Gå til innhold

Der kom det ja


EnolaGay

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 368
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    93

  • Colette

    54

  • XbellaX

    13

  • laban

    10

Mest aktive i denne tråden

tzatziki1365380058

Nå var det jo folk - frisk til og med - som døde av influensaen, da. Barn også. Vil nok heller risikere bivirkninger, enn å risikere død pga en farlig influensa.

Det er noe rart med perspektivet når man bare ser på bivirkningene i ettertid, uten å ta høyde for hva som kunne skjedd hvis man ikke vaksinerte. Nå viste jo svineinfluensaen seg å være relativt uskyldig, men den var ikke det for alle, og den virket ikke sånn i starten. Og den rammet andre grupper enn vanlig sesonginfluensa gjør.

Men jeg er naturligvis LYKKELIG over at ingen i vår familie har fått bivirkninger av vaksinen!! Fryktelig for dem det gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jo folk - frisk til og med - som døde av influensaen, da. Barn også. Vil nok heller risikere bivirkninger, enn å risikere død pga en farlig influensa.

Det er noe rart med perspektivet når man bare ser på bivirkningene i ettertid, uten å ta høyde for hva som kunne skjedd hvis man ikke vaksinerte. Nå viste jo svineinfluensaen seg å være relativt uskyldig, men den var ikke det for alle, og den virket ikke sånn i starten. Og den rammet andre grupper enn vanlig sesonginfluensa gjør.

Men jeg er naturligvis LYKKELIG over at ingen i vår familie har fått bivirkninger av vaksinen!! Fryktelig for dem det gjelder!

''Men jeg er naturligvis LYKKELIG over at ingen i vår familie har fått bivirkninger av vaksinen!! Fryktelig for dem det gjelder!''

Enig. Og jeg er lykkelig over at ingen av oss fikk influensaen med påfølgende komplikasjoner. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men jeg er naturligvis LYKKELIG over at ingen i vår familie har fått bivirkninger av vaksinen!! Fryktelig for dem det gjelder!''

Enig. Og jeg er lykkelig over at ingen av oss fikk influensaen med påfølgende komplikasjoner. :-)

Her i huset hadde vi svineinfluensa i følge legen, og jeg husker det som en SKIKKELIG influensa som hang i en liten måned. Allerede den gang ble det sagt at den ikke ville medføre komplikasjoner annet enn for risikogruppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset hadde vi svineinfluensa i følge legen, og jeg husker det som en SKIKKELIG influensa som hang i en liten måned. Allerede den gang ble det sagt at den ikke ville medføre komplikasjoner annet enn for risikogruppene.

Det var vel noen som ble skikkelig syke også uten å være i risikogruppe? Og, man kan jo være i risikogruppe uten å vite om det forsåvidt - tilstander som ikke er oppdaget ennå? Dessuten hadde vi historikk med ME - som jo ofte medfører svekket immunforsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg er glad for at jeg tok vaksinen at ingen av oss fikk svineinfluensa og at ingen av oss fikk bivirkninger.

Men nå er det også slik at ingen av oss var skeptisk på forhånd eller hadde bestemt oss for at vaksinen skal ha en bivirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jo folk - frisk til og med - som døde av influensaen, da. Barn også. Vil nok heller risikere bivirkninger, enn å risikere død pga en farlig influensa.

Det er noe rart med perspektivet når man bare ser på bivirkningene i ettertid, uten å ta høyde for hva som kunne skjedd hvis man ikke vaksinerte. Nå viste jo svineinfluensaen seg å være relativt uskyldig, men den var ikke det for alle, og den virket ikke sånn i starten. Og den rammet andre grupper enn vanlig sesonginfluensa gjør.

Men jeg er naturligvis LYKKELIG over at ingen i vår familie har fått bivirkninger av vaksinen!! Fryktelig for dem det gjelder!

Enig i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel noen som ble skikkelig syke også uten å være i risikogruppe? Og, man kan jo være i risikogruppe uten å vite om det forsåvidt - tilstander som ikke er oppdaget ennå? Dessuten hadde vi historikk med ME - som jo ofte medfører svekket immunforsvar.

Vi bel også skikkelig syke, men det er jo bare ubeleilig og ubehagelig, ikke farlig. Dersom man hadde nedsatt immunforsvar (som feks ME) ble man ansett som risikoutsatt, men siden vi ikke var i risikoutsatt var en sykdomsrunde å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bel også skikkelig syke, men det er jo bare ubeleilig og ubehagelig, ikke farlig. Dersom man hadde nedsatt immunforsvar (som feks ME) ble man ansett som risikoutsatt, men siden vi ikke var i risikoutsatt var en sykdomsrunde å foretrekke.

Det virker ikke som om du har helt oversikt.

Mange normalt friske, unge mennesker ble doedssyke. At dere ikke ble det var heldig, men ikke selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som om du har helt oversikt.

Mange normalt friske, unge mennesker ble doedssyke. At dere ikke ble det var heldig, men ikke selvsagt.

''Mange normalt friske, unge mennesker ble doedssyke. ''

Ja, det var i grunnen det jeg også syntes å huske - at en del av dem som havnet i respirator (eller verre) faktisk ikke var i risikogruppene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

''Mange normalt friske, unge mennesker ble doedssyke. ''

Ja, det var i grunnen det jeg også syntes å huske - at en del av dem som havnet i respirator (eller verre) faktisk ikke var i risikogruppene?

''Ja, det var i grunnen det jeg også syntes å huske - at en del av dem som havnet i respirator (eller verre) faktisk ikke var i risikogruppene?''

Jeg befant meg utenlands da og av oss nordmenn som var der ble 3 norske barn lagt inn på sykehus med pustevansker. To av dem hørte ikke til noen risikogruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som om du har helt oversikt.

Mange normalt friske, unge mennesker ble doedssyke. At dere ikke ble det var heldig, men ikke selvsagt.

Jeg oppfattet redelen for svineinfluensaen som overdrevet, og ble dessuten kjent med at WHOs vaksinasjonsanbefalinger kom som følge av en definisjonsendring. I mai 2009 ble WHOs gamle definisjon på pandemi endret, slik at det ikke lenger er en forutsetning at et virus forårsaker et stort antall døde eller svært syke for at det skal kunne kalles en pandemi. Det ser nå tilstrekkelig at det dukker opp et nytt virus som befolkningen ikke er immune mot for at det skal kunne kalles en pandemi. Dette var forut svineinfuensaen, og anbefalingen om å vaksinere hele befolkningen uten at man kjente til bivirkninger ble vedtatt. Jeg finnes ikke overrasket over at folk mente de gjorde det rette all den tid dette ble omtalt som pandemi og dessuten var anbefalt av WHO, men jeg er selv glad jeg fulgte egen magefølelse og stolte på at dette var en alminnelig men sterk influensa, og at det ikke var noen grunn til at vi ikke skulle stå han av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfattet redelen for svineinfluensaen som overdrevet, og ble dessuten kjent med at WHOs vaksinasjonsanbefalinger kom som følge av en definisjonsendring. I mai 2009 ble WHOs gamle definisjon på pandemi endret, slik at det ikke lenger er en forutsetning at et virus forårsaker et stort antall døde eller svært syke for at det skal kunne kalles en pandemi. Det ser nå tilstrekkelig at det dukker opp et nytt virus som befolkningen ikke er immune mot for at det skal kunne kalles en pandemi. Dette var forut svineinfuensaen, og anbefalingen om å vaksinere hele befolkningen uten at man kjente til bivirkninger ble vedtatt. Jeg finnes ikke overrasket over at folk mente de gjorde det rette all den tid dette ble omtalt som pandemi og dessuten var anbefalt av WHO, men jeg er selv glad jeg fulgte egen magefølelse og stolte på at dette var en alminnelig men sterk influensa, og at det ikke var noen grunn til at vi ikke skulle stå han av.

'' stolte på at dette var en alminnelig men sterk influensa''

Det var det vel ikke...

Det var 25 dødsfall bare i Norge (der vaksineringensandelen var høy) - og i motsetning til vanlig influensa rammet det yngre folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mange normalt friske, unge mennesker ble doedssyke. ''

Ja, det var i grunnen det jeg også syntes å huske - at en del av dem som havnet i respirator (eller verre) faktisk ikke var i risikogruppene?

''Ja, det var i grunnen det jeg også syntes å huske - at en del av dem som havnet i respirator (eller verre) faktisk ikke var i risikogruppene?''

Broren min, en frisk mann midt i 30-aarene, laa i koma i over en uke og var kritisk i to dager. Siden jeg ikke hadde tatt vaksinen ennaa og var gravid, saa fikk jeg ikke lov til aa se han en gang. Heldigvis gikk det hans vei og han kom fra det med kun ett arr paa halsen etter intuberingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

Jeg valgte å ikke ta vaksinen, nettopp på grunn av bivirkningene som ingen visste noe om. Dette var en massehystyerisk fellesvaksinerng, og det viser seg jo at dette var rett av meg. Mannen ble "tvunget" han jobber i helsevesent, og dattera ble vaksinert, under STERK tvil, selv om hun nok hadde vært syk. Jeg kommer ikke til å følge regjeringens anbefalinger neste gang heller, med mindre det er en kjent vaksine utprøvd gjennom flere år, og som er garantert sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jo folk - frisk til og med - som døde av influensaen, da. Barn også. Vil nok heller risikere bivirkninger, enn å risikere død pga en farlig influensa.

Det er noe rart med perspektivet når man bare ser på bivirkningene i ettertid, uten å ta høyde for hva som kunne skjedd hvis man ikke vaksinerte. Nå viste jo svineinfluensaen seg å være relativt uskyldig, men den var ikke det for alle, og den virket ikke sånn i starten. Og den rammet andre grupper enn vanlig sesonginfluensa gjør.

Men jeg er naturligvis LYKKELIG over at ingen i vår familie har fått bivirkninger av vaksinen!! Fryktelig for dem det gjelder!

Godt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jo folk - frisk til og med - som døde av influensaen, da. Barn også. Vil nok heller risikere bivirkninger, enn å risikere død pga en farlig influensa.

Det er noe rart med perspektivet når man bare ser på bivirkningene i ettertid, uten å ta høyde for hva som kunne skjedd hvis man ikke vaksinerte. Nå viste jo svineinfluensaen seg å være relativt uskyldig, men den var ikke det for alle, og den virket ikke sånn i starten. Og den rammet andre grupper enn vanlig sesonginfluensa gjør.

Men jeg er naturligvis LYKKELIG over at ingen i vår familie har fått bivirkninger av vaksinen!! Fryktelig for dem det gjelder!

Et godt innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...