Gå til innhold

Hva nhd forakter mest?


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Jeg tipper det er flere personer som blir falskt anklaget for å ha løyet om at de er voldtekt enn det er folk som har blitt falskt anmeldt for voldtekt.

Med vennlig hilsen

Hei!

Ja du har rett!

Ofte ser jeg det, du er flink til å tenke klare tanker om ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke er mulig å ha 2 tanker i hodet samtidig. Fordi man man finner det hårreisende at et lite barn aldri får den oppreisningen det bør ha, og denne stakkars personen som blir falskt anklaget for å ha voldtatt kjæresten sin. Jeg klarer ikke forstå hvorfor det ikke er mulig å føle sympati for begge.

Hei!

Jeg har svart på det før, men jeg gjentar da det er viktig.

jeg syns synd på han, men syns ikke man som samfunn skal ha fokus på denne gruppen så lenge majoriteten ødelegges ved å ikke bli trodd på når de anmelder overgripere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at erstatningsbeløpene til de utsatte ikke er latterlig lave. Jeg sier ikke at straffene for de som faktisk har gjennomført overgrep ikke burde vært strengere. Jeg sier at det må være mulig å ha sympati med de stakkars menneskene som blir falsk anklaget for noe så alvorlig som voldtekt.

Det er vel ingen som påstår man ikke skal ha sympati med dem som blir falskt anklaget?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det er flere personer som blir falskt anklaget for å ha løyet om at de er voldtekt enn det er folk som har blitt falskt anmeldt for voldtekt.

Med vennlig hilsen

Det tipper jeg og, men det er heller ikke poenget. Egentlig skjønner jeg faktisk ikke hvorfor du kommenterer det?

Poenget mitt er:

Det må være fysisk mulig å ha to tanker i hodet på en og samme gang. Det må være mulig å føle sympati med et overgrepsoffer, og det må være mulig å føle sympati med en person som blir falskt anklaget for voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grublendeikveld

Det er vel ingen som påstår man ikke skal ha sympati med dem som blir falskt anklaget?

Med vennlig hilsen

Jo, madelenemie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ja du har rett!

Ofte ser jeg det, du er flink til å tenke klare tanker om ting.

Takk.

Det er klart det er grusomt å bli falskt anklaget, men det er nok like mange (vanligvis kvinner) som blir anklaget for å ha løyet om en voldtekt (som var en virkelig voldtekt). Det er et problem som skjer langt oftere, og som er minst like ille som å bli falst anklaget for å ha voldtatt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som påstår man ikke skal ha sympati med dem som blir falskt anklaget?

Med vennlig hilsen

Om du leser tråden, som du bør ha gjort når du kommenterer, så kan du sikkert få med deg at jeg stiller spm tegn ved at den lille prosentandelen som blir falsk anklaget for voldtekt(t.s ord) ikke er verdt å rette fokus på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som lider "mest". Dette er ingen konkurranse. Begge parter opplever et helvete på jord. Noen er i flertall, det betyr ikek at noens smerte er 20 ganger verre enn andres, det er ikke om å gjøre å ha det verst her.

Hei!

Jo jeg mener at:

Jeg som befant meg i en boble og ble mishandlet led mindre enn et barn som blir mishandlet uten å være i en glassboble.

Jeg led, men jeg led mindre, det fins grader her.

Likeledes mener jeg det er mindre traumatiserende å bli anklagd for voldtekt enn å få fars penis opp i vagina eller anus i barndommen, (eller den kvinnelige formen for overgrep, like ille men mindre belyst. eller andre varianter av denne sykeligheten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lite respekt for andres meninger.

Hei!

Ja sikkert,

men det kunne jeg sagt til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tipper jeg og, men det er heller ikke poenget. Egentlig skjønner jeg faktisk ikke hvorfor du kommenterer det?

Poenget mitt er:

Det må være fysisk mulig å ha to tanker i hodet på en og samme gang. Det må være mulig å føle sympati med et overgrepsoffer, og det må være mulig å føle sympati med en person som blir falskt anklaget for voldtekt.

Selvsagt, men ingen påstår at man ikke kan ha to tanker i hodet samtidig.

Samtidig må det være helt "lovlig" å påpeke at både menn og kvinner har LANGT større sjanse for å bli voldtatt, og/eller bli anklaget for å løyet om at de har blitt voldtatt, enn at man blir falskt anklaget/anmeldt for voldtekt.

Det er derfor litt "merkelig" at man skal ha forholdsvis så mye fokus på falske anklager, når det er så få tilfeller.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har svart på det før, men jeg gjentar da det er viktig.

jeg syns synd på han, men syns ikke man som samfunn skal ha fokus på denne gruppen så lenge majoriteten ødelegges ved å ikke bli trodd på når de anmelder overgripere.

"jeg syns synd på han, men syns ikke man som samfunn skal ha fokus på denne gruppen så lenge majoriteten ødelegges ved å ikke bli trodd på når de anmelder overgripere"

Du gjorde sannelig en god jobb med å gjemme den sympatien, jeg fant ikke et spor av sympati i dine tidligere innlegg, noe som også er grunnen til at jeg sendte en kommentar til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Det er klart det er grusomt å bli falskt anklaget, men det er nok like mange (vanligvis kvinner) som blir anklaget for å ha løyet om en voldtekt (som var en virkelig voldtekt). Det er et problem som skjer langt oftere, og som er minst like ille som å bli falst anklaget for å ha voldtatt.

Med vennlig hilsen

Hei!

Ja enig. Og du er nok mer på bølgelengde med min mann, han er unik, men det fins heldigvis mange unike menn ellers hadde ikke vi kvinner hatt rettigeheter og stemmerett.

Det er vel det jeg er så sint på, ser og leser i avisene om "straffene" overgriperne får og erstatningene ofrene får?

Om kvinner som feks hun på vestlandet som ikke orket anke dommen der hun ikke ble trodd på at ble voldtatt, selv om vennene hennes er sjokkerte for plutselig ble hun borte og kom tilbake forvirret og redd, for voldtatt på toalettet. Dom: Gambier, ble frikjent og tilkjent erstatning på 200 000 reiste til Gambia.

Jeg er enig med kvinnen: ikke verdt å anke, prøve bli frisk, prøve glemme komme videre, men sier litt om vårt rettssystem.

derfor mener jeg, vi må ha fokus på de tusenvis av ofre ikke på den ene som det så klart er syns på som blir falskt anklagd.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt, men ingen påstår at man ikke kan ha to tanker i hodet samtidig.

Samtidig må det være helt "lovlig" å påpeke at både menn og kvinner har LANGT større sjanse for å bli voldtatt, og/eller bli anklaget for å løyet om at de har blitt voldtatt, enn at man blir falskt anklaget/anmeldt for voldtekt.

Det er derfor litt "merkelig" at man skal ha forholdsvis så mye fokus på falske anklager, når det er så få tilfeller.

Med vennlig hilsen

"Selvsagt, men ingen påstår at man ikke kan ha to tanker i hodet samtidig.

Samtidig må det være helt "lovlig" å påpeke at både menn og kvinner har LANGT større sjanse for å bli voldtatt, og/eller bli anklaget for å løyet om at de har blitt voldtatt, enn at man blir falskt anklaget/anmeldt for voldtekt.

Det er derfor litt "merkelig" at man skal ha forholdsvis så mye fokus på falske anklager, når det er så få tilfeller."

Hvor er det du kaller"mye" fokus? Hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hei!

Jo jeg mener at:

Jeg som befant meg i en boble og ble mishandlet led mindre enn et barn som blir mishandlet uten å være i en glassboble.

Jeg led, men jeg led mindre, det fins grader her.

Likeledes mener jeg det er mindre traumatiserende å bli anklagd for voldtekt enn å få fars penis opp i vagina eller anus i barndommen, (eller den kvinnelige formen for overgrep, like ille men mindre belyst. eller andre varianter av denne sykeligheten)

Jeg synes ikke du har rett til å gradere lidelser slik du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jo jeg mener at:

Jeg som befant meg i en boble og ble mishandlet led mindre enn et barn som blir mishandlet uten å være i en glassboble.

Jeg led, men jeg led mindre, det fins grader her.

Likeledes mener jeg det er mindre traumatiserende å bli anklagd for voldtekt enn å få fars penis opp i vagina eller anus i barndommen, (eller den kvinnelige formen for overgrep, like ille men mindre belyst. eller andre varianter av denne sykeligheten)

"Likeledes mener jeg det er mindre traumatiserende å bli anklagd for voldtekt enn å få fars penis opp i vagina eller anus i barndommen, "

Hvorfor må du sammenligne? Hvorfor den voldsomme trangen til å sette den ene hendelsen opp mot den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg syns synd på han, men syns ikke man som samfunn skal ha fokus på denne gruppen så lenge majoriteten ødelegges ved å ikke bli trodd på når de anmelder overgripere"

Du gjorde sannelig en god jobb med å gjemme den sympatien, jeg fant ikke et spor av sympati i dine tidligere innlegg, noe som også er grunnen til at jeg sendte en kommentar til deg.

Hei!

Jeg ga da hele tiden klart uttrykk for at jeg tenker på samfunnsplan ikke på den enkelte.

Det er ikke menn det er synd på, men

Nr 1 Barn

Nr 2 kvinner.

Som ikke får sine gjerningsmenn dømt, derfor venter jeg på den som handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leser tråden, som du bør ha gjort når du kommenterer, så kan du sikkert få med deg at jeg stiller spm tegn ved at den lille prosentandelen som blir falsk anklaget for voldtekt(t.s ord) ikke er verdt å rette fokus på.

Fokus rettes gjerne i proporsjon med hvor ofte problemet skjer.

Det er ca 15000 voldtekter i året. Hvis man ser på folk som faktisk blir dømt for voldtekt (ca 30 i året) så ser man at uskyldig dømte neppe kan være mange promille.

Om noe er det proporsjonalt langt mer fokus på disse få tilfellene enn det er på voldtekter, eller anklager for å ha løyet på seg å ha blitt voldtatt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du har rett til å gradere lidelser slik du gjør.

Hei!

Greit men det har jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Likeledes mener jeg det er mindre traumatiserende å bli anklagd for voldtekt enn å få fars penis opp i vagina eller anus i barndommen, "

Hvorfor må du sammenligne? Hvorfor den voldsomme trangen til å sette den ene hendelsen opp mot den andre?

Hei!

Fordi jeg ønsker å få satt ord på hva det dreier seg om,

men sikkert må jeg bruke andre fora enn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...