Gå til innhold

Greit å hate kollega?


Gjest Nevertheless

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    29

  • Mandolaika

    22

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    9

  • tonie

    6

Ja...er bare at jeg hater krangler. Redd for å høres for sint ut og sånn.

Jeg føler liksom at kritikken symboliserer at han ikke har respekt for meg, og at jeg er en hakkekylling.

Men men, takk i hvert fall for at dere hjelper :)

''Jeg føler liksom at kritikken symboliserer at han ikke har respekt for meg, og at jeg er en hakkekylling.''

Men da er vel det du forteller her om den eposten bare 1 av mange ting fra denne personen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Vet ikke helt. Følte han tråkket på måten jeg jobbet på, som om den var dårligere enn hans.

Men det jeg mente liksom var hvordan man kan utstråle en personlighet som gjør at ingen vil være sint? Hvis det går :)

''Men det jeg mente liksom var hvordan man kan utstråle en personlighet som gjør at ingen vil være sint? Hvis det går :)''

Det klarer du aldri verden å unngå helt. Du er ikke den eneste med borderline, så du vil møte flere sinte mennesker, men du kan sikkert unngå en del av det du opplever, ved å lære deg å takle ting annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

''Men det jeg mente liksom var hvordan man kan utstråle en personlighet som gjør at ingen vil være sint? Hvis det går :)''

Jeg tror ikke kolleger generelt går rundt og er SINTE på hverandre, jeg har ikke den erfaringen i alle fall. Sikker på at det ikke bare er du som tror dette? En stor porsjon selvironi og ydmykhet, så går det kjempefint.

Jo, jeg er kanskje litt nærtagende og paranoid. Hvis sjefen ikke smiler en dag så tenker jeg at jeg snart får sparken liksom.

Men jeg vil vise at jeg er sterk og tøff og skal respekteres! Ikke at jeg er sterk og tøff men, hehe....vil jo late som ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Jeg gjør nok det. Men hvordan kan man gjøre at folk slutter å si slike negative ting?

Dersom du kan bli enda bedre i din jobb ved å få litt konstruktiv kritikk... Vil du da nekte å ta i mot den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nevertheless

Konstruktiv kritikk ønsker jeg velkommen.

Skal man utvikles faglig i jobben, så er slik tilbakemelding verdifull.

Får jeg konstruktiv kritikk, er jeg imøtekommende og sier jeg skal tenke på saken.

Det er sant. Men føler det har mye med hvordan ting blir sagt også da. Om det fortelles på en forklarende måte, og ikke en sukkende måte, så lir det litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er kanskje litt nærtagende og paranoid. Hvis sjefen ikke smiler en dag så tenker jeg at jeg snart får sparken liksom.

Men jeg vil vise at jeg er sterk og tøff og skal respekteres! Ikke at jeg er sterk og tøff men, hehe....vil jo late som ;)

''Jo, jeg er kanskje litt nærtagende og paranoid. Hvis sjefen ikke smiler en dag så tenker jeg at jeg snart får sparken liksom.''

Ikke ta alt så personlig. Det er ikke sikkert det handler om deg. :-)

''Men jeg vil vise at jeg er sterk og tøff og skal respekteres! Ikke at jeg er sterk og tøff men, hehe....vil jo late som ;)''

Jeg ville aldri sett på det som mangel på respekt at noen sa fra til meg at de syntes eposten var litt rotete fordi den manglet informasjon. Tvert i mot respekterer personen deg kanskje nettopp fordi han sa i fra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Jeg ville ikke nektet noen å få behandling for en lidelse der virksom behandling er dokumentert, og hvor jeg selv behersket behandlingsmetoden.

For den lidelsen det har er snakk om, kjenner jeg ikke til at det finnes noen dokumentert virksom behandling, og jeg behersker selvsagt ingen slik behandlingsform.

Så de med min diagnose bør egentlig avvise fra DPS-ene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Tror du er litt dramaqueen, jeg ;)

Litt må man tåle, og å _hate_ noen pga noe sånt virker bare for dumt;)

Ja, jeg trekker tilbake "hate". Er bare noen dager siden jeg tenkte på hvor mye jeg likte han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg vil gjerne beklage meg. Får dårlig samvittighet. Jeg vil ikke være en person som hater. Det var dumt ordvalg av meg. "Sinne" heter det kanskje! Det er en ekkel følelse.

Du har antagelig litt dårlig selvfølelse? Jeg tror man lett "henger seg opp" i negativ kritikk da... Kollegaen din har sikkert glemt dette forlengst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt er destruktivt, og veldig lite rutinert.

''Hatt er destruktivt, og veldig lite rutinert.''

Hva er mest destruktivt av panamahatt og cowboyhatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nevertheless

''Jeg føler liksom at kritikken symboliserer at han ikke har respekt for meg, og at jeg er en hakkekylling.''

Men da er vel det du forteller her om den eposten bare 1 av mange ting fra denne personen kanskje?

Hmm...ikke egentlig. Men føler at den ene kritikken er en av 1000 millioner kritikker mot meg på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jo, jeg er kanskje litt nærtagende og paranoid. Hvis sjefen ikke smiler en dag så tenker jeg at jeg snart får sparken liksom.

Men jeg vil vise at jeg er sterk og tøff og skal respekteres! Ikke at jeg er sterk og tøff men, hehe....vil jo late som ;)

''Men jeg vil vise at jeg er sterk og tøff og skal respekteres''

En slik påtatt "maske" vil ofte gjennomskues som nettopp usikkerhet/ dårlige nerver, så det kan godt være at masken din virker mot sin hensikt.

Jeg har et par kollegaer som reagerer slik og det er pga nerver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...ikke egentlig. Men føler at den ene kritikken er en av 1000 millioner kritikker mot meg på en måte.

''Hmm...ikke egentlig. Men føler at den ene kritikken er en av 1000 millioner kritikker mot meg på en måte.''

Jeg _tror_ du er altfor nærtagende. Har du lav selvtillit/dårlig selvbilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

''Men det jeg mente liksom var hvordan man kan utstråle en personlighet som gjør at ingen vil være sint? Hvis det går :)''

Det klarer du aldri verden å unngå helt. Du er ikke den eneste med borderline, så du vil møte flere sinte mennesker, men du kan sikkert unngå en del av det du opplever, ved å lære deg å takle ting annerledes.

Ja. Er det derfor noen er konsekvent ekle og herskende? For at de skal slippe at andre tør å si i mot de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Hatt er destruktivt, og veldig lite rutinert.''

Hva er mest destruktivt av panamahatt og cowboyhatt?

Jeg vet ikke hva panamahatt er, men cowboyhatt er cool. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Dersom du kan bli enda bedre i din jobb ved å få litt konstruktiv kritikk... Vil du da nekte å ta i mot den?

Hmm...ikke hvis det er råd liksom. Liker råd men ikke kritikk hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...ikke egentlig. Men føler at den ene kritikken er en av 1000 millioner kritikker mot meg på en måte.

"Sårbarhet for kritikk" er vel bare en del av det narsisstiske ved din personlighet? Du blir utsatt for en "narsisstisk krenkelse", og blir fly forbannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...