Gå til innhold

Forslag til leker/aktiviteter nyttårsaften


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest rosemaler'n

''Ikke alltid så lett om barna er i svært ulik alder, og kanskje det er enkelte barn som er svært langt unna de øvrige i alder.''

Vi hadde julefrokost forleden dag og det var 5 unger i alderen 2-13 år, merket nesten ikke at de var der engang så fint lekte de sammen. :o)

Det kan vel hende det ikke er alle som er så heldige å ha 110% idyll i alt de foretar seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    10

  • mariaflyfly

    6

  • morsan

    4

  • tzatziki1365380058

    2

Mest aktive i denne tråden

Hvis jeg skulle i et selskap der jeg visste det ble arrangert slike leker hadde jeg muligens tatt med meg et blad eller en bok og trukket meg tilbake under leken.

Det er jo superfrekt, da! Jeg hadde ikke turt å gjøre det, så jeg hadde vel surmult meg gjennom seansen. (Som om det er noe bedre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel hende det ikke er alle som er så heldige å ha 110% idyll i alt de foretar seg...

Jeg har faktisk dratt hjem fra besøk fordi mine unger og ungene til vertskapet bare kranglet, det er ikke alltid like rosenrødt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Ja, selskap hvor barna trasker hvileløst rundt mens de voksne har nok med seg selv, er MYE bedre...''

Man kan jo tilrettelegge litt da med film, spill og andre leker som barna kan drive med, men min erfaring er som sagt at ungene selv stort sett finner på noe å gjøre og helst ikke vil ha videre innblanding fra oss voksne.

Min erfaring er at barn som ikke kjenner hverandre veldig godt, kan trenge mye hjelp til å finne ut av det med hverandre, når de blir kastet sammen for en enkelt kveld. Spesielt gjelder det når de tipper over 10årsalderen. Min erfaring er også at barn setter stor pris på voksne som involverer seg i leker,quiz osv hvor nivået tilpasses slik at barn i alle aldre kan bidra med noe.

Jeg er ikke akkurat så veldig glad i selskapsleker jeg heller, men jeg avser gjerne en time for å få i gang ungene.

Å droppe et selskap fordi det blir arrangert selskapsleker, synes jeg er MER enn sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo superfrekt, da! Jeg hadde ikke turt å gjøre det, så jeg hadde vel surmult meg gjennom seansen. (Som om det er noe bedre...)

Var på 30-årsdag en gang med innlagt "Hvor godt kjenner du bursdagsbarnet"-quiz. Vel, jeg kjenner ikke bursdagsbarnet overhodet (i alle fall ikke da, vi er "inngiftet" i samme slekt) og ble i tillegg plassert på bord med kun mennesker jeg ikke kjente fra før. Jeg snek meg over på bordet der min kjære satt og pinte meg gjennom seansen. Jeg er svært lite flink med fremmede mennesker, av og til lurer jeg på om jeg har et snev av asperger.

Var også på en tilstelning med quiz før jul og det var kjempegøy - da var det foreldre fra klassen til den ene ungen og quizen gikk på ulike tema som barne-tv, sjokolader osv. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at barn som ikke kjenner hverandre veldig godt, kan trenge mye hjelp til å finne ut av det med hverandre, når de blir kastet sammen for en enkelt kveld. Spesielt gjelder det når de tipper over 10årsalderen. Min erfaring er også at barn setter stor pris på voksne som involverer seg i leker,quiz osv hvor nivået tilpasses slik at barn i alle aldre kan bidra med noe.

Jeg er ikke akkurat så veldig glad i selskapsleker jeg heller, men jeg avser gjerne en time for å få i gang ungene.

Å droppe et selskap fordi det blir arrangert selskapsleker, synes jeg er MER enn sært.

''Å droppe et selskap fordi det blir arrangert selskapsleker, synes jeg er MER enn sært.''

Jeg skjønner det. :o) Jeg er generelt lite begeistret for selskaper der jeg ikke kjenner mer enn noen få eller store folkemengder så det har sikkert noe med det å gjøre. Jeg er egentlig en einstøing. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EN TIME??????

''EN TIME??????''

LOL, ventet nesten på den (og du ble så ivrig at du svarte dobbelt) :-).

En time går fort, særlig om en inkluderer organisering i forkant.

Synes det kan være artig med selskapslek, jeg, men det må IKKE bli for mye. Altfor ofte er det EN selskapsdeltaker som ber om mer når det er ferdig, og arrangører lar seg overtale.... * urk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til jente med adhd

Pakkeleken - men det er kanskje ikke så lurt ift våre "problem" jenter ;-) Krise hvis de kommer dårligst ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen selskap er slik at det først og fremst er "voksenselskap", men barna er med og "underholder seg selv", mens nyttårsaften er vel for de fleste en dag der man også vil at dette skal være barnas festdag..

Ja, hos oss er det iallefall sånn - julens 17.mai :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkeleken - men det er kanskje ikke så lurt ift våre "problem" jenter ;-) Krise hvis de kommer dårligst ut...

Ha - ha - nei, tror ikke det ville være særlig vellykket :-)

Tuppa mi ble forresten blid som ei sol da hun fikk bruke noen av julegavepengene til å kjøpe seg et par nye øredobber - slik at hun også hadde fått til jul. Hun svelget hardt da lillesøstera dermed kunne sette inn 200 kr mer enn henne i banken - men det gikk greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...