Gå til innhold

hiv+ kjæreste


hivredd

Anbefalte innlegg

hei! jeg er en mann på 33 som har hatt ubeskytta sex med en mann siden mars i år. for noen uker siden brøt han sammen og fortalte meg at han var hiv positiv,noe som sjokkerte meg veldig.

det er nå gått noen dager siden jeg testa meg. ventetia var et rent helvete. heldigvis var testen min normal. jeg skal ta en ny test om ca 6 uker. Er fremdeles livredd for at jeg kan være smitta.

Jeg bor i et lite tett samfunn der alle kjenner alle.Vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette om jeg uheldigvis skulle være smitta. det er foreløpig bare en nær venn av meg som vet om dette.

Har aldri vært så opptatt av hiv-viruset som jeg er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil bare si at jeg virkelig haaper du ikke er smittet...Jeg skal ikke proeve aa si at jeg vet hvordan du har det, for det har jeg ikke noe grunnlag for..vil bare si at jeg tenker paa deg, og haaper at alt gaar bra. Hvis du ikke har noe imot det, saa hadde det vaert fint aa hoere hvordan det gikk naar du vet noe mer....

*tenker paa deg og sender stor klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg virkelig haaper du ikke er smittet...Jeg skal ikke proeve aa si at jeg vet hvordan du har det, for det har jeg ikke noe grunnlag for..vil bare si at jeg tenker paa deg, og haaper at alt gaar bra. Hvis du ikke har noe imot det, saa hadde det vaert fint aa hoere hvordan det gikk naar du vet noe mer....

*tenker paa deg og sender stor klem*

takk for omtanken.

må bare håpe på at det går bra til slutt. men tror det er viktig å forberede seg mentalt på det verste.

denne hendelsen har gjort noe med meg mentalt. jeg er blitt mere bevisst på fenomenet, og har samtidig lært meg at det er livsfarlig å ikke ta forholdsreglene alvorlig.

Tenker ofte på hva får en oppegående mann til å miste hodet fullstendig?! mannen visste jo om smittefaren.han har heller ingen unskyldninger å komme med og skammer seg veldig.

for ham var ventetiden på hiv-testen min et mareritt,han fungerte ikke på jobben og måtte sykemelde seg i noen dager.han gråt av glede da jeg fortalte ham at prøven min var normal.

har det bedre nå, men gruer meg veldig til neste test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for omtanken.

må bare håpe på at det går bra til slutt. men tror det er viktig å forberede seg mentalt på det verste.

denne hendelsen har gjort noe med meg mentalt. jeg er blitt mere bevisst på fenomenet, og har samtidig lært meg at det er livsfarlig å ikke ta forholdsreglene alvorlig.

Tenker ofte på hva får en oppegående mann til å miste hodet fullstendig?! mannen visste jo om smittefaren.han har heller ingen unskyldninger å komme med og skammer seg veldig.

for ham var ventetiden på hiv-testen min et mareritt,han fungerte ikke på jobben og måtte sykemelde seg i noen dager.han gråt av glede da jeg fortalte ham at prøven min var normal.

har det bedre nå, men gruer meg veldig til neste test.

Huff, dette var trist. Vi fär häpe og tro at du ikke er smittet. Men uansett er det jo tragisk at vennen din faktisk er smittet. Visste han ikke om det??

De sier jo at man först etter 3 mäneder kan si helt sikkert om man er blitt smittet eller ikke.

Husk ogsä at sjansene for ä bli smittet er ganske smä. (men store nok!! - sä bruk alltid kondom!!)

Jeg har lest at ved et vanlig samleie mellom mann og kvinne er sjansen for ä bli smittet 0,001 %. For ä bli smittet mä man jo fä viruset inn i blodsystemet sitt,- det betyr at en av dere mä ha et rift eller lignende. Dette er det riktignok ikke sä uvanlig, men dog..

Husk at noen ganger er par hvor den ene er hiv-positiv gift i flere är uten ä bli smittet.

Derfor vil jeg räde deg til ä tenke positivt!

Jeg vet at du aldri vil ha ubeskyttet sex igjen.

Alt godt!!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil starte med å si at det var jo usedvanlig utrolig forbanna idiotisk gjort av den såkalte 'vennen' din å bevisst utsette deg for smittefare.

Han kunne i det minste ha insistert på å bruke kondom.

Men gjort er gjort .....

forhåpentligvis er du jo ikke smittet - skulle det verste skje er jo uansett prognosene gode for å stagge viruset.

Krysser fingrene for at neste test også går bra !! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo si jeg syns det er rart dere kritiserer mannen han hadde sex med. Dere var tross alt -TO- om dette, og det var like dumt gjordt av dere begge, som ikke tenkte på å beskytte dere.

Jeg håper jo inderlig for din del at du ikke er smittet da, men har man ubeskyttet sex med noen man ikke kjenner godt, og ikke har tid å vente på å få tak i en kondom, nei,-da får en vel ta det som en kommer.

Om testen din var negativ nå, er det ikke sikkert svaret er korrekt, tror du har ventet for kort tid til det.

Med vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for omtanken.

må bare håpe på at det går bra til slutt. men tror det er viktig å forberede seg mentalt på det verste.

denne hendelsen har gjort noe med meg mentalt. jeg er blitt mere bevisst på fenomenet, og har samtidig lært meg at det er livsfarlig å ikke ta forholdsreglene alvorlig.

Tenker ofte på hva får en oppegående mann til å miste hodet fullstendig?! mannen visste jo om smittefaren.han har heller ingen unskyldninger å komme med og skammer seg veldig.

for ham var ventetiden på hiv-testen min et mareritt,han fungerte ikke på jobben og måtte sykemelde seg i noen dager.han gråt av glede da jeg fortalte ham at prøven min var normal.

har det bedre nå, men gruer meg veldig til neste test.

Hei. Jeg tror jeg skjønner at dette må være vanskelig for deg. Heldigvis var testen din bra og forhpentligvis en den neste også det. Har du spurt kjæresten din hvorfor han ikke fortalte deg noe på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Du er i en akutt krisesituasjon. En vanskelig, for ikke å si fryktelig tilstand. Håper for din skyld at du ikke er smittet. Det skal ganske mye til for å bli smittet. HIV-sykdommen er ikke den lettest smittsomme infeksjonssykdommen man har, heldigvis.

Ønsker deg lykke til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Grünfeld

lege/psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo si jeg syns det er rart dere kritiserer mannen han hadde sex med. Dere var tross alt -TO- om dette, og det var like dumt gjordt av dere begge, som ikke tenkte på å beskytte dere.

Jeg håper jo inderlig for din del at du ikke er smittet da, men har man ubeskyttet sex med noen man ikke kjenner godt, og ikke har tid å vente på å få tak i en kondom, nei,-da får en vel ta det som en kommer.

Om testen din var negativ nå, er det ikke sikkert svaret er korrekt, tror du har ventet for kort tid til det.

Med vennlig hilsen,

Aldri mere har kritikk av denne mannen vært mere på sin plass. Herregud, han VISSTE han var HIV-positiv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ubeskyttet sex er farlig og usmart, den saken er grei, men fy for et menneske som har sex med andre uten å opplyse om sykdommen sin.

Jeg finner ikke ORD!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...