kan bare ikke ha innvandringsregler eller portforbud eller annet som rammer alle fargede fra krigsherjede land, uten individuell vurdering, fordi en liten andel av dem begår alvorlig kriminalitet.

Det er som labans eksempel om at man skulle hatt portforbud for alle kvinner for å bekjempe gateprostitusjonen.

Og dette er overhodet ikke det samme som å si at man skal se på dem som begår alvorlig kriminalitet som ofre som skal "forstås ihjel", men det er det samme som å si at man ikke skal skjære alle over én kam og si at fordi noen i en gruppe gjør kriminelle handlinger så skal hele gruppen mistenkeliggjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kim78

    39

  • nitty-gritty

    26

  • ShitDiddelyDo

    8

  • laguna1

    6

Mest aktive i denne tråden

Det er kun om man ikke synes det er noe problem at andre mennesker, som ikke er født i Norge, lider. Jeg synes det er et like stort problem som at nordmenn lider, spesielt siden vi tross alt bor i et av verdens beste og rikeste land. Og det er faktisk ikke min eller din "feil", vi bare vant lotteriet.

''Det er kun om man ikke synes det er noe problem at andre mennesker, som ikke er født i Norge, lider. Jeg synes det er et like stort problem som at nordmenn lider, spesielt siden vi tross alt bor i et av verdens beste og rikeste land. Og det er faktisk ikke min eller din "feil", vi bare vant lotteriet.''

Vel talt. Du formulerer så fint det jeg også tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Det er kun om man ikke synes det er noe problem at andre mennesker, som ikke er født i Norge, lider. Jeg synes det er et like stort problem som at nordmenn lider, spesielt siden vi tross alt bor i et av verdens beste og rikeste land. Og det er faktisk ikke min eller din "feil", vi bare vant lotteriet.

Igjen denne ultranaive vrangforestillingen om at alle og enhver som kommer hit lider, og trenger beskyttelse. Kun et lite mindretall får opphold som forfulgte flyktninger. Men igjen har du greid å flytte fokus vekk fra norske voldtektoffer som garantert har fått SINE liv lagt i grus. Gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Det er kun om man ikke synes det er noe problem at andre mennesker, som ikke er født i Norge, lider. Jeg synes det er et like stort problem som at nordmenn lider, spesielt siden vi tross alt bor i et av verdens beste og rikeste land. Og det er faktisk ikke min eller din "feil", vi bare vant lotteriet.

'' spesielt siden vi tross alt bor i et av verdens beste og rikeste land.''

Ja vi er veldig heldige!

Likevel, om vi reiser ut i andre land, så må vi innrette oss etter reglene der. Vi hadde skaffet oss dårlig rykte om våre landsmenn gjentatte ganger ble tatt for å være overgripere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Igjen denne ultranaive vrangforestillingen om at alle og enhver som kommer hit lider, og trenger beskyttelse. Kun et lite mindretall får opphold som forfulgte flyktninger. Men igjen har du greid å flytte fokus vekk fra norske voldtektoffer som garantert har fått SINE liv lagt i grus. Gratulerer.

Et nick per tråd, er vel regelen.

Uansett tror jeg vi kan konkludere med at vi er både grunnleggende uenige om bredden av dette problemet, årsakene til problemet, løsningen på problemet og menneskesyn - så jeg avslutter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' spesielt siden vi tross alt bor i et av verdens beste og rikeste land.''

Ja vi er veldig heldige!

Likevel, om vi reiser ut i andre land, så må vi innrette oss etter reglene der. Vi hadde skaffet oss dårlig rykte om våre landsmenn gjentatte ganger ble tatt for å være overgripere.

Noe de gjør. Det er bare det at norske menn drar til utlandet for å voldta barn i stedenfor kvinner. Det er sikkert mye bedre.

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article502954.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Et nick per tråd, er vel regelen.

Uansett tror jeg vi kan konkludere med at vi er både grunnleggende uenige om bredden av dette problemet, årsakene til problemet, løsningen på problemet og menneskesyn - så jeg avslutter her.

Er det noen som opererer med flere nick her?

I forhold til deg og meg- så er vi neppe uenig i menneskesyn.

Jeg vet ikke hvordan løse problemet med økt overgrepsvoldtekter utført av ikke-vestlige innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slabbedask

Jeg tror ikke det vil ha positiv virkning og jeg mener et overgrep ikke rettferdiggjør et annet.

''Jeg tror ikke det vil ha positiv virkning''

Det vil GARANTERT få slutt på de aller fleste av disse overfallsvoldtektene.

'' og jeg mener et overgrep ikke rettferdiggjør et annet.''

Lukkede asylmotak er intet overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slabbedask

Er det noen som opererer med flere nick her?

I forhold til deg og meg- så er vi neppe uenig i menneskesyn.

Jeg vet ikke hvordan løse problemet med økt overgrepsvoldtekter utført av ikke-vestlige innvandrere.

''Er det noen som opererer med flere nick her?''

Ikke så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sinbad Sjøfareren

Gammelt nytt, og selv er jeg pisselei av å skulle synes synd i, og forstå meg i hjel på dem, uansett hvor ille de reelt måtte ha det.

De får faen meg følge reglene her, og sette noe pris på at de da er ute av steder forhistoriske holdninger(også sosialkontormessig!), eller bli noe jævla grisebanka bare for _ymte_ mer om at "hai, du hora - jai vil snakke litt med deg!" - og ikke for å snakke om hva de har lyst til & innimellom gjør senere på kvelden, når svaret er nei.

Noen burde filleriste kvinnefiendeligheten og holdnigene av dem. Hardt! Enten de har hatt det sånn eller slik, eller har innlært seg sånn eller slik!

Voldekt er aldri damers ansvar, og jeg er sååå lei av at debatten skyves over i den retningen.

Man må snart kalle en spade for en spade, og klart adressere at

1. Voldtekt er alltid mannens ansvar og mannens skyld.

2. Overfallsvoldtekt er en unorsk sport.

Og ta det derifra, og adressere hardt!

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I stedet for at alle byens damer skal være redde, og måtte planlegge all sin bevegelse for å beskytte seg om voldtekt...så kunne vel det vært port-forbud på kveld/natt for innvandrere av ikke-vestlig bakgrunn?

Ja, la oss importere Apartheid til Norge! Du er så "smart" at det er latterlig.

OTTAR, på 60-tallet, foreslo det samme, dog for ALLE menn. Kanskje det er noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikek "vår" oppgave å bruk ett øre av samfunnest ressurser til og forske ett eneste sekund på hvorfor denne primitive bermen flyr rundt å tror de har en gudegitt rett til å voldtan orske kvinner.

Men det er vår soleklare oppgave som borgere å sørge for en innvandringspolitikk som ikke slipper flere avskum ut på gater og torg, samt repatrier så mange som overhode mulig av dem som desverre har sneket, svindlet og lurt seg inn i landet frem til nå.

Ettersom 100% av voldtektene begås av menn, burde vi vel ha portforbud for menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Ettersom 100% av voldtektene begås av menn, burde vi vel ha portforbud for menn?

Du glemte skostørrelser og de vanlige andre usaklighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig i at det ville rammet uskyldige mennesker også.

Blir de kurset på noe vis når de kommer til landet? Får litt innføring i norsk kultur etc? Hvis ikke, så er kanskje dette et alternativ man kunne forsøkt?

Får du et kurs hvis du reiser til Thailand, hvor du må sitte i timesvis og lytte til at det er forbudt å voldta thailandske barn, med forutsetning at det er derfor du er i Thailand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Får du et kurs hvis du reiser til Thailand, hvor du må sitte i timesvis og lytte til at det er forbudt å voldta thailandske barn, med forutsetning at det er derfor du er i Thailand?

Det finens ikke det misnte element i norsk kultur som tillater misbruk av barn. Tvert i mot er det forbundet med lange fengselstraffer og sterk sosial utstøting.

Noe HELT annet er det når det gjelder å tråkke kviner ned i søla, ydmyke og undertrykke dem i både Somalia og andre land hvor de aktuele voldtekssvina kommer fra.

Dine paraleller er hinsides all vett og fornuft,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...