Gå til innhold

Vil tilby omskjæring på sykehus


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Helse- og omsorgsdepartementet ønsker at guttebarn skal få tilbud om å bli omskåret på norske offentlige sykehus for å sikre at slike inngrep skjer innenfor forsvarlige rammer:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10084723

Rådet for legeetikk mener omskjæring er et overgrep som bør forbys:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7238165

Mange smågutter i Norge omskjæres uten bedøvelse, men selv med smertelindring er det galt å omskjære friske barn, mener professor Markestad.

– Det har ingen medisinsk begrunnelse, og det strider da imot sentrale punkter i medisinsk etikk, sier professoren.

I Sverige vil talsmann for barnekirurgisk forening, overlege Gunnar Gøthberg, ha forbud mot det han mener er lemlestelse av gutter.

Men her i Norge legger vi oss som vanlig flate for muslimske krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Men her i Norge legger vi oss som vanlig flate for muslimske krav.''

For jødene har jo ikke gjort dette i flere tusen år før muslimer engang eksisterte?

Og dette gjøres (i Vesten) trolig av flere KRISTNE enn muslimer.

Du er så kunnskapsløs at det faktisk er underholdende, til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra USA:

"According to the National Hospital Discharge Survey (NHDS), 65% of newborns were circumcised in 1999, and the overall proportion of newborns circumcised was stable from 1979 through 1999 "

Altså, 65% av alle gutter i USA blir omskjært. Det er under 10% muslimer i USA, så det store flertallet av de som blir omskjært er faktisk kristne.

I motsetning til "problemstillingen" din.

:humrer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men her i Norge legger vi oss som vanlig flate for muslimske krav.''

For jødene har jo ikke gjort dette i flere tusen år før muslimer engang eksisterte?

Og dette gjøres (i Vesten) trolig av flere KRISTNE enn muslimer.

Du er så kunnskapsløs at det faktisk er underholdende, til tider.

Nu mener faktisk diverse fagfolk noe annet, Stupido.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra USA:

"According to the National Hospital Discharge Survey (NHDS), 65% of newborns were circumcised in 1999, and the overall proportion of newborns circumcised was stable from 1979 through 1999 "

Altså, 65% av alle gutter i USA blir omskjært. Det er under 10% muslimer i USA, så det store flertallet av de som blir omskjært er faktisk kristne.

I motsetning til "problemstillingen" din.

:humrer:

Det gjør ikke saken det spor bedre at dette gjøres i stor utstrekning i USA. Ellers er det litt morsomt at du her viser til USA for å underbygge din sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest esten skarnes

De de foreslår her er at de skal stjele enda mer penger folk og tvinge de til å betale, eller ta penger fra andre i helsekløen. Dette burde være nok til å være i mot forslaget. I tillegg har jeg veldig lite lyst til å betale for noe jeg ser på som barnemishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest esten skarnes

Fra USA:

"According to the National Hospital Discharge Survey (NHDS), 65% of newborns were circumcised in 1999, and the overall proportion of newborns circumcised was stable from 1979 through 1999 "

Altså, 65% av alle gutter i USA blir omskjært. Det er under 10% muslimer i USA, så det store flertallet av de som blir omskjært er faktisk kristne.

I motsetning til "problemstillingen" din.

:humrer:

Ja, og i Sudan omskjæres så godt som alle kvinner, så slikt bør definitivt også dekkes av det norske helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke saken det spor bedre at dette gjøres i stor utstrekning i USA. Ellers er det litt morsomt at du her viser til USA for å underbygge din sak.

Jeg vet ikke helt hva som er så spesielt "morsomt" med at jeg bruker USA som eksempel?

Nei, det gjør ikke omskjæringen bedre, men det torpederer jo dine ville påstander om at dette er noe "muslimsk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu mener faktisk diverse fagfolk noe annet, Stupido.

Nei, det gjør de ikke.

Faktisk ser diverse fagfolk på at omskjæring tilsynelatende reduserer HIV-overføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og i Sudan omskjæres så godt som alle kvinner, så slikt bør definitivt også dekkes av det norske helsevesen.

Det tar en spesiell type kunnskapsløshet for å sammenligne omskjæring av gutter, og kvinnelig kjønnslemlestelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette driver jødene på med også, men det kan jo være samme faen hvilken religiøs tradisjon barnemishandlere tilhører. jeg er skeptisk til denne praksisen. Jeg skjønner begrunnelsen som ligger til grunn, men prinsippene blir kjørt på dynga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tar en spesiell type kunnskapsløshet for å sammenligne omskjæring av gutter, og kvinnelig kjønnslemlestelse.

''Det tar en spesiell type kunnskapsløshet for å sammenligne omskjæring av gutter, og kvinnelig kjønnslemlestelse.''

Her er jeg helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva som er så spesielt "morsomt" med at jeg bruker USA som eksempel?

Nei, det gjør ikke omskjæringen bedre, men det torpederer jo dine ville påstander om at dette er noe "muslimsk".

Nå dreide mitt innlegg seg om Norge. Men det fikk vel ikke du med deg, slik som du raller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå dreide mitt innlegg seg om Norge. Men det fikk vel ikke du med deg, slik som du raller.

Tror du gutter i Norge som blir omskjært er forskjellig fra gutter i USA, for eksempel?

I din verden er det vel verre når muslimer gjør det enn når kristne gjør det?

Dette har selvsagt ikke noe som helst med omskjæring å gjøre, men bare et utløp for ditt rabiate muslimhat.

Og enda et selvmål fra deg. Akkurat som forrige helg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør de ikke.

Faktisk ser diverse fagfolk på at omskjæring tilsynelatende reduserer HIV-overføring.

''Nei, det gjør de ikke.''

Joda, det gjør de. Men takk for at du bekrefter at du ikke orket å lese artikkelen jeg linket til.

''Faktisk ser diverse fagfolk på at omskjæring tilsynelatende reduserer HIV-overføring.''

"Tilsynelatende" ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du gutter i Norge som blir omskjært er forskjellig fra gutter i USA, for eksempel?

I din verden er det vel verre når muslimer gjør det enn når kristne gjør det?

Dette har selvsagt ikke noe som helst med omskjæring å gjøre, men bare et utløp for ditt rabiate muslimhat.

Og enda et selvmål fra deg. Akkurat som forrige helg. :-)

''Tror du gutter i Norge som blir omskjært er forskjellig fra gutter i USA, for eksempel?''

I Norge gjelder dette hovedsakelig muslimer.

''Dette har selvsagt ikke noe som helst med omskjæring å gjøre, men bare et utløp for ditt rabiate muslimhat.''

Og du går rett på som alltid, Stupido.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...