Gå til innhold

Voldtekt av små barn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

''Nei du misforstår meg nå tror jeg. Ikke særbehandling, dette mener jeg om mange grupper som åker inn. Fengselsstraff i seg selv hjelper fint lite på gjentakelsesfare. For pedofile, som vi snakker om, gjør man disse definitivt farligere ved å ikke gi dem behandling mens de soner.''

Nei, jeg tror ikke jeg misforstår deg. Som jeg har skrevet før: Hvorfor er pedofile meir utsatte og farligere etter soning, terapi og kompetanseheving i fengsel enn andre straffedømte? Samt ettervern?

''Nei, jeg tror ikke jeg misforstår deg. Som jeg har skrevet før: Hvorfor er pedofile meir utsatte og farligere etter soning, terapi og kompetanseheving i fengsel enn andre straffedømte? Samt ettervern?''

Jeg kan ikke måle en pedofil overgriper opp mot andre voldelige/overgreps personer. Det vi vet er at sjansene for at denne personen begår nye overgrep, uten behandling, er relativt høy. Deretter må vi se på hvem som blir rammet, det er barna, derfor er det viktig å gjøre det vi kan og makter for å unngå nye overgrep.

http://www.dagbladet.no/2009/12/02/nyheter/overgrep/politi/tingretten/bergen/9312961/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 803
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    262

  • XbellaX

    190

  • Andeby

    67

  • Madelenemie

    55

Mest aktive i denne tråden

''Dette er noe av det jeg blir provosert av (merk: straffedømte pedofile): ansvarsfraskrivelsen. Andre 'pedofile' står ikke fram, naturlig nok.

Og ja, jeg er forutinntatt av personlige grunner også, dette melder jeg fra om til min leder de gangene jeg blir saksbehandler for en straffedømt pedofil på attføring. Jeg er inhabil. Noen ganger må jeg, og jeg har godkjent mastergrad og full pakke med sammenbitte tenner, dog etter drøfting i ansvarsgruppa....'' Definitivt ansvarsfraskrivelse, og på høyt nivå i mange tilfeller. Men, og et stort men, ansvarsfraskrivelse er ikke noe vi kun møter hos pedofile, den møter vi hos "alle" grupper.

''Ja? Hvorfor særbehandling?'' Nei du misforstår meg nå tror jeg. Ikke særbehandling, dette mener jeg om mange grupper som åker inn. Fengselsstraff i seg selv hjelper fint lite på gjentakelsesfare. For pedofile, som vi snakker om, gjør man disse definitivt farligere ved å ikke gi dem behandling mens de soner.

''Definitivt ansvarsfraskrivelse, og på høyt nivå i mange tilfeller. Men, og et stort men, ansvarsfraskrivelse er ikke noe vi kun møter hos pedofile, den møter vi hos "alle" grupper.''

Nei, men i min erfaring så møter man en virkelig farlig kombinasjon av ansvarsfraskrivelse, fornektelse og virkelighetsfjernhet som jeg vil påstå er langt mer utbredt hos pedofile som begår overgrep.

For eksempel, en pedofil i Bergen som stod i retten og påstod at en 4-åring hadde forført ham, og at det var hennes feil siden hun hadde tvunget (!) av ham buksene.

En ting er at han diktet opp en idiothistorie i retten, men han forventet faktisk at retten skulle ta det seriøst. Han ble sur fordi han ikke ble trodd...

Og jeg har sett et utall av slike historier, som er så virkelighetsfjerne at det er oppsiktsvekkende.

Til og med i en annen tråd her ble det skrevet at Barneministeren i regjeringen bør være pedofil siden pedofile er så gode med barn (!).

====

En annen sak: i flere land finnes det pedofile organisasjoner som kjemper for at pedofili skal bli lov, og at det er sundt osv. I Nederland ble en stor organisasjon nettopp stengt av retten.

Man finner ingen organisasjoner av hetero- eller homofile overgripere som kjemper for å normalisere voldtekt. Individer kan bortforklare det, si at offeret ønsket det eller fortjente det, men ingen starter organisasjoner for å berettige voldtekt.

====

Jeg vil påstå at denne "virkelighetsfjerne" holdningen dessverre er langt mer utbredt blant pedofile.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Definitivt ansvarsfraskrivelse, og på høyt nivå i mange tilfeller. Men, og et stort men, ansvarsfraskrivelse er ikke noe vi kun møter hos pedofile, den møter vi hos "alle" grupper.''

Nei, men i min erfaring så møter man en virkelig farlig kombinasjon av ansvarsfraskrivelse, fornektelse og virkelighetsfjernhet som jeg vil påstå er langt mer utbredt hos pedofile som begår overgrep.

For eksempel, en pedofil i Bergen som stod i retten og påstod at en 4-åring hadde forført ham, og at det var hennes feil siden hun hadde tvunget (!) av ham buksene.

En ting er at han diktet opp en idiothistorie i retten, men han forventet faktisk at retten skulle ta det seriøst. Han ble sur fordi han ikke ble trodd...

Og jeg har sett et utall av slike historier, som er så virkelighetsfjerne at det er oppsiktsvekkende.

Til og med i en annen tråd her ble det skrevet at Barneministeren i regjeringen bør være pedofil siden pedofile er så gode med barn (!).

====

En annen sak: i flere land finnes det pedofile organisasjoner som kjemper for at pedofili skal bli lov, og at det er sundt osv. I Nederland ble en stor organisasjon nettopp stengt av retten.

Man finner ingen organisasjoner av hetero- eller homofile overgripere som kjemper for å normalisere voldtekt. Individer kan bortforklare det, si at offeret ønsket det eller fortjente det, men ingen starter organisasjoner for å berettige voldtekt.

====

Jeg vil påstå at denne "virkelighetsfjerne" holdningen dessverre er langt mer utbredt blant pedofile.

Med vennlig hilsen

Jeg skal ikke motsi deg på dette fordi det er fakta, ansvarsfraskrivelsen er svært stor. Fornektelse, inntil påbegynt behandling kan og være formidabel og skyhøy. Men, så er det noe som er verdt å merke seg. Den demoniseringen mange driver med, av pedofile, kan være farlig. "Vi" gjør pedofile en bjørnetjeneste ved å ha et syn og en holdning til dem at de rett og slett ikke kan kontrollere seg (for det er mulig, med hjelp). Jeg tror feks media er med på å bygge opp monstre og jeg tror det kan skape flere overgrep. I stedet for å møte dem med en rasjonell tankegang, et hjelpeapparat og støtte samt korrigeringer i det å ta riktige valg så skaper vi mennesker som ikke aner de har valg men er "slave" til sine følelser og sin tiltrekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Voldtekt av små barn foregår også som straff under krig i for eksempel Kongo. Hvor soldatene også voldtar spedbarn. Her snakker vi gruppevoldtekt av aller groveste grad. Det blir brukt bajonetter, brent plast og diverse skytevåpen for å få det jævligst mulig. Underlivet til de minste blir revet opp hvorav mødrene finner barna liggende i en blodpøl. Som vil si at her er det blitt brukt mer enn bare fingre. Få av de minste barna overlever en slik voldtekt av enten 1 eller flere menn. Det er rett og slett så brutalt at er det ikke plass så skjærer dem plass. Så her er det ikke bare uvitenhet for disse mennene voldtar for å ødelegge jentene og resten av samfunnet. Du har også en myte i Afrika som sier at sex med en jomfru kurerer deg for HIV. Med tanke på at de fleste voksne og ungdommer allerede var voldtatt så er det logisk for dem å gå på de minste som antakeligvis er jomfru og friske. Som fikk antall småbarnsvoldtekter til å skyte i været. En mor dro på markedet mens naboen passet datteren på 9 måneder. Hun fant henne liggende i en dam av blod voldtatt av 6 menn. Det er også bemerkelsesverdig at skoleelever fikk i oppgave å dramatisere voldtekt av baby. De fikk utdelt ett brød og ett kosteskaft.

Her er en link om hva soldatene gjør, og dersom noen skulle hyle ut om kilder er det bare å Google voldtekt i kongo!

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Furuha-3-ble-voldtatt-av-soldater-6589550.html

Endret av Nomino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...