Gå til innhold

En fra Rom-folket på døre


Gjest Psyk av alt

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt

En svært hyggelig rumener, snakket verken norsk eller engelsk, ringte på og hadde en lapp i hånden. Der stod det: Jeg har en syk sønn og en kone med hjernesvulst. kan du bidra med økonomisk bistand?

Jeg stod akkurat og lempet en nyinnkjøpt mikrobølgeovn fra bilen og følte meg kjempedum, fordi jeg visste jeg ville si nei.

Jeg sa vent litt, han virket veldig glad, og jeg løp inn og skrev ned nummeret til legevakta. Han virket litt fortumlet og skjønte ikke hva jeg mente, men til slutt forstod han at han ikke fikk penger.

Synes dette er ille, men føler samtidig at det blir litt nærgående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 633
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    171

  • mrxx

    94

  • PieLill

    52

  • Colette

    34

Mest aktive i denne tråden

Han har ikke noen syk sønn eller kone med hjernesvulst mer enn jeg har. Ha verdens beste samvittighet og gi heller noen kroner til Unicef eller Redningsskøyta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke noen syk sønn eller kone med hjernesvulst mer enn jeg har. Ha verdens beste samvittighet og gi heller noen kroner til Unicef eller Redningsskøyta.

Tror du romfolk er "beskyttet" mot syke barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Tror du romfolk er "beskyttet" mot syke barn?

Antagelig ikke, men i Norge får syke barn gratis legehjelp - så om han faktisk hadde en syk sønn hadde han hatt mindre bruk for pengene enn med en frisk sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra løsning. Jeg hadde ikke trodd ham på en flekk og jeg hadde ikke gitt ham penger heller.

Jeg er en av dem som har kjøpt "kunst" av folk som kom på døra for og selge med en lapp i hånda, grunnet døvhet o.l. Jeg trodde dem faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig ikke, men i Norge får syke barn gratis legehjelp - så om han faktisk hadde en syk sønn hadde han hatt mindre bruk for pengene enn med en frisk sønn.

Et godt poeng.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasunk

Tror du romfolk er "beskyttet" mot syke barn?

LOL selvfølgelig tror du på det denne sigøyneren hadde skrablet ned. Noe annet hadde vært utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Sannsynligvis er ikke noe av det som sto på lappen sant.

mvh

Nei, det tenkte jeg også, parerte han derfor med å gi han nr til legevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Bra løsning. Jeg hadde ikke trodd ham på en flekk og jeg hadde ikke gitt ham penger heller.

Nei, det er jo bare bullshit det som stod på lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Jeg er en av dem som har kjøpt "kunst" av folk som kom på døra for og selge med en lapp i hånda, grunnet døvhet o.l. Jeg trodde dem faktisk.

Det har jeg også gjort og som jeg sier til min sambo som av og til gneldrer at jeg ikke skal tro på at de selv er syke, at barna deres er syke o.l. Jeg bryr meg ikke om hva som er den korrekte "sannheten". "Sannheten" er at dette mennesket er tvunget til å tigge/selge på dørene av en eller annen grunn og det gjør at jeg innser hvor heldig jeg er som slipper det og derfor gir jeg. Hva pengene senere brukes til, om det er mat/drikke til egen mage, til barna deres, en meny på Mc eller en pakke sigg er revnende likegyldig for meg. Alt er dem vel unt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Jeg er en av dem som har kjøpt "kunst" av folk som kom på døra for og selge med en lapp i hånda, grunnet døvhet o.l. Jeg trodde dem faktisk.

De har vært her også. Jeg oppfatter de faktisk annerledes. De selger ihvertfall noe. Spør ikke bare om penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frillen

Så hyggelig med besøk av en hyggelig rumener på døra :) Blide ansikter er alltid trivelig. At du sitter igjen med litt "dårlig" følelse skyldes vel trolig at det blide ansiktet satt seg litt i "samvittigheten" når du valgte å ikke gi. Gratulerer med ny micro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også gjort og som jeg sier til min sambo som av og til gneldrer at jeg ikke skal tro på at de selv er syke, at barna deres er syke o.l. Jeg bryr meg ikke om hva som er den korrekte "sannheten". "Sannheten" er at dette mennesket er tvunget til å tigge/selge på dørene av en eller annen grunn og det gjør at jeg innser hvor heldig jeg er som slipper det og derfor gir jeg. Hva pengene senere brukes til, om det er mat/drikke til egen mage, til barna deres, en meny på Mc eller en pakke sigg er revnende likegyldig for meg. Alt er dem vel unt.

Jeg unner dem også kronene. Men jeg liker ikke så godt og bli lurt:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Han har ikke noen syk sønn eller kone med hjernesvulst mer enn jeg har. Ha verdens beste samvittighet og gi heller noen kroner til Unicef eller Redningsskøyta.

Nei, jeg trodde ikke på ham. Hadde han solgt noe kunne jeg muligens vurdert det. Antagelig ikke da heller. men det blir så kjipt å servere en løgn for å be om penger. Hadde nesten vært bedre om han bare spurte om jeg hadde noen kroner til overs. Uten å lyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Tror du romfolk er "beskyttet" mot syke barn?

Det er ikke sant det som stod på lappen. Det hadde vært bedre om han ikke hadde løyet og bare spurt om jeg hadde noen kroner til overs. Det er løgnen som jeg reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vært her også. Jeg oppfatter de faktisk annerledes. De selger ihvertfall noe. Spør ikke bare om penger.

''De har vært her også. Jeg oppfatter de faktisk annerledes. De selger ihvertfall noe. Spør ikke bare om penger.''

Det er jo sant:-) Jeg har i hvert fall følt at jeg har hjulpet noen når jeg har gjort slike kjøp. Og noen ganger har jeg hatt glede av det jeg har kjøpt også. Men jeg liker ikke og bli lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også gjort og som jeg sier til min sambo som av og til gneldrer at jeg ikke skal tro på at de selv er syke, at barna deres er syke o.l. Jeg bryr meg ikke om hva som er den korrekte "sannheten". "Sannheten" er at dette mennesket er tvunget til å tigge/selge på dørene av en eller annen grunn og det gjør at jeg innser hvor heldig jeg er som slipper det og derfor gir jeg. Hva pengene senere brukes til, om det er mat/drikke til egen mage, til barna deres, en meny på Mc eller en pakke sigg er revnende likegyldig for meg. Alt er dem vel unt.

Godt skrevet!

Glad noen ikke bare er opptatt av å rakke ned på fattige.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''De har vært her også. Jeg oppfatter de faktisk annerledes. De selger ihvertfall noe. Spør ikke bare om penger.''

Det er jo sant:-) Jeg har i hvert fall følt at jeg har hjulpet noen når jeg har gjort slike kjøp. Og noen ganger har jeg hatt glede av det jeg har kjøpt også. Men jeg liker ikke og bli lurt.

Nei, det er noe med den åpenbare løgnen som gjør meg....irritert. Rom folk eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...