Gå til innhold

Vil tilby omskjæring på sykehus


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Sånn bortsett fra at fagpersonell vurderer å anbefale det, for å redusere HIV-smitte?

Du farer med løgn som vanlig. "Enkelte" hevder dette. Det finnes uansett bedre, og langt mer humane måter, å beskytte seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du farer med løgn som vanlig. "Enkelte" hevder dette. Det finnes uansett bedre, og langt mer humane måter, å beskytte seg på.

''"Enkelte" hevder dette.''

Her er "enkelte":

World Health Organization and UNAIDS. New data on male circumcision and HIV prevention: policy and programme implications. 2007 Mar.Non-CDC Web Link Accessed Jan 24, 2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bortsett fra at fagpersonell vurderer å anbefale det, for å redusere HIV-smitte?

Det finnes andre måter å hindre å bli hiv-smittet enn å skjære i tissen til småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tror du gutter i Norge som blir omskjært er forskjellig fra gutter i USA, for eksempel?''

I Norge gjelder dette hovedsakelig muslimer.

''Dette har selvsagt ikke noe som helst med omskjæring å gjøre, men bare et utløp for ditt rabiate muslimhat.''

Og du går rett på som alltid, Stupido.

Ja, og hva så om det er muslimer, jøder, kristne eller hinduer?

Og ja, det er jo en enkel jobb å avsløre løgnene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes andre måter å hindre å bli hiv-smittet enn å skjære i tissen til småbarn.

Det gjør det - vil du betale? Og sørge for at de andre metodene blir brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Muslimske krav? Halve verden lemlester barna sine på denne måten i guds navn. Dette tullballet er nedfelt i Det Gamle Testamentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og i Sudan omskjæres så godt som alle kvinner, så slikt bør definitivt også dekkes av det norske helsevesen.

Tror du bør sette deg litt bedre inn i hva som er forskjellen på kvinnelig og mannlig omskjæring før du uttaler deg. Å sammenligne kjønnene her er en hån mot omskjærte kvinner.

Poenget med omskjæring av kvinner er å ødelegge deres seksuelle lyster og mange blir så godt snurpa sammen at de må skjære hull for å få ut menstruasjonsblodet - og hver gang de MÅ ha sex, gjøres det brutalt fordi alt er igjengrodd....

Mannlig omskjæring fører ikke til nedsatt seksuell lyst og det har vel kun positive sider (så vidt jeg vet) pga nedsatt risiko for overføring av kjønnssykdommer o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre at det gjøres i kontrollerte former på et sykehus enn at en eller annen vattnisse uten medisinsk utdannelse med tittelen "mohel" gjør det som hjemmeoperasjon på kjøkkenbordet.

Synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre at det gjøres i kontrollerte former på et sykehus enn at en eller annen vattnisse uten medisinsk utdannelse med tittelen "mohel" gjør det som hjemmeoperasjon på kjøkkenbordet.

Synes

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Tror du bør sette deg litt bedre inn i hva som er forskjellen på kvinnelig og mannlig omskjæring før du uttaler deg. Å sammenligne kjønnene her er en hån mot omskjærte kvinner.

Poenget med omskjæring av kvinner er å ødelegge deres seksuelle lyster og mange blir så godt snurpa sammen at de må skjære hull for å få ut menstruasjonsblodet - og hver gang de MÅ ha sex, gjøres det brutalt fordi alt er igjengrodd....

Mannlig omskjæring fører ikke til nedsatt seksuell lyst og det har vel kun positive sider (så vidt jeg vet) pga nedsatt risiko for overføring av kjønnssykdommer o.l.

Men det er like fullt vannvidd på ekstremt høyt nivå å kappe kroppsdeler av små barn pga guden de mener skapte oss - og han skapte oss i så fall med forhud.

Skal det først gjøres er det naturligvis best at det gjøres på et sykehus, og sånn sett bør muligheten være der, men det burde stilles spørsmål ved en skikk der man kapper ting av friske barn.

Jada, jeg vet om alle de positive sidene, og jeg er selv omskåret, men jeg gjorde det som voksen, og ikke pga det de åpenbart tror er en rimelig fucka opp Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er like fullt vannvidd på ekstremt høyt nivå å kappe kroppsdeler av små barn pga guden de mener skapte oss - og han skapte oss i så fall med forhud.

Skal det først gjøres er det naturligvis best at det gjøres på et sykehus, og sånn sett bør muligheten være der, men det burde stilles spørsmål ved en skikk der man kapper ting av friske barn.

Jada, jeg vet om alle de positive sidene, og jeg er selv omskåret, men jeg gjorde det som voksen, og ikke pga det de åpenbart tror er en rimelig fucka opp Gud.

Neida, ser den ;) Jeg tror bare ikke man vil kunne endre på denne skikken hos de som har det som tradisjon, og da er det bedre at det skjer på et sykehus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Neida, ser den ;) Jeg tror bare ikke man vil kunne endre på denne skikken hos de som har det som tradisjon, og da er det bedre at det skjer på et sykehus...

'' Neida, ser den ;) Jeg tror bare ikke man vil kunne endre på denne skikken hos de som har det som tradisjon, og da er det bedre at det skjer på et sykehus...

''

Og det er jeg naturligvis helt enig med deg i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre at det gjøres i kontrollerte former på et sykehus enn at en eller annen vattnisse uten medisinsk utdannelse med tittelen "mohel" gjør det som hjemmeoperasjon på kjøkkenbordet.

Synes

Men det er likefullt et valg mellom to onder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du bør sette deg litt bedre inn i hva som er forskjellen på kvinnelig og mannlig omskjæring før du uttaler deg. Å sammenligne kjønnene her er en hån mot omskjærte kvinner.

Poenget med omskjæring av kvinner er å ødelegge deres seksuelle lyster og mange blir så godt snurpa sammen at de må skjære hull for å få ut menstruasjonsblodet - og hver gang de MÅ ha sex, gjøres det brutalt fordi alt er igjengrodd....

Mannlig omskjæring fører ikke til nedsatt seksuell lyst og det har vel kun positive sider (så vidt jeg vet) pga nedsatt risiko for overføring av kjønnssykdommer o.l.

''Mannlig omskjæring fører ikke til nedsatt seksuell lyst og det har vel kun positive sider (så vidt jeg vet) pga nedsatt risiko for overføring av kjønnssykdommer o.l.''

Nei, det sier seg selv at når glans helt fra barnsben av ligger helt ubeskyttet i underbuksa og gnisser mot stoffet, så vil huden bli mer 'herdet' og dermed mindre følsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Men det er likefullt et valg mellom to onder.

Det er jeg helt enig i. Men man kan ikke stikke huet i sanda og tro at det ikke skjer på hjemmebane, derfor er det bedre at det utføres under sterile forhold og av medisinsk fagpersonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Mannlig omskjæring fører ikke til nedsatt seksuell lyst og det har vel kun positive sider (så vidt jeg vet) pga nedsatt risiko for overføring av kjønnssykdommer o.l.''

Nei, det sier seg selv at når glans helt fra barnsben av ligger helt ubeskyttet i underbuksa og gnisser mot stoffet, så vil huden bli mer 'herdet' og dermed mindre følsom.

Ok! Har ikke reflektert over hvorfor det er sånn, men dette høres logisk ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
På 29.4.2011 den 22.28, BobbyPeru skrev:

Dette driver jødene på med også, men det kan jo være samme faen hvilken religiøs tradisjon barnemishandlere tilhører. jeg er skeptisk til denne praksisen. Jeg skjønner begrunnelsen som ligger til grunn, men prinsippene blir kjørt på dynga.

Gammel traad. Men jeg lurer på om mannlig omskjaering opprinnelig kom av at det var sett på som mer hygienisk foer i tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen har det helt likt synes jeg. Synes det er viktig at man ser enkeltmennesket også. Kanskje best å vente til voksen?

Anonymkode: d6f7f...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har det helt likt synes jeg. Synes det er viktig at man ser enkeltmennesket også. Kanskje best å vente til voksen?

Anonymkode: d6f7f...c0d

Kan ikke det hvis Gud befaler noe annet.

Anonymkode: b073f...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man tenker jo lett at enkelte har rettighetene sine i orden satt opp mot alle man hører om som feilbehandlet eller aldri hører et fornuftig ord i sin sak. Alle tenker vi jo vårt det er klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...