Gå til innhold

Hva nhd forakter mest?


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ga da hele tiden klart uttrykk for at jeg tenker på samfunnsplan ikke på den enkelte.

Det er ikke menn det er synd på, men

Nr 1 Barn

Nr 2 kvinner.

Som ikke får sine gjerningsmenn dømt, derfor venter jeg på den som handler.

Hva med menn som er utsatt for overgrep? De er ikke verdt en plass på din liste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med menn som er utsatt for overgrep? De er ikke verdt en plass på din liste?

Hei!

Barn består også av gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus rettes gjerne i proporsjon med hvor ofte problemet skjer.

Det er ca 15000 voldtekter i året. Hvis man ser på folk som faktisk blir dømt for voldtekt (ca 30 i året) så ser man at uskyldig dømte neppe kan være mange promille.

Om noe er det proporsjonalt langt mer fokus på disse få tilfellene enn det er på voldtekter, eller anklager for å ha løyet på seg å ha blitt voldtatt.

Med vennlig hilsen

Jeg snakker ikke om statistikk nå. Jeg snakker om ord i innlegget til t.s. "det er ikke verdt å rette fokus på", det er det jeg reagerer på. Ikke all verdens statistikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg att sexuelle overgrep er jævlig.

Men jeg tror også vi ser den manglende empati biten av din lidelse her i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selvsagt, men ingen påstår at man ikke kan ha to tanker i hodet samtidig.

Samtidig må det være helt "lovlig" å påpeke at både menn og kvinner har LANGT større sjanse for å bli voldtatt, og/eller bli anklaget for å løyet om at de har blitt voldtatt, enn at man blir falskt anklaget/anmeldt for voldtekt.

Det er derfor litt "merkelig" at man skal ha forholdsvis så mye fokus på falske anklager, når det er så få tilfeller."

Hvor er det du kaller"mye" fokus? Hva mener du med det?

''Hvor er det du kaller"mye" fokus? Hva mener du med det?''

"I proporsjon" er det langt mer fokus på at "en falsk voldtektsanklage ødelegger noens liv" enn at en voldtekt kan ødelegge noens liv.

I tillegg til at mange som blir voldtatt blir anklaget for å ha løyet på seg en voldtekt.

Den siste nevnes nesten aldri, mens en falsk voldtektsanklage kan gi stor erstatning.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Barn består også av gutter!

Det er jeg klar over. Men jeg snakker om menn. Voksne menn. Hvor er de på din liste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hvor er det du kaller"mye" fokus? Hva mener du med det?''

"I proporsjon" er det langt mer fokus på at "en falsk voldtektsanklage ødelegger noens liv" enn at en voldtekt kan ødelegge noens liv.

I tillegg til at mange som blir voldtatt blir anklaget for å ha løyet på seg en voldtekt.

Den siste nevnes nesten aldri, mens en falsk voldtektsanklage kan gi stor erstatning.

Med vennlig hilsen

""I proporsjon" er det langt mer fokus på at "en falsk voldtektsanklage ødelegger noens liv" enn at en voldtekt kan ødelegge noens liv."

Hvor tar du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg att sexuelle overgrep er jævlig.

Men jeg tror også vi ser den manglende empati biten av din lidelse her i dag.

''Men jeg tror også vi ser den manglende empati biten av din lidelse her i dag.''

Hun viser jo nettopp empati med de som blir utsatt for overgrep/voldtekt.

At hun ikke viser like mye empati med noen som blir falskt anklaget er neppe pga noen diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fordi jeg ønsker å få satt ord på hva det dreier seg om,

men sikkert må jeg bruke andre fora enn her.

Jeg synes det er ufint å gradere slike alvorlige hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

""I proporsjon" er det langt mer fokus på at "en falsk voldtektsanklage ødelegger noens liv" enn at en voldtekt kan ødelegge noens liv."

Hvor tar du det fra?

Ser man på DOL måtte man ha flere tusen voldtekts-fokuserte tråder for hver "falsk voldtektsanklaget"-tråder, og det har man ikke.

Samme andre steder: Bjugn-saken snakker folk om fremdeles, mens jeg tviler på at mange husker en eneste incest-sak fra samme år som Bjugn. På tross av at det var utallige ganger mer incest-overgrep enn falske incest-anklager.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man på DOL måtte man ha flere tusen voldtekts-fokuserte tråder for hver "falsk voldtektsanklaget"-tråder, og det har man ikke.

Samme andre steder: Bjugn-saken snakker folk om fremdeles, mens jeg tviler på at mange husker en eneste incest-sak fra samme år som Bjugn. På tross av at det var utallige ganger mer incest-overgrep enn falske incest-anklager.

Med vennlig hilsen

Jeg klarer ikke helt følge hvor du vil? Det er flere som blir voldtatt enn de som blir utsatt for falsk anklagelse, ja det er riktig. Men hva er ditt poeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Greit men det har jeg :)

Du kan gjøre akkurat hva du ønsker og vil, det er noe med vanlig etikette. Man setter ikke tragedier opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Barn består også av gutter!

Det er faktisk ganske mange voksne menn som blir voldtatt, Madelenemie, og som man ikke hører stort til. De må du ikke glemme.

Poenget er jo heller ikke at det ikke er synd på de som blir falskt anklaget, men at det er et relativt sjeldent fenomen sammenlignet med overgrep/voldtekter, og anklager om å ha "løyet på seg en voldtekt".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke helt følge hvor du vil? Det er flere som blir voldtatt enn de som blir utsatt for falsk anklagelse, ja det er riktig. Men hva er ditt poeng?

Det er ikke bare "flere", men massivt mange flere. I tillegg kommer ofte anklagene om å ha løyet på seg en voldtekt, selv om (vanligvis) kvinnen ble voldtatt.

Da er poenget at oppmerksomheten gjerne bør deles litt etter hvor ofte noe skjer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helt enig ja

''Men jeg tror også vi ser den manglende empati biten av din lidelse her i dag.''

Hun viser jo nettopp empati med de som blir utsatt for overgrep/voldtekt.

At hun ikke viser like mye empati med noen som blir falskt anklaget er neppe pga noen diagnose.

Helt enig med Madelenemie!! Og takk til Sør for kommentaren, det var på sin plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare "flere", men massivt mange flere. I tillegg kommer ofte anklagene om å ha løyet på seg en voldtekt, selv om (vanligvis) kvinnen ble voldtatt.

Da er poenget at oppmerksomheten gjerne bør deles litt etter hvor ofte noe skjer.

Med vennlig hilsen

Det blir ikke mindre grusomt fordi det er en mindre prosentandel som blir utsatt for falske anklagelser enn de anmeldelsene som er reelle. Smertene og opplevelsen av situasjonen er like virkelig og reell uansett om du er alene i verden om å oppleve dette enn om det er flere i din situasjon.

Jeg snakker heller ikke om alle andres eller samfunnets fokus, jeg snakker om å faktisk ikke glemme den prosenten som går igjennom dette, like lite som vi skal glemme de menneskene som blir utsatt for voldtekt/overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg att sexuelle overgrep er jævlig.

Men jeg tror også vi ser den manglende empati biten av din lidelse her i dag.

Ufattelig ufin kommentar. Diskuter sak, når sak diskuteres. Ikke andre menneskers diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg tror også vi ser den manglende empati biten av din lidelse her i dag.''

Hun viser jo nettopp empati med de som blir utsatt for overgrep/voldtekt.

At hun ikke viser like mye empati med noen som blir falskt anklaget er neppe pga noen diagnose.

Er det rart man snakker om diagnose? Hadde jeg sagt att det var en konspirasjon att sexforbrytere slipper fri, hadde dere ikke sagt jeg var paranoid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart man snakker om diagnose? Hadde jeg sagt att det var en konspirasjon att sexforbrytere slipper fri, hadde dere ikke sagt jeg var paranoid?

''Er det rart man snakker om diagnose?''

Ja, for intet av det som diskuteres her (enten man er enig med Madelenemie eller ei) har noe som helst med noen diagnose eller Madelenemies skostørrelse å gjøre.

'' Hadde jeg sagt att det var en konspirasjon att sexforbrytere slipper fri, hadde dere ikke sagt jeg var paranoid?''

Hvis noen hadde sagt det så hadde det vært pga at du fremmet konspirasjonsteorier, og ikke pga din diagnose (som jeg ikke aner hva er, om noen).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...