Gå til innhold

Martyren fra Snåsa


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

mrxx skriver jo rett ut (i begynnelsen av tråden) at han kun skriver for å "tirre" (tror det var det ordet han brukte); derfor har det ikke noen hensikt å bruke tid på seriøse svar til ham. Enklere bare å la ham surre.

Med vennlig hilsen

Svar de andre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 674
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    257

  • mrxx

    135

  • Mrs D

    69

  • Tonette

    11

Mest aktive i denne tråden

Svar de andre da.

Jeg tror jeg har svart på alle deres spørsmål (bortsett fra en som repeterte mrxx sine spørsmål), men siden det er en laaaaang tråd ;-) er det selvsagt mulig jeg har gått glipp av noe.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har svart på alle deres spørsmål (bortsett fra en som repeterte mrxx sine spørsmål), men siden det er en laaaaang tråd ;-) er det selvsagt mulig jeg har gått glipp av noe.

Med vennlig hilsen

Det er bare å svare på det spørsmålet jeg har spurt deg om, for det er akkurat det samme som de andre har spurt om. Du trenger ikke å svare meg en gang, du kan legge det rett under hovedinnlegget ditt så du svare deg selv.

Det er faktisk ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å svare på det spørsmålet jeg har spurt deg om, for det er akkurat det samme som de andre har spurt om. Du trenger ikke å svare meg en gang, du kan legge det rett under hovedinnlegget ditt så du svare deg selv.

Det er faktisk ikke verre enn det.

Det er jo kun trivialiteter ("hvem er oss", og slikt) som du skriver innlegg om for å "tirre" i følge deg selv.

Det sagt, det er fremdeles fascinerende hvordan trolig 80% av dine innlegg på DOL de siste 2 årene har vært til meg.

Har du noen forklaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kun trivialiteter ("hvem er oss", og slikt) som du skriver innlegg om for å "tirre" i følge deg selv.

Det sagt, det er fremdeles fascinerende hvordan trolig 80% av dine innlegg på DOL de siste 2 årene har vært til meg.

Har du noen forklaring?

Nå var det du som snakket om "oss" først, selv om du påsto noe annet. Men det er ikke så viktig.

Spørsmålet gjelder hvor det står at snåsamannen ville stoppe boka. Det er det 3 som har spurt deg om, uten at du har svart. Som sagt, du skal slippe å svare meg, men du kan svare de to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det du som snakket om "oss" først, selv om du påsto noe annet. Men det er ikke så viktig.

Spørsmålet gjelder hvor det står at snåsamannen ville stoppe boka. Det er det 3 som har spurt deg om, uten at du har svart. Som sagt, du skal slippe å svare meg, men du kan svare de to andre.

''Spørsmålet gjelder hvor det står at snåsamannen ville stoppe boka.''

Neida, det er helt sikkert riktig at han sa "tviler på at han har lov til å ha bilde av meg på forsiden av boka sin og kalle meg «profeten fra Snåsa», sier en fortvilet Gjerstad.", enn at han sa at han ville "stoppe" den ved lov.

Ja?

Vil du ha stjerne? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Spørsmålet gjelder hvor det står at snåsamannen ville stoppe boka.''

Neida, det er helt sikkert riktig at han sa "tviler på at han har lov til å ha bilde av meg på forsiden av boka sin og kalle meg «profeten fra Snåsa», sier en fortvilet Gjerstad.", enn at han sa at han ville "stoppe" den ved lov.

Ja?

Vil du ha stjerne? :-)

Ble faktisk litt usikker på hva du mener, om du mener at du tok feil eller ikke.

Her er avsnittet du kopierte første gangen og som er direkte kopi fra linken:

'' Jeg er ingen ekspert, men tviler på at han har lov til å ha bilde av meg på forsiden av boka sin og kalle meg «profeten fra Snåsa», sier en fortvilet Gjerstad.''

Her står det ikke noe om at han ønsker å stoppe boka, men han setter spørsmålstegn ved andre ting.

Forøvrig så nevnte MrsDoolitte dette i ett innlegg til deg den 10.03 kl. 23:27 og Pilka kl. 23:55.

Nevner det i og med at du sier du kan ha gått glipp av noe, selv om det er godt gjort å gå glipp av dette når det er nevnt til deg i ørten innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det rare var at han ikke hadde varme hender engang.... stikk motsatt av hva jeg har hørt andre fortelle. Han ble alltid kjempedårlig når han tok på magen min dagen før jeg fikk mensen, så jeg visste alltid når jeg skulle ha mens (har aldri menssmerter og den er heller ikke helt regelmessig). Hånda hans fikk entense prikkinger hver gang han gjorde det, men dagen før mensen min holdt han på å svime av (sikkert en naturlig forklaring på det, da men... :P)

''Han ble alltid kjempedårlig når han tok på magen min dagen før jeg fikk mensen, så jeg visste alltid når jeg skulle ha mens (har aldri menssmerter og den er heller ikke helt regelmessig). Hånda hans fikk entense prikkinger hver gang han gjorde det, men dagen før mensen min holdt han på å svime av (sikkert en naturlig forklaring på det, da men... :P)''

Hvor mange sånne har du i familien? ;o) Var det ikke du som hadde en synsk bestemor også, eller blander jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Han ble alltid kjempedårlig når han tok på magen min dagen før jeg fikk mensen, så jeg visste alltid når jeg skulle ha mens (har aldri menssmerter og den er heller ikke helt regelmessig). Hånda hans fikk entense prikkinger hver gang han gjorde det, men dagen før mensen min holdt han på å svime av (sikkert en naturlig forklaring på det, da men... :P)''

Hvor mange sånne har du i familien? ;o) Var det ikke du som hadde en synsk bestemor også, eller blander jeg nå?

Jepp, han og min mormor :) Men flere på min mors side som nok kunne "se", men ikke alle som våget å fortelle om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dfgdf

Jo, det er nettopp det jeg har vurdert, og nettopp det som ville vist seg med det eksperimentet jeg beskrev. :-)

Med vennlig hilsen

For å sile ut placeboeffekten ville jeg da ha hatt en samling mennesker som var uvitende om at de ble forsøkt healet. Evt villedet de til å rapportere helsetilstand hver uke med at man forsøkte å etablere baseline for forsøk på et senere tidspunkt, eller lignende. Sammenlignet med en gruppe som ikke ble forsøkt healet, for å se hvordan de rapporterte til sammenligning.

Dette kunne selvsagt igjen blitt sammenlignet med to grupper som fikk beskjed om at de ble healet, hvorav den ene gruppen ikke ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sile ut placeboeffekten ville jeg da ha hatt en samling mennesker som var uvitende om at de ble forsøkt healet. Evt villedet de til å rapportere helsetilstand hver uke med at man forsøkte å etablere baseline for forsøk på et senere tidspunkt, eller lignende. Sammenlignet med en gruppe som ikke ble forsøkt healet, for å se hvordan de rapporterte til sammenligning.

Dette kunne selvsagt igjen blitt sammenlignet med to grupper som fikk beskjed om at de ble healet, hvorav den ene gruppen ikke ble det.

Hei,

Enig med deg i at det er andre metoder; det jeg skriver er for å forklare et prinsipp.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jepp, han og min mormor :) Men flere på min mors side som nok kunne "se", men ikke alle som våget å fortelle om det.

''Jepp, han og min mormor :) Men flere på min mors side som nok kunne "se", men ikke alle som våget å fortelle om det''

Jeg tror det er så enkelt som at noen har bedre intuisjon enn andre. Jeg tror selv at jeg har ganske god intuisjon. Det er mange ganger jeg følt hva som kommer til og skje og jeg har ofte hatt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Hei,

Det er jeg forsåvidt enig i, samtidig som han jo fordømmer Mârtha Louises røytende engler. Den ene overtroiske som kritiserer den andre for å tro på feil ting.

Kan du se noe fundamentalt problem med å lage en enkel test som bekrefter/avkrefter "healingen"?

For eksempel - man tar en gruppe på 200 personer med sykdom A, og deler den i to slik at ingen vet hvem som er i hvilken gruppe.

Så blir 100 personer helbredet av en "healer" og 100 personer helbredet av en skuespiller som gir seg ut for å være healer, men som ikke har noen spesielle evner.

Etterpå så teller man hvor mange i hver gruppe som er blitt friskere.

Er det omtrent like mange i begge gruppene som har blitt bedre, så er det placebo eller tilfeldigheter, sannsynligvis.

Er det mange flere friske i healinggruppen, så tyder det på at healing har noe for seg.

Det er jo en enkel metode, og kan sikkert gjøres mer vitenskapelig.

Med vennlig hilsen

Enig med NHD. Han er heller ikke vokst opp med slikt mediakjør. Tabloidaviser, nettslarv og informasjon som skpres - og ekspanderer - på sekundet.

Det er nok ikke lett å få grep om, selv jeg som er relativt ung ville hatt store problemer med å takle slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med NHD. Han er heller ikke vokst opp med slikt mediakjør. Tabloidaviser, nettslarv og informasjon som skpres - og ekspanderer - på sekundet.

Det er nok ikke lett å få grep om, selv jeg som er relativt ung ville hatt store problemer med å takle slikt.

Som klarsynt (var han ikke det, da?) burde han vel ha forutsett det?

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Som klarsynt (var han ikke det, da?) burde han vel ha forutsett det?

;-)

Med vennlig hilsen

Jeg har forøvrig ikke satt meg inn i hva evnene hans eventuelt innebærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...