Gå til innhold

Nå truer sigøynerdamene med selvmord


Gjest Dabje

Anbefalte innlegg

megler Smekk

Og hvordan skal de gjøre det?

Skal du gi dem en jobb slik at de kan?

Poenget er jo at de ikke vil parkere kulturen sin, de VIL IKKE ha fast jobb. Og vil de stå utenfor samfunnet må de også ta konsekvensen av sine valg.

Tigging er vel også vel så økonomisk lønnsomt:

''Foreldrene har sendt 800.000 kroner hjem til Romania

Først etter at barna ble tatt for tigging for tredje året på rad, ble foreldrene siktet for menneskehandel

Politiet har avdekket at foreldrene har sendt cirka 800 000 kroner hjem til Romania i løpet av de siste årene. ''

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3426942.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 477
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    172

  • Mandolaika

    71

  • Mrs D

    65

  • Colette

    49

Mest aktive i denne tråden

''Hvordan skal de få jobb, når du og så mange andre er så fulle av fordommer mot dem?''

Hvordan skal de få jobb når de har valgt å stå utenfor det siviliserte samfunnet og tilpasse seg lover, regler og normer?

''Hvordan skal de få jobb når de har valgt å stå utenfor det siviliserte samfunnet og tilpasse seg lover, regler og normer? – Mandolaika''

Som påpekt, individer har ingen mulighet til å "bryte ut", nettopp på grunn av de fordommene du demonstrerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det ville sikkert hjelpe hvis de:

1. Sluttet med å reise rundt.

og

2. Lot barna få gå på skolen, fra August til Juni.

Kommer det til å skje? Neppe.''

Enig i at det nok ville hjelpe mye og at det neppe vil komme til å skje. Vi skal vel heller skreddersy arbeidsplasser, arbeidsoppgaver og skoleplasser som passer til deres livsstil!

''skoleplasser som passer til deres livsstil''

Som vi gjør for samene, de kristne, og mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvordan skal de få jobb når de har valgt å stå utenfor det siviliserte samfunnet og tilpasse seg lover, regler og normer? – Mandolaika''

Som påpekt, individer har ingen mulighet til å "bryte ut", nettopp på grunn av de fordommene du demonstrerer.

''Som påpekt, individer har ingen mulighet til å "bryte ut", nettopp på grunn av de fordommene du demonstrerer.''

Nå må du virkelig gi deg. Grunnen til at individet ikke har noen mulighet til å bryte ut, er sigøynerkulturen selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''skoleplasser som passer til deres livsstil''

Som vi gjør for samene, de kristne, og mange andre.

''Som vi gjør for samene, de kristne, og mange andre.''

....som også tilpasser seg et sivilisert samfunn, men det hoppet du selvsagt over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo at de ikke vil parkere kulturen sin, de VIL IKKE ha fast jobb. Og vil de stå utenfor samfunnet må de også ta konsekvensen av sine valg.

Tigging er vel også vel så økonomisk lønnsomt:

''Foreldrene har sendt 800.000 kroner hjem til Romania

Først etter at barna ble tatt for tigging for tredje året på rad, ble foreldrene siktet for menneskehandel

Politiet har avdekket at foreldrene har sendt cirka 800 000 kroner hjem til Romania i løpet av de siste årene. ''

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3426942.ece

Og disse 800000 kom fra tigging? Eller kriminalitet?

====

Så du vil ikke gi noen av dem en jobb?

Likevel klager du over at de ikke jobber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Som påpekt, individer har ingen mulighet til å "bryte ut", nettopp på grunn av de fordommene du demonstrerer.''

Nå må du virkelig gi deg. Grunnen til at individet ikke har noen mulighet til å bryte ut, er sigøynerkulturen selv!

''

Nå må du virkelig gi deg. Grunnen til at individet ikke har noen mulighet til å bryte ut, er sigøynerkulturen selv! – Mandolaika''

Vil du gi dem en jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Som vi gjør for samene, de kristne, og mange andre.''

....som også tilpasser seg et sivilisert samfunn, men det hoppet du selvsagt over!

Man har spesialskoler for nomadiske samer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Nå må du virkelig gi deg. Grunnen til at individet ikke har noen mulighet til å bryte ut, er sigøynerkulturen selv! – Mandolaika''

Vil du gi dem en jobb?

''Vil du gi dem en jobb?''

Jeg er ikke noen arbeidsgiver, kan ikke gi noen jobb jeg. Det jobber derimot noen rumenere i firmaet jeg jobber i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Det er konsekvenser av andres valg, og av folks fordommer.

Mener du de har en realistisk sjanse for å få en jobb?

Klart de har mulighet til å få jobb. Men de må, som resten av oss, tilpasse seg samfunnet. Og det viktigste de må begynne med er å sende barna på skole, så de får seg en utdannelse kommer seg ut av elendigheten.

Man må yte for å få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vil du gi dem en jobb?''

Jeg er ikke noen arbeidsgiver, kan ikke gi noen jobb jeg. Det jobber derimot noen rumenere i firmaet jeg jobber i. :)

Så derved får de ikke jobb, og kan ikke bryte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de har mulighet til å få jobb. Men de må, som resten av oss, tilpasse seg samfunnet. Og det viktigste de må begynne med er å sende barna på skole, så de får seg en utdannelse kommer seg ut av elendigheten.

Man må yte for å få :)

Hva skal de gjøre i mellomtiden? Bo i Sofienbergparken?

Du snakker om hva som er mulig mange år frem i tid.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så derved får de ikke jobb, og kan ikke bryte ut.

''Så derved får de ikke jobb, og kan ikke bryte ut.''

??

De vil ikke bryte ut, Sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville sikkert hjelpe hvis de:

1. Sluttet med å reise rundt.

og

2. Lot barna få gå på skolen, fra August til Juni.

Kommer det til å skje? Neppe.

''Kommer det til å skje? Neppe.''

Jeg tror det er veldig vanskelig for dem å bryte dette mønsteret som har vært vanlig for dem i århundrer. Familie- og vennebånd er sterke, likedan vanens, tradisjonens og forventningens makt.

Uten sammenligning forøvrig, så kan jeg tenke meg at det er like vanskelig for sigøynere å bryte ut av denne kulturen og livsstilen som det er for muslimer og kristne å bryte ut av sin.

Tenk bare på Gruppetilhørigheten de føler. Den er sterk, og uten den støtten og den aksepten de får derfra, er de iallefall ingenting i samfunnet. Jeg synes synd på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så derved får de ikke jobb, og kan ikke bryte ut.''

??

De vil ikke bryte ut, Sør.

Ingen av dem?

Vi har verdens første folkegruppe som er klin like, og som ikke har noen "utbrytere"?

Dette tror du ikke på selv, engang. De har jo ingen mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kommer det til å skje? Neppe.''

Jeg tror det er veldig vanskelig for dem å bryte dette mønsteret som har vært vanlig for dem i århundrer. Familie- og vennebånd er sterke, likedan vanens, tradisjonens og forventningens makt.

Uten sammenligning forøvrig, så kan jeg tenke meg at det er like vanskelig for sigøynere å bryte ut av denne kulturen og livsstilen som det er for muslimer og kristne å bryte ut av sin.

Tenk bare på Gruppetilhørigheten de føler. Den er sterk, og uten den støtten og den aksepten de får derfra, er de iallefall ingenting i samfunnet. Jeg synes synd på dem.

Du har mange gode poeng der.

Men i tillegg (om de så ville bryte ut) så er det jo knapt en mulighet for det - det er jo ikke akkurat slik at jobbene står og venter på dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem?

Vi har verdens første folkegruppe som er klin like, og som ikke har noen "utbrytere"?

Dette tror du ikke på selv, engang. De har jo ingen mulighet.

''Vi har verdens første folkegruppe som er klin like, og som ikke har noen "utbrytere"?''

Ja, det var det du som skrev, at de ikke kan bryte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi har verdens første folkegruppe som er klin like, og som ikke har noen "utbrytere"?''

Ja, det var det du som skrev, at de ikke kan bryte ut.

Ingen som ønsker å bryte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mange gode poeng der.

Men i tillegg (om de så ville bryte ut) så er det jo knapt en mulighet for det - det er jo ikke akkurat slik at jobbene står og venter på dem.

Med vennlig hilsen

''Men i tillegg (om de så ville bryte ut) så er det jo knapt en mulighet for det - det er jo ikke akkurat slik at jobbene står og venter på dem.''

Slik er det faktisk for mange andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg sjokkert! Man ønsker da ikke livet av folk!

Disse menneskene er i en forferdelig vanskelig situasjon, og trenger riktig hjelp. Hva den riktige hjelpen er må politikerne og regjeringen avgjøre.

Visst kan vi ha sterke meninger om dette og hint, men å gå å ønske at noen begår selvmord/ønsker folk døde er mildt sagt hårreisende! :- o

Det er stor forskjell på og ønske livet av folk, og ikke la seg manipulere/skremme av selvmordstrusler.

Hvis jeg ikke husker helt feil, så uttalte NHD en gang på psykiatriforumet at selvmordstrusler er et av de aller mest markante kjennetegnene på psykopati. Regner med at det gjelder alle mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...