Gå til innhold

Martyren fra Snåsa


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest Kayia

Jeg er ateist, og synes ikke prester som gjør det samme (det er jo mange som "heler på TV" er bedre.

At han lover noe ligger implisitt når han både påberoper seg "evner" og tar folk til behandling. Da agerer han som en proff behandler, selv om han ikke er det.

Har du sett svarene fra NHD øverst i tråden?

Med vennlig hilsen

Haha, ja en psykiater er sannerlig en nøytral og objektiv dommer i et spørsmål som omfatter behandling og medisinering :D Hvorfor silte du ikke spørsmålet til Stig Brøsteh på Alternativ behandling istedefor? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 674
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    257

  • mrxx

    135

  • Mrs D

    69

  • Tonette

    11

Mest aktive i denne tråden

Haha, ja en psykiater er sannerlig en nøytral og objektiv dommer i et spørsmål som omfatter behandling og medisinering :D Hvorfor silte du ikke spørsmålet til Stig Brøsteh på Alternativ behandling istedefor? :D

Det er ingen grunn til å tro at man ikke kan telle antall friske mennesker i de to gruppene. Det tror jeg Stig Brøsteh er enig i, faktisk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei,

Det er jeg forsåvidt enig i, samtidig som han jo fordømmer Mârtha Louises røytende engler. Den ene overtroiske som kritiserer den andre for å tro på feil ting.

Kan du se noe fundamentalt problem med å lage en enkel test som bekrefter/avkrefter "healingen"?

For eksempel - man tar en gruppe på 200 personer med sykdom A, og deler den i to slik at ingen vet hvem som er i hvilken gruppe.

Så blir 100 personer helbredet av en "healer" og 100 personer helbredet av en skuespiller som gir seg ut for å være healer, men som ikke har noen spesielle evner.

Etterpå så teller man hvor mange i hver gruppe som er blitt friskere.

Er det omtrent like mange i begge gruppene som har blitt bedre, så er det placebo eller tilfeldigheter, sannsynligvis.

Er det mange flere friske i healinggruppen, så tyder det på at healing har noe for seg.

Det er jo en enkel metode, og kan sikkert gjøres mer vitenskapelig.

Med vennlig hilsen

''Den ene overtroiske som kritiserer den andre for å tro på feil ting''

Det der er et artig fenomen. Har opplevd dette flere ganger med diverse overtroiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Det er ingen grunn til å tro at man ikke kan telle antall friske mennesker i de to gruppene. Det tror jeg Stig Brøsteh er enig i, faktisk.

Med vennlig hilsen

Man burde vel i såfall hatt tre grupper. En for skolemedisin også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å tro at man ikke kan telle antall friske mennesker i de to gruppene. Det tror jeg Stig Brøsteh er enig i, faktisk.

Med vennlig hilsen

psst:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man burde vel i såfall hatt tre grupper. En for skolemedisin også.

hæ? Hva mener du nå?

De to gruppene er en behandlingsgruppe og en kontrollgruppe, uavhengig av om det som testes er "alternativt" eller skolemedisin.

Du kan teste skolemedisin på samme måte.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du startet.

Du har ikke svart etter at jeg dokumenterte at det var du som startet med "oss" (Men det visst jeg jo, såpass kontroll hadde jeg) Ble det vanskelig når jeg la frem klokkeslettene? Hvem har kontroll tror du, du eller jeg?

Så har du fortsatt ikke svart på at du løy om snåsamannen, at han prøvde å stoppe boka.

Ble det for mye fakta for deg med klokkeslett, så du ikke har svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke svart etter at jeg dokumenterte at det var du som startet med "oss" (Men det visst jeg jo, såpass kontroll hadde jeg) Ble det vanskelig når jeg la frem klokkeslettene? Hvem har kontroll tror du, du eller jeg?

Så har du fortsatt ikke svart på at du løy om snåsamannen, at han prøvde å stoppe boka.

Ble det for mye fakta for deg med klokkeslett, så du ikke har svar?

Jeg antar at du når har forstått at jeg har drevet gjøn med deg de siste mange timene, og bedt deg "lese tråden", osv osv osv.?

Hvis du fremdeles ikke har forstått det, så må du være den eneste her.

PS: Les hele tråden igjen!

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

christensen1365381166

Jeg antar at du når har forstått at jeg har drevet gjøn med deg de siste mange timene, og bedt deg "lese tråden", osv osv osv.?

Hvis du fremdeles ikke har forstått det, så må du være den eneste her.

PS: Les hele tråden igjen!

:-D

Og hvor mange tror du ikke har drevet gjøn med deg. Det er du som har sitter her pal nå i snart to døgn og skrevet så tastaturet har gått varmt. *knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg er enig med deg... Har selv hatt mange rare opplevelser, og bodde i mange år sammen med en som kunne fjerne diverse kroppslige smerter ved hjelp av å legge hånden på smertestedet. Gjett om det var praktisk da yngstejenta var baby og plaga av kolikksmerter ;) Han orka derimot ikke å fortelle folk om dette da han ikke ville bli sett på som en "raring"....

Jeg heller mot at enkelte har spesielle evner, og synes slikt er spennende - så jeg er åpen for at ikke alt har sin forklaring.

''Har selv hatt mange rare opplevelser, og bodde i mange år sammen med en som kunne fjerne diverse kroppslige smerter ved hjelp av å legge hånden på smertestedet. Gjett om det var praktisk da yngstejenta var baby og plaga av kolikksmerter ;)''

At det kan hjelpe med varme er jo kjent. Kunne sikkert like gjerne valgt en varmepute. Jeg føler også at det hjelper hvis mannen min legger sin varme hånd på min mage hvis jeg har magesmerter. Han har ingen spesielle evner av den grunn, men han er litt mer varmblodig enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at du når har forstått at jeg har drevet gjøn med deg de siste mange timene, og bedt deg "lese tråden", osv osv osv.?

Hvis du fremdeles ikke har forstått det, så må du være den eneste her.

PS: Les hele tråden igjen!

:-D

*lol*...det var dagens svar for å slippe å svare på spørsmålene. Det eneste du har klart å drive gjøn med er deg selv. Du er tatt med buksa nede så det holder, men du nekter plent å innrømme det.

Kom igjen nå Sør, du kan bedre, nå har du fått flere klokkeslett i tråden som du kan forholde deg til og svare på spørsmålene, både når det gjelder det du løy om og hvem som startet med "oss"

Hvem er "oss" og hvor står det at snåsamannen ville stoppe boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange tror du ikke har drevet gjøn med deg. Det er du som har sitter her pal nå i snart to døgn og skrevet så tastaturet har gått varmt. *knegg*

Ler så jeg griner snart:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar at du når har forstått at jeg har drevet gjøn med deg de siste mange timene, og bedt deg "lese tråden", osv osv osv.?

Hvis du fremdeles ikke har forstått det, så må du være den eneste her.

PS: Les hele tråden igjen!

:-D

Nå legger jeg meg Sør, men jeg antar at du har ett godt svar til meg i morgen tidlig, eller jeg sjekker det når jeg kommer hjem fra jobben i morgen ettermiddag. Så har du ca 17 timer til å pønske ut ett par gode svar.

Jeg stoler på deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol*...det var dagens svar for å slippe å svare på spørsmålene. Det eneste du har klart å drive gjøn med er deg selv. Du er tatt med buksa nede så det holder, men du nekter plent å innrømme det.

Kom igjen nå Sør, du kan bedre, nå har du fått flere klokkeslett i tråden som du kan forholde deg til og svare på spørsmålene, både når det gjelder det du løy om og hvem som startet med "oss"

Hvem er "oss" og hvor står det at snåsamannen ville stoppe boka?

:humrer:

Har du lest gjennom tråden enda en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

*lol*...det var dagens svar for å slippe å svare på spørsmålene. Det eneste du har klart å drive gjøn med er deg selv. Du er tatt med buksa nede så det holder, men du nekter plent å innrømme det.

Kom igjen nå Sør, du kan bedre, nå har du fått flere klokkeslett i tråden som du kan forholde deg til og svare på spørsmålene, både når det gjelder det du løy om og hvem som startet med "oss"

Hvem er "oss" og hvor står det at snåsamannen ville stoppe boka?

Kanskje han mener det er de samme "alle" som han mener har forstått at han har drevet gjøn med deg? :D

Han prøver virkelig ALT for ikke å si ''Jeg tok feil'' :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

christensen1365381166

:humre:

Nå forstår man du har gått helt tom. Men akkurat det er ikke så rart etter å ha holdt på non-stop siden i går formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er lureri fordi pasienten ikke får den behandlingen som er avtalt.''

Og hva slags behandling mener du healeren og pasienten har avtalt på forhånd? Tvert imot pleier healere å si at det slett ikke er sikkert de kan hjelpe. Og mitt inntrykk er at de ikke avtaler annet enn et besøk på forhånd, at veien blir til mens de går så og si.

Hadde healeren påstått at han garantert kunne kurere pasientene sine, så kan jeg gå med på at det er bedrageri. Men det er ikke min oppfattelse at dette er noe healere sier.

''Samme som hvis du gikk til legen med ørebetennelse, og legen ga deg sukkertabletter mens han fortalte deg at det var antibiotika.''

Hva med de gangene jeg har fått antibiotika som ikke virker til tross for at legen forteller meg at jeg blir frisk av den? Jeg har opplevd å få fire sorter antibiotika før jeg fikk noe som virket. Det gikk fra halsbetennelse til ørebetennelse til bihulebetennelse før jeg fikk hestekur. Betyr det at legen er sjarlatan og bedrager? Jeg kunne jo mistenke at jeg bare fikk sukkertabletter de tre første gangene...

''Hva med de gangene jeg har fått antibiotika som ikke virker til tross for at legen forteller meg at jeg blir frisk av den? Jeg har opplevd å få fire sorter antibiotika før jeg fikk noe som virket. Det gikk fra halsbetennelse til ørebetennelse til bihulebetennelse før jeg fikk hestekur. Betyr det at legen er sjarlatan og bedrager? Jeg kunne jo mistenke at jeg bare fikk sukkertabletter de tre første gangene...''

Det er da ikke en relevant sammenligning. Antibiotika _er_ testet etter den vitenskapelige metode som alle medisiner som godkjennes i Norge må ha vært igjennom.

Det er ikke krav til at den skal virke for alle, men den skal virke for en vesentlig større del av den gruppen som får virkelig medisin i forhold til placebogruppen.

Derfor vil man oppleve at medisinen man får noen ganger ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva med de gangene jeg har fått antibiotika som ikke virker til tross for at legen forteller meg at jeg blir frisk av den? Jeg har opplevd å få fire sorter antibiotika før jeg fikk noe som virket. Det gikk fra halsbetennelse til ørebetennelse til bihulebetennelse før jeg fikk hestekur. Betyr det at legen er sjarlatan og bedrager? Jeg kunne jo mistenke at jeg bare fikk sukkertabletter de tre første gangene...''

Det er da ikke en relevant sammenligning. Antibiotika _er_ testet etter den vitenskapelige metode som alle medisiner som godkjennes i Norge må ha vært igjennom.

Det er ikke krav til at den skal virke for alle, men den skal virke for en vesentlig større del av den gruppen som får virkelig medisin i forhold til placebogruppen.

Derfor vil man oppleve at medisinen man får noen ganger ikke virker.

Hei,

Et lite spørsmål:

Lærer man ikke slikt på skolen i Norge?

Altså, jeg lærte jo om det på skole i utlandet, men jeg tenkte at det er rimelig åpenbart?

Takk!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...