Gå til innhold

Sykemelding sterilisering


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg har fått time på sykehus for samtale og "journalskriving" denne uka vedr sterilisering og arrkorrigering. Før helga fikk jeg også innkalling til operasjon - neste uke!

Synes opplegget virker så rart. Jeg ble henvist i januar, hører ingenting før november, og så skal jeg ha både samtale og operasjon i løpet av en uke...? Vel - mannen min skal reise bort neste uke, så jeg kan ikke bli operert da, så jeg ringte og spurte om å få en seinere dag.

Spurte om sykemelding, og sykepleieren sa at hun trodde ikke det var vanlig å være sykemeldt etter sterilisering. På nettet finner jeg at det er vanlig med 3-14 dagers sykemelding... Noen som vet noe mer om dette?

Jeg er jo i full jobb, og har det hektisk nå før jul. Er det ikke litt rart at en ikke får beskjed i god tid for en operasjon, slik at en kan planlegge det ift jobb? Vet at jeg høres litt sutrete ut nå, men jeg synes det er litt rart at de kan kalle inn til en operasjon med bare 8 dagers varsel.... (når det ikke er noe akutt da).

En annen ting er jo den arrkorrigeringen, den er nok større enn steriliseringen, og jeg vil kanskje måtte ha lenger sykemelding pga det.... Liker å planlegge hvos jeg MÅ være borte fra jobben. Har mest lyst til å vente til etter jul.

Vel - får høre hva de sier på torsdag, ift arrkorrigeringen og steriliseringen - og sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    22

  • laban

    9

  • Dorthe

    7

  • frosken

    5

Gjest tonemora

Både jeg og mannen har blitt inkalt til operasjon på kort varsel. De hadde nok fått en avbestlling vil jeg tro da.

Hvis du ikke tar timen nå kan det fort bli en stund til du får time igjen vil jeg tro. Like greit å hoppe i det?

Det passer jo aldri å bli sykmeldt uansett.

Og lengde på sykmelding og om det er behov for det aner jeg dessverre ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen har blitt inkalt til operasjon på kort varsel. De hadde nok fått en avbestlling vil jeg tro da.

Hvis du ikke tar timen nå kan det fort bli en stund til du får time igjen vil jeg tro. Like greit å hoppe i det?

Det passer jo aldri å bli sykmeldt uansett.

Og lengde på sykmelding og om det er behov for det aner jeg dessverre ikke

Jeg kan ikke ha operasjon neste uke, fordi mannen min er bortreist. Tør ikke være alene med ungene da.

Dessuten har jeg veldig press på meg på jobb før jul for å få ferdig en rapport. Etter jul har jeg "bare vanlig løpende arbeid", og da passer det bedre med en sykemelding.

Uff, det høres så kynisk ut å si at det passer med en sykemelding....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt kikkhullsoperasjon tre ganger med lange mellomrom. Den første og siste var for å fjerne cyster, den i midten var sterilisering.

Første gangen må ha vært ca. 1993, det var på en tirsdag og jeg ble sykemeldt ut uka. Den gangen lå man i narkose lenge og jeg var helt slått ut i flere døgn etterpå som følge av den (altså ikke av snitt og sting).

De to andre gangene var jeg bare hjemme dagen etter operasjonen. Tror faktisk steriliseringen var på en fredag, slik at jeg bare brukte helgen. Siste cysten ble fjernet en torsdag i 2007, og da var jeg hjemme på fredagen og kjørte den verste attraksjonen i Eurodisney en uke senere.

Nå er man bare bedøvet akkurat den tiden selve inngrepet tar, så hodet kommer seg fort. Det kan sikkert variere litt hvor plagsomme stingene er. Det du kanskje blir informert om ang. luftsmerter, har jeg aldri merket noe til.

Må presisere at jeg ikke vet noe om det du skal gjøre i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg kan ikke ha operasjon neste uke, fordi mannen min er bortreist. Tør ikke være alene med ungene da.

Dessuten har jeg veldig press på meg på jobb før jul for å få ferdig en rapport. Etter jul har jeg "bare vanlig løpende arbeid", og da passer det bedre med en sykemelding.

Uff, det høres så kynisk ut å si at det passer med en sykemelding....

''Dessuten har jeg veldig press på meg på jobb før jul for å få ferdig en rapport. Etter jul har jeg "bare vanlig løpende arbeid", og da passer det bedre med en sykemelding.''

Jeg tror ikke du kan regne med at sykehuset skal ta hensyn til din arbeidsmengde. Da jeg ble sykemeldt kom det på det verst tenkelige tidspunkt.

Hvor gamle er barna dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dessuten har jeg veldig press på meg på jobb før jul for å få ferdig en rapport. Etter jul har jeg "bare vanlig løpende arbeid", og da passer det bedre med en sykemelding.''

Jeg tror ikke du kan regne med at sykehuset skal ta hensyn til din arbeidsmengde. Da jeg ble sykemeldt kom det på det verst tenkelige tidspunkt.

Hvor gamle er barna dine?

De er 7, 10 og 12.

Hvorfor kan de ikke ta hensyn til det? En annen som står i kø kan jo få mi plass, og så kan jeg ta henne plass i januar?

Da jeg skulle ha underlivsoperasjon i 2006, fikk jeg først innkalling i mai. Det var veldig hektisk på jobb, og jeg spurte om jeg heller kunne bli operert i september. Hadde da stått på venteliste noen måneder. Det var helt greit. Jeg var sykemeldt i fem uker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Dessuten har jeg veldig press på meg på jobb før jul for å få ferdig en rapport. Etter jul har jeg "bare vanlig løpende arbeid", og da passer det bedre med en sykemelding.''

Jeg tror ikke du kan regne med at sykehuset skal ta hensyn til din arbeidsmengde. Da jeg ble sykemeldt kom det på det verst tenkelige tidspunkt.

Hvor gamle er barna dine?

Og du kan jo ikke sammenlikne din sykemelding med min. Jeg er ikke syk, men skal foreta et planlagt operativt inngrep. For min kropp har det ingenting å si om jeg venter til januar. Kondomene virker de ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

De er 7, 10 og 12.

Hvorfor kan de ikke ta hensyn til det? En annen som står i kø kan jo få mi plass, og så kan jeg ta henne plass i januar?

Da jeg skulle ha underlivsoperasjon i 2006, fikk jeg først innkalling i mai. Det var veldig hektisk på jobb, og jeg spurte om jeg heller kunne bli operert i september. Hadde da stått på venteliste noen måneder. Det var helt greit. Jeg var sykemeldt i fem uker da.

''Da jeg skulle ha underlivsoperasjon i 2006, fikk jeg først innkalling i mai. Det var veldig hektisk på jobb, og jeg spurte om jeg heller kunne bli operert i september. Hadde da stått på venteliste noen måneder. Det var helt greit. Jeg var sykemeldt i fem uker da''

Da kan du jo ringe og høre om dette er mulig også nå? Hva slags plager regner du med å få etter operasjonen. Kan 10-åringen og 12-åringen være til noe hjelp for 7-åringen hvis det er noe du ikke kan greie ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Og du kan jo ikke sammenlikne din sykemelding med min. Jeg er ikke syk, men skal foreta et planlagt operativt inngrep. For min kropp har det ingenting å si om jeg venter til januar. Kondomene virker de ;-)

Det skjønte jeg ;o) Jeg skjønte likevel ikke argumentet med arbeidsmengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kan jo ikke sammenlikne din sykemelding med min. Jeg er ikke syk, men skal foreta et planlagt operativt inngrep. For min kropp har det ingenting å si om jeg venter til januar. Kondomene virker de ;-)

Får håpe de kan vise en viss fleksibilitet, men samtidig skjønner en jo at det blir en del ekstra adminstrasjon om de fleste pasientene skulle ønske å tilpasse tidspunkt for operasjoner (som gjerne krever ulikt sykehuspersonell) til egen kalender, i stedet for bare å akseptere innkalling fra sykehus.

Du får ringe og spørre eller evt. vente til legetimen - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonemora

Jeg kan ikke ha operasjon neste uke, fordi mannen min er bortreist. Tør ikke være alene med ungene da.

Dessuten har jeg veldig press på meg på jobb før jul for å få ferdig en rapport. Etter jul har jeg "bare vanlig løpende arbeid", og da passer det bedre med en sykemelding.

Uff, det høres så kynisk ut å si at det passer med en sykemelding....

Tenk om de skulle ta hensyn til alle pasienters arbeidsmengde og når det passer å ta operasjon og sykmeldng? Da hadde de kanskje ikke rukket stort annet enn å planlegge - eller ansette mange til i administrasjonen.

Ang det at mannen din er bortreist. Jeg var tidligere alene med en jente - før jeg giftet meg på nytt. Da måtte jeg inn og operereses - da måtte jeg ligge på sykhuset i 4-5 dager, også var jeg sykmeldt en uke etter jeg kom hjem. Min dattter var da yngre enn dtt minste barn - det gikk det også. Hun var på rundgang hos familie de dagene jeg var innlagt, når jeg kom hjem var jeg alene med henne. Organiserte litt med naboer og venner med følging/henting i banehagen de første dagene jeg var hjemme.

Du skal vel hjem samme dag du blir innnlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også beskjed om sykehusinnleggelser bare noen dager i forveien og jeg har trengt barnevakt i alle år også så det er ikke alltid like enkelt. Men jeg tror det er ganske normalt.

Nå blir man ikke noe særlig syk etter sterilisering, et par tre hull på magen og endel luft og så det går fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke ha operasjon neste uke, fordi mannen min er bortreist. Tør ikke være alene med ungene da.

Dessuten har jeg veldig press på meg på jobb før jul for å få ferdig en rapport. Etter jul har jeg "bare vanlig løpende arbeid", og da passer det bedre med en sykemelding.

Uff, det høres så kynisk ut å si at det passer med en sykemelding....

Hvorfor kan du ikke være alene med ungene tror du? Nå høres jeg sikkert litt skarp ut, men hva med oss som er alene med unger, vi havner jo på sykehus og er også hjemme syke og det går greit det. Det må jo det. Du har jo store unger også så det går helt sikkert greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på ungene synes ikke du skal utsette operasjonen, de er så store at de fint klarer å ta hensyn til at du er nyoperert.

Selv var jeg sykemeldt i noen dager da jeg ble sterilisert, men de tok en cyste de fant med det samme og det var den som gjorde vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også utsatt en slik planlagt operasjon - fordi jeg skulle på kurs med jobben..

Etter sterilisering var jeg sykmeldt to dager. Det var kikkehullsoperasjon, og jeg fikk bare ett arr, ved navlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke ha operasjon neste uke, fordi mannen min er bortreist. Tør ikke være alene med ungene da.

Dessuten har jeg veldig press på meg på jobb før jul for å få ferdig en rapport. Etter jul har jeg "bare vanlig løpende arbeid", og da passer det bedre med en sykemelding.

Uff, det høres så kynisk ut å si at det passer med en sykemelding....

''Tør ikke være alene med ungene da.''

Det kan hende du må sove litt samme ettermiddag som du blir operert pga. narkosen, etterpå er det null problem.

Med forbehold om at dette tillegget gjør operasjonen til noe mer enn en vanlig lap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på ungene synes ikke du skal utsette operasjonen, de er så store at de fint klarer å ta hensyn til at du er nyoperert.

Selv var jeg sykemeldt i noen dager da jeg ble sterilisert, men de tok en cyste de fant med det samme og det var den som gjorde vondt.

Vi har såpass store ekstrautfordringer med hun på ti år, at jeg ikke takler å være nyoperert og alene med ungene.

Men argumentet ift jobb teller like mye. Skal levere en rapport før jeg tar juleferie, og jeg trenger de ukene nå til det arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Da jeg skulle ha underlivsoperasjon i 2006, fikk jeg først innkalling i mai. Det var veldig hektisk på jobb, og jeg spurte om jeg heller kunne bli operert i september. Hadde da stått på venteliste noen måneder. Det var helt greit. Jeg var sykemeldt i fem uker da''

Da kan du jo ringe og høre om dette er mulig også nå? Hva slags plager regner du med å få etter operasjonen. Kan 10-åringen og 12-åringen være til noe hjelp for 7-åringen hvis det er noe du ikke kan greie ?

''Kan 10-åringen og 12-åringen være til noe hjelp for 7-åringen hvis det er noe du ikke kan greie ?

''

7-åringen og 12-åringen klarer seg helt fint. Det er 10-åringen som stadig kommer i konflikt med alle andre, og der en må ha overskudd for å klare å mekle og løse konflikter. Og det er ikke så lette for dem å dempe konfliktnivået hos 10-åringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Ta en telefon og hør om operasjonen kan utsettes. Er det vanskelig, så sier de i fra.

Hvis dette skal gjøres poliklinisk, så må du antagelig ha en voksen sammen med deg første døgnet etterpå og da er det sikkert enklere for deg at det er din mann, enn å finne non annen. Til raskere du tar telefonen, til enklere er det for dem å finne en annen som kan få operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon og hør om operasjonen kan utsettes. Er det vanskelig, så sier de i fra.

Hvis dette skal gjøres poliklinisk, så må du antagelig ha en voksen sammen med deg første døgnet etterpå og da er det sikkert enklere for deg at det er din mann, enn å finne non annen. Til raskere du tar telefonen, til enklere er det for dem å finne en annen som kan få operasjonen.

Ja, jeg har ringt nå og sagt at det ikke passer den uka. Når jeg skal på samtale der på torsdag, skal jeg spørre om de kan sette meg opp på operasjon i januar heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...