Gå til innhold

Hu ER gæærn! (advarsel..mere svigermorpreik!;))


laguna1

Anbefalte innlegg

Det er jeg enig med deg i, men jeg tror folk reagerte før det engang ble skrevet (jeg så det i hvert fall ikke), og hvor det var snakk om en spesifik diagnose.

Med vennlig hilsen

Det som startet denne delen av diskusjonen, var en annen kommentar som kom noe tidligere, nemlig:

''

Det kan jo virke som svigermor har en eller annen diagnose...dette er ikke normal oppførsel i det hele tatt. ''

Jeg synes det var helt betimelig at det ble stilt spørsmål ved hvorvidt det var noe poeng å begynne å antyde diagnoser, i stedet for kort og godt å være tydelig på at man mente svigermors oppførsel er uakseptabel.

Tror imidlertid at det er lite hensiktsmessig å forsøke å rekapitulere hva som skjedde og ikke skjedde på nåværende tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 496
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    46

  • frosken

    38

  • cathlin

    35

  • Sør

    26

Mest aktive i denne tråden

Dark-Angel 82

Djiiises... Du har all min medfølelse..

Utsett bryllupet, hold avstand fra svigertrollet og omgi deg med de menneskene som gir deg en god følelse.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er uenig i det også. Man står jo fritt til å velge om man vil være med å betale eller ikke. Om pengene gis "med forutsetning om at..." synes jeg egentlig det er litt kjipt...''

Det står du selvfølgelig fritt til å mene hva du vil om. Men mange foreldre bidrar jo økonomisk til bryllupet nettopp fordi de ønsker å bidra til at det blir et bryllup etter "sin smak", med samling av slekt etc., og bidraget kan ikke sammenlignes med andre pengegaver.

''Men mange foreldre bidrar jo økonomisk til bryllupet nettopp fordi de ønsker å bidra til at det blir et bryllup etter "sin smak", med samling av slekt etc., ''

Gjør man det - bidrar med penger til bryllup uten å ønske å lage bryllupet (i den grad det er mulig, ser bort fra teite prinsesse-hollywood-drømmer) slik brudeparet _selv_ ønsker det?? Hva ville meningen med det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Men mange foreldre bidrar jo økonomisk til bryllupet nettopp fordi de ønsker å bidra til at det blir et bryllup etter "sin smak", med samling av slekt etc., ''

Gjør man det - bidrar med penger til bryllup uten å ønske å lage bryllupet (i den grad det er mulig, ser bort fra teite prinsesse-hollywood-drømmer) slik brudeparet _selv_ ønsker det?? Hva ville meningen med det være?

Sier ikke at ønskene behøver å være motsatte, men en klassisk problemstilling er vel at foreldrene ønsker mest mulig slekt blant gjestene, mens brudeparet gjerne vil ofre gamle tanter i forhold tiil venner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at ønskene behøver å være motsatte, men en klassisk problemstilling er vel at foreldrene ønsker mest mulig slekt blant gjestene, mens brudeparet gjerne vil ofre gamle tanter i forhold tiil venner....

Ja, hvis ikke det er verre enn det, så ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''jeg er også sikker på at det ikke er slik at du alltid synes det er moro hvis noen er morsomme på din bekostning når det gjelder dine sykdommer.

''

Det er som kjent stor forskjell på å være morsomme på andres bekostning enn egen. Mannen min og jeg utviklet en egen humor rundt ting som skjedde på en avdeling forbeholdt døende pasienter, men vi ville sannsynligvis ha reagert sterkt om utenforstående tillot seg å fleipe med det samme. (Vi fantaserte til og med om en såpeopera basert på hendelser på det 4 m2 store røykerommet som du måtte minst være døende for å holde ut på i mer enn et halvt minutt. )

Den kjenner jeg. Vi mente en gang at Big Brother burde vært spillt inn på røykerommet på Sunnaas for der var det mange fantastiske intriger og mange sære historier :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her viser du gode talskvinne-egenskaper, Dorthe. Det er lovende for din karriere!

Takk. Jeg lurer på om jeg egentlig skal starte en politisk karriere ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Sier ikke at ønskene behøver å være motsatte, men en klassisk problemstilling er vel at foreldrene ønsker mest mulig slekt blant gjestene, mens brudeparet gjerne vil ofre gamle tanter i forhold tiil venner....

Men her var jo nettopp problemstillingen verre enn det, det var masse greier hun skulle styre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''Jeg er en av dem som ikke synes det er stygt å si neger heller, all den tid man ikke mener det som et skjellsord. Eller kjerring.''

Uansett hvordan du selv definerer ordet neger vil du vel ikke bruke betegnelsen overfor en som du ikke vet hvordan oppfatter betegnelsen, all den tid svært mange oppfatter den nedsettende.

Ja, og det er helt greit. Jeg er ikke uenig.

Men når man svarer på et forum, og ytrer en mening - så kan man si ting som ikke er PK, uten at det nødvendigvis er trakasserende og ufint av den grunn.

En ting er å påpeke det, en annen ting er å gjøre det til en egen diskusjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Men synes du ikke det er forskjell på den typen utsagn du antyder, og det å skrive noe ala "Hun har overhodet ingen kontroll over seg selv, hun er psyk, psyk, psyk" ? (Sitatet er ikke korrekt, jeg orker ikke å finne det igjen i denne lange tråden.)

Jeg mener det er viktige nyanseforskjeller, tilsvarende liker jeg heller ikke betegnelsen "psykisk case" som andre har hevdet at må være greit å bruke.

Den typen diagnoser som har vært trukket frem i denne diskusjonen har forøvrig heller ingen forklaringsverdi. Det er en type diagnoser av beskrivende karakter, de forklarer ingenting.

Sør har allerede svart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''jeg er også sikker på at det ikke er slik at du alltid synes det er moro hvis noen er morsomme på din bekostning når det gjelder dine sykdommer.

''

Det er som kjent stor forskjell på å være morsomme på andres bekostning enn egen. Mannen min og jeg utviklet en egen humor rundt ting som skjedde på en avdeling forbeholdt døende pasienter, men vi ville sannsynligvis ha reagert sterkt om utenforstående tillot seg å fleipe med det samme. (Vi fantaserte til og med om en såpeopera basert på hendelser på det 4 m2 store røykerommet som du måtte minst være døende for å holde ut på i mer enn et halvt minutt. )

''Mannen min og jeg utviklet en egen humor rundt ting som skjedde på en avdeling forbeholdt døende pasienter, men vi ville sannsynligvis ha reagert sterkt om utenforstående tillot seg å fleipe med det samme''

Det blir omtrent som å si noe negativ om sin egen mor - det er greit, men nåde den utenforstående som sier noe negaivt om henne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Men en "løsning" kan også være at de holder seg vekke fra henne, i stedet for å inngå en masse kompromiss som ødelegger for dem. Det er ikke slik at man må være venner med alle, uansett hvor ufordragelige de oppfører seg.

Med vennlig hilsen

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mannen min og jeg utviklet en egen humor rundt ting som skjedde på en avdeling forbeholdt døende pasienter, men vi ville sannsynligvis ha reagert sterkt om utenforstående tillot seg å fleipe med det samme''

Det blir omtrent som å si noe negativ om sin egen mor - det er greit, men nåde den utenforstående som sier noe negaivt om henne;-)

''Det blir omtrent som å si noe negativ om sin egen mor - det er greit, men nåde den utenforstående som sier noe negaivt om henne;-)

''

Jepp; noen privilegier er forbeholdt "eieren" av problemet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplever at det har vært sånn ganske lenge her, i alle fall i visse leire. Det forventes fullt medhold på alle punkter, ellers kan det bare være. Er du ikke med så er du mot.

Jeg velger å ikke bry meg om det, med fare for å bli stempla som den onde hurpa. Jeg for min del ville ønsker at folk ikke snakker meg etter munnen når jeg har problemer, selv om det kan svi litt der og da. De rådene som har betydd mest for meg i livet har vært av slaget som har presset meg til å gå meg selv litt nærmere i sømmene. Jatterne er ikke de jeg vender meg mot når jeg trenger råd.

''Jeg opplever at det har vært sånn ganske lenge her, i alle fall i visse leire. Det forventes fullt medhold på alle punkter, ellers kan det bare være. Er du ikke med så er du mot.

''

Jeg synes sånt går litt i bølger, og at vi har vært på en bølgetopp en stund nå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Enig, har også lagt merke til dette.''

Lurer på om vi nå burde begynne med litt high five her og si åååå som jeg simpelthen _digger_ dine svar, altså, for å bygge opp entusiasmen til nye høyder her...;-)

''Lurer på om vi nå burde begynne med litt high five her og si åååå som jeg simpelthen _digger_ dine svar, altså, for å bygge opp entusiasmen til nye høyder her...;-)

''

Så,så...fristende.. men... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det blir omtrent som å si noe negativ om sin egen mor - det er greit, men nåde den utenforstående som sier noe negaivt om henne;-)

''

Jepp; noen privilegier er forbeholdt "eieren" av problemet ;-)

''"eieren" av problemet ;-)''

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...