Gå til innhold

mere prat og møter og....


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Har vi vært enige to ganger i kveld?

:-)

mvh

Ta to Paracet, og så håper vi du føler deg bedre i morgen?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 404
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    91

  • Sør

    29

  • Colette

    28

  • Dorthe

    23

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror det er smart at Madelenemie uttrykker seg slik hun gjør her, direkte og uten høflighetsfraser. Madelene kommer ikke til og banne og sverte.

Jeg tror innlegget til mariaflyfly bør rettlede deg.

Du agerer som en meget dårlig advokat for madelenemie, av årsaker som både jeg og andre har påpekt for deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg tror det i beste fall er meget naivt å tro at M er i stand til å ta kontakt med skole, presse, politi, andre foreldre og FAU uten at noen rettleder henne.

Jeg tror du misforsto meg. Kanskje jeg uttrykte meg klønete. Det jeg kommenterte var det at Sør mente at mannen burde lese gjennom brevet. Jeg mente og si at jeg stoler fullt ut på at Madelenemie greier og forfatte dette brevet helt uten hjelp av sin mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du misforsto meg. Kanskje jeg uttrykte meg klønete. Det jeg kommenterte var det at Sør mente at mannen burde lese gjennom brevet. Jeg mente og si at jeg stoler fullt ut på at Madelenemie greier og forfatte dette brevet helt uten hjelp av sin mann.

Selv om ikke madelenemie hadde hatt aspergers ville jeg anbefalt henne å få noen til å lese gjennom brevet, fordi et ekstra par øyne er fornuftig for å se om viktige punkter er klare, osv.

Å bare sende eposter uten at de er godt gjennomlest og uttenkt er ikke smart, og å anbefale dette til madelenemie er ikke bra. Det kan ødelegge mye for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som bør politianmeldes i dette tilfellet, er det i så fall skolen og dens manglende innsats for å ta tak i problemene.

Det ene ekskluderer ikke det andre.

Jeg er enig i at det er skolen som har ansvaret, men samtidig så kan en slik sak faktisk sparke BV i gang.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg tror innlegget til mariaflyfly bør rettlede deg.

Du agerer som en meget dårlig advokat for madelenemie, av årsaker som både jeg og andre har påpekt for deg.

Med vennlig hilsen

Hva snakker du om nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Selv om ikke madelenemie hadde hatt aspergers ville jeg anbefalt henne å få noen til å lese gjennom brevet, fordi et ekstra par øyne er fornuftig for å se om viktige punkter er klare, osv.

Å bare sende eposter uten at de er godt gjennomlest og uttenkt er ikke smart, og å anbefale dette til madelenemie er ikke bra. Det kan ødelegge mye for henne.

''Selv om ikke madelenemie hadde hatt aspergers ville jeg anbefalt henne å få noen til å lese gjennom brevet, fordi et ekstra par øyne er fornuftig for å se om viktige punkter er klare, osv''

Det synes jeg var fint at du fikk frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg mener du godt kan være direkte (les: klar og tydelig) og fremsette saklige krav, men jeg støtter det svaret du får av Sør om å ikke skrive noe som kan oppfattes som et frontalangrep. Det kan gjøre bare vondt verre.

Det er jeg enig i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om ikke madelenemie hadde hatt aspergers ville jeg anbefalt henne å få noen til å lese gjennom brevet, fordi et ekstra par øyne er fornuftig for å se om viktige punkter er klare, osv.

Å bare sende eposter uten at de er godt gjennomlest og uttenkt er ikke smart, og å anbefale dette til madelenemie er ikke bra. Det kan ødelegge mye for henne.

Jepp, spesielt når man er opprørt trengs en mail å modne over natten - og helst leses av en til før man sender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva snakker du om nå?

At å anbefale madelenemie å sende eposter "direkte" er dårlig gjort. Det vet du, eller bør vite, ikke er bra.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

At å anbefale madelenemie å sende eposter "direkte" er dårlig gjort. Det vet du, eller bør vite, ikke er bra.

Med vennlig hilsen

Ja, vet jo alltid best.

Jeg tror at i akkurat denne saken vil Madelenemie sin måte og uttrykke seg på være best. Klar og tydelig tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du skal la alle vite, inkl skolen, at dere ikke tåler et eneste fysisk angrep til.

Dette har vart alt for lenge. Elever skal være trygge på skolen - helt uavhengig av voldsutøveres evt diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svarttrost

Det jeg sitter og lurer på nå er hva dere vil gjøre i påvente av svar fra skole/politi eller hvem du kontakter.

Kan ikke skolen stille med vakt på mobberen umiddelbart ville jeg vurdert å ordne vakt selv. Pluss å informere skolen om at jeg ville sende dem regning for jobben. Gutten din bør ikke utsettes for mer

Dette er for jævlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Du skal la alle vite, inkl skolen, at dere ikke tåler et eneste fysisk angrep til.

Dette har vart alt for lenge. Elever skal være trygge på skolen - helt uavhengig av voldsutøveres evt diagnose.

Hei!

Jeg/vi kom fra politiet nå.

Min sønn ble så lettet, det skjedde noe der, han som vanligvis ikke sier stort begynte å prate og det var som om han endelig kanskje begynte å håpe at noe skal bli bra snart.

Nå politibetjenten gikk ut en tur, sa han imidlertid til meg at "Men det skjer jo ikke noe mer" han tenkte på det han hadde hørt at gutten er under straffbar alder.

Jeg sa til han "At jo nå vil ting skje, for de tar dette veldig på alvor, og et stort avsnitt i politiet blir koplet inn og gutten med familie vil bli innkalt til politiet".

Vi ble virkelig møtt med forståelse og respekt, vi ble tatt på alvor og fikk forklart saksgangen videre.

Vi ble anbefalt flere ting, men nå skal vi videre for nye møter.

Min sønn fortalte til politiet at gutten også sier, "Jeg har adhd derfor er jeg sånn", jeg ble overrasket og min sønn sa videre, "men jeg tror han lyver for han pleier å lyve, når han slår meg sier han "du ber om det" og jeg gjør jo ikke det".

Jeg forklarte politiet at min sønn er den flinkeste i klassen til tross for at han er mer hjemme enn på skolen, det er tragisk at han skal ha det slik.

Min sønn leste gjennom anmeldelsen etter på og fant to små feil, en bokstav i guttens navn og en dato, jeg tenkte "det er typisk han", politibetjenten smilte da og jeg sa til henne "disse to guttene er som dag og natt", de kan aldri bli venner slik skolen en gang for 4 år siden sa vi måtte prøve å få til. Politibetjenten sa så om min sønn "Han er en rolig og veltalende ung mann", det syns jeg var hyggelig sagt av henne. ja for min sønn er det: høflig, hyggelig, konsentrert, nøyaktig, ærlig, også må han lide under denne pøbelen.

Det er provoserende.

Takk for støtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hei!

Jeg/vi kom fra politiet nå.

Min sønn ble så lettet, det skjedde noe der, han som vanligvis ikke sier stort begynte å prate og det var som om han endelig kanskje begynte å håpe at noe skal bli bra snart.

Nå politibetjenten gikk ut en tur, sa han imidlertid til meg at "Men det skjer jo ikke noe mer" han tenkte på det han hadde hørt at gutten er under straffbar alder.

Jeg sa til han "At jo nå vil ting skje, for de tar dette veldig på alvor, og et stort avsnitt i politiet blir koplet inn og gutten med familie vil bli innkalt til politiet".

Vi ble virkelig møtt med forståelse og respekt, vi ble tatt på alvor og fikk forklart saksgangen videre.

Vi ble anbefalt flere ting, men nå skal vi videre for nye møter.

Min sønn fortalte til politiet at gutten også sier, "Jeg har adhd derfor er jeg sånn", jeg ble overrasket og min sønn sa videre, "men jeg tror han lyver for han pleier å lyve, når han slår meg sier han "du ber om det" og jeg gjør jo ikke det".

Jeg forklarte politiet at min sønn er den flinkeste i klassen til tross for at han er mer hjemme enn på skolen, det er tragisk at han skal ha det slik.

Min sønn leste gjennom anmeldelsen etter på og fant to små feil, en bokstav i guttens navn og en dato, jeg tenkte "det er typisk han", politibetjenten smilte da og jeg sa til henne "disse to guttene er som dag og natt", de kan aldri bli venner slik skolen en gang for 4 år siden sa vi måtte prøve å få til. Politibetjenten sa så om min sønn "Han er en rolig og veltalende ung mann", det syns jeg var hyggelig sagt av henne. ja for min sønn er det: høflig, hyggelig, konsentrert, nøyaktig, ærlig, også må han lide under denne pøbelen.

Det er provoserende.

Takk for støtten.

Gratulerer :-)

Diagnoser kan ikke forsvare vold og kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest naiv sign

Gratulerer :-)

Diagnoser kan ikke forsvare vold og kriminalitet.

Veldig bra og lærerikt at du presiserer at diagnoser ikke forsvarer vold og kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg/vi kom fra politiet nå.

Min sønn ble så lettet, det skjedde noe der, han som vanligvis ikke sier stort begynte å prate og det var som om han endelig kanskje begynte å håpe at noe skal bli bra snart.

Nå politibetjenten gikk ut en tur, sa han imidlertid til meg at "Men det skjer jo ikke noe mer" han tenkte på det han hadde hørt at gutten er under straffbar alder.

Jeg sa til han "At jo nå vil ting skje, for de tar dette veldig på alvor, og et stort avsnitt i politiet blir koplet inn og gutten med familie vil bli innkalt til politiet".

Vi ble virkelig møtt med forståelse og respekt, vi ble tatt på alvor og fikk forklart saksgangen videre.

Vi ble anbefalt flere ting, men nå skal vi videre for nye møter.

Min sønn fortalte til politiet at gutten også sier, "Jeg har adhd derfor er jeg sånn", jeg ble overrasket og min sønn sa videre, "men jeg tror han lyver for han pleier å lyve, når han slår meg sier han "du ber om det" og jeg gjør jo ikke det".

Jeg forklarte politiet at min sønn er den flinkeste i klassen til tross for at han er mer hjemme enn på skolen, det er tragisk at han skal ha det slik.

Min sønn leste gjennom anmeldelsen etter på og fant to små feil, en bokstav i guttens navn og en dato, jeg tenkte "det er typisk han", politibetjenten smilte da og jeg sa til henne "disse to guttene er som dag og natt", de kan aldri bli venner slik skolen en gang for 4 år siden sa vi måtte prøve å få til. Politibetjenten sa så om min sønn "Han er en rolig og veltalende ung mann", det syns jeg var hyggelig sagt av henne. ja for min sønn er det: høflig, hyggelig, konsentrert, nøyaktig, ærlig, også må han lide under denne pøbelen.

Det er provoserende.

Takk for støtten.

Dette var oppløftende lesning.

Takk for at du deler dette med oss!

Lykke til videre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det jeg sitter og lurer på nå er hva dere vil gjøre i påvente av svar fra skole/politi eller hvem du kontakter.

Kan ikke skolen stille med vakt på mobberen umiddelbart ville jeg vurdert å ordne vakt selv. Pluss å informere skolen om at jeg ville sende dem regning for jobben. Gutten din bør ikke utsettes for mer

Dette er for jævlig!

Hei!

Ja jeg spurte min mann om vi ikke kan ha egen securitasvakt en periode, men han smilte og syns vist jeg er rar.

Men jeg mente det for hva skal vi gjøre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Jeg møtte plageånden på skolen nå.

Jeg ropte på han og gikk mot han så sa jeg:

"Du våger ikke å legge hånd på min sønn igjen, gjør du det kommer jeg og tar deg" jeg lagde noen sinte øyne, men de kom egentlig av seg selv og jeg kjente/hørte stemmen min var annerledes og kom fra et sted i magen som gjorde den skummel og mørkere og det var ikke min stemme som kom ut.

Men den kom ut av meg likevel.

Min mann ble ikke glad når han hørte det, han sier nå at gutten kan klage på meg.

Jeg mente hvert ord jeg sa, jeg har fått nok, jeg orker ikke mer, jeg syns det er urettferdig. En mor fortalte meg om en bok hun hadde lest der en mor var så lei av mobbing at hun til slutt tok saken i egne hender. Det var det som skulle til.

Min mann sier imidlertid at gutten er ødelagt av penger og bortskjemt, det er hans problem og er det det så får jeg vel kanskje en sak mot meg nå da på trusler?

Er det sånn?

Kan det skje?

Jeg blåser i det, da blir det krig, ordentlig krig.

Jeg har aldri stjålet eller begått noen lovbrudd. Jo jeg har fått fartsbot, det glemte jeg, men jeg er et lovlydig menneske som nesten ikke har løyet. (men det er fordi jeg ikke skjønner når man skal lyve og ikke, samt hvorfor man skal det)

Kan jeg få en sak mot meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hei!

Jeg møtte plageånden på skolen nå.

Jeg ropte på han og gikk mot han så sa jeg:

"Du våger ikke å legge hånd på min sønn igjen, gjør du det kommer jeg og tar deg" jeg lagde noen sinte øyne, men de kom egentlig av seg selv og jeg kjente/hørte stemmen min var annerledes og kom fra et sted i magen som gjorde den skummel og mørkere og det var ikke min stemme som kom ut.

Men den kom ut av meg likevel.

Min mann ble ikke glad når han hørte det, han sier nå at gutten kan klage på meg.

Jeg mente hvert ord jeg sa, jeg har fått nok, jeg orker ikke mer, jeg syns det er urettferdig. En mor fortalte meg om en bok hun hadde lest der en mor var så lei av mobbing at hun til slutt tok saken i egne hender. Det var det som skulle til.

Min mann sier imidlertid at gutten er ødelagt av penger og bortskjemt, det er hans problem og er det det så får jeg vel kanskje en sak mot meg nå da på trusler?

Er det sånn?

Kan det skje?

Jeg blåser i det, da blir det krig, ordentlig krig.

Jeg har aldri stjålet eller begått noen lovbrudd. Jo jeg har fått fartsbot, det glemte jeg, men jeg er et lovlydig menneske som nesten ikke har løyet. (men det er fordi jeg ikke skjønner når man skal lyve og ikke, samt hvorfor man skal det)

Kan jeg få en sak mot meg?

Du har ingenting å frykte. Såpass tåles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...