Gå til innhold

Hu ER gæærn! (advarsel..mere svigermorpreik!;))


laguna1

Anbefalte innlegg

Oppføre deg bra? Som i at en skal la den gjengse doler diktere hva man kan og ikke kan si her inne? :-) Hehe, nei det kommer jeg nok aldri til å gjøre, og jeg synes ikke du skal det heller;-)

Hmm...jeg tør nesten ikke kommentere dette slik jeg selv ønsker, for da er det sikkert på'an igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 496
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    46

  • frosken

    38

  • cathlin

    35

  • Sør

    26

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

Jeg lover å oppføre meg bra heretter!! (skal iallefall prøve så godt jeg kan ;))

Synes dine svar pleier å være svært så diplomatiske, togli))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dine svar pleier å være svært så diplomatiske, togli))

Joda, jeg gjør så godt jeg kan - men denne gangen tråkka jeg visst i salaten fordi jeg har helt andre holdninger til dette enn enkelte andre her;) Handler nok ikke så mye om hvem som har rett eller ikke, men mer om at man har ulike bakgrunnskunnskaper og erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har en diagnose, som egentlig ikke vil at det skal være stigmatiserende. Det blir det, når det skal være så farlig å nevne, i tilfelle....

''De som har en diagnose, som egentlig ikke vil at det skal være stigmatiserende.''

Nå er det primært jeg som har mast om dette temaet i denne tråden, og siden jeg såvidt jeg selv vet, er diagnoseløs, så kan du neppe skylde på de med diagnoser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..for alle de konstruktive og hyggelige svarene! Jeg skal gå gjennom og svare på en ordentelig måte litt senere! :)

jeg ble litt matt av tråden, fordi det fortsatt er _noen_ som ser ut til å tro at jeg ljuger, eller til å mene at jeg ikke kan skrive om dette fordi jeg ikke kan fremlegge svigermorside. Og av alle som henger seg opp i hvorvidt det er lov å si "diagnose" og "psyk"

(Jeg heller forøvrig også litt mot en diagnose, selv om det kanskje er å ta munnen veldig full..Men det er da ikke friskt å ville ødelegge,og gå helt i frø, når en voksen sønn vil gifte seg? Det må da få være andre damer i livet hans enn mamma Jeg har da (hvertfall i utgangspunket ;p) ikke tenkt å ta sønnen FRA henne, hadde hun ikke vært så ravende gal,kunne hun tvert om fått meg på kjøpet, og jeg er lett å finne på med,og pleier å være koselig og rund, om jeg må få si det selv..;p Vi kunne kaffeslaberaset både titt og ofte, hadde det ikke vært for dette _faktum_ at hun går inn for å være så jævlig, vanskelig,og kontrollsjuk at det blir _meget: vanskelig å fatte noen sympati (selvom hun sikkert har det kjipt hun også, selvom jeg ikke klarer å øyne hvorfor hun gjør disse tingene og hva motivasjonen skulle være,men folk som er blide, glade og har et godt liv har vel ikke behov for å ødelegge sånn for andre?) langt mindre gå å handle gardiner sammen eller no.

Nå blir det ganske sikkert ikke noe bryllup allikevel,og av flere årsaker.

1. Jeg er redd hun, tross hvor glad jeg og kjæresten er i hverandre, villykkes i sine forsøk på å snu han vekk i fra meg,og "innse at jeg er dårlig for ham" eller tilsvarende. Helt forjævlig å tenke sånne tanker om kjæresten sin, men jeg merker at jeg er skeptisk,og stålsetter meg litt for dagen..:S

2. Siste spy på tilværelsen svigermor hosta opp, var å melde seg av bryllupet,samt trekke tilbake den summen hans familie hadde lovet å bidra med til festen.Vi har fortsatt penger,og kunne sikkert holde bryllup, men jeg tviler på at det vil føles noe særlig godt for kjæresten (eller meg, for den del) å gifte seg uten familien tilstede,og med vissheten om at de ikke liker meg,og er hjemme og griner eller no i stedet.

3. Kommer som en følge av punkt to. Etter å ha mottatt overnevnte nyheter i går mistet jeg desverre hodet og sendte en sms der jeg lurte på om hun synes NOEN vant på at hun satt og spredde sånn kvalm og guffe, at jeg var ulykkelig, sønnen var ulykkelig,og at hun neppe kunne ha det bra selv heller. Desverre slang jeg også på at jeg "tror du har en diagnose av noe slag" på slutten. :o Jeg VISSTE at jeg kom til å miste tålmodigheten til slutt, men det var jo dumt at det måtte være i går,og jeg angrer på den.

Så, jeg sitter vel egentlig her og sørger litt over at det nok ikke blir giftermål, men prøver å trøste meg med at det tross alt er bedre at det her kom FØR,ikke etter bryllup. Hvis det nå blir noe, har vi i allefall ryddet FØRST (Håper jeg;))

Håper også at kjæresten og jeg får tilå fortsatt ha et forhold, at han kan få til å fortsatt være glad i meg selv om moren ikke er det,og ikke føler seg så dratt i alle retninger at det blir slutt.

Jeg svarer enkeltvis litt her og der og etterhvert! Igjen takk for alle innlegg! :)

Det virker som om mor og sønn har/har hatt et nokså tett forhold. Kanskje hun rett og slett er sjalu, at hun ikke orker tanken på at en annen er hans førstekvinne?

Uansett tror jeg det er lurt å roe ned giftermålet. Men hvis det ikke er for sent ville jeg revurdert flyttinga også.

Det handler jo om å redde forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''De som har en diagnose, som egentlig ikke vil at det skal være stigmatiserende.''

Nå er det primært jeg som har mast om dette temaet i denne tråden, og siden jeg såvidt jeg selv vet, er diagnoseløs, så kan du neppe skylde på de med diagnoser...

Ja uansett, hvis du er litt på forum for psykiatri så er det svært få der som helst ikke vil være ved diagnosen sin.

Det er også noen der som gjerne vil ha flere diagnoser enn de har osv., så å antyde at svigermora kanskje kan ha en diagnose synes jeg faktisk må være ganske legitimt. Det kunne faktisk bidra til å forklare en del av hennes oppførsel.

Hvorfor må man alltid gå ut i fra at det er vondt ment?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i like måte med skjerpingen!

Jeg er litt usikker på om du virkelig ikke forstår hvilke usmakeligheter du slenger fra deg, eller om du ikke vil forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja uansett, hvis du er litt på forum for psykiatri så er det svært få der som helst ikke vil være ved diagnosen sin.

Det er også noen der som gjerne vil ha flere diagnoser enn de har osv., så å antyde at svigermora kanskje kan ha en diagnose synes jeg faktisk må være ganske legitimt. Det kunne faktisk bidra til å forklare en del av hennes oppførsel.

Hvorfor må man alltid gå ut i fra at det er vondt ment?

''Ja uansett, hvis du er litt på forum for psykiatri så er det svært få der som helst ikke vil være ved diagnosen sin.

Det er også noen der som gjerne vil ha flere diagnoser enn de har osv., så å antyde at svigermora kanskje kan ha en diagnose synes jeg faktisk må være ganske legitimt. Det kunne faktisk bidra til å forklare en del av hennes oppførsel.

Hvorfor må man alltid gå ut i fra at det er vondt ment?

''

Jeg tror du har misforstått hva jeg har forsøkt å formidle i denne tråden. Nå har imidlertid tråden blitt lang og uoversiktelig, og jeg gidder ikke fortsette denne diskusjonen mer, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg leser alle innleggene, og trenger ikke bare ernighet, selvom jeg fiunner noen av de innleggene der det antydes at jeg nærmest juger''

Jeg har sett at jeg ble oppfattet slik, fordi jeg antydet at det antakelig var to sider av saken og at det også kunne vært interessant å høre svigermors versjon.

Det kan synes som om det kun er ren støtte som er akseptabelt svar på innlegget, men jeg vil tro støtte og applaus er mindre interessant, selv om det kanskje føles godt å lese.

Tror alle her er enig i at svigermor har trått over streken/e.

Jeg kan knappast tvinge svigermor til å skrive inn her, så det faktisk helt uten for min makt å få saken fortalt sånn sett fra "to sider"

Hadde du reagert sånn om jeg fortalt at jeg hadde blitt banka av mannen min,eller fått katten min overkjørt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om mor og sønn har/har hatt et nokså tett forhold. Kanskje hun rett og slett er sjalu, at hun ikke orker tanken på at en annen er hans førstekvinne?

Uansett tror jeg det er lurt å roe ned giftermålet. Men hvis det ikke er for sent ville jeg revurdert flyttinga også.

Det handler jo om å redde forholdet.

Jupps, det er viktigst nå .)

trist med bryllupet,men jeg tror liksom ikke det blir helt det samme, når folk er triste/leie/vanskelige..En skulle jo helst ha litt feststemning! :)

Når kjæreste kommer hjem neste gang skal jeg foreslå å reise litt vekk, uten andre enn oss, kose oss, bade kanskje, slappe av..og ikke snakke så mye om det engang, bare ha kjærestetid..:) Går alt bra,kan vi alltids giftes senere!

Går det IKKE bra får jeg selvtrøste med at jeg ikke ville klart meg særlig godt i den klanen uansett, sånn om han går fra meg fordi moren synes jeg er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan knappast tvinge svigermor til å skrive inn her, så det faktisk helt uten for min makt å få saken fortalt sånn sett fra "to sider"

Hadde du reagert sånn om jeg fortalt at jeg hadde blitt banka av mannen min,eller fått katten min overkjørt også?

Det er ingen som sier at svigermoren din må skrive på dol for at vi skal få hennes side av saken, men man sier i denne og andre tråder om andre temaer at det kan være lurt å ofre en tanke på hvordan "den andre partens" virkelighetsoppfatning er og/eller vedkommende persons beveggrunner for å gjøre det vedkommende gjør.

Jeg synes det er merkelig at du mener at dette kan sammenlignes med kriminelle handlinger som konemishandling og trafikkulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan knappast tvinge svigermor til å skrive inn her, så det faktisk helt uten for min makt å få saken fortalt sånn sett fra "to sider"

Hadde du reagert sånn om jeg fortalt at jeg hadde blitt banka av mannen min,eller fått katten min overkjørt også?

..altså... mener trafikkulykker og kriminelle handlinger som konemishandling! Slik det sto kunne det se ut som om jeg mener at enhver trafikkulykke er en kriminell handling. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som sier at svigermoren din må skrive på dol for at vi skal få hennes side av saken, men man sier i denne og andre tråder om andre temaer at det kan være lurt å ofre en tanke på hvordan "den andre partens" virkelighetsoppfatning er og/eller vedkommende persons beveggrunner for å gjøre det vedkommende gjør.

Jeg synes det er merkelig at du mener at dette kan sammenlignes med kriminelle handlinger som konemishandling og trafikkulykker.

Jeg mener bare at det er noe trist som kan ramme noen, og at jeg ikke med min beste vilje KAN presentere hennes side av saken. Jeg er helt i det blå med motivasjon, og jeg prøver å beskrive ting som har skjedd så objektivt jeg klarer, men selvsagt blir det jo farget allikevel av mine personlige preferanser som "jordbær er godt", "Titanic var et trist skipsforlik", "Det er godt at det har blitt sommer" etc, etc.

Jeg er selvsagt glad for konkrete og gode råd (Og de har jeg fått mange av) men synes vel i grunn litt (rettmessig?) synd på meg selv, og er glad i å få støtte og råd som ikke rammer eller betviler meg EKSTRA :)) Jeg driver vel og slikker litt poter, og hvis jeg syter er det selvsagt bare å si i fra, men jeg får liksom ikke begynt å svare en gang, fordi jeg vil være tøff å svare på de innleggene som er kritiske til meg også, ikke bare de hyggelige (som jeg setter genuint pris på!:)) men de setter meg ærlig talt litt ut og til babord..;p Mulig jeg er litt hudløs, but Ill be back!

Takk for svarene uansett. Skal, som sagt, gå mere utfyllende til verks snarlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om du virkelig ikke forstår hvilke usmakeligheter du slenger fra deg, eller om du ikke vil forstå.

Og jeg slenger fra meg hvilke usmakeligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bare at det er noe trist som kan ramme noen, og at jeg ikke med min beste vilje KAN presentere hennes side av saken. Jeg er helt i det blå med motivasjon, og jeg prøver å beskrive ting som har skjedd så objektivt jeg klarer, men selvsagt blir det jo farget allikevel av mine personlige preferanser som "jordbær er godt", "Titanic var et trist skipsforlik", "Det er godt at det har blitt sommer" etc, etc.

Jeg er selvsagt glad for konkrete og gode råd (Og de har jeg fått mange av) men synes vel i grunn litt (rettmessig?) synd på meg selv, og er glad i å få støtte og råd som ikke rammer eller betviler meg EKSTRA :)) Jeg driver vel og slikker litt poter, og hvis jeg syter er det selvsagt bare å si i fra, men jeg får liksom ikke begynt å svare en gang, fordi jeg vil være tøff å svare på de innleggene som er kritiske til meg også, ikke bare de hyggelige (som jeg setter genuint pris på!:)) men de setter meg ærlig talt litt ut og til babord..;p Mulig jeg er litt hudløs, but Ill be back!

Takk for svarene uansett. Skal, som sagt, gå mere utfyllende til verks snarlig :)

''at jeg ikke med min beste vilje KAN presentere hennes side av saken.''

Jeg tror ingen forventer det av deg heller - bare at man minner seg selv og deg og andre i tråden på at hun kan fremstille dette annerledes. Mest sannsynlig gjør hun det, ref at hun omtalte to pils omtrent som fyll på offentlig plass.

Jeg har ingen grunn til å mistro din del av historien, men dersom noen som ikke kjente din versjon hadde hørt henne f eks snakke om den utakknemlige svigerdatra som ikke satte nok pris på all hjelp med klesvask, men nektet å komme i familiselskap og dro ut og drakk seg drita istedet, så ville jo svigermor garantert fått en del sympatierklæringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja uansett, hvis du er litt på forum for psykiatri så er det svært få der som helst ikke vil være ved diagnosen sin.

Det er også noen der som gjerne vil ha flere diagnoser enn de har osv., så å antyde at svigermora kanskje kan ha en diagnose synes jeg faktisk må være ganske legitimt. Det kunne faktisk bidra til å forklare en del av hennes oppførsel.

Hvorfor må man alltid gå ut i fra at det er vondt ment?

''

Jeg tror du har misforstått hva jeg har forsøkt å formidle i denne tråden. Nå har imidlertid tråden blitt lang og uoversiktelig, og jeg gidder ikke fortsette denne diskusjonen mer, tror jeg...

Det gjør du nok rett i. Det er ikke sikkert det er snakk om misforståelser heller, godt mulig vi er uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...