Gå til innhold

1 år med smerter i penis


Gjest Fortvilet-1977

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet-1977

Hei, Jeg er en mann på 33 år som i ca. 1 år nå har hatt smerter i penis. Ca. juni 2010 merket jeg en mild stikkende følelse ytters på penis når jeg tisset. Jo sterkere stråle jo sterkere smerte. Pga av mye reising i jobbsammenheng og siden det bare var en mild stikkende følelse og ikke noe ubehag etterpå så gikk mnd. Med tiden begynte jeg å føle smerte etter å ha tisset og det varte da gjerne også en stund etterpå. Jeg tok en vanlig urinprøve og den viste ikke noe. Jeg oppsøkte da min fastlege i midten av oktober 2010 og fikk 2g Azitromax (2 doser) da det kunne være en mulighet for Klamydia. Jeg hadde i april/mai hatt ubeskyttet sex. I denne perioden (sept/okt) var jeg også plaget av at jeg måtte ofte på do, også få timer etter at jeg hadde lagt meg. Smertene forsvant ikke etter 10 dager så jeg tok siste kuren med Azitromax. Etter nye 10 dager var fortsatt ikke smertene borte men plagene med å måtte så ofte på do forsvant. Stikkingen ytterst på penis, som økte jo sterkere stråle, svie og smerte i penis var økende. Jeg begynte også å få vondt i lysken. Når jeg klemte rundt gjorde det vodt, gjerne samme følelsen som når man har vondt etter å trent første gang på lenge. Jeg gikk da til fastlegen min igjen, tok en klamydia prøve som var negativ. Det skulle også bare mangle etter 2g Azitromax i løpet av 20 dager. Urinprøven viste heller ikke tegn til vanlig infeksjon. Dessverre så pga av jobben måtte jeg reise så jeg fikk ikke undersøkt nærmere. I hele desember var smertene noe mildere og jobben gjorde at jeg levde med plagene. Jeg befinner meg nå i Sør-Amerika og skal være her fram til oktober 2011. Da plagene igjen begynte å bli verre oppsøkte jeg lege i midten av januar. Han ga meg 5 dagers kur med Ciprofloxacino 500mg. Dette dempet smertene rundt lysken men ikke penis. Jeg tok da også 3 ulike blodprøver for å spore de vanligste kjønnssykdommene, samt urinprøvene. Ingen av prøvene viste noe tegn på infeksjoner. Da smertene ikke ble noe bedre oppsøkte jeg urolog i februar, han satte meg på 10 dagers kur med noe som her heter Bladuril og Uroxacin uten at det hjalp noe. Jeg byttet da lege og han satte meg på 12 dagers kur med noe som heter Doxiciclina (100 mg, 2 hver 12 time) samt Naproxeno (250mg) 3 om dagen. Etter 15 dager var smertene fortsatt der. Jeg hadde valgt å ikke ta Naproxeno da jeg forstod det slik at det var mer smertelindrende enn behandlig noe jeg fortalte legen. Han ba meg da gjentakuren og ta begge to. Så ny 12 dagers kur. Da ingenting hjalp oppsøkte jeg ny lege som satte meg på 2 ukers kur med Ciprofloxacino og heller ikke dette hjalp noe. Jeg har nesten ikke hatt sex i denne perioden og de gangene jeg har hatt så har det vært med kondom. Partneren min merket at hun også hadde svie og smerter noen uker etter at vi hadde hatt sex (tror en av kondomene satt litt løst). Hun tok urinprøve samtidig som meg og det ble påvist urinveisinfeksjon hos henne mens min var helt "fin". Jeg er veldig fortvilet, smertene noen dager er så sterke at de gjør meg deprimerte og jeg ønsker ikke å leve. Samtidig har jeg null sexlyst. Legene og urologene her nede mener at ingenting feiler meg og det virker for meg som de ikke har kunnskaper om evt. mer avanserte tester jeg kan ta. Jeg har tatt blodprøver, radiografi, ekkografi (trodde kanskje det var nyrestein som satt fast i penis og for å se på prostata) men alt er normalt. Jeg føler alt fra stikking ytterst på penis, til smerte, svie, sårhet, følelsen av sterk varme rundt lysken, som om varmt vann dryppes på meg der nede. Jeg føler også fysisk smerte når jeg klemmer på penis, penishodet og andre områder. Dette er dog varierende. Der jeg klemmer og det gjør vondt en dag behøver det ikke å gjøre vondt den neste. Er det noe dere foreslår at jeg prøver mens jeg er her nede? Jeg er ikke tilbake i Norge før i oktober men holder nå på å bli gal og vurderer å avbryte oppholdet. Urologene her nede ser ikke for seg så mye annet å prøve etter all den antibiotikaen jeg har tatt, at urinprøvene og blodprøvene er normale, og penis ser normal ut, og jeg ikke har noen form for utflod. De mener at hadde jeg smittet partneren min så burde også min urinprøve vist infeksjon og ikke bare hennes (stemmer dette?). Jeg har lest og lest på nettet. Kan det være snakk om herpes som gir meg disse smertene? Jeg har gjennom årenes løp opplevd å få utslett/prikker på penishodet som har gått bort i løpet av ca. 1 ukes tid (særlig med en partner fikk jeg det ofte, med andre ikke i det hele tatt). Har tenkt at det har vært resultat av friksjon, irritasjon etc. Kan det likevel være snakk om at det nå er evt. herpesvirus som plager meg selv om jeg i løpet av 1 år ikke har hatt utbrudd? Av alt jeg har testet meg for så har jeg ikke testet meg for herpes. Er det mulig å teste seg for å se om viruset er aktivt? Har jeg viruset og det er i dvale så burde jeg ikke føle disse plagene?, men er det aktivt så kan det kanskje være dette som plager meg?.... Dersom det skulle være aktivt herpes virus (vet ikke om det er logisk at det skal gi plager i 1 år uten utbrudd), hva kan jeg ta for å få smertene til å forsvinne? Har forstått det slik at Aciclovir bare er ment for å forkorte et utbrudd. Det ble veldig langt dette, men jeg ønsker å gi så klart bilde som mulig av min situasjon og hva som har skjedd. Håper på et raskt svar og gode forslag til antibiotika jeg bør prøve evt konkrete prøver jeg bør be om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Det er ikkelettå være "fjerndoktor" uten muligheter til undersøkelse, eller personlig samtale. Sjansen for at jeg kan løse dine problemer er ikke særlig store. Jeg kan bare tenke litt høyt, hvilke assosiasjoner jeg hadde da leg leste (flere ganger) din beskrivelse av symptomene og utviklignen. Min første tanke var at dette må være en infeksjon. Men når jeg leser om alle de antibiotikakurene du har vært gjennom er det ikke mange bakterielle infeksjoner som er igjen, som ikke ville reagere på det store utvalget du har brukt. Kan det være herpes? Det spør du og det er en av de diagnoser jeg ville prøve å følge opp. Herpesinfeksjoner har du for resten av livet etter at du er blitt infisert. Etter førstegangsinfeksjon blir viruset igjen i kroppen, nærmere bestemt i de regionale nervene der infeksjonen første gang skjedde. Utviklingen videre er veldig varierende. Hos noen blir det ingen symptomer senere, mens hos andre er det reaktiveringer ganske ofte. Smerter er en av de vanligste og mest påfallende symptomer ved utbrudd. Det kan hende at du har reaktiverende herpes, lokalisert i urinrøret, selv om denne lokalisasjonen er meget sjelden. Det er vel mulig å underssøke det at når smertene er der undersøker man med uroscop, og gjerne tar prøve til virologisk undersøkelse. Du har helt riktig fått med deg, at den antivirale behandlingen som er tilgjengelig, Acyclovir og dets slektninger ikke fjerner infeksjonen. Vi har per idag inge muligheter til å bli kvitt en slik infeksjon. "En gang herpes, altid herpes" heter det. Og det er den enkle sanheten. Men det kan være verdt å prøve om det hjelper. Hos kvinner, som får regelmessig og ofte reaktiveringer og utb rudd har man med stor hell brukt acyclovir i lave doser olver lang tid, og det kan da eliminere utbruddene. Dette ville være min førstevalg, men det er nærmest et skudd i mørket. Uroskopi kunne også avsløre om du har noen forandringer der som kan korrigeres med andre metoder, f. eks. kirurgi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...