Gå til innhold

Martyren fra Snåsa


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest Kayia

''Hva med de gangene jeg har fått antibiotika som ikke virker til tross for at legen forteller meg at jeg blir frisk av den? Jeg har opplevd å få fire sorter antibiotika før jeg fikk noe som virket. Det gikk fra halsbetennelse til ørebetennelse til bihulebetennelse før jeg fikk hestekur. Betyr det at legen er sjarlatan og bedrager? Jeg kunne jo mistenke at jeg bare fikk sukkertabletter de tre første gangene...''

Det er da ikke en relevant sammenligning. Antibiotika _er_ testet etter den vitenskapelige metode som alle medisiner som godkjennes i Norge må ha vært igjennom.

Det er ikke krav til at den skal virke for alle, men den skal virke for en vesentlig større del av den gruppen som får virkelig medisin i forhold til placebogruppen.

Derfor vil man oppleve at medisinen man får noen ganger ikke virker.

Det er nok litt mer komplekst enn som så. Før man får medisin skal man diagnostiseres, og diagnostisering er en vrien øvelse. Legestanden og psykiatrien liker å framstille medisin som en absolutt vitenskap, men det er den slettes ikke. Det er derfor det er opprettet nye sakkyndig i Utøya-saken, sant. Garantien om at man blir frisk av skolemedisin er derfor svært modifisert, endog voktet sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 674
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    257

  • mrxx

    135

  • Mrs D

    69

  • Tonette

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

:humrer:

Har du lest gjennom tråden enda en gang?

Jeg er enig med deg i disse temaene om Snåsamannen og annen overtro, men jeg blir ganske sjokkert over hvordan du holder på nedover her. Jeg burde ikke blitt det for du viser denne siden igjen og igjen på dol.

Det er er forferdelig lite sjarmerende egenskap og aldri en eneste gang kunne innrømme en feil, ikke en gang når beviset ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt mer komplekst enn som så. Før man får medisin skal man diagnostiseres, og diagnostisering er en vrien øvelse. Legestanden og psykiatrien liker å framstille medisin som en absolutt vitenskap, men det er den slettes ikke. Det er derfor det er opprettet nye sakkyndig i Utøya-saken, sant. Garantien om at man blir frisk av skolemedisin er derfor svært modifisert, endog voktet sannhet.

''Legestanden og psykiatrien liker å framstille medisin som en absolutt vitenskap''

Gjør de? Slik har jeg aldri oppfattet det. Enkelte personer innen legestanden og psykiatrien gjør helt sikkert det, men de fleste jeg har vært i kontakt med - og lest artiklene til, presiserer nettopp at medisin ikke er en eksakt vitenskap.

''Garantien om at man blir frisk av skolemedisin er derfor svært modifisert, endog voktet sannhet.''

Finnes det virkelig en garanti for at man blir frisk av skolemedisin? Gjelder den uansett hva man lider av? Hvor kan jeg lese om denne garantien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Et lite spørsmål:

Lærer man ikke slikt på skolen i Norge?

Altså, jeg lærte jo om det på skole i utlandet, men jeg tenkte at det er rimelig åpenbart?

Takk!

Med vennlig hilsen

''Et lite spørsmål:

Lærer man ikke slikt på skolen i Norge?''

Nja, det er jeg faktisk ikke helt sikker på. Jeg kan ikke huske å ha lært det i grunnskole eller videregående ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i disse temaene om Snåsamannen og annen overtro, men jeg blir ganske sjokkert over hvordan du holder på nedover her. Jeg burde ikke blitt det for du viser denne siden igjen og igjen på dol.

Det er er forferdelig lite sjarmerende egenskap og aldri en eneste gang kunne innrømme en feil, ikke en gang når beviset ligger der.

Hva sikter du til? Fleipingen med mrxx?

Hvis du har lest nedover så ser du jo at han har skrev helt i starten noe om at han hadde som mål å "tirre" meg (eller noe slikt), så jeg tenkte at da kunne jeg "take him at his word".

Jeg har knapt lest et innlegg av det han har skrevet (siden harn på forhånd annonserte at det bare var tull), og bare skrevet omtrent det samme i alle innleggene til ham! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt mer komplekst enn som så. Før man får medisin skal man diagnostiseres, og diagnostisering er en vrien øvelse. Legestanden og psykiatrien liker å framstille medisin som en absolutt vitenskap, men det er den slettes ikke. Det er derfor det er opprettet nye sakkyndig i Utøya-saken, sant. Garantien om at man blir frisk av skolemedisin er derfor svært modifisert, endog voktet sannhet.

''Legestanden og psykiatrien liker å framstille medisin som en absolutt vitenskap, men det er den slettes ikke. Det er derfor det er opprettet nye sakkyndig i Utøya-saken, sant. Garantien om at man blir frisk av skolemedisin er derfor svært modifisert, endog voktet sannhet.''

Det er du, og ingen andre, som påstår at noen sier det er en "absolutt vitenskap", og at det er noen garanti for å bli frisk av skolemedisin.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fagperson

Oppbacking fra høyeste hold varmet nok. *knegg*

"høyeste hold" ?

Høyeste hold innen ulike fagområder er forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

christensen1365381166

"høyeste hold" ?

Høyeste hold innen ulike fagområder er forskjellige ting.

Du skjønner det nok hvis du tenker deg godt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han mener det er de samme "alle" som han mener har forstått at han har drevet gjøn med deg? :D

Han prøver virkelig ALT for ikke å si ''Jeg tok feil'' :D

Hehe, ja, jeg tror også det er slik, fornøyelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Har selv hatt mange rare opplevelser, og bodde i mange år sammen med en som kunne fjerne diverse kroppslige smerter ved hjelp av å legge hånden på smertestedet. Gjett om det var praktisk da yngstejenta var baby og plaga av kolikksmerter ;)''

At det kan hjelpe med varme er jo kjent. Kunne sikkert like gjerne valgt en varmepute. Jeg føler også at det hjelper hvis mannen min legger sin varme hånd på min mage hvis jeg har magesmerter. Han har ingen spesielle evner av den grunn, men han er litt mer varmblodig enn meg.

Det rare var at han ikke hadde varme hender engang.... stikk motsatt av hva jeg har hørt andre fortelle. Han ble alltid kjempedårlig når han tok på magen min dagen før jeg fikk mensen, så jeg visste alltid når jeg skulle ha mens (har aldri menssmerter og den er heller ikke helt regelmessig). Hånda hans fikk entense prikkinger hver gang han gjorde det, men dagen før mensen min holdt han på å svime av (sikkert en naturlig forklaring på det, da men... :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sikter du til? Fleipingen med mrxx?

Hvis du har lest nedover så ser du jo at han har skrev helt i starten noe om at han hadde som mål å "tirre" meg (eller noe slikt), så jeg tenkte at da kunne jeg "take him at his word".

Jeg har knapt lest et innlegg av det han har skrevet (siden harn på forhånd annonserte at det bare var tull), og bare skrevet omtrent det samme i alle innleggene til ham! ;-)

Med vennlig hilsen

''Hva sikter du til? Fleipingen med mrxx?''

Du vet jo at hun ikke referer til det Sør, hehe.

Du har lest alle innleggene fra meg, for du har svart på alle, selv om det er svadasvar:-) Du har hengt godt på kroken og forsøkt å vridd deg løs i alle mulige vinkler:-)

Forøvrig så har jeg ikke fått svar etter 19 timer betenkningstid, så da får vi bare konkludere med at herr sivilingeniør juger litt og nekter å innse at han tok feil:-) Det er ikke greit å leke feilfri.

Ikke at det er noe nytt, men fornøyelig er det lell:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva sikter du til? Fleipingen med mrxx?''

Du vet jo at hun ikke referer til det Sør, hehe.

Du har lest alle innleggene fra meg, for du har svart på alle, selv om det er svadasvar:-) Du har hengt godt på kroken og forsøkt å vridd deg løs i alle mulige vinkler:-)

Forøvrig så har jeg ikke fått svar etter 19 timer betenkningstid, så da får vi bare konkludere med at herr sivilingeniør juger litt og nekter å innse at han tok feil:-) Det er ikke greit å leke feilfri.

Ikke at det er noe nytt, men fornøyelig er det lell:-)

Du bør lese tråden på nytt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i disse temaene om Snåsamannen og annen overtro, men jeg blir ganske sjokkert over hvordan du holder på nedover her. Jeg burde ikke blitt det for du viser denne siden igjen og igjen på dol.

Det er er forferdelig lite sjarmerende egenskap og aldri en eneste gang kunne innrømme en feil, ikke en gang når beviset ligger der.

Jeg fatter ikke hvor vanskelig det skal være, men det er vel en måte å leke feilfri på. Det hadde faktisk ikke vært verre enn at han kunne sagt at han tok feil.

Men i stedenfor så velger han å dumme seg ut så det holder, akkurat som om det er så mye bedre.

Problemet hans er at jeg har stålkontroll på hva som er sagt, selv om tråden er lang og jeg vet hva han har svart på og ikke svart på. Forøvrig er det ikke bare jeg som stilte spørsmålene, men han svarte ikke de andre heller. Det var to andre som stilte samme spørsmål og jeg vet ikke hvilken unnskyldning han skal bruke ovenfor dem, for at han ikke svarer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør lese tråden på nytt! :-)

*lol*....du dummer deg ut så det holder og du er tatt i løgn:-)

Du som ikke leser mine innlegg, svare på alle:-)

Hva slag unnskyldning skal du bruke ovenfor de to andre som stilte deg samme spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dfgdf

Hei,

Det er jeg forsåvidt enig i, samtidig som han jo fordømmer Mârtha Louises røytende engler. Den ene overtroiske som kritiserer den andre for å tro på feil ting.

Kan du se noe fundamentalt problem med å lage en enkel test som bekrefter/avkrefter "healingen"?

For eksempel - man tar en gruppe på 200 personer med sykdom A, og deler den i to slik at ingen vet hvem som er i hvilken gruppe.

Så blir 100 personer helbredet av en "healer" og 100 personer helbredet av en skuespiller som gir seg ut for å være healer, men som ikke har noen spesielle evner.

Etterpå så teller man hvor mange i hver gruppe som er blitt friskere.

Er det omtrent like mange i begge gruppene som har blitt bedre, så er det placebo eller tilfeldigheter, sannsynligvis.

Er det mange flere friske i healinggruppen, så tyder det på at healing har noe for seg.

Det er jo en enkel metode, og kan sikkert gjøres mer vitenskapelig.

Med vennlig hilsen

Du har tydeligvis ikke vurdert dette:

Effekten en med indre kraft, sosial intelligens og empati i særklasse kan ha på andre.

Med den kunnskapen vi har nå kan vi bare konkludere med at det isåfall smitter psykologisk over, og dermed forårsaker en helingsprossess i den som føler noe nytt i møtet med en slik person.

Om 100 år har vi kanskje påvist en ny materie, og det viser seg at det overføres en viss type partikler mellom mennesker, som kan ha helende effekt.

Hvem vet....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis ikke vurdert dette:

Effekten en med indre kraft, sosial intelligens og empati i særklasse kan ha på andre.

Med den kunnskapen vi har nå kan vi bare konkludere med at det isåfall smitter psykologisk over, og dermed forårsaker en helingsprossess i den som føler noe nytt i møtet med en slik person.

Om 100 år har vi kanskje påvist en ny materie, og det viser seg at det overføres en viss type partikler mellom mennesker, som kan ha helende effekt.

Hvem vet....?

Jo, det er nettopp det jeg har vurdert, og nettopp det som ville vist seg med det eksperimentet jeg beskrev. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Du har tydeligvis ikke vurdert dette:

Effekten en med indre kraft, sosial intelligens og empati i særklasse kan ha på andre.

Med den kunnskapen vi har nå kan vi bare konkludere med at det isåfall smitter psykologisk over, og dermed forårsaker en helingsprossess i den som føler noe nytt i møtet med en slik person.

Om 100 år har vi kanskje påvist en ny materie, og det viser seg at det overføres en viss type partikler mellom mennesker, som kan ha helende effekt.

Hvem vet....?

Ja, hvem vet?

En utenlands student sa en gang til meg at det var åpenbart at man sender usynlige "signaler" til hverandre. Jeg ble spurt om hvorfor man snur man seg når noen stirrer på en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvem vet?

En utenlands student sa en gang til meg at det var åpenbart at man sender usynlige "signaler" til hverandre. Jeg ble spurt om hvorfor man snur man seg når noen stirrer på en...

Jepp, og er det noen av dem som man ikke kan måle og dokumentere effekten av?

For eksempel, telle hvor mange som snur seg når noen ser på dem, og en kontrollgruppe som ingen ser på?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hva sikter du til? Fleipingen med mrxx?

Hvis du har lest nedover så ser du jo at han har skrev helt i starten noe om at han hadde som mål å "tirre" meg (eller noe slikt), så jeg tenkte at da kunne jeg "take him at his word".

Jeg har knapt lest et innlegg av det han har skrevet (siden harn på forhånd annonserte at det bare var tull), og bare skrevet omtrent det samme i alle innleggene til ham! ;-)

Med vennlig hilsen

Bla bla bla, du kunne svare på spørsmålet, men gjør det du kan for å slippe svare. Isteden prøver du å snakke det bort og det er ikke første gang du gjør det når du innsett at du har dummer deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bla bla bla, du kunne svare på spørsmålet, men gjør det du kan for å slippe svare. Isteden prøver du å snakke det bort og det er ikke første gang du gjør det når du innsett at du har dummer deg ut.

mrxx skriver jo rett ut (i begynnelsen av tråden) at han kun skriver for å "tirre" (tror det var det ordet han brukte); derfor har det ikke noen hensikt å bruke tid på seriøse svar til ham. Enklere bare å la ham surre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...