Gå til innhold

adhd barn er plagsomme!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

?

Kattja mener at siden dine barn har asberger kan de ha vanskelig for å kommunisere med de andre ungene og at de blir misforstått og at det kan være grunnen til at den andre gutten blir sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 449
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    122

  • Sør

    58

  • PieLill

    30

  • Dorthe

    29

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie

...har ingen ord...jeg håper fortsatt at du tuller.

Hei!

Tuller gjør jeg ikke!

jeg er sint!

men gjør jeg det, neppe, men har jeg lyst: ja veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Kattja mener at siden dine barn har asberger kan de ha vanskelig for å kommunisere med de andre ungene og at de blir misforstått og at det kan være grunnen til at den andre gutten blir sint.

Hei!

nei han er en pøbel som slår de fleste!

Lærerne er vel like fortvilt.

Min sønns lærer skrev nå at han er fortvilt og at dette skal løses umiddelbart og at det gjelder flere.

det er jo en fattig trøst, at denne gutten angriper flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er umulig å si hva som kommer pga dårlig oppdragelse og hva som kommer pga ADHD. Uansett er det aldri et barns feil at h*n er dårlig oppdratt, så det blir feil å "mobbe" et barn pga dette (og det er å mobbe dersom man henger ut noen på nettet..)

ADHD er en vanskelig diagnose og det er vanskelig å medisinere riktig. Det aller viktigste for alle med ulike diagnoser er å bli forstått..Det vet du sikkert alt om :)

Hei!

mm, ja du har nok rett i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Enig, men jeg er passe irritert!

''Enig, men jeg er passe irritert!''

Det er sikkert en del som synes du er passe irriterende også! ;-) Alle har jo forskjellige meninger.

Men uansett, DU ER VOKSEN. Gutten er et barn. Du må oppføre deg godt uansett hva et barn gjør. Hvis du ikke klarer å håndtere det, så spør psykologen din hva du skal gjøre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg mente at min sønn har laget ting og lagt ut ting på Internet for å henge ut denne gutten.

Noe jeg syns er helt greit.

Nå har han fjernet det fra diverse netsteder, men jeg vurderer å opprette en egen hjemmeside, noe han ikke er smart nok til å klare.

Men man får nok etter så mange år med plaging.

Jeg er frustrert.

''Jeg mente at min sønn har laget ting og lagt ut ting på Internet for å henge ut denne gutten. Noe jeg syns er helt greit. Nå har han fjernet det fra diverse netsteder, men jeg vurderer å opprette en egen hjemmeside, noe han ikke er smart nok til å klare.''

Det er ingen her inne som sier at det var helt greit at denne gutten slo sønnen din, men det dere gjør mot ham er minst like ille. Dere er skikkelig stygge mot en liten gutt som har en like alvorlig diagnose som du og sønnen din har, er du klart over det???

Selvfølgelig skal det ikke skje at barn blir slått og banket på skolen, men ta det opp med skolen - ikke gjør noe slikt som dette! Dette er en hårreisende og forferdelig oppførsel fra et voksen menneske (altså deg!) som burde vite bedre!

I tillegg er det du er i ferd med å gjøre (om du lager denne nettsiden) straffbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Hei!

mm, ja du har nok rett i det.

Det er lurt at du forteller sønnen din at det var feil av deg å si at han kunne få lov å mobbe på nettet, for det er ingen skam å snu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Hei!

ja ja, vold er ikke vår måte.

Skriftlig uthengning er å foretrekke.

Selv om dette egentlig blir en avsporing og ingen forstår at et barn som blir plaget i 6 år, til slutt får nok!

Så får dere alle mene hva dere vil om den saken!

Klart man skjønner at det blir nok. Ingen skal ha det slik.

Men jeg tror ikke du velger rett måte å løse ting på....

Tror jaggu jeg hadde filleristet den ungen selv jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn som blir plaget; kvelt, sparket, slått, lugget i 6 år kan få nok!

Hvis dette har pågått i 6 år, Madelenemie, så har du vel sagt fra til psykiater/psykologen din? Hva sier hun?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Jeg mente at min sønn har laget ting og lagt ut ting på Internet for å henge ut denne gutten.

Noe jeg syns er helt greit.

''

Alvorlig talt! Dette er ikke greit, og det er ikke slik at selv om en blir plaget, så kan en gjøre hva som helst tilbake. Det ligger ingen god oppdragerlærdom i å gjøre ting på en slik måte.

Neida!

jeg skjønner det.

Men jeg skulle virkelig ønsket flere forstod hvor alvorlig det er for barn å bli slått, bli tatt kveletak på i 6 år!

Min sønn er ikke den eneste.

Jo svakere og mindre barna er jo mer få de bank.

De større barna slår tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Først sier du at gutten med adhd blir slått hjemme, stakkars gutt, så sier du at slike som han burde fått bank..... Du ser vel at "bank" ikke har hjulpet denne gutten du snakker om?

Hei!

jeg tror du bør lese det jeg skriver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg ser du får en del kjeft nedover her og det synes jeg er rart med tanke på at du har asperger og at du skrevet at du kommer opp i mange vansker på grunn av din ærlighet og sier rett ut det du tenker. Det er en del av diagnosen din.

Egentlig sier du jo bare det mange ville ha tenkt i samme situasjon, men ikke uttalt.

Det er ikke politisk korrekt og skrive slikt, men ingen skal få meg til å tro at ingen som som har svart deg i tråden har en eller annen gang tenkt det samme.

Og det er helt naturlig at man først og fremst er opptatt av sitt eget barn. Ingen vil at barna sine skal bli slått på skolen. ADHD-barn eller ei, jeg hadde blitt like forbanna okke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hei!

Og takk for at noen forstår at urokråker er et mareritt!

Det er klart det kan være et mareritt, men det er ikke riktig å henge ut barnet uansett. Da bidrar man bare til at barnet oppfører seg enda verre, og det vil vi vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Forstår godt du blir opprørt. Neste gang du blir så sint kan du kansje skrive ut sinnet på tekstbehandleren din og slette det etterpå. Når du har kjølt deg ned kan du skrive mer konstruktivt om det.

''Også løp han rundt i huset enda jeg sa at vi holder ikke på sånn her i huset, jeg sa han kunne spille sjakk med min sønn eller tegne eller se film men han klarte ikke sitte stille med noe, sånt gjør meg helt sliten.''

Her har kanskje du mindre å gå på enn mange andre? Men de fleste har selvsagt en grense på hva de orker av herjing.

Om saken er så ille som jeg får inntrykk av, bør det tas drastiske grep. Om man så selv må kontakte politi og barnevern. Skal man gjøre det er det kjempeviktig og være saklig og nøktern i språkbruken.

mvh

Hei!

det er meget ille og flere enn oss som er rammet av denne gutten.

Så nå kanskje noe skjer, endelig.

Ja jeg tåler lite uro og mestrer dårlig bråkete barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg syns man burde få spesialskoler for slike bråkmakere.''

Jeg er så enig, så enig! Barn med store atferdsvansker, hvor alle pedagogiske tilnærminger til problemene er prøvd uten hell, har ingenting i vanlige skoler å gjøre!

De bare ødelegger for andre, både i timene og i friminuttene. Utvis dem, send dem på spesialskoler!

Det er nettopp derfor folk sender barna sine på privat skole for de håper at barna skal få mer hjelp på privatskolen enn de får i den offentlige skolen. Og det gjelder enten barnet har adhd eller asberger. Så denne skolen er en spesialskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Vet du, nå sank sympatien min for deg til en nullpunkt!

Du som strever slik for at personer med Asperger skal bli akseptert, hvordan kan du stigmatisere barn med ADHD på den måten! De har det mer enn vanskelig nok, om ikke du skal legge stein til byrden.

Jeg ble virkelig sjokkert nå. Tror du det er noe lettere å ha ADHD enn Asperger?

Hva tror du barn med ADHD eller deres foreldre føler når du skriver slikt som dette? Vil du at de skal begynne å skrive at folk med Asperger er vanskelige og bør utvises?

Jeg kan ikke tro at du virkelig mener at det er riktig å sette i gang mobbing på internett. Det gjør bare ting verre, både for ditt barn og denne gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

det er meget ille og flere enn oss som er rammet av denne gutten.

Så nå kanskje noe skjer, endelig.

Ja jeg tåler lite uro og mestrer dårlig bråkete barn.

''Ja jeg tåler lite uro og mestrer dårlig bråkete barn.''

Men Madelenemie, du er voksen. Du MÅ tåle, og du må få psykiateren din til å hjelpe deg med hvordan du mestrer bråkete barn, for barn kommer til å bråke, så det er du som må innrette deg etter dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Nei, men poenget mitt er at de kunne like gjerne ha kastet dine asbergerbarn som å kaste ut et barn med adhd. Private skoler har lov å kaste ut unger hvis de vil uansett diagnose.

Du er bare heldig som har fått den rolige diagnosen som gjør at andre voksne liker dem, de med adhd har fått den urolige diagnosen som andre barn ikke liker.

Det virker som at de omtrent bruker loddtrekning når de kaster ut diagnosebarn på denne skolen.

Hei!

Hadde jeg vært lærer ville jeg verdsatt de barna som brukte tid på skolen og viste gode resultater!

De andre ville jeg hjulpet, bråkmakerne hadde jeg ikke ønsket å ha i min klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skullevelikkemen

Hei!

Hadde jeg vært lærer ville jeg verdsatt de barna som brukte tid på skolen og viste gode resultater!

De andre ville jeg hjulpet, bråkmakerne hadde jeg ikke ønsket å ha i min klasse.

Det er godt du ikke er lærer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luftslott

FY!

Uansett din diagnose, "plageåndens" diagnose og bakenforliggende årsaker: Du skal ALDRI tillate at noen henger ut andre på nett!!

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...