Gå til innhold

Hu ER gæærn! (advarsel..mere svigermorpreik!;))


laguna1

Anbefalte innlegg

Hva vil det si å støtte trådstarter?

Å være fullstendig enig i alt hun sier, og hjelpe henne bygge opp argumenter mot sin svigermor?

Eller stille noen spørsmål om det hun sier, i håp om å få nye momenter på bordet- eller roe ned gemytter?

Generelt så synes jeg ofte slike tråder er med på å forsterke isfronter....

_Veldig_ betimelige spørsmål du stiller der! Det er ikke bra dersom man har en George Bush-holdning om at alle som ikke er med oss er mot oss.

De aller fleste av oss liker jo best å bli strøket med hårene, men det er ikke alltid det er den beste støtte på lang sikt.

Jeg ble dritsur der&da på en venninne som kjeftet meg huden full da jeg ville begynne å røyke igjen etter to ukers opphold, men er henne evig takknemlig i dag for at jeg er en ikke-røyker mer enn 20 år senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 496
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    46

  • frosken

    38

  • cathlin

    35

  • Sør

    26

Mest aktive i denne tråden

Da bør jo disse i så fall bli såret av å lese om diagnosene på google også. Nei, jeg håper da alle skjønner her at vi snakker om svigermora til Laguna og ingen andre. Laguna selv har jo vært åpen om sine angstproblemer og alle kan vi jo slite med et eller annet uten at vi bør ta det som en fornærmelse når en diagnose blir foreslått. Svigermora er ikke på dol og spør om hjelp. Det er derimot Laguna og kanskje kan det være til hjelp for Laguna og tenkte at svigermoren har en mulig diagnose.

''Nei, jeg håper da alle skjønner her at vi snakker om svigermora til Laguna og ingen andre. ..... alle kan vi jo slite med et eller annet uten at vi bør ta det som en fornærmelse når en diagnose blir foreslått. Svigermora er ikke på dol og spør om hjelp.''

Poenget er ikke om man fornærmer _svigermora_ ved å foreslå at hun har en diagnose, men at det er svørt lite hyggelig for alle dem som har en diagnose å bli sammenlignet med svigermora ttil laguna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Da bør jo disse i så fall bli såret av å lese om diagnosene på google også. Nei, jeg håper da alle skjønner her at vi snakker om svigermora til Laguna og ingen andre. Laguna selv har jo vært åpen om sine angstproblemer og alle kan vi jo slite med et eller annet uten at vi bør ta det som en fornærmelse når en diagnose blir foreslått. Svigermora er ikke på dol og spør om hjelp. Det er derimot Laguna og kanskje kan det være til hjelp for Laguna og tenkte at svigermoren har en mulig diagnose.

Hvordan vet du at ikke svigermoren er på dol og ber om hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Nei, jeg håper da alle skjønner her at vi snakker om svigermora til Laguna og ingen andre. ..... alle kan vi jo slite med et eller annet uten at vi bør ta det som en fornærmelse når en diagnose blir foreslått. Svigermora er ikke på dol og spør om hjelp.''

Poenget er ikke om man fornærmer _svigermora_ ved å foreslå at hun har en diagnose, men at det er svørt lite hyggelig for alle dem som har en diagnose å bli sammenlignet med svigermora ttil laguna.

''Poenget er ikke om man fornærmer _svigermora_ ved å foreslå at hun har en diagnose, men at det er svørt lite hyggelig for alle dem som har en diagnose å bli sammenlignet med svigermora ttil laguna''

Vi er på et doktorforum nå. Det du sier er at hvis en fortvilet mor skriver inn her om sin vanskelige sønn, kan heller ikke diagnosen ADHD foreslås, fordi noen her inne på forumet kan ha ADHD?

Sånn kan det ikke være på et helseforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Jeg synes absolutt du skal gi dette forholdet en sjanse, men husk for all del å skrive om det her inne. Jeg gleder meg til du gifter deg og får en litt mer stabil internettlinje, jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gæærn er vel neppe en diagnose ;-)

Å, nå må dere ikke være så underholdende her, jeg har masse skolearbeid som må gjøres... og påska er snart slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget er ikke om man fornærmer _svigermora_ ved å foreslå at hun har en diagnose, men at det er svørt lite hyggelig for alle dem som har en diagnose å bli sammenlignet med svigermora ttil laguna''

Vi er på et doktorforum nå. Det du sier er at hvis en fortvilet mor skriver inn her om sin vanskelige sønn, kan heller ikke diagnosen ADHD foreslås, fordi noen her inne på forumet kan ha ADHD?

Sånn kan det ikke være på et helseforum.

*djeezes* Hvis du først skal skyve helseforumet foran deg, bør du da vitterlig ta mest hensyn til dem som har en diagnose her enn dem som har en svigermor som kanskje har en diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg synes absolutt du skal gi dette forholdet en sjanse, men husk for all del å skrive om det her inne. Jeg gleder meg til du gifter deg og får en litt mer stabil internettlinje, jeg. :)

''. Jeg gleder meg til du gifter deg og får en litt mer stabil internettlinje, jeg''

LOL - slemming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

*djeezes* Hvis du først skal skyve helseforumet foran deg, bør du da vitterlig ta mest hensyn til dem som har en diagnose her enn dem som har en svigermor som kanskje har en diagnose.

Les hva jeg skriver. Vi kan ikke foreslå adhd til noen her heller da, fordi noe her inne kan ha adhd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt du skal gi dette forholdet en sjanse, men husk for all del å skrive om det her inne. Jeg gleder meg til du gifter deg og får en litt mer stabil internettlinje, jeg. :)

Kongekommentar! ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''. Jeg gleder meg til du gifter deg og får en litt mer stabil internettlinje, jeg''

LOL - slemming!

Hehe, men laguna er morsom. Hun skriver godt og forklarer vanskelige temaer på en ironisk måte som gjør innleggene særdeles morsomme, og det vet hun nok - så hun tåler at jeg ler. :)

Men det er jo synd å se at jeg sannsynligvis fikk rett da jeg for en del uker siden skrev at den eneste løsningen på problemet kan gi henne 21 år. :)

(Jaja, jeg vet jeg kan tas på den. Ingen jury i verden ville dømt henne hvis forsvaret førte disse innleggene som bevis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes absolutt du skal gi dette forholdet en sjanse, men husk for all del å skrive om det her inne. Jeg gleder meg til du gifter deg og får en litt mer stabil internettlinje, jeg. :)

''og får en litt mer stabil internettlinje''

Hva? Har svigermora innvirkning på dette også? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt fornærma om man omtalte en som snøvla fælt som en som muligens hadde nedsatt hørsel, nei ;)

Alle vet at endel psykdommer kan medføre ufordragelig oppførsel (det betyr slett ikke at alle psyke har dette..det er vel trolig mindretallet av dem som oppfører seg ufordragelig vil jeg tro) - og når denne oppførselen virker så gjennomført, så tenker jeg at det er naturlig å lure på om denne personen har en psykdom. Igrunnen prøvde jeg bare å unnskylde svigermora til laguna, men ser nå at det ikke burde skjedd:P

Togli, det å si at noen er døv betyr at de er dumme og at noe er døvt betyr kjedelig og dumt. Det samme betyr det når noen sier at folk er lamme i hue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget er ikke om man fornærmer _svigermora_ ved å foreslå at hun har en diagnose, men at det er svørt lite hyggelig for alle dem som har en diagnose å bli sammenlignet med svigermora ttil laguna''

Vi er på et doktorforum nå. Det du sier er at hvis en fortvilet mor skriver inn her om sin vanskelige sønn, kan heller ikke diagnosen ADHD foreslås, fordi noen her inne på forumet kan ha ADHD?

Sånn kan det ikke være på et helseforum.

''Vi er på et doktorforum nå. Det du sier er at hvis en fortvilet mor skriver inn her om sin vanskelige sønn, kan heller ikke diagnosen ADHD foreslås, fordi noen her inne på forumet kan ha ADHD? Sånn kan det ikke være på et helseforum.

''

Nå synes jeg du kanskje bør lese ditt opprinnelige svar til laguna på nytt. Din bruk av "psyk. psyk, psyk" tilsvarer ikke akkurat noe forsiktig forslag om diagnose til en person som spør.

Laguna spurte forøvrig heller ikke om diagnose såvidt jeg kan huske, hun spurte om hennes forslag til løsning virket ok (fritt omskrevet, jeg gidder ikke finne eksakt formulering)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, jeg håper da alle skjønner her at vi snakker om svigermora til Laguna og ingen andre. ..... alle kan vi jo slite med et eller annet uten at vi bør ta det som en fornærmelse når en diagnose blir foreslått. Svigermora er ikke på dol og spør om hjelp.''

Poenget er ikke om man fornærmer _svigermora_ ved å foreslå at hun har en diagnose, men at det er svørt lite hyggelig for alle dem som har en diagnose å bli sammenlignet med svigermora ttil laguna.

''Poenget er ikke om man fornærmer _svigermora_ ved å foreslå at hun har en diagnose, men at det er svørt lite hyggelig for alle dem som har en diagnose å bli sammenlignet med svigermora ttil laguna.

''

Jeg er litt forundret over at dette poenget ikke virker opplagt for alle når det først blir påpekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg tenker på det du har skrevet, jo mer spørrende blir jeg til om det er lurt med denne flyttingen dere planlegger. Er det mulig å reversere flytteplanene? Hvis jeg har forstått riktig, så har ikke kjæresten fått jobb i flyttebyen,slik at mht jobb så spiller det ikke noen rolle hvor dere bor? Hvis dere trenger større plass enn dere har nå, så kan dere jo evt. flytte til et billigere område i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Vi er på et doktorforum nå. Det du sier er at hvis en fortvilet mor skriver inn her om sin vanskelige sønn, kan heller ikke diagnosen ADHD foreslås, fordi noen her inne på forumet kan ha ADHD? Sånn kan det ikke være på et helseforum.

''

Nå synes jeg du kanskje bør lese ditt opprinnelige svar til laguna på nytt. Din bruk av "psyk. psyk, psyk" tilsvarer ikke akkurat noe forsiktig forslag om diagnose til en person som spør.

Laguna spurte forøvrig heller ikke om diagnose såvidt jeg kan huske, hun spurte om hennes forslag til løsning virket ok (fritt omskrevet, jeg gidder ikke finne eksakt formulering)?

Jeg synes det er på sin plass og skrive dette om svigermoren til Laguna og det betyr ikke at jeg mener dette om alle som befinner seg på psykiatri. Jeg går ut i fra at folk kan tenke selv.

Har du forresten selv noe å si til Laguna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Svigers bor altså i nyby?

Flytt fra nyby til et helt annet sted. Samme pokker om det betyr at dere må flytte fra jobber osv, dette går på et tidspunkt galt. Så flytt nå før dere har slått rot, for alles del. Denne svigermiren høres ut til å skape drama og gjøre seg til martyr for alt og ingenting. Skal forholdet deres leve må dere vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...