Gå til innhold

ketose reaksjon


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Når vet jeg at jeg er i ketose? Kan ketose gi angst og depresjon? hvordan påvirker ketose metabolismen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    28

  • tzatziki1365380058

    16

  • Elis31

    10

  • Lillemus

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest antilavkarbo

Skjønner ikke at folk holder på med de greiene. Det er ikke naturlig for kroppen å være i ketose. Jeg har lest litt inne på lavkarbo.no fordi jeg kjenner ei som frekventerer forumet, og det jeg ser der inne er at alle er helt hjernevasket når det gjelder dette lavkarbokostholdet. Nei takke meg til et normalt kosthold med normalt innhold av både karbohydrat og fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk holder på med de greiene. Det er ikke naturlig for kroppen å være i ketose. Jeg har lest litt inne på lavkarbo.no fordi jeg kjenner ei som frekventerer forumet, og det jeg ser der inne er at alle er helt hjernevasket når det gjelder dette lavkarbokostholdet. Nei takke meg til et normalt kosthold med normalt innhold av både karbohydrat og fett.

''og det jeg ser der inne er at alle er helt hjernevasket når det gjelder dette lavkarbokostholdet. Nei takke meg til et normalt kosthold med normalt innhold av både karbohydrat og fett.

''

Hvem som er hjernevasket kan vel diskuteres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

''og det jeg ser der inne er at alle er helt hjernevasket når det gjelder dette lavkarbokostholdet. Nei takke meg til et normalt kosthold med normalt innhold av både karbohydrat og fett.

''

Hvem som er hjernevasket kan vel diskuteres?

Javisst- slik er det med alt.

Hvem har rett? Hvem er egentlig hjernevasket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk holder på med de greiene. Det er ikke naturlig for kroppen å være i ketose. Jeg har lest litt inne på lavkarbo.no fordi jeg kjenner ei som frekventerer forumet, og det jeg ser der inne er at alle er helt hjernevasket når det gjelder dette lavkarbokostholdet. Nei takke meg til et normalt kosthold med normalt innhold av både karbohydrat og fett.

''Jeg har lest litt inne på lavkarbo.no fordi jeg kjenner ei som frekventerer forumet, og det jeg ser der inne er at alle er helt hjernevasket når det gjelder dette lavkarbokostholdet.''

Så fordi noen har funnet et kosthold som holder dem friske og frie for smerter eller hva de nå var plaget av tidligere - så er de hjernevasket? Javel.

Jeg har ikke det inntrykket etter å ha vært der inne en god stund. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antilavkarbo

''Jeg har lest litt inne på lavkarbo.no fordi jeg kjenner ei som frekventerer forumet, og det jeg ser der inne er at alle er helt hjernevasket når det gjelder dette lavkarbokostholdet.''

Så fordi noen har funnet et kosthold som holder dem friske og frie for smerter eller hva de nå var plaget av tidligere - så er de hjernevasket? Javel.

Jeg har ikke det inntrykket etter å ha vært der inne en god stund. :o)

Du er vel en av dem da, så da merker du vel ikke at de er hjernevasket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest antilavkarbo

Javisst- slik er det med alt.

Hvem har rett? Hvem er egentlig hjernevasket?

Ja, hvem tror du? Vi som lever på et vanlig kosthold, går da ikke rundt å messer om hvor skadelig det er å spise ditt og datt. Lavkarbofolka jeg kjenner kaller et kosthold med normalt karbohydratinnhold for søppelmat. Så da kan man jo selv avgjøre hvem som er hjernevasket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst- slik er det med alt.

Hvem har rett? Hvem er egentlig hjernevasket?

Jeg mener i allefall at vi alle må få lov til å kjenne på kroppen vår hva vi tåler og hva vi blir dårlig av. Å legge seg opp i hva andre spiser synes jeg er utidig. Og det går selvsagt begge veier.

De som har en kropp som har det godt med et mer tradisjonelt kosthold har jo ingen grunn til å forsøke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg mener i allefall at vi alle må få lov til å kjenne på kroppen vår hva vi tåler og hva vi blir dårlig av. Å legge seg opp i hva andre spiser synes jeg er utidig. Og det går selvsagt begge veier.

De som har en kropp som har det godt med et mer tradisjonelt kosthold har jo ingen grunn til å forsøke noe annet.

Enig i at folk må kjenne selv hva deres kropp tåler best. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvem tror du? Vi som lever på et vanlig kosthold, går da ikke rundt å messer om hvor skadelig det er å spise ditt og datt. Lavkarbofolka jeg kjenner kaller et kosthold med normalt karbohydratinnhold for søppelmat. Så da kan man jo selv avgjøre hvem som er hjernevasket...

''Vi som lever på et vanlig kosthold, går da ikke rundt å messer om hvor skadelig det er å spise ditt og datt. ''

He, he, synes du møter deg selv i døra her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Ja, hvem tror du? Vi som lever på et vanlig kosthold, går da ikke rundt å messer om hvor skadelig det er å spise ditt og datt. Lavkarbofolka jeg kjenner kaller et kosthold med normalt karbohydratinnhold for søppelmat. Så da kan man jo selv avgjøre hvem som er hjernevasket...

Alle "ekstreme" varianter beveger seg mot hjernevaskelse.

Annen sak er hva folk definerer lavkarbo som. Dersom definisjonen er spis meget grove kornprodukter, fisk, kjøtt, grønnsaker og frukt- så er jo dette også anbefalt av norske myndigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Ja, hvem tror du? Vi som lever på et vanlig kosthold, går da ikke rundt å messer om hvor skadelig det er å spise ditt og datt. Lavkarbofolka jeg kjenner kaller et kosthold med normalt karbohydratinnhold for søppelmat. Så da kan man jo selv avgjøre hvem som er hjernevasket...

Alle "ekstreme" varianter beveger seg mot hjernevaskelse.

Annen sak er hva folk definerer lavkarbo som. Dersom definisjonen er spis meget grove kornprodukter, fisk, kjøtt, grønnsaker og frukt- så er jo dette også anbefalt av norske myndigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antilavkarbo

''Vi som lever på et vanlig kosthold, går da ikke rundt å messer om hvor skadelig det er å spise ditt og datt. ''

He, he, synes du møter deg selv i døra her!

Hvordan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest antilavkarbo

Alle "ekstreme" varianter beveger seg mot hjernevaskelse.

Annen sak er hva folk definerer lavkarbo som. Dersom definisjonen er spis meget grove kornprodukter, fisk, kjøtt, grønnsaker og frukt- så er jo dette også anbefalt av norske myndigheter.

Ja, det høres jo greit ut, men lavkarbere spiser jo ikke brød og frukt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alvende

''Vi som lever på et vanlig kosthold, går da ikke rundt å messer om hvor skadelig det er å spise ditt og datt. ''

He, he, synes du møter deg selv i døra her!

Ja, ikke sant. For å snu på det: Det er utrolig mange antilavkarbere som misjonerer om hvor skadelig alt fettet lavkarbofolk har i seg er. Fett provoserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. For å snu på det: Det er utrolig mange antilavkarbere som misjonerer om hvor skadelig alt fettet lavkarbofolk har i seg er. Fett provoserer.

At fett / høyt kolesterol er skadelig er dokumentert opp, ned og sidelengs.

Det finnes intet (meg bekjent) som dokumenterer at det er trygt å leve på lavkarbo over en 30-40 år periode.

Med "vanlig kost" så har vi nå den lengste levealderen noensinne.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel en av dem da, så da merker du vel ikke at de er hjernevasket....

*humrer* Jeg er på ingen måte fanatisk lavkarbo. :o) Jeg spiser en del linser / kikerter / bønner og kan også spise litt frukt og av og til vanlig brød til og med. :o)

Jeg spiser rent kjøtt, fisk, kylling, egg, smør (ikke margarin, men det gjorde jeg ikke før jeg begynte å interessere meg for lavkarbo heller), masse grønnsaker (også noe rotgrønnsaker, men ikke poteter) og en del nøtter og forskjellige frø. Baker noen ganger brød eller rundstykker uten mel.

Og kroppen føles mye bedre på dette kostholdet enn når jeg spiser sukker, mel, pasta, ris og poteter. Skjønner ikke helt hva som er så provoserende med det? Men jeg går ikke rundt og misjonerer da. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle "ekstreme" varianter beveger seg mot hjernevaskelse.

Annen sak er hva folk definerer lavkarbo som. Dersom definisjonen er spis meget grove kornprodukter, fisk, kjøtt, grønnsaker og frukt- så er jo dette også anbefalt av norske myndigheter.

Det er da ikke "lavkarbo", men vanlig sunt kosthold.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At fett / høyt kolesterol er skadelig er dokumentert opp, ned og sidelengs.

Det finnes intet (meg bekjent) som dokumenterer at det er trygt å leve på lavkarbo over en 30-40 år periode.

Med "vanlig kost" så har vi nå den lengste levealderen noensinne.

Med vennlig hilsen

''Med "vanlig kost" så har vi nå den lengste levealderen noensinne.''

Men ikke nødvendigvis den sunneste. Grunnen til at levealderen har blitt høyere er ikke nødvendigvis at vi spiser sunnere, men at vi har fått flere og bedre medisiner og behandliner mot/for livsstilsykdommer. Men hvorfor ikke spise slik at man forebygger disse istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Det er da ikke "lavkarbo", men vanlig sunt kosthold.

Med vennlig hilsen

Ja, enig.

Likevel leser jeg noen si de lever på lavkarbo, men tillater seg spise frukt og brød også i blant. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...