Gå til innhold

Sykemelding sterilisering


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg tok trappa opp på rompa, men han må hjelpe meg å få meg opp på stående på toppen av trappa :)

Nå har jeg litt problemer med å skjønne hvorfor jeg sleit sånn med dette.

Hehe, men man er alltid redd når man ikke har gjort ting før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    22

  • laban

    9

  • Dorthe

    7

  • frosken

    5

Persille1365381127

Selv hadde jeg en 3 dagers sykemelding da jeg ble sterilisert.

Jeg fikk det ikke dekket medisinsk men valgte selv å gjøre det pga veldig store bekkenplager og skade under fødslene. La ut for det selv altså. Det hadde blitt enda veldig mye dyrere om jeg måtte ta fri uten lønn.

Jeg mener jo at jeg sparte arbeidsgiver for veldig mye ved å unngå å bli gravid en 3 gang. Nå er det jo selvfølgelig ikke sikkert jeg ble gravid men jeg tålte ikke hormonpreparater så sterilisering var for meg den beste måten å unngå å bli gravid igjen på. Noe jeg absolutt ikke ville pga helsen.

De 3 dagene er jo ingenting mot hva et fravær i et evt svangerskap med påfølgende syke barn utgjør.

''De 3 dagene er jo ingenting mot hva et fravær i et evt svangerskap med påfølgende syke barn utgjør.''

Det er egentlig ikke et gyldig argument (selv om jeg forstår det), for det taler for å ansette en som er sterilisert fremfor en som ikke er det - eller en som ikke har/kan få/skal ha barn fremfor en som kan/vil/skal. Da blir det med en gang en diskrimineringssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De 3 dagene er jo ingenting mot hva et fravær i et evt svangerskap med påfølgende syke barn utgjør.''

Det er egentlig ikke et gyldig argument (selv om jeg forstår det), for det taler for å ansette en som er sterilisert fremfor en som ikke er det - eller en som ikke har/kan få/skal ha barn fremfor en som kan/vil/skal. Da blir det med en gang en diskrimineringssak.

Nei ikke enig :-) for de fleste tåler svangerskap/fødsel bedre enn meg.

Jeg gikk på krykker i svangerskapet og det tok to år før jeg ble bra etter siste fødsel (men var på jobb når jeg skulle altså). Bekkenløsning pluss skade under fødsel.

Dette er jo ikke vanlig. Jeg turde ihvertfall ikke å få flere barn og det bør jo arbeidsgiver være "glad" for. Måtte som sagt betale mange tusen for sterilisering selv.

Har ellers "aldri" fravær bortsett fra litt sykt barn dager da de var små. Nå er det en eller to dager i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke enig :-) for de fleste tåler svangerskap/fødsel bedre enn meg.

Jeg gikk på krykker i svangerskapet og det tok to år før jeg ble bra etter siste fødsel (men var på jobb når jeg skulle altså). Bekkenløsning pluss skade under fødsel.

Dette er jo ikke vanlig. Jeg turde ihvertfall ikke å få flere barn og det bør jo arbeidsgiver være "glad" for. Måtte som sagt betale mange tusen for sterilisering selv.

Har ellers "aldri" fravær bortsett fra litt sykt barn dager da de var små. Nå er det en eller to dager i året.

''Dette er jo ikke vanlig. Jeg turde ihvertfall ikke å få flere barn og det bør jo arbeidsgiver være "glad" for. Måtte som sagt betale mange tusen for sterilisering selv.''

Søkte du om å få dekket steriliseringen? Jeg hadde gjennomgått en operasjon nedentil etter blærefremfall etter to fødsler og fikk beskjed av gynekologen som opererte meg at jeg ikke burde få flere barn, det ville ikke bekkenbunnen min tåle og jeg kunne risikere å revne fra A til Å i tillegg. Fikk dekket steriliseringen uten problemer på grunn av det. Kan ikke se at det blir noe annerledes i ditt tilfelle egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Nei ikke enig :-) for de fleste tåler svangerskap/fødsel bedre enn meg.

Jeg gikk på krykker i svangerskapet og det tok to år før jeg ble bra etter siste fødsel (men var på jobb når jeg skulle altså). Bekkenløsning pluss skade under fødsel.

Dette er jo ikke vanlig. Jeg turde ihvertfall ikke å få flere barn og det bør jo arbeidsgiver være "glad" for. Måtte som sagt betale mange tusen for sterilisering selv.

Har ellers "aldri" fravær bortsett fra litt sykt barn dager da de var små. Nå er det en eller to dager i året.

''Har ellers "aldri" fravær bortsett fra litt sykt barn dager da de var små. Nå er det en eller to dager i året.''

Men igjen da, det har ingenting å si. Det at man er lite borte ellers legitimerer jo ikke at man kan være borte om man vil det en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har ellers "aldri" fravær bortsett fra litt sykt barn dager da de var små. Nå er det en eller to dager i året.''

Men igjen da, det har ingenting å si. Det at man er lite borte ellers legitimerer jo ikke at man kan være borte om man vil det en annen gang.

Vel vi blir nok ikke enige :-) Jeg ble veldig lett gravid og orker ikke tanken på abort. Og tåler ikke hormonpreparater. Så sånn sett mener jeg at jeg i min situasjon ikke skal ha "dårlig samvittighet" for at jeg hadde en 3 dagers sykemelding da jeg steriliserte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Dette er jo ikke vanlig. Jeg turde ihvertfall ikke å få flere barn og det bør jo arbeidsgiver være "glad" for. Måtte som sagt betale mange tusen for sterilisering selv.''

Søkte du om å få dekket steriliseringen? Jeg hadde gjennomgått en operasjon nedentil etter blærefremfall etter to fødsler og fikk beskjed av gynekologen som opererte meg at jeg ikke burde få flere barn, det ville ikke bekkenbunnen min tåle og jeg kunne risikere å revne fra A til Å i tillegg. Fikk dekket steriliseringen uten problemer på grunn av det. Kan ikke se at det blir noe annerledes i ditt tilfelle egentlig?

Nei ikke jeg heller - men skade under fødsel og sterk bekkenløsning var ikke "grunn nok". Det hjalp ikke at legen min sterkt frarådet meg å få flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...