Gå til innhold

Nå truer sigøynerdamene med selvmord


Gjest Dabje

Anbefalte innlegg

''Men i tillegg (om de så ville bryte ut) så er det jo knapt en mulighet for det - det er jo ikke akkurat slik at jobbene står og venter på dem.''

Slik er det faktisk for mange andre også.

''Slik er det faktisk for mange andre også. – Mandolaika''

Nei, det er dokumentert at det er ingen andre grupper i Europa som er mer diskriminert enn romfolket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 477
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    172

  • Mandolaika

    71

  • Mrs D

    65

  • Colette

    49

Mest aktive i denne tråden

Gjest Dabje

Nå ble jeg sjokkert! Man ønsker da ikke livet av folk!

Disse menneskene er i en forferdelig vanskelig situasjon, og trenger riktig hjelp. Hva den riktige hjelpen er må politikerne og regjeringen avgjøre.

Visst kan vi ha sterke meninger om dette og hint, men å gå å ønske at noen begår selvmord/ønsker folk døde er mildt sagt hårreisende! :- o

Jeg ønsker ikke at de skal begå selvmord. Det er de som sier de vi l gjøre det, og om de vil det så værsegod. Det er ikke det samme som å si at man ønsker at noen skal begå selvmord. Det er de som har satt seg i denne vanskelige situasjonen de er ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Slik er det faktisk for mange andre også. – Mandolaika''

Nei, det er dokumentert at det er ingen andre grupper i Europa som er mer diskriminert enn romfolket.

''Nei, det er dokumentert at det er ingen andre grupper i Europa som er mer diskriminert enn romfolket.''

Og hvorfor det tror du?

Forresten så skrev jeg at det faktisk var slik for mange andre at jobben ikke sto i kø og ventet på dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke at de skal begå selvmord. Det er de som sier de vi l gjøre det, og om de vil det så værsegod. Det er ikke det samme som å si at man ønsker at noen skal begå selvmord. Det er de som har satt seg i denne vanskelige situasjonen de er ei.

''Jeg ønsker ikke at de skal begå selvmord. Det er de som sier de vi l gjøre det, og om de vil det så værsegod. Det er ikke det samme som å si at man ønsker at noen skal begå selvmord. Det er de som har satt seg i denne vanskelige situasjonen de er ei.''

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på og ønske livet av folk, og ikke la seg manipulere/skremme av selvmordstrusler.

Hvis jeg ikke husker helt feil, så uttalte NHD en gang på psykiatriforumet at selvmordstrusler er et av de aller mest markante kjennetegnene på psykopati. Regner med at det gjelder alle mennesker.

''Det er stor forskjell på og ønske livet av folk, og ikke la seg manipulere/skremme av selvmordstrusler.

Hvis jeg ikke husker helt feil, så uttalte NHD en gang på psykiatriforumet at selvmordstrusler er et av de aller mest markante kjennetegnene på psykopati. Regner med at det gjelder alle mennesker.''

Bra poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dabje

Du fremstår som et varmt og godt menneske.

Det er nesten (bare nesten) slik at man skulle ønske at du var i samme situasjon som dem, i et fremmed land, med en lignende historie, og uten noe sted å reise.

De har valgt å komme hit, og må ta ansvar for den situasjonen de er i selv. Og å da true med selvmord er patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest terningen

Du har mange gode poeng der.

Men i tillegg (om de så ville bryte ut) så er det jo knapt en mulighet for det - det er jo ikke akkurat slik at jobbene står og venter på dem.

Med vennlig hilsen

Et europa i krise. Jobber venter ikke på dem som er utdannet på høyt nivå heller sør.

Du messer om hvem som vil gi de jobb.

Tror du ikke de vet at de må først må få seg en utdannelse ?

At foreldrene nekter barna å ta seg en utannelse, burde kvalifisere til straff.

Ser du et skur i afrika, Bangladesh, eller hvilket som helst land i den fattige delen av verden, så ser du barn sitte på provisoriske benker i provisoriske klasserom for å lære.

De forstår hvor viktig utdannelse er.

Og de gjør rom folket også. Tro meg.

Men du er i kveruleringshumør, og da kan du holde på døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på og ønske livet av folk, og ikke la seg manipulere/skremme av selvmordstrusler.

Hvis jeg ikke husker helt feil, så uttalte NHD en gang på psykiatriforumet at selvmordstrusler er et av de aller mest markante kjennetegnene på psykopati. Regner med at det gjelder alle mennesker.

Så bortsett fra denne ene 70-år gamle kvinnen, dette er jo ikke andre er ansvarlig for?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke at de skal begå selvmord. Det er de som sier de vi l gjøre det, og om de vil det så værsegod. Det er ikke det samme som å si at man ønsker at noen skal begå selvmord. Det er de som har satt seg i denne vanskelige situasjonen de er ei.

Nei, det er én enkel desperat 70 år gammel kvinne med diabetes som sier det.

Du synes det er en greit måte å behandle henne på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et europa i krise. Jobber venter ikke på dem som er utdannet på høyt nivå heller sør.

Du messer om hvem som vil gi de jobb.

Tror du ikke de vet at de må først må få seg en utdannelse ?

At foreldrene nekter barna å ta seg en utannelse, burde kvalifisere til straff.

Ser du et skur i afrika, Bangladesh, eller hvilket som helst land i den fattige delen av verden, så ser du barn sitte på provisoriske benker i provisoriske klasserom for å lære.

De forstår hvor viktig utdannelse er.

Og de gjør rom folket også. Tro meg.

Men du er i kveruleringshumør, og da kan du holde på døgnet rundt.

''Men du er i kveruleringshumør, og da kan du holde på døgnet rundt.''

I tillegg er han ikke for likhet for loven heller. Bare når det passer han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ønsker ikke at de skal begå selvmord. Det er de som sier de vi l gjøre det, og om de vil det så værsegod. Det er ikke det samme som å si at man ønsker at noen skal begå selvmord. Det er de som har satt seg i denne vanskelige situasjonen de er ei.''

Enig med deg.

Du synes det er en greit måte å behandle én desperat 70 år gammel kvinne med diabetes på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes det er en greit måte å behandle én desperat 70 år gammel kvinne med diabetes på?

''Du synes det er en greit måte å behandle én desperat 70 år gammel kvinne med diabetes på?''

Merk: Det er hun som sier hun vil ta livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et europa i krise. Jobber venter ikke på dem som er utdannet på høyt nivå heller sør.

Du messer om hvem som vil gi de jobb.

Tror du ikke de vet at de må først må få seg en utdannelse ?

At foreldrene nekter barna å ta seg en utannelse, burde kvalifisere til straff.

Ser du et skur i afrika, Bangladesh, eller hvilket som helst land i den fattige delen av verden, så ser du barn sitte på provisoriske benker i provisoriske klasserom for å lære.

De forstår hvor viktig utdannelse er.

Og de gjør rom folket også. Tro meg.

Men du er i kveruleringshumør, og da kan du holde på døgnet rundt.

Hvordan skal de få seg en utdanning?

Mange er analfabeter - hvor mange år utdanning mener du de skal ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Du synes det er en greit måte å behandle én desperat 70 år gammel kvinne med diabetes på?''

Merk: Det er hun som sier hun vil ta livet sitt.

Ja, det er det jeg påpeker.

Synes du det er en grei måte å behandle henne på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bortsett fra denne ene 70-år gamle kvinnen, dette er jo ikke andre er ansvarlig for?

Med vennlig hilsen

''Alle kvinnene kommer til å samles her og vi kommer til å ta livet av oss. Vi er eldre og syke mennesker, vi klarer ikke turen til Romania. Jeg er for gammel til at noen vil gi meg jobb her sier hun.

- Vi kommer til å henge oss her, konstaterer hun''

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3434671.ece

Når hun uttaler seg på vegne av "alle kvinnene i leiren", så må vi kunne regne med at hun har dekning for sine ord. Eller skal vi ikke ta deres uttalelser på alvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, det er dokumentert at det er ingen andre grupper i Europa som er mer diskriminert enn romfolket.''

Og hvorfor det tror du?

Forresten så skrev jeg at det faktisk var slik for mange andre at jobben ikke sto i kø og ventet på dem også.

Det har du allerde får gode og utførlige svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Alle kvinnene kommer til å samles her og vi kommer til å ta livet av oss. Vi er eldre og syke mennesker, vi klarer ikke turen til Romania. Jeg er for gammel til at noen vil gi meg jobb her sier hun.

- Vi kommer til å henge oss her, konstaterer hun''

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3434671.ece

Når hun uttaler seg på vegne av "alle kvinnene i leiren", så må vi kunne regne med at hun har dekning for sine ord. Eller skal vi ikke ta deres uttalelser på alvor?

''Når hun uttaler seg på vegne av "alle kvinnene i leiren", så må vi kunne regne med at hun har dekning for sine ord. Eller skal vi ikke ta deres uttalelser på alvor? – Colette''

Hvorfor må vi det?

Det er da nok av folk som påstår de uttaler seg på vegne av andre, uten å gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

christensen1365381166

Hvordan skal de få seg en utdanning?

Mange er analfabeter - hvor mange år utdanning mener du de skal ta?

Toget har nok godt for dem. Men man får begynne med barna og sørge for at ihvertfall de for skikkelig skolegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har valgt å komme hit, og må ta ansvar for den situasjonen de er i selv. Og å da true med selvmord er patetisk.

Ja, du får si det til den 70 år gamle kvinnen med diabetes som truet.

Hva har det med de 199 andre å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg påpeker.

Synes du det er en grei måte å behandle henne på?

''Synes du det er en grei måte å behandle henne på?''

Hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...