Gå til innhold

Fjordman/ytringsfrihet


Gjest Ytringsfrihet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 5.8.2011 den 17.45, Madelenemie skrev:

Hei!

 

Jeg syns også det mangler vilje til å slippe til alle meninger, altså er det er reell begrensing på yttringsfriheten som gjør at mange trekker mot forumer der det er lov å mene det feks Fjordmann og mange mener.

 

Jeg er ikke uenig i alt han skriver, jeg ser Islam som en reell trussel mot demokrati og yttringsfrihet. Jeg tror ikke moderate muslimer utgjør noen trussel, men selve religionen Islam, sånn som den tolkes av flertallet av tilhengere utgjør en trussel mot demokratiet.

 

Islam handler ikke bare om en personlig tro på Gud, men om et type styresett med lovgivning som er både konkretisert gjennom Koran og Hadith, der alt fra økonomi til krigføring, samt sterk begrensing av yttringsfrihet er et resultat.

 

Jeg kommer aldri til å slutte å si min mening om den reelle utfordring som jeg og mange mener Islam er for demokrati og yttringsfrihet, om man ikke vil ha slike terroraksjoner i fremtiden bør man la alle ytringer, der frykt og tvil og ubehagelige spørsmål faktisk kan bli hørt og debatert i offentligheten, og uten at man blir stenmplet som rassist få slippe til.

 

Så håper jeg det ikke ar et tomt snakk, nå som flere sa at svaret på terroaksjonene er "mer demokrai" mer demokrati får man bare hvis man også kan tåle å høre sine meningsmotstandere.

Ja, det har du helt rett i.

Anonymkode: 08dae...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    5

  • morsan

    3

  • Mandolaika

    3

  • AnonymBruker

    3

AnonymBruker

Det virker som det er veldig dårlig greie blant de som får jobbe med sånt.

Anonymkode: 3a22b...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener selvsagt de som måtte ha stoppet personen hvis det ikke skulle ha skjedd og hvis det har skjedd da.

Anonymkode: 3a22b...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...