Gå til innhold

Utøyaofrene


Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt

Som en annen sier i tråden, det finnes tragedier over hele kloden som er nær for noen av oss. Det blir en litt pussig sak å sensurere alt som er innenfor Norges grenser og sitte å hyle om at "tenk om det var din datter eller sønn som lå der" jeg forstår selvsagt dere mener det godt men tragedier skjer hver eneste dag over hele verden. Bildene er sterke og dypt rystende, men viktige.

Nå er forøvrig linken du la ut fjernet av Webmaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    17

  • Persille1365381127

    6

  • XbellaX

    5

  • frosken

    4

Gjest Lurer jeg på

Nå er forøvrig linken du la ut fjernet av Webmaster.

Det var altså ikke jeg som la den ut. Litt merkelig praksis som foregår her inne i blant men det får man respektere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Det var altså ikke jeg som la den ut. Litt merkelig praksis som foregår her inne i blant men det får man respektere.

Å, tenkte i farten at du var trådstarter, det er du jo ikke nei.

Hvorfor synes du praksisen er merkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blitt så vanvittig tandre når det gjelder Utøya.

Vi kan da se bilder derifra på linje med alle andre bilder.

Det hele har blitt en farse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer jeg på

Å, tenkte i farten at du var trådstarter, det er du jo ikke nei.

Hvorfor synes du praksisen er merkelig?

Hvorfor i det hele tatt slette en slik link? Hvorfor er så fryktelig skjøre når det gjelder Utøya? Hva med andre linker og andre bilder, har du noensinne opplevd at noe annet innen samme sjanger har blitt slettet? Det blir så too much, vi tåler Utøya og vi tåler å ha sett at det som skjedde der var et helvete på jord. Livet går heldigvis videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hvorfor i det hele tatt slette en slik link? Hvorfor er så fryktelig skjøre når det gjelder Utøya? Hva med andre linker og andre bilder, har du noensinne opplevd at noe annet innen samme sjanger har blitt slettet? Det blir så too much, vi tåler Utøya og vi tåler å ha sett at det som skjedde der var et helvete på jord. Livet går heldigvis videre.

Det er ikke alle som tåler det som skjedde på Utøya (og bildene gjør det enda værre) like "godt" som deg...som jeg sa, jeg kan bare svare for meg selv, ikke alle andre, det blir for nært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Etter nøye vurdering har vi gjort en mellomting. Tråden som sådan er ikke slettet, men linken til bildene er fjernet.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvorfor i det hele tatt slette en slik link? Hvorfor er så fryktelig skjøre når det gjelder Utøya? Hva med andre linker og andre bilder, har du noensinne opplevd at noe annet innen samme sjanger har blitt slettet? Det blir så too much, vi tåler Utøya og vi tåler å ha sett at det som skjedde der var et helvete på jord. Livet går heldigvis videre.

''Hvorfor i det hele tatt slette en slik link? Hvorfor er så fryktelig skjøre når det gjelder Utøya?''

Selvfølgelig skjer det mye annet fælt, men det spesielle med Utøya er jo at svært mange av oss kjenner til noen som var der og kanskje noen som ble skadd eller drept.

Selv kjenner jeg ganske godt én som var der og klarte seg, og datteren til en jeg gikk på skole med ble drept. Mange jeg kjenner var omtrent like langt unna eller nære hendelsene som meg - svært mange kjente til noen.

I så måte er Utøya som hendelse var i en særstilling i forhold til mye annet fælt som skjer og har skjedd - det angår så mange av mer eller mindre direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer jeg på

Det er ikke alle som tåler det som skjedde på Utøya (og bildene gjør det enda værre) like "godt" som deg...som jeg sa, jeg kan bare svare for meg selv, ikke alle andre, det blir for nært.

Hva vet du om hva jeg tåler? Jeg sa dette var viktig, på lik linje med andre saker og andre bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer jeg på

''Hvorfor i det hele tatt slette en slik link? Hvorfor er så fryktelig skjøre når det gjelder Utøya?''

Selvfølgelig skjer det mye annet fælt, men det spesielle med Utøya er jo at svært mange av oss kjenner til noen som var der og kanskje noen som ble skadd eller drept.

Selv kjenner jeg ganske godt én som var der og klarte seg, og datteren til en jeg gikk på skole med ble drept. Mange jeg kjenner var omtrent like langt unna eller nære hendelsene som meg - svært mange kjente til noen.

I så måte er Utøya som hendelse var i en særstilling i forhold til mye annet fælt som skjer og har skjedd - det angår så mange av mer eller mindre direkte.

For meg holder ikke den. Jeg synes vi er blitt i overkant skjøre når det gjelder akkurat denne saken, det blir etterhvert bare veldig veldig merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

For meg holder ikke den. Jeg synes vi er blitt i overkant skjøre når det gjelder akkurat denne saken, det blir etterhvert bare veldig veldig merkelig.

Javel, det mener du, vi er altså ikke enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg holder ikke den. Jeg synes vi er blitt i overkant skjøre når det gjelder akkurat denne saken, det blir etterhvert bare veldig veldig merkelig.

''når det gjelder akkurat denne saken''

Vel, "akkurat denne saken" er i en særstilling av åpenbare årsaker. Det angår over 2,5 ganger så mange mennesker som vanligvis drepes i løpet av et helt år.

Ikke bare det, eksplosjonen i sentrum kunne ha drept hundrevis av mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer jeg på

Javel, det mener du, vi er altså ikke enige.

Nei men det får være helt ok. Jeg synes vi er blitt i overkant skjøre og sarte. Livet går altså videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ambrose

Etter nøye vurdering har vi gjort en mellomting. Tråden som sådan er ikke slettet, men linken til bildene er fjernet.

Takk fra meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ambrose

Vi har blitt så vanvittig tandre når det gjelder Utøya.

Vi kan da se bilder derifra på linje med alle andre bilder.

Det hele har blitt en farse.

Hadde du sagt det samme om det var din datter eller sønn som lå der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det publiseres stadig vekk denne typen bilder fra rundt omkring i verden i norske medier. Alle sammen er av mennesker som noen kjenner. Alt er tragedier som noen har nærhet til.

Etter som vi i Norge viser lite mangemål og selvsensur mhp hva som publiseres fra hendelser langt unna oss, har vi en dårlig sak når vi ønsker å beskytte våre egne mot samme type eksponering.

Så nylig et bilde i et norsk medie av en kvinne som hadde satt fyr på seg selv. Kan ikke registrere at noen har protestert på det.

Mener man at publisering av denne typen bilder er galt, må man påpeke alt, ikke bare det som ligger oss selv nærmest.

mvh

Jeg er så hjertens enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer jeg på

Hadde du sagt det samme om det var din datter eller sønn som lå der?

Synes vi godt kan være LITT forsiktige med å si slike ting. Hva vet du om hva vi andre har opplevd? Hva om jeg eller GPn faktisk var rammet? Hva om vi LIKEVEL synes dette er viktig? Er det utenkelig? Nei, det er faktisk ikke det. Uansett skal vi respektere webm. avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Vi har blitt så vanvittig tandre når det gjelder Utøya.

Vi kan da se bilder derifra på linje med alle andre bilder.

Det hele har blitt en farse.

''Vi har blitt så vanvittig tandre når det gjelder Utøya''

Hvem er vi? Dette handler ikke om meg eller deg, om vi er tandre eller ei. Jeg er ikke tander. Jeg tåler å se dem.

Men det er ikke meg eller Nhd som ligger der drept til dolernes beskuelse. Det kunne det ha vært. Det må gå an tenke lenger en til sin egen nesetipp. Og hvor skal grensen gå, hvis den ikke skal gå her? Hva blir det neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer jeg på

Det publiseres stadig vekk denne typen bilder fra rundt omkring i verden i norske medier. Alle sammen er av mennesker som noen kjenner. Alt er tragedier som noen har nærhet til.

Etter som vi i Norge viser lite mangemål og selvsensur mhp hva som publiseres fra hendelser langt unna oss, har vi en dårlig sak når vi ønsker å beskytte våre egne mot samme type eksponering.

Så nylig et bilde i et norsk medie av en kvinne som hadde satt fyr på seg selv. Kan ikke registrere at noen har protestert på det.

Mener man at publisering av denne typen bilder er galt, må man påpeke alt, ikke bare det som ligger oss selv nærmest.

mvh

Støttes 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hva vet du om hva jeg tåler? Jeg sa dette var viktig, på lik linje med andre saker og andre bilder.

Jeg ref til ditt eget utsagn om at: "vi tåler utøya"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...