Gå til innhold

¨Lengter etter våren.


Ferskenblomst

Anbefalte innlegg

Ferskenblomst

Å, nå er jeg så LEI av vinteren. og is. Sto og tittet ut av vinduet i sted, strålende sol, knallblå himmel, en hysterisk pippip i toppen av epletreet. Så senker jeg blikket ned på bakkenivå og ser is, is is overalt, med vann på. Rene risikoprosjektet bare å tenke på å gå ut. Gikk overende så det smalt på fredagen. Det gikk verst ut over stoltheten. Har tatt et overblikk over terassen min. Den blå krukka har sprukket, ingen krise for den var slett ikke pen lenger, hortensiaen min ser ut som om den kanskje kan ha overlevd, og det lille grantreet mitt har blitt tre millimeter lengre. Jeg vil ha sol og varme, blomster i hagen. Jeg vil male verandarekkverket, og klippe epletrærne, rydde opp i bringebærkrattet og plante de nye solbærbuskene jeg har tenkt på. Skal anlegge rosehekk langsmed det ene gjerdet......Har masse og gjøre til våre, men det virker som om det er så lenge til......Æsj blir rett og slett litt smådeppa her......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, til og med jeg som faktisk er gald i vinteren, så glimt av vår på søndag og i morges - selv om det er masse is ute og litt snø, og kjente at NÅ blir det snart deilig med vår :-)

Men først vil jeg gjerne ha et par ordentlige skiturer - så jeg har lyst på litt snø inne i landet (maks en times kjøring herfra), slik at jeg kan få gått litt på ski før vinteren er over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

Her er det snart 1,5 meter med snø, snø, snø og det snør fortsatt og det er bare meldt enda mer snø.

MØKK!!!!!!!!!

Føler med deg. Her kan jeg iallefall se asfalten innimellom all isen. og det er litt grønt på plenen under epletrærne. Burde kanskje ikke klage tross alt, vi er jo bare i februar ennå. Syns bare at denne vinteren har vært utrolig lang og kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg også! :) Blomster, utemøbler ut, og farge på nesetippen! Men her ser det hvertfall ut til å gå veien, strålende sol, og isen sildrer unna mens jeg ser på den! Og det er spådd åtte varme til helga! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

Det vil jeg også! :) Blomster, utemøbler ut, og farge på nesetippen! Men her ser det hvertfall ut til å gå veien, strålende sol, og isen sildrer unna mens jeg ser på den! Og det er spådd åtte varme til helga! Hurra!

Sjekket temperaturen nå. Her er det + 6,5 nå, i skyggen. Og isen på terassen har faktisk minket merkbart bare siden i morges. Lurer på om jeg ska dra med meg en kjøkkenstol og kaffekoppen ut. Bare på trass. Kan jo være "litt" varmt i solveggen. Late som om det er vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekket temperaturen nå. Her er det + 6,5 nå, i skyggen. Og isen på terassen har faktisk minket merkbart bare siden i morges. Lurer på om jeg ska dra med meg en kjøkkenstol og kaffekoppen ut. Bare på trass. Kan jo være "litt" varmt i solveggen. Late som om det er vår.

''Lurer på om jeg ska dra med meg en kjøkkenstol og kaffekoppen ut. Bare på trass. Kan jo være "litt" varmt i solveggen. Late som om det er vår.

''

Åååååå - det er vårfølelse :-)

Å spa den siste snøen bort fra verandaen, slik at sola kan tørke opp det siste vannet, mens en sitter på en kjøkkenstol inntullet i teppe og nyter de første varme solstrålene!!!!

Det skal jeg gjøre på lørdag - da er det meldt sol hos oss, og jeg har fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Her kan jeg iallefall se asfalten innimellom all isen. og det er litt grønt på plenen under epletrærne. Burde kanskje ikke klage tross alt, vi er jo bare i februar ennå. Syns bare at denne vinteren har vært utrolig lang og kjedelig.

Merker at jo eldre jeg blir, jo mer misliker jeg vinteren.

Ikke er jeg noe glad i gå på ski, ikke er jeg glad i kulde. Nei, gi meg 20-30 varmegrader og sol, og jeg stortrives.

Hvorfor i alle dager bor jeg i Norge? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Lurer på om jeg ska dra med meg en kjøkkenstol og kaffekoppen ut. Bare på trass. Kan jo være "litt" varmt i solveggen. Late som om det er vår.

''

Åååååå - det er vårfølelse :-)

Å spa den siste snøen bort fra verandaen, slik at sola kan tørke opp det siste vannet, mens en sitter på en kjøkkenstol inntullet i teppe og nyter de første varme solstrålene!!!!

Det skal jeg gjøre på lørdag - da er det meldt sol hos oss, og jeg har fri!

Nå er det nesten så jeg blir sint!!!

Ikke på deg, men på været deres.

Hos oss er det nå 145 cm med snø på verandaen! Joda, innimellom snøelingene titter sola så vidt frem, og det er så vidt plussgrader, men stol på verandaen???? Ikke f--- :(

Har en far som bor på dine trakter, prust, tror jeg flytter til ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nesten så jeg blir sint!!!

Ikke på deg, men på været deres.

Hos oss er det nå 145 cm med snø på verandaen! Joda, innimellom snøelingene titter sola så vidt frem, og det er så vidt plussgrader, men stol på verandaen???? Ikke f--- :(

Har en far som bor på dine trakter, prust, tror jeg flytter til ham :)

Oi - 145 cm med snø på verandaen - det er mye!!!! Denne vinteren har det vært lite snø hos oss, egentlig litt for lite. men 145 cm nå i fberuar er jo en del for mye da...

må jo leggge til at jeg HAR ikke ennå sittet på den kjøkkenstolen i sola altså - men mannen min skuffet resten av snøen bort på søndag, så verandaen er helt tørr nå.

I dag hadde ikke bilen isete vinduer, for første gang på lenge.

Du får ta deg en tur sørover, så kan du komme og sitte på verandaen min :-)

(for å helle salt i sårene, så kan vi se grønt gress i hagen nå.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

Nå er det nesten så jeg blir sint!!!

Ikke på deg, men på været deres.

Hos oss er det nå 145 cm med snø på verandaen! Joda, innimellom snøelingene titter sola så vidt frem, og det er så vidt plussgrader, men stol på verandaen???? Ikke f--- :(

Har en far som bor på dine trakter, prust, tror jeg flytter til ham :)

Skjønner jeg egentlig ikke har så mye å klage over. 145 cm snø er altfor mye, iallefall for meg. Jeg liker ikke snø!! Har nå vært ute og hakket is på terassen, og feid det ned i takrenna. Helt på med varmt vann, så nå er terassen isfri. Tok meg en kaffekopp ute, men det var ikke varmt, nei. Mannen rister på hodet av meg, men han hjalp meg da med å skyve vann av terassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jo eldre jeg blir, jo mer misliker jeg vinteren.

Ikke er jeg noe glad i gå på ski, ikke er jeg glad i kulde. Nei, gi meg 20-30 varmegrader og sol, og jeg stortrives.

Hvorfor i alle dager bor jeg i Norge? ;)

enig med deg, Jubalong. Jeg lurer også på hvorfor jeg og den varmekjære rumpa mi egentlig bor i Norge..;p

norsk vinter er kalde, kjedelige, depresjons & vannviddsfremmkallende saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi - 145 cm med snø på verandaen - det er mye!!!! Denne vinteren har det vært lite snø hos oss, egentlig litt for lite. men 145 cm nå i fberuar er jo en del for mye da...

må jo leggge til at jeg HAR ikke ennå sittet på den kjøkkenstolen i sola altså - men mannen min skuffet resten av snøen bort på søndag, så verandaen er helt tørr nå.

I dag hadde ikke bilen isete vinduer, for første gang på lenge.

Du får ta deg en tur sørover, så kan du komme og sitte på verandaen min :-)

(for å helle salt i sårene, så kan vi se grønt gress i hagen nå.....)

Ja, 145 cm er for mye, og nå laver det ned igjen... Tror jeg tilter snart, men det hjelper vel heller lite :)

Er evig takknemlig for bonden som kommer og brøyter gårdsplassen vår :)

En kaffe på prust sin veranda - det hørtes veldig koselig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg egentlig ikke har så mye å klage over. 145 cm snø er altfor mye, iallefall for meg. Jeg liker ikke snø!! Har nå vært ute og hakket is på terassen, og feid det ned i takrenna. Helt på med varmt vann, så nå er terassen isfri. Tok meg en kaffekopp ute, men det var ikke varmt, nei. Mannen rister på hodet av meg, men han hjalp meg da med å skyve vann av terassen.

Av og til må man bare "tvinge" våren frem - og jeg liker måten du gjør det på :)

Lukker øynene og later som om jeg kan gjøre det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg, Jubalong. Jeg lurer også på hvorfor jeg og den varmekjære rumpa mi egentlig bor i Norge..;p

norsk vinter er kalde, kjedelige, depresjons & vannviddsfremmkallende saker!

Sukk... Men så er det nå utrolig pent her. Og sommerne er nydelige. Også har vi det jo egentlig helt utrolig fantastisk bra :)

Får vel bli en stund til. Det må da vel bli vår en gang i år også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket temperaturen nå. Her er det + 6,5 nå, i skyggen. Og isen på terassen har faktisk minket merkbart bare siden i morges. Lurer på om jeg ska dra med meg en kjøkkenstol og kaffekoppen ut. Bare på trass. Kan jo være "litt" varmt i solveggen. Late som om det er vår.

''Lurer på om jeg ska dra med meg en kjøkkenstol og kaffekoppen ut. Bare på trass. Kan jo være "litt" varmt i solveggen. Late som om det er vår.''

Gjør det! Kjæresten og jeg var en liten tur i byen i formiddag og drakk kaffe ute på rein trass. Det var faktisk kjempedeilig i sola! Det BLIR vår i år også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

enig med deg, Jubalong. Jeg lurer også på hvorfor jeg og den varmekjære rumpa mi egentlig bor i Norge..;p

norsk vinter er kalde, kjedelige, depresjons & vannviddsfremmkallende saker!

''norsk vinter er kalde, kjedelige, depresjons & vannviddsfremmkallende saker!

''

Som jeg skulle sagt det selv ! ! !

I mitt neste liv skal jeg bli en bjørn. Ete hele sommeren, og sove hele vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest variasjon er bra

Trives i grunn med vinteren og skiturer jeg. Men i grunn så synes jeg det er godt vi har 4 forskjellige årstider.

Men i grunn, sommer i Norge? Har vi det? I det minste, da regner det i stedet for snør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

Trives i grunn med vinteren og skiturer jeg. Men i grunn så synes jeg det er godt vi har 4 forskjellige årstider.

Men i grunn, sommer i Norge? Har vi det? I det minste, da regner det i stedet for snør ;)

''Men i grunn, sommer i Norge? Har vi det?''

Minner meg på utlendingen som sa: I Norge er det to årstider, den hvite vinteren, og den grønne vinteren. Den grønne er verst, for da tar folk av seg alle klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...