Gå til innhold

Sutrete og misfornøyde unger


Gjest sliten mor nå

Anbefalte innlegg

Sutreunger er slitsomt, ja! Husker den yngste var spesielt fæl en periode, men det hjalp litt når jeg begynte å late som jeg ikke skjønte hva hun sa når hun brukte sutrestemme.

Vi gjorde noen grep da våre var på den alderen: Først lærte vi dem å finne selg frokost sjøl i helgene. Dermed var det helt ok at de sto opp tidlig, de fant seg mat og satt og så tv til vi sto opp.

Så innførte vi at tv'n skulle skrus av 10:00 (dette var jo i steinalderen da NRKs morgenbarnetv varte til 10) Kl 10 vanket det egg&bacon på den som ikke var mett etter egen frokost (som regel var det bare noe med melk på)

Etter frokost var det ut for å leike, jobbe i hagen, evt bytur.

Det merkelige er at nå er ungene 9 og 12, og sutrer ikke. Selv om den yngste er sjuk og absolutt hadde hatt grunn til det...

Hvordan går det med jenta di, GA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 343
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    58

  • Persille1365381127

    44

  • Katt-ja

    27

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

Gjest alene med to

Du har fått mange tips under her, men jeg vil bare gi deg ett til, som gjelder helgene om morgenen:

Hos oss får barna ha på morgen-TV kun i en time fra 8 til 9. De har ferdig matpakke og vannflasker i kjøleskapet som jeg har gjort klart kvelden før. Det finner de fram selv, og koser seg foran TVn til jeg står opp kl. 9.

Blir det mer enn en time med TV blir især den yngste urolig.

Begynner de å krangle mens de ser TV, så vet de at jeg kommer og skrur av, derfor gjør de ikke det. Jeg tror på konsekvenser.

Krangler de for mye under lek, så sender jeg den ene på rommet, men med én advarsel først. Det vet de også. Som regel holder det med advarselen.

Jeg har ikke overskudd til å gjøre alskens aktiviteter med dem, men vi går selvsagt ut i løpet av dagen.

Jeg bruker også, som en annen her nevner, å la ett av barna hjelpe meg på kjøkkenet, mens den andre leker. Det hjelper at de får litt "space" fra hverandre av og til.

Ellers kan jeg anbefale en bok som heter: "Siblings without Rivalry", den kan feks bestilles på Amazon.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med jenta di, GA?

takk som spør.

Det er ikke noe særlig.

Hun er oppegående, men ikke på skolen. Orker ikke lekser heller.

Skal få hjemmeundervisning et par ganger i uka, men har ikke vært i form til det heller i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk som spør.

Det er ikke noe særlig.

Hun er oppegående, men ikke på skolen. Orker ikke lekser heller.

Skal få hjemmeundervisning et par ganger i uka, men har ikke vært i form til det heller i det siste.

Uff, så leit :( Vi får håpe det stemmer det mange sier, at barna blir fortere bra av ME enn voksne.

Føler med dere alle sammen.

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...