Gå til innhold

HJELP!! Har fødselsrier er ikke gravid!!!!


Gjest hjelp nå

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp nå

Fikk menstruasjon for noen dager siden. Den forløp seg normalt. I dag har jeg ordentlige rier,men er IKKE gravid. Det er like vondt som ved en fødsel og jeg kan kjenne at livmoren trekker seg sammen. Jeg får også vondt ovenfor skambenet (er det det det heter?) og i ryggen. Dette er fryktelig vondt og kommer like jevnt som forut en fødsel. Skal kontakte lege,men jeg er redd de blåser meg av når jeg sier at jeg har rier uten å være gravid. Please svar meg noen. Hva kan dette være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du treg mage? Det var det første som falt meg inn iallefall, for forstoppelse kan gjøre fryktelig vondt både i magen og ryggen.

Jeg var i uke 25 med andremann, da jeg plutselig fikk skikkelige rier- trodde jeg. Jeg fikk verken til å gå eller stå, så jeg dro på legevakta, som igjen henviste meg til føden. Han ville gjøre det sånn fordi når jeg hadde så vondt, og jeg attpåtil var gravid, så var det vanskelig å si hva det kunne være. Magesmerter er så diffuse mange ganger.

På føden ble jeg satt til registrering av rieaktiviteten, men det var ikke tegn på kynnere en gang.

Det viste seg omsider at jeg var veldig hard i magen, noe som heldigvis løste seg av seg selv etter noen dager.

Om dette kan være tilfelle for deg- dra på apoteket og få i Dulphalac (regulerer magen- er ikke tilvenningsfarlig for tarmen), eller kjøp deg et lite Miniklyx. Det tar forhåpentlig vekk det verste av smertene.

Hvis du tror årsaken ikke kan være dette, bør du dra til legen så snart du kan, for du kan ikke gå sånn i hele dag iallefall!

God bedring!

http://forum.doktoronline.no/homepage/line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til hjelp nå vedr. rier.

Det lureste du kan gjøre i første omgang er å ikke kalle det RIER, men takvise smerter. Takvise smerter kan skyldes de bevegelsene som skjer i tarmer og urinveier, eller annen glatt muskulatur ( deler av underlivet ) og som er ufrivillige sammentrekniner. Smerter kan skyldes at noe sperrer; det kan være alt fra urinsten, til noe som klemmer på eller hindrer tarm-aktiviteten, til infeksjoner i området. Synes du bør få gjort en underlivssjekk, samt kontroll av mage/urinveier. Ta med urinprøve; en nyresten kan gi litt blod i urinen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...