Gå til innhold

Hu ER gæærn! (advarsel..mere svigermorpreik!;))


laguna1

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Jeg tror jeg skal utdanne meg til fagperson slik at jeg kan få lov å ymtre frampå om mulige psykiatriske tilfeller her inne uten å bli "halshugd" :P

Jeg synes enkelte her burde være mer opptatt av å støtte en fortvilet Laguna, enn å henge seg opp i bagateller. Dessuten er jeg enig med deg i alt du skriver her.

Leser man litt om eufp og borderline på google, så ser man jo hva som ligger i en slik diagnose og det bør ikke være mer ille å foreslå det, enn å foreslå en ADHD- diagnose, asperger, dårlig hørsel eller hva som helst annet. At vi ikke er psykiatere og kan ta feil, vet jo alle uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 496
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    46

  • frosken

    38

  • cathlin

    35

  • Sør

    26

Mest aktive i denne tråden

Det er en uting å dele ut diagnoser til folk. Det har ikke vi noe med å gjøre.

''Det er en uting å dele ut diagnoser til folk. Det har ikke vi noe med å gjøre.''

Vi er ikke leger eller psykologer/psykiatere, så vi gir ikke ut diagnoser uansett, men man har lov å tenke sitt, er det noe bedre å si at folk er gærne da egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes enkelte her burde være mer opptatt av å støtte en fortvilet Laguna, enn å henge seg opp i bagateller. Dessuten er jeg enig med deg i alt du skriver her.

Leser man litt om eufp og borderline på google, så ser man jo hva som ligger i en slik diagnose og det bør ikke være mer ille å foreslå det, enn å foreslå en ADHD- diagnose, asperger, dårlig hørsel eller hva som helst annet. At vi ikke er psykiatere og kan ta feil, vet jo alle uansett.

Selvsagt meget enig med deg ;)

Jeg mistenker meg selv for å lide av "naivisme" i tillegg til døvheten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man gjør språk så "farlig" at folk heller velger å tie. Hva er verst. At man har et så greit forhold til ting at tunga glipper, eller at alle later som ikke noe?

Er folk tjente med å være så hårsåre?

Jeg er ikke er overbegeistret over at personlighetsforstyrrelse brukes som et skjellsord. Det er en stigmatiserende diagnose i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt fornærma om man omtalte en som snøvla fælt som en som muligens hadde nedsatt hørsel, nei ;)

Alle vet at endel psykdommer kan medføre ufordragelig oppførsel (det betyr slett ikke at alle psyke har dette..det er vel trolig mindretallet av dem som oppfører seg ufordragelig vil jeg tro) - og når denne oppførselen virker så gjennomført, så tenker jeg at det er naturlig å lure på om denne personen har en psykdom. Igrunnen prøvde jeg bare å unnskylde svigermora til laguna, men ser nå at det ikke burde skjedd:P

Du misforstår hva jeg mente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg synes enkelte her burde være mer opptatt av å støtte en fortvilet Laguna, enn å henge seg opp i bagateller. Dessuten er jeg enig med deg i alt du skriver her.

Leser man litt om eufp og borderline på google, så ser man jo hva som ligger i en slik diagnose og det bør ikke være mer ille å foreslå det, enn å foreslå en ADHD- diagnose, asperger, dårlig hørsel eller hva som helst annet. At vi ikke er psykiatere og kan ta feil, vet jo alle uansett.

eupf skulle det stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Selvsagt meget enig med deg ;)

Jeg mistenker meg selv for å lide av "naivisme" i tillegg til døvheten :P

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke er overbegeistret over at personlighetsforstyrrelse brukes som et skjellsord. Det er en stigmatiserende diagnose i seg selv.

Men man skal lese med nesa laaaaangt inni skjermen for å tolke det som står i tråden slik hen, at diagnosen var et skjellsord.

Faktisk kan det se ut som alle mener dama er helt frisk, og rett og slett bare ei forbanna inderlig gammal =?#=)¤(//¤¤(=TE rett og slett. Jeg hadde foretrukket at folk tenkte jaja, sikkert litt nervete kjerring.. ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes enkelte her burde være mer opptatt av å støtte en fortvilet Laguna, enn å henge seg opp i bagateller. Dessuten er jeg enig med deg i alt du skriver her.

Leser man litt om eufp og borderline på google, så ser man jo hva som ligger i en slik diagnose og det bør ikke være mer ille å foreslå det, enn å foreslå en ADHD- diagnose, asperger, dårlig hørsel eller hva som helst annet. At vi ikke er psykiatere og kan ta feil, vet jo alle uansett.

''Jeg synes enkelte her burde være mer opptatt av å støtte en fortvilet Laguna, enn å henge seg opp i bagateller. ''

Men det er jo flere enn laguna på dol å ta hensyn til her. Nå har jo en sagt fra at hun føler seg støtt av at dere ikke klarer å støtte laguna uten samtidig å støte andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man skal lese med nesa laaaaangt inni skjermen for å tolke det som står i tråden slik hen, at diagnosen var et skjellsord.

Faktisk kan det se ut som alle mener dama er helt frisk, og rett og slett bare ei forbanna inderlig gammal =?#=)¤(//¤¤(=TE rett og slett. Jeg hadde foretrukket at folk tenkte jaja, sikkert litt nervete kjerring.. ;0)

Jeg tolker det dithen når man sammenligner dårlig oppførsel med en psykiatrisk diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det jo uansett full krig, så...

Jeg er igrunnen glad jeg iflg enkelte "delte ut" en psykiatrisk diagnose, for å ble det nesten moro å være her inne!! Togli - DOLs nye Sør:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er en uting å dele ut diagnoser til folk. Det har ikke vi noe med å gjøre.''

Vi er ikke leger eller psykologer/psykiatere, så vi gir ikke ut diagnoser uansett, men man har lov å tenke sitt, er det noe bedre å si at folk er gærne da egentlig?

Vet ikke, gærn kan jo være så mangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er igrunnen glad jeg iflg enkelte "delte ut" en psykiatrisk diagnose, for å ble det nesten moro å være her inne!! Togli - DOLs nye Sør:P

Slutt å skryt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

''Jeg synes enkelte her burde være mer opptatt av å støtte en fortvilet Laguna, enn å henge seg opp i bagateller. ''

Men det er jo flere enn laguna på dol å ta hensyn til her. Nå har jo en sagt fra at hun føler seg støtt av at dere ikke klarer å støtte laguna uten samtidig å støte andre.

Hva vil det si å støtte trådstarter?

Å være fullstendig enig i alt hun sier, og hjelpe henne bygge opp argumenter mot sin svigermor?

Eller stille noen spørsmål om det hun sier, i håp om å få nye momenter på bordet- eller roe ned gemytter?

Generelt så synes jeg ofte slike tråder er med på å forsterke isfronter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det dithen når man sammenligner dårlig oppførsel med en psykiatrisk diagnose.

Det var ikke en sammenligning, men en mulig forklaring. :0) I bygda her så har vi en kar som stadig bedriver dårlig folkeskikk. Han er alvorlig syk. Han har flere ganger gått løs på andre og blitt hentet av politiet og blitt låst inne noen dager på psyk. Før de har fått i ham medisinen og han har "landa" igjen.

Jeg kjenner ikke et eneste menneske som ser på ham som bare "slem" eller bare "psyk". Alle vet han har en alvorlig lidelse, og leer ikke et øyebryn når han innimellom "tar av".

Jeg tror du undervurderer folk litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke en sammenligning, men en mulig forklaring. :0) I bygda her så har vi en kar som stadig bedriver dårlig folkeskikk. Han er alvorlig syk. Han har flere ganger gått løs på andre og blitt hentet av politiet og blitt låst inne noen dager på psyk. Før de har fått i ham medisinen og han har "landa" igjen.

Jeg kjenner ikke et eneste menneske som ser på ham som bare "slem" eller bare "psyk". Alle vet han har en alvorlig lidelse, og leer ikke et øyebryn når han innimellom "tar av".

Jeg tror du undervurderer folk litt.

Ja, det håper jeg egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er igrunnen glad jeg iflg enkelte "delte ut" en psykiatrisk diagnose, for å ble det nesten moro å være her inne!! Togli - DOLs nye Sør:P

Jaja du, at du skulle være en sånn rampejente innerst inne hadde jeg ikke trodd, hehe.

Ikke ta av like mye som han, for da er jeg redd du ender opp med en du også, i alle fall i min bok;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Jeg synes enkelte her burde være mer opptatt av å støtte en fortvilet Laguna, enn å henge seg opp i bagateller. ''

Men det er jo flere enn laguna på dol å ta hensyn til her. Nå har jo en sagt fra at hun føler seg støtt av at dere ikke klarer å støtte laguna uten samtidig å støte andre.

Da bør jo disse i så fall bli såret av å lese om diagnosene på google også. Nei, jeg håper da alle skjønner her at vi snakker om svigermora til Laguna og ingen andre. Laguna selv har jo vært åpen om sine angstproblemer og alle kan vi jo slite med et eller annet uten at vi bør ta det som en fornærmelse når en diagnose blir foreslått. Svigermora er ikke på dol og spør om hjelp. Det er derimot Laguna og kanskje kan det være til hjelp for Laguna og tenkte at svigermoren har en mulig diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...