Gå til innhold

Tørst hele tiden, svimmel, kvalm osv..


Gjest Hva kan det være som feiler?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva kan det være som feiler?

hei!

De siste mnd har jeg hatt litt plager..spesielt med tørste. Føler meg tørst uansett hvor mye jeg drikker. Kjører jeg bil en halvtime er det ikke noe særlig om jeg glemmer å ta med vann. Må jo (naturligvis) også da tisse hele tiden, også på natta.. Kan ikke ligge lenge å slumre om morgenen, da jeg er veldig tissetrengt! Aldri vært plaget med dette før! Har kommet mer og mer siste året.

Er og mye svimmel og kvalm.. Kan og av og til plutselig bli veldig svimmel og kaldsvette, så jeg må legge meg ned.. Kjennes som om jeg plutseli får høy feber og er helt svak/skjelven i kroppen..

Mye trøtt og slapp også.. Føler meg ofte helt elendig..

Har dessuten en del plager med magen, og får veldig lett infeksjoner..spesielt urinveisinfeksjon. Det førte til blodforgiftning en gang.

Matlyst er dårlig..er nok pga kvalmen..

Hvis disse tingene henger sammen, hva kan det være som feiler..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    13

  • Lillemus

    5

  • nitty-gritty

    5

  • jubalong70

    3

Mest aktive i denne tråden

Dette kan være ubehandlet diabetes, og du bør kontakte legevakten hvis du er så dårlig, spesielt hvis pusten din lukter litt neglelakkfjerner. Du kan falle i koma hvis det er diabetes og det fortsetter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger

Glemte det! Tungpustet spesielt om kveldene..er veldi ekkelt og slitsomt.

Har og mye halsbrann..kjennes som jeg har et belegg av noe sterkt inni munnen hele tiden..spesielt om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger

Dette kan være ubehandlet diabetes, og du bør kontakte legevakten hvis du er så dårlig, spesielt hvis pusten din lukter litt neglelakkfjerner. Du kan falle i koma hvis det er diabetes og det fortsetter.

Med vennlig hilsen

Ja neglelakkfjerner høres veldig rett ut!!

Men jeg har jo ikke diabetes. Er det noe annet som kan ligne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Faustina

Ja neglelakkfjerner høres veldig rett ut!!

Men jeg har jo ikke diabetes. Er det noe annet som kan ligne?

Har du sjekket deg for diabetes da, siden du _vet_ at du ikke har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger

Har du fått målt blodsukkeret? Kan minne om diabetes...

Nei.. Men jeg tror ikke jeg har diabetes..

Kan det være noe annet som ligner..? Der man ikke må sette insulinsprøyter feks..? Heh..

Vil gå til lege med dette..har nå en sånn episode hvor jeg ikke klarer å stå og skjelver og er svimmel..

Men for å få hjelp hos lege må jeg nesten vite hva som evt feiler før jeg kommer dit..er helt elendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faustina

Nei.. Men jeg tror ikke jeg har diabetes..

Kan det være noe annet som ligner..? Der man ikke må sette insulinsprøyter feks..? Heh..

Vil gå til lege med dette..har nå en sånn episode hvor jeg ikke klarer å stå og skjelver og er svimmel..

Men for å få hjelp hos lege må jeg nesten vite hva som evt feiler før jeg kommer dit..er helt elendig

''Men for å få hjelp hos lege må jeg nesten vite hva som evt feiler før jeg kommer dit..''

Hæ? Det er da ingen som forventer at man selv skal ha satt diagnose når man kommer til legen? Det er jo nettopp derfor man går til legen jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger

Har du sjekket deg for diabetes da, siden du _vet_ at du ikke har det?

Nei..men jeg kan ikke tro det kan være det.. Kan det ikke være noe mindre skummelt..? Som vitaminmangel eller noe..? Når jeg søker på symptomer kommer det bare opp diabetes..og det er ikke det jeg er ute etter å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faustina

Nei..men jeg kan ikke tro det kan være det.. Kan det ikke være noe mindre skummelt..? Som vitaminmangel eller noe..? Når jeg søker på symptomer kommer det bare opp diabetes..og det er ikke det jeg er ute etter å finne.

Unnskyld meg, men du kan jo ikke bare plukke sykdommer etter hva du ønsker å ha, eller helst ikke vil ha. Det er dessverre ikke slik det funker. Men for all del, det kan selvfølgelig være noe annet enn diabetes, jeg har noen lignende slike anfall ved blodtrykksfall, men tissingen og tørstheten merker jeg ikke i slike sammenhenger.

Men uansett, du må komme deg til legen for å finne ut hva det er som feiler deg, ubehandlet diabetes kan være dødelig - selv om du helst ikke vil ha det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja neglelakkfjerner høres veldig rett ut!!

Men jeg har jo ikke diabetes. Er det noe annet som kan ligne?

Hvis pusten din lukter neglelakksfjerner så har du med stor sannsynlighet ubehandlet diabetes, og har ketoacidosis (blodet ditt har for lav pH).

Ring Legevakten nå, for dette er faktisk farlig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger

''Men for å få hjelp hos lege må jeg nesten vite hva som evt feiler før jeg kommer dit..''

Hæ? Det er da ingen som forventer at man selv skal ha satt diagnose når man kommer til legen? Det er jo nettopp derfor man går til legen jo...

Ikke her nei.. Får alltid spørsmålet om hva som feiler..vet jeg ikke så lurer han på hva jeg TROR feiler.. Hat jeg ikke svar vet som regel ikke han heller.. Blir sendt hjem for å enten ende opp på sykehus etterpå, eller komme tilbake med hva jeg vil han skal teste meg for etter litt research..

Du aner ikke hvor mye tull det er! Og hvor ille det noen ganger har blitt.

Så vil finne litt ut FØR jeg drar til legetimen.

Dessuten er jeg så elendig nå at jeg er litt desperat å finne ut hva det er, så jeg kanskje kan fikse det og komme meg opp igjen..ligger strak ut i senga..var midt oppi husvask og stryking av klær:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hovedinnlegger

''Men for å få hjelp hos lege må jeg nesten vite hva som evt feiler før jeg kommer dit..''

Hæ? Det er da ingen som forventer at man selv skal ha satt diagnose når man kommer til legen? Det er jo nettopp derfor man går til legen jo...

Ikke her nei.. Får alltid spørsmålet om hva som feiler..vet jeg ikke så lurer han på hva jeg TROR feiler.. Hat jeg ikke svar vet som regel ikke han heller.. Blir sendt hjem for å enten ende opp på sykehus etterpå, eller komme tilbake med hva jeg vil han skal teste meg for etter litt research..

Du aner ikke hvor mye tull det er! Og hvor ille det noen ganger har blitt.

Så vil finne litt ut FØR jeg drar til legetimen.

Dessuten er jeg så elendig nå at jeg er litt desperat å finne ut hva det er, så jeg kanskje kan fikse det og komme meg opp igjen..ligger strak ut i senga..var midt oppi husvask og stryking av klær:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..men jeg kan ikke tro det kan være det.. Kan det ikke være noe mindre skummelt..? Som vitaminmangel eller noe..? Når jeg søker på symptomer kommer det bare opp diabetes..og det er ikke det jeg er ute etter å finne.

Det er ikke valgfritt.

Det du beskriver er tegn på diabetes og ketoacidosis, som er farlig.

Ring legevakten nå.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faustina

Ikke her nei.. Får alltid spørsmålet om hva som feiler..vet jeg ikke så lurer han på hva jeg TROR feiler.. Hat jeg ikke svar vet som regel ikke han heller.. Blir sendt hjem for å enten ende opp på sykehus etterpå, eller komme tilbake med hva jeg vil han skal teste meg for etter litt research..

Du aner ikke hvor mye tull det er! Og hvor ille det noen ganger har blitt.

Så vil finne litt ut FØR jeg drar til legetimen.

Dessuten er jeg så elendig nå at jeg er litt desperat å finne ut hva det er, så jeg kanskje kan fikse det og komme meg opp igjen..ligger strak ut i senga..var midt oppi husvask og stryking av klær:/

Ok, da ringer du legevakta og sier at du mistenker at du er skikkelig dårlig pga diabetes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger

Det er ikke valgfritt.

Det du beskriver er tegn på diabetes og ketoacidosis, som er farlig.

Ring legevakten nå.

Med vennlig hilsen

Vet jeg ikke kan velge hva det skal være..men jeg tenker at det neppe er så alvorlig og vil heller ikke virke overhysterisk hos legen.

Jeg ble sånn her nå etter jeg drakk en del brus mot kvalmen.. Kanskje sukkersjokk? At man får for mye på en gang? Husker ikke hva jeg spiste/drakk forrige gang jeg hadde det sånn her..så det kan jo godt være jeg drakk brus da og.. Kanskje allergisk mot det eller visse type matvarer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. Men jeg tror ikke jeg har diabetes..

Kan det være noe annet som ligner..? Der man ikke må sette insulinsprøyter feks..? Heh..

Vil gå til lege med dette..har nå en sånn episode hvor jeg ikke klarer å stå og skjelver og er svimmel..

Men for å få hjelp hos lege må jeg nesten vite hva som evt feiler før jeg kommer dit..er helt elendig

"Men for å få hjelp hos lege må jeg nesten vite hva som evt feiler før jeg kommer dit" omg, er det mulig? herregud hva tenker du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger

Unnskyld meg, men du kan jo ikke bare plukke sykdommer etter hva du ønsker å ha, eller helst ikke vil ha. Det er dessverre ikke slik det funker. Men for all del, det kan selvfølgelig være noe annet enn diabetes, jeg har noen lignende slike anfall ved blodtrykksfall, men tissingen og tørstheten merker jeg ikke i slike sammenhenger.

Men uansett, du må komme deg til legen for å finne ut hva det er som feiler deg, ubehandlet diabetes kan være dødelig - selv om du helst ikke vil ha det...

et jeg ikke kan velge hva det skal være..men jeg tenker at det neppe er så alvorlig og vil heller ikke virke overhysterisk hos legen. Jeg ble sånn her nå etter jeg drakk en del brus mot kvalmen.. Kanskje sukkersjokk? At man får for mye på en gang? Husker ikke hva jeg spiste/drakk forrige gang jeg hadde det sånn her..så det kan jo godt være jeg drakk brus da og.. Kanskje allergisk mot det eller visse matvarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faustina

et jeg ikke kan velge hva det skal være..men jeg tenker at det neppe er så alvorlig og vil heller ikke virke overhysterisk hos legen. Jeg ble sånn her nå etter jeg drakk en del brus mot kvalmen.. Kanskje sukkersjokk? At man får for mye på en gang? Husker ikke hva jeg spiste/drakk forrige gang jeg hadde det sånn her..så det kan jo godt være jeg drakk brus da og.. Kanskje allergisk mot det eller visse matvarer?

Jeg kan jo ikke svare deg, for du ønsker ikke å høre på det jeg har å si. Jeg synes symptomene dine er meget klare, og mener at du skal ringe legevakten ØYEBLIKKELIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...