Gå til innhold

- De ser på oss som horer


Gjest slabbedask

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

?

Det har vært en annen som stadig har brukt dette "blytunge" argumentet i enhver voldteksdebatt, i hensikt å avspore.

Derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kim78

    39

  • nitty-gritty

    26

  • ShitDiddelyDo

    8

  • laguna1

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

Man kan selvfølgelig sette inn foreløpige tiltak, som konstant politinærvær langs hele Akerselva og andre steder hvor overfallsvoldtekter typisk skjer. Men det løser som sagt ikke problemet.

Forøvrig vil det alltid finnes farer i verden. Slik er det. Det er ikke riktig at noen gjør ulovlige og vonde ting mot hverandre, men det skjer. Man kan ikke gå rundt i frykt hver dag av den grunn.

Saken er at veldig mange kvinner føler frykt, uansett hva du måtte mene om det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Det er ikke selvsagt, nei. Jeg har ikke nøyaktige tall, men ca. 80 % av kvinner som har vært i et voldlig forhold lider under angst og depresjon i ettertid. 45 % (ca., finner ikke læreboka akkurat nå) utvikler PTSD. Det er langt flere som er i et forhold med en misbruker enn de som blir voldtatt på gata. LANGT flere. Samfunnsmessig burde du være opptatt av dette i større grad.

Jeg har ikke noe i mot fokuset forøvrig. Jeg er glad vi er opptatt av å løse problemet med seksuell vold, men jeg vil gjerne ha fokus på at kvinner og barn skal ha det bra enn på å bruke de som et våpen og argument i debatten om innvandring. Jeg mener det ikke vil gagne samfunnet i stor grad og det strider mot mitt menneskesyn.

Herre min hatt. Dette vblir som å diskutere astonomi med en som insisterer på at månen er kubisk.

JO, overfallsvoldtekter ansees som langt mer traumatiserende, noe som også gjenspeiler seg til gangs ikke bare i prioritet etterforskningsmessig, men i høyeste grad også når det kommer til straffeutmåling.

Dette gjelder jo også andre typer vold som rammer blindt og tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finens ikke det misnte element i norsk kultur som tillater misbruk av barn. Tvert i mot er det forbundet med lange fengselstraffer og sterk sosial utstøting.

Noe HELT annet er det når det gjelder å tråkke kviner ned i søla, ydmyke og undertrykke dem i både Somalia og andre land hvor de aktuele voldtekssvina kommer fra.

Dine paraleller er hinsides all vett og fornuft,.

Hva er vanlig fengselstraff for misbruk av barn i Norge? 9 måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt...

Syns vi snart burde stenge landet vårt :/

Ja, og så burde Kambodsja og Thailand forby alle nordmenn å reise dit. De som allerede er der kan bli innelåst om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

Ja, og så burde Kambodsja og Thailand forby alle nordmenn å reise dit. De som allerede er der kan bli innelåst om natten.

Hvis jeg kom fra et land hvor barnesex er utbredt og akseptert ville jeg ikke reagert det minste på å bli kurset av Thailands myndigheter. Ville du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kom fra et land hvor barnesex er utbredt og akseptert ville jeg ikke reagert det minste på å bli kurset av Thailands myndigheter. Ville du?

De aller fleste utlendinger kommer ikke fra land hvor voldtekt er "akseptert". Alternativt kan man si at Alvdalsaken viser at barnemisbruk er "akseptert" i Norge.

Vil du kurse alle fra Alvdal før de får flytte til andre deler av Norge?

Skal Thailand kurse alle fra Alvdal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

De aller fleste utlendinger kommer ikke fra land hvor voldtekt er "akseptert". Alternativt kan man si at Alvdalsaken viser at barnemisbruk er "akseptert" i Norge.

Vil du kurse alle fra Alvdal før de får flytte til andre deler av Norge?

Skal Thailand kurse alle fra Alvdal?

Voldtekt er svært skjelden fobundet med straff, sjelden engang med anmeldelse hverken i Kurdistan eller Somalia hvor hoveddtyngen av disse voldtektsforbryterne i følge politiet kommer fra.

Du snakker i beste fall mot bedre vitende, i verste fall lyver du for å desinformere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekt er svært skjelden fobundet med straff, sjelden engang med anmeldelse hverken i Kurdistan eller Somalia hvor hoveddtyngen av disse voldtektsforbryterne i følge politiet kommer fra.

Du snakker i beste fall mot bedre vitende, i verste fall lyver du for å desinformere.

Nei, Somalia har intet styre, så det er jo ikke så rart, synes du?

Men hvorfor er barnemisbruk så utbredt i Alvdal?

Skal de få reise til resten av Norge? Kan mine barn være trygge rundt feks en lærer fra Alvdal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste utlendinger kommer ikke fra land hvor voldtekt er "akseptert". Alternativt kan man si at Alvdalsaken viser at barnemisbruk er "akseptert" i Norge.

Vil du kurse alle fra Alvdal før de får flytte til andre deler av Norge?

Skal Thailand kurse alle fra Alvdal?

''Vil du kurse alle fra Alvdal før de får flytte til andre deler av Norge?''

Strengt tatt var vel overgriperne i Alvdal innflyttere dit fra andre steder i landet, så da burde man heller satt restriksjoner mht hvem som får lov til å flytte til Alvdal.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre min hatt. Dette vblir som å diskutere astonomi med en som insisterer på at månen er kubisk.

JO, overfallsvoldtekter ansees som langt mer traumatiserende, noe som også gjenspeiler seg til gangs ikke bare i prioritet etterforskningsmessig, men i høyeste grad også når det kommer til straffeutmåling.

Dette gjelder jo også andre typer vold som rammer blindt og tilfeldig.

Faktisk så anses en voldtekt utført av kjente som verre å komme over, selv om det på ingen måte unnskylder noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

Nei, Somalia har intet styre, så det er jo ikke så rart, synes du?

Men hvorfor er barnemisbruk så utbredt i Alvdal?

Skal de få reise til resten av Norge? Kan mine barn være trygge rundt feks en lærer fra Alvdal?

Straffene forteller deg klarere enn noe annet at dette barnesex er noe samfunnet ser veldig alvorlig på, og ikke aksepterer.

Finn deg et kleskap du kan kverulere i. En PC er uegnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Faktisk så anses en voldtekt utført av kjente som verre å komme over, selv om det på ingen måte unnskylder noe som helst.

Jeg forholder meg som nevnt til hva samfunet mener, ikke dine private vrangforestillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Nettopp fordi den dommen (som ville vært mild i Thailand) beskrives som "knallhard"!

Hvor har du dette 9-måneders vrøvlet fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vil du kurse alle fra Alvdal før de får flytte til andre deler av Norge?''

Strengt tatt var vel overgriperne i Alvdal innflyttere dit fra andre steder i landet, så da burde man heller satt restriksjoner mht hvem som får lov til å flytte til Alvdal.... ;-)

Kanskje vi bør tvinge dem til å farge håret grønt, slik at andre kan se dem, og sørge for portforbudet blir overholdt? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straffene forteller deg klarere enn noe annet at dette barnesex er noe samfunnet ser veldig alvorlig på, og ikke aksepterer.

Finn deg et kleskap du kan kverulere i. En PC er uegnet.

Når den straffen betegnes som uvanlig og "knallhard" så er det åpenbart at sex og mishandling av barn er noe som nærmest er "akseptert" i Norge, sammenlignet med straffen folk kan få i Thailand og andre land.

Så derfor kan Thailand bruke samme logikk mot alle nordmenn som du vil bruke mot alle somaliere, og som OTTAR vil bruke mot alle menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du dette 9-måneders vrøvlet fra?

Jeg spurte deg om det er 9 måneder. (Jeg antar du forstår hva spørsmålstegn betyr?)

Jeg mener å ha lest at det er gjennomsnittsstraffen for barnemisbruk i Norge. For voldtekt var det under 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg som nevnt til hva samfunet mener, ikke dine private vrangforestillinger.

Basert på en undersøkelse av voldtektsofre. (Og nei, jeg gidder ikke finne den i avisen - du virker for useriøs til å lese det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...