Gå til innhold

Webmaster - HVORFOR kan man være (Anonymous) ?


Gjest kakel

Anbefalte innlegg

Gjest Rølpeguri

Det er ikkje nicket, men det at det er eit nick der.

Dersom det står 20 innlegg i ein tråd som er signert med (anonymous) så er det umogleg å vita om dette er 20 ulike personar eller om det er berre ein.

Men herregud.. gjer som du vil. Eg (og fleire) boikottar anonymous-innlegga likevel. (med nokre unntak). Så er det opp til kvar og ein å avgjera om ein vil ha svar på innlegga eller ikkje. Det er ikkje vanskelegare enn å kalla sec "abc".

Jeg er enig med deg, lurte bare på om det ikke var greit å svare på et intr. innlegg fra en anonym person.

Men, det tar seg bedre ut med et lite nick ja.

Hvem vet, kanskje de oppfatter det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikkje nicket, men det at det er eit nick der.

Dersom det står 20 innlegg i ein tråd som er signert med (anonymous) så er det umogleg å vita om dette er 20 ulike personar eller om det er berre ein.

Men herregud.. gjer som du vil. Eg (og fleire) boikottar anonymous-innlegga likevel. (med nokre unntak). Så er det opp til kvar og ein å avgjera om ein vil ha svar på innlegga eller ikkje. Det er ikkje vanskelegare enn å kalla sec "abc".

Dersom det står 20 innlegg i ein tråd som er signert med (anonymous) så er det umogleg å vita om dette er 20 ulike personar eller om det er berre ein.

Ja for det er viktigste er å vite HVEM som skriver innleggene av hva de forskjellige personene skriver ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sun-cool

Ved å bruke anonymus nicket kan jeg fullstendig distansere meg for drittslnging. Lager en seg et nick er det lett å leve seg litt inn i dette nicket, man blir mere opptatt av å forsvare seg enn å forholde seg til det saken dreier seg om.

Jeg kan allikevel se en fordel med nickene og det er å kunne velge om en vil unngå å lese svar fra nick en ikke liker.

For meg har det absolutt ingenting med at jeg ønsker *å velge bort nick*, det tror jeg ikke er noen grunn for noen av oss som misliker Anonymous-bruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det står 20 innlegg i ein tråd som er signert med (anonymous) så er det umogleg å vita om dette er 20 ulike personar eller om det er berre ein.

Ja for det er viktigste er å vite HVEM som skriver innleggene av hva de forskjellige personene skriver ikke sant.

Nei, men det gjer kanskje ordskiftet meir interessant. - På same vis som det i RL kan vera meir interessant å ordskifta med ein kompis som du veit kva meiner frå før - i høve til nokon du aldri har møtt før og som brukar solbriller og slør og ikkje vil seia namnet sitt. - Spesielt dersom det er 20 stykker som er likt kledd med slør og solbriller og dei byter plass rundt bordet heile tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at de som bruker anonymous gjør det primært av to grunner: Enten så sier de noe de ikke ellers ville ha gjort, dvs slenger dritt, eller er dypt uenig i det en annen med nick sier, og er derfor mer kritisk enn de ellers ville ha vært. Eller så tør de ikke gi seg til kjenne, fordi de føler at de sier noe dumt, eller fordi de tror man blir sure på de om de bruker sitt vanlige nick. (Det har jeg selv sett mange, mange ganger, folk har ytret at de har vært uenige med meg, og har garantert vært redd for å bli gjenkjent. Latterlig, spør du meg)

Begge deler er like tåpelige, og derfor prøver jeg å unngå å svare på de som ikke tør å gi seg til kjenne. De er nemlig ikke verdt et skikkelig svar.

Unntakene er selvsagt de som virkelig har gode grunner til å være anonyme, og som trenger et seriøst svar. Selv om jeg synes også de kunne valgt en eller annen signatur relatert til svaret. Det gjorde vi da uten problemer før?

Dette var faktisk ikke noe problem FØR (anonymous) ble en mulighet.

Ser at noen her argumenterer med at man ved å ta et nick spiller en slags rollefigur. Det kan jeg ikke for alvor tro på at noen virkelig mener, sannheten er at alle oss med faste nick her er den vi er, og står for det vi sier.

Nei, la oss slippe disse feige anonymousene, sånn at det er mulig å ta en diskusjon her og samtidig vite hvem man diskuterer med!

:o)

Man må jo registrere et brukernavn for å få bruke denne tjenesten, det kan da ikke være så vanskelig å bruke dette brukernavnet når man skriver innlegg?

Og jeg er slett ikke sur i dag! :o)

(Og dere anonymouser; dere kan glemme å få svar fra meg om dere kommer med en replikk på dette innlegget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det står 20 innlegg i ein tråd som er signert med (anonymous) så er det umogleg å vita om dette er 20 ulike personar eller om det er berre ein.

Ja for det er viktigste er å vite HVEM som skriver innleggene av hva de forskjellige personene skriver ikke sant.

Det har faktisk litt å si at man kan identifisere hva den enkelte skriver gjennom flere innlegg.

I en tråd med 20 (Anonymous)-innlegg aner man ikke hvilke innlegg som er skrevet av samme person - og da kan man kun skrive en kommentar til et enkelt innlegg - ikke til en serie innlegg av samme person som tilsammen gir uttrykk for et spesielt interessant eller merkelig standpunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (Anonymous)

Nei, men det gjer kanskje ordskiftet meir interessant. - På same vis som det i RL kan vera meir interessant å ordskifta med ein kompis som du veit kva meiner frå før - i høve til nokon du aldri har møtt før og som brukar solbriller og slør og ikkje vil seia namnet sitt. - Spesielt dersom det er 20 stykker som er likt kledd med slør og solbriller og dei byter plass rundt bordet heile tida.

Kompis????

Aldri om jeg kaller en ukjent person jeg ikke har sett i virkeligheten for kompis. Eller er det personer du har møtt som du kjenner personlig du regner som kompiser blir det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis????

Aldri om jeg kaller en ukjent person jeg ikke har sett i virkeligheten for kompis. Eller er det personer du har møtt som du kjenner personlig du regner som kompiser blir det noe annet.

Det var ein metafor, musa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at de som bruker anonymous gjør det primært av to grunner: Enten så sier de noe de ikke ellers ville ha gjort, dvs slenger dritt, eller er dypt uenig i det en annen med nick sier, og er derfor mer kritisk enn de ellers ville ha vært. Eller så tør de ikke gi seg til kjenne, fordi de føler at de sier noe dumt, eller fordi de tror man blir sure på de om de bruker sitt vanlige nick. (Det har jeg selv sett mange, mange ganger, folk har ytret at de har vært uenige med meg, og har garantert vært redd for å bli gjenkjent. Latterlig, spør du meg)

Begge deler er like tåpelige, og derfor prøver jeg å unngå å svare på de som ikke tør å gi seg til kjenne. De er nemlig ikke verdt et skikkelig svar.

Unntakene er selvsagt de som virkelig har gode grunner til å være anonyme, og som trenger et seriøst svar. Selv om jeg synes også de kunne valgt en eller annen signatur relatert til svaret. Det gjorde vi da uten problemer før?

Dette var faktisk ikke noe problem FØR (anonymous) ble en mulighet.

Ser at noen her argumenterer med at man ved å ta et nick spiller en slags rollefigur. Det kan jeg ikke for alvor tro på at noen virkelig mener, sannheten er at alle oss med faste nick her er den vi er, og står for det vi sier.

Nei, la oss slippe disse feige anonymousene, sånn at det er mulig å ta en diskusjon her og samtidig vite hvem man diskuterer med!

:o)

Man må jo registrere et brukernavn for å få bruke denne tjenesten, det kan da ikke være så vanskelig å bruke dette brukernavnet når man skriver innlegg?

Og jeg er slett ikke sur i dag! :o)

(Og dere anonymouser; dere kan glemme å få svar fra meg om dere kommer med en replikk på dette innlegget)

Hvordan fann du ut dette?

Interesant for da vet vi hvorfor noen bruker anonymus nickene. Men er det sant at det er bare desse grunnene som du nevnte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fann du ut dette?

Interesant for da vet vi hvorfor noen bruker anonymus nickene. Men er det sant at det er bare desse grunnene som du nevnte?

Det trenger man ikke være noen atomfysiker for å skjønne, Leif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utmerket idé

Hvis man tømte nickfeltet helt uten å skrive inn noe midlertidig nick kunne man kanskje tildeles et nick av typen "Anonym debattant 12".

Når man så trykket på "Svar på dette innlegget" kunne scriptet kjøre en sjekk på om brukernavnet har svart på et innlegg i tråden før, og så sette nicket til det som er brukt tidligere og så skrive nicket med vanlig tekst i stedet for i en input-boks så det ikke lot seg endre.

Videre kunne det ved forhåndsvisning kjøres en ekstra sjekk mot nick som tidligere var brukt i tråden, i tillegg til å sjekke mot nick-databasen for beskyttede nick, og gi en tilbakemelding dersom man måtte endre på nicket for å legge inn innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å bruke anonymus nicket kan jeg fullstendig distansere meg for drittslnging. Lager en seg et nick er det lett å leve seg litt inn i dette nicket, man blir mere opptatt av å forsvare seg enn å forholde seg til det saken dreier seg om.

Jeg kan allikevel se en fordel med nickene og det er å kunne velge om en vil unngå å lese svar fra nick en ikke liker.

Du slenger nå ganske mye dritt for å være en som vil distansere seg fra denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"leve deg inn i et nick"??

Hallo? Nicket mitt er berre eit namn. Eg er den eg er, og det trur eg dei fleste som skriv under faste nick her er også.

Kva trur du? At folk finn på eit nick og lagar ein fake identitet basert på det?

"Bassisten" er eit pseudonym for den eg er i RL. Eg er ikkje annleis her enn "der ute".

"Kva trur du? At folk finn på eit nick og lagar ein fake identitet basert på det?"

*kremt*

Det er det jo tydligvis enkelte "detektiver" som tror, da ;-)

Innimellom dukker det jo opp en og annen "gluping" med mer eller mindre søkte "avsløringer"....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vurderes nå hvorvidt denne muligheten skal fjernes eller ikke.

Hei,

jeg håper at også Alpt og Singularity's forslag lenger ned i tråden tas med i vurderingen.

:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behover da vel ikke å bruke det samme nicket hele tiden.

Det er ikke noe problem å bruke forskjellige nick? Det gjør jeg når jeg føler for det,men det har bare skjedd en gang.

Jeg som leser blir forvirret når det på flere forum dukker opp nick som Anonymous; er det den same som skrev på foreldreforumet som på åpent forum?

Tror nok at det er derfor folk irriterer seg over nicket ditt.

Det kan da ikke være så vanskelig å finne på nick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...