Gå til innhold

mere prat og møter og....


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Jeg skrev nå en mail til skolen, jeg skrev jeg er så lei av sosionomer og alt de forstår og forstår, av psykologer som prater og prater, av papirer deres og løftene deres og bestemmelser, lover og vedtekter, nye papirer, nye underskrifter, nye mål, nytt møte med plageåndens foreldre osv osv...

Jeg skrev at nå har jeg ventet lenge nok, det eneste jeg angrer på er min lojalitet til skolen. De vil ikke at jeg skal gå til media sa de på møtet, de vil ikke at jeg snakker med andre og stiller skolen i et dårlig lys sa de, de vil ikke at jeg kontakter andre foreldre og at andre får vite ting sa de. Jeg hørte på de sa, jeg hørte til jeg ble svimmel og når jeg kom hjem tenkte jeg, er det sant, blir det slutt nå, stemmer det, er det dette tiltaket som skal til nå, vakt på barnet som plager min sønn?

Jeg lovte min sønn det da jeg kjørte han til skolen i dag at nå vennen min blir da bra for nå er sånn og sånn blitt bestemt. Jeg hentet han tidlig i dag fordi han skulle på en audition, han gledet seg hadde forberedt sang, "Pie Jesu", men inn i bilen dumpet en trist gutt ned, ja selv jeg så at det ikke stod bra til med han. Så kom tårene, nytt angrep, nye spark, mot rygg, nakke og hodet, før det kom voksne og fikk stoppet det. Men han tok seg sammen , dro på audition, han stod der på scenen og sang, han var glad da han kom ut, et øyeblikk var nakkesmerter borte og han håpet det hadde gått bra, men nå er de her igjen, nakkesmertene.

Han sa "Jeg vil ikke på skolen mer" jeg svarte "Det trenger du ikke", jeg ble morsk og svart og kjente det brente et raseri så voldsomt at jeg kjørte fort hjem, tordnet de ned bokstavene og ordene på tastaturet, de ble til krav og en trussel, nå får de bare høre, hvis ikke kan skal jeg dra deres helgenstatus ned noen hakk.

Jeg skal kontakte Dagbladet og spørre om de er interessert i en liten gutts dagbok, den handler om hverdagen til et offer som sitter hjemme, en liten skoleflink gutt som har venner og som lærerne liker, som er stille og høflig og får beste karakterer i alle fag, men som ingen har vilje nok til å trygge hverdagen til i det norske skolesystemet.

Ja for det handler om vilje, det fins tiltak, det fins midler som utvisning, men de brukes sjelden, men vi vil ikke ha noe annet nå. Jeg skrev "Jeg ønsker ikke flere møter og flere fine ord, nå krever jeg følgende: også kom listen..", så er det opp til dem, hvilken side de vil velge og hvordan skolens gode rykte skal få seg en rettmessig knekk.

Jeg er skrivefør, og kan skrive på vegne av både min sønn og andre barn og unge, jeg har planene klare og jeg godtar ikke noe mer nå enn handling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 404
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    91

  • Sør

    29

  • Colette

    28

  • Dorthe

    23

Mest aktive i denne tråden

Gjest Svarttrost

Mum Power!

Ikke gi deg, får de fremdeles ikke ut fingeren kan du jo vurdere media (VG har MYE større opplag enn Dagbaldet) og skolebytte.

Føler med både deg og gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Dette er sterk lesning Madelenemie :(

Jeg hadde heller aldri sendt mitt barn til skolen dersom det var store sjanser for at hun ble slått og sparket av andre elever.... Nå må skolen vise handling! Det virker helt utrolig at de ikke kan stoppe dette!! De er bare nødt til å sette inn en egen vakt på den voldelige eleven for å beskytte de andre elevene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Dette er sterk lesning Madelenemie :(

Jeg hadde heller aldri sendt mitt barn til skolen dersom det var store sjanser for at hun ble slått og sparket av andre elever.... Nå må skolen vise handling! Det virker helt utrolig at de ikke kan stoppe dette!! De er bare nødt til å sette inn en egen vakt på den voldelige eleven for å beskytte de andre elevene...

Hei!

ja det var det de skulle, men det sviktet første dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flimmer1365381250

Dette er utrolig sterkt å lese.

Du må aldri slutte å kjempe for gutten din! Du er virkelig sterk i det du gjør nå. Støtter deg 100 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Mum Power!

Ikke gi deg, får de fremdeles ikke ut fingeren kan du jo vurdere media (VG har MYE større opplag enn Dagbaldet) og skolebytte.

Føler med både deg og gutten.

Hei!

Vi vil ikke ha skolebytte da det knapt fins en bedre skole, saken er spesiell da mobbingen kun er fra et barn og dette barnet plager vist flere andre også, men mest vår sønn.

Vi krever barnet utvist.

jeg vet ikke om vi har rett på voldsalarm (en mor nevnte dette) og om vi kan anmelde dette til politiet nå? Skal ringe barnevernet i morgen men vil gjerne få en anmeldelse på legemsbeskadigelsen. Nå sier min mann at barnehabiliteringen vil sette i gang en prosess og hjelper oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir superengasjert av å lese innlegget ditt! Jeg forstår at du nå har kommet til det punktet at nok er nok og at det ikke er rom for mer dill og dall og fagre ord! Jeg synes du er kjempetøff, stå på videre for din sønn og ikke gi deg!

Det er så mange som benytter seg av å gå til media i dag, i mange slags sammenhenger, så jeg synes ikke du skal nøle med det hvis det er det eneste som må til, og hvis sønnen din ikke er sterkt i mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

nei har ikke lest det, så takk skal gjøre det nå.

Vis det gjerne til mannen din, også.

Hvis dere kjenner en advokat, skriv gjerne et advarselsbrev til rektor, og henvis til opplæringslovens §9a, og påpekt at strafferammen inkluderer fengsel.

Legg ved bildene fra da sønnen din ble klort i ansiktet, og skriv at nå er de offisielt informert.

Avslutt brevet med et spørmål om hvilke konkrete tiltak de vil gjøre for å få slutt på mobbingen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg blir superengasjert av å lese innlegget ditt! Jeg forstår at du nå har kommet til det punktet at nok er nok og at det ikke er rom for mer dill og dall og fagre ord! Jeg synes du er kjempetøff, stå på videre for din sønn og ikke gi deg!

Det er så mange som benytter seg av å gå til media i dag, i mange slags sammenhenger, så jeg synes ikke du skal nøle med det hvis det er det eneste som må til, og hvis sønnen din ikke er sterkt i mot det.

Hei!

ja, jeg er egentlig lei meg for å måtte dette, da jeg er svært glad i mine barns skole og engasjert i den, men vi kan ikke godta dette lenger.

Vi har tålt alt for mye, alt for lenge, men saken er også at vår sønn ikke sier noe, hvis han ikke har veldig vondt, så hvor ille det har vært er vanskelig å fange opp. Man kan venne seg til å bli spent ben på, dyttet ned trappene, kvalt, lugget osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ja, jeg er egentlig lei meg for å måtte dette, da jeg er svært glad i mine barns skole og engasjert i den, men vi kan ikke godta dette lenger.

Vi har tålt alt for mye, alt for lenge, men saken er også at vår sønn ikke sier noe, hvis han ikke har veldig vondt, så hvor ille det har vært er vanskelig å fange opp. Man kan venne seg til å bli spent ben på, dyttet ned trappene, kvalt, lugget osv....

Nei, dere kan ikke godta dette lenger og det er skummelt hvis man blir vant til det, da glemmer man hvor sykt alt er.

Det er så utrolig at det er den som blir plaget som må kjempe mest om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Vis det gjerne til mannen din, også.

Hvis dere kjenner en advokat, skriv gjerne et advarselsbrev til rektor, og henvis til opplæringslovens §9a, og påpekt at strafferammen inkluderer fengsel.

Legg ved bildene fra da sønnen din ble klort i ansiktet, og skriv at nå er de offisielt informert.

Avslutt brevet med et spørmål om hvilke konkrete tiltak de vil gjøre for å få slutt på mobbingen.

Med vennlig hilsen

Hei!

Da kalte det ikke mobbing sa de fordi dette barnet som driver med overfallene har svært store problemer, det er ting vi ikke får vite pga av taushetsplikt sa de.

Men jeg syns dette er mobbing selv om et barn står for dette alene.

Ja jeg skal skrive brev kanskje da til rektor, skriver mail nå, med vedlegg til opplæringsloven og skolens ordensregler.

Skal til lege i morgen for å få dokumentert smerter i nakkeregionen. Som en dame sa til meg på telefon i kveld at "Din sønn har da vel sine utfordringer om han ikke daglig skal få gjennomgå av en hyper og voldelig gutt. ". De foreldrene jeg har vært i kontakt med er svært overrasket og sinte, noen jobber i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da kalte det ikke mobbing sa de fordi dette barnet som driver med overfallene har svært store problemer, det er ting vi ikke får vite pga av taushetsplikt sa de.

Men jeg syns dette er mobbing selv om et barn står for dette alene.

Ja jeg skal skrive brev kanskje da til rektor, skriver mail nå, med vedlegg til opplæringsloven og skolens ordensregler.

Skal til lege i morgen for å få dokumentert smerter i nakkeregionen. Som en dame sa til meg på telefon i kveld at "Din sønn har da vel sine utfordringer om han ikke daglig skal få gjennomgå av en hyper og voldelig gutt. ". De foreldrene jeg har vært i kontakt med er svært overrasket og sinte, noen jobber i media.

Jeg synes du kan svare at du driter da fullstendig i hva de kaller det, det er da totalt uinteressant! De får konsentrere seg om det din sønn har blitt utsatt for, uavhengig av hva man velger å kalle det! Fy så provosert jeg blir på dine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Er det et foreldreutvalg på skolen du kan kontakte? FAU?

Hei!

ja et svært dårlig et, da det er en privatskole.

Men en mor bad meg kontakte dem, jeg skal spørre min mann, da jeg ikke er flink på telefoner.

Men kanskje jeg kan finne en som har mailadresse.

Men nå har på en måte ting gått så langt at vi kontakter politi.

jeg vet ikke om det går an å anmelde til politiet, barn, vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da kalte det ikke mobbing sa de fordi dette barnet som driver med overfallene har svært store problemer, det er ting vi ikke får vite pga av taushetsplikt sa de.

Men jeg syns dette er mobbing selv om et barn står for dette alene.

Ja jeg skal skrive brev kanskje da til rektor, skriver mail nå, med vedlegg til opplæringsloven og skolens ordensregler.

Skal til lege i morgen for å få dokumentert smerter i nakkeregionen. Som en dame sa til meg på telefon i kveld at "Din sønn har da vel sine utfordringer om han ikke daglig skal få gjennomgå av en hyper og voldelig gutt. ". De foreldrene jeg har vært i kontakt med er svært overrasket og sinte, noen jobber i media.

Hei,

Det er like ulovlig med overfall, slossing, kloring.

Det er også ulovlig iht norsk straffelov, og du kan true med å anmelde det til politiet, akkurat som hvis en voksen person angrep deg på gaten, og klorte deg i ansiktet. Ettersom gjerningsmannen er under 15 år, vil saken bli henlagt, men den er fremdeles registrert, og det er alvorlig. Det kan også faktisk hjelpe gutten (han som klorer) fordi det kan bety at Barnevernet gjør mer for å få kontroll på ham.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ja et svært dårlig et, da det er en privatskole.

Men en mor bad meg kontakte dem, jeg skal spørre min mann, da jeg ikke er flink på telefoner.

Men kanskje jeg kan finne en som har mailadresse.

Men nå har på en måte ting gått så langt at vi kontakter politi.

jeg vet ikke om det går an å anmelde til politiet, barn, vet du det?

Jeg har svart deg om anmeldelse allerede (for et minutt siden :-) nedenfor.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei,

Det er like ulovlig med overfall, slossing, kloring.

Det er også ulovlig iht norsk straffelov, og du kan true med å anmelde det til politiet, akkurat som hvis en voksen person angrep deg på gaten, og klorte deg i ansiktet. Ettersom gjerningsmannen er under 15 år, vil saken bli henlagt, men den er fremdeles registrert, og det er alvorlig. Det kan også faktisk hjelpe gutten (han som klorer) fordi det kan bety at Barnevernet gjør mer for å få kontroll på ham.

Med vennlig hilsen

Mange takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hei!

ja det var det de skulle, men det sviktet første dag!

De er lovpålagt å gjøre noe, så ikke gi deg!!!! Gå til media i verste fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...