Gå til innhold

En fra Rom-folket på døre


Gjest Psyk av alt

Anbefalte innlegg

Jeg vet om en nynazist (!) som reiste med skolen til konsentrasjonsleirene i Polen. Tøff i trynet, og en pest og en plage.

Der oppdaget han slektninger som var døde, og at han selv var jøde!

Han fikk nok noe å tenke på! ;-)

Med vennlig hilsen

Det hadde han vel egentlig godt av:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 633
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    171

  • mrxx

    94

  • PieLill

    52

  • Colette

    34

Mest aktive i denne tråden

Persille1365381127

Jo, men de har jo ikke den "norsk inntekten" du refererer til...

Og der er jo problemet.

Med vennlig hilsen

Den norske inntekten var ikke det eneste jeg sammenlignet med.

Og det har forøvrig ikke jeg heller. Jeg klarer likevel å sørge for at barnet mitt får den legehjelpen det trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel, flere av "dem" forsøker å provosere med vilje, nettopp for å trekke deg ned på deres nivå (selv om de i denne tråden faktisk har vært ganske så sivilisert sammenlignet med trådene for et par dager siden.)

De som begår personangrep gjør det kun fordi de ikke har argumenter. Du har argumenter - virkelig gode argumenter, og du formidler dem klart og tydelig, på en fin måte.

Med vennlig hilsen

''De som begår personangrep gjør det kun fordi de ikke har argumenter. Du har argumenter - virkelig gode argumenter, og du formidler dem klart og tydelig, på en fin måte.''

Så der er derfor du er ofte motbydelig og ufin? Du har jo endel personangrep du også selv om du nekter å innse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Nuvel, flere av "dem" forsøker å provosere med vilje, nettopp for å trekke deg ned på deres nivå (selv om de i denne tråden faktisk har vært ganske så sivilisert sammenlignet med trådene for et par dager siden.)

De som begår personangrep gjør det kun fordi de ikke har argumenter. Du har argumenter - virkelig gode argumenter, og du formidler dem klart og tydelig, på en fin måte.

Med vennlig hilsen

''Nuvel, flere av "dem" forsøker å provosere med vilje, nettopp for å trekke deg ned på deres nivå (selv om de i denne tråden faktisk har vært ganske så sivilisert sammenlignet med trådene for et par dager siden.)''

Jeg ser ikke at noen har forsøkt det i akkurat denne tråden, så jeg tar min "forbanna fortvilelse" og at den kommer til uttrykk på egen kappe ;)

''De som begår personangrep gjør det kun fordi de ikke har argumenter. Du har argumenter - virkelig gode argumenter, og du formidler dem klart og tydelig, på en fin måte.''

Takk Sør, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde han vel egentlig godt av:-)

Jepp!

Politiet i Israel arresterte noe så sjeldent som tre jødiske nynazister for et par år siden. Jeg antar det var en type ekstrem-selvhatere eller lignende! *rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj da...

Takk for linken!

mvh

Ikke bra:-( Når man ser slike fordommer blant "sine egne" så er det kanskje ikke så rart at de sprer seg? Jeg vil helst ikke være en person som assosieres med fordommer, men når man ser slike innlegg....så er det kanskje lett og la seg rive med:.-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Dette er en så usaklig stråmannsargumentasjon at jeg ikke ser noen hensikt i å fortsette diskusjonen.

En tåpelig konkuranse om hvem som gir mest eller bryr seg mest om sine medmennesker blir jeg ikke med på.

Du har i hvert fall fått eksponert dine fordommer mot folk som ikke tenker og gjør som deg.

;-)

mvh

''Dette er en så usaklig stråmannsargumentasjon at jeg ikke ser noen hensikt i å fortsette diskusjonen.''

Det er helt og holdent opp til deg.

''En tåpelig konkuranse om hvem som gir mest eller bryr seg mest om sine medmennesker blir jeg ikke med på.''

Jeg har ikke kommet med noen påstander om hvem som gir mest eller ikke eller ikke bryr seg om sine medmennesker utover at det du selv har vist av deg selv ved det du skriver i denne tråden.

''Du har i hvert fall fått eksponert dine fordommer mot folk som ikke tenker og gjør som deg.''

Om jeg har utvist noen hersketeknikk ovenfor deg eller du føler at jeg har fordommer mot deg fordi du ikke tenker og gjør som meg, så beklager jeg det. Jeg ble altfor revet med en periode her. Jeg blir fysisk dårlig av å lese om hvordan enkelte ser på disse menneskene. Det er selvsagt ikke deres skyld at jeg reagerer slik. Jeg burde forholde meg saklig. Men så er jeg kun et menneske med mange feil og mangler. Og jeg er definitivt ikke fordomsfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra:-( Når man ser slike fordommer blant "sine egne" så er det kanskje ikke så rart at de sprer seg? Jeg vil helst ikke være en person som assosieres med fordommer, men når man ser slike innlegg....så er det kanskje lett og la seg rive med:.-(

Men da må man stå støtt, og vise hvem man er og hva man står for. Selv om man kan bli upopulær.

Ingen sier at "alle romfolk er fantastiske", eller engang at "de fleste er fantastiske". Jeg sier at de er individer, og selvsagt finner du også tyver, rasister, og "slemminger" blant dem, så vel som ærlige, flotte mennesker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Politiet i Israel arresterte noe så sjeldent som tre jødiske nynazister for et par år siden. Jeg antar det var en type ekstrem-selvhatere eller lignende! *rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Huff....det er fra sine egne man skal ha det, tydeligvis:-( Det er mye forvirring i vår tid. Og det og håpe på at "ting skal løse seg av seg selv" er nok og håpe på for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvordan hjelpe best mulig?

Men det er ikke forståelig hvis man er desperat og sulten.

Da er logikken forskjellig fra hvis man har hus, mat og sikkerhet.

De går ikke på dørene fordi de liker å plage folk. De gjør det fordi de ikke har andre realistiske valg.

Med vennlig hilsen

Ja, nettopp. Og jeg hadde synes det var flaut å være så høy i hatten ovenfor folk som ikke er så heldige som oss selv. Jeg er ganske sikker på at jeg selv hadde løyet, stjålet og tigget hvis det var eneste måten å gi barna mine mat på. Jeg tror jeg sogar hadde begått innbrudd hos folk etter noe å selge.

Så man skal ikke dømme dem, for vi vet ikke hvordan vi selv hadde gjort det i lignende situasjon.

Hvem kan med hånden på hjertet kan si at de heller ville begått selvmord enn å tigge? Når ingen vil gi deg jobb, hvordan skal du da få penger til å brødfø familien din?

Jeg elsker iallefall barna mine så høyt at jeg hadde blitt både kjeltring og tyv for å kunne opprettholde livet deres. Alternativet er jo da at vi alle døde av sult. Eller kanskje vi skulle ha gjort som noen kanskje synes er den beste måten, nemlig myrdet våre barn først og etterpå begått selvmord?

Disse menneskene er i en forferdelig situasjon. Ikke har de mat, ingen penger, ikke tak over hodet, ikke dusj, ikke do. Jeg synes bare SÅ synd på dem! Hadde jeg hatt anledning til det ville jeg ha gjort om huset mitt til et herberge hvor de kunne komme å få en dusj, rene klær og et måltid mat før de gikk videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må man stå støtt, og vise hvem man er og hva man står for. Selv om man kan bli upopulær.

Ingen sier at "alle romfolk er fantastiske", eller engang at "de fleste er fantastiske". Jeg sier at de er individer, og selvsagt finner du også tyver, rasister, og "slemminger" blant dem, så vel som ærlige, flotte mennesker.

Med vennlig hilsen

Det var jo faktisk et godt og nyansert syn på oss mennesker - generelt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff....det er fra sine egne man skal ha det, tydeligvis:-( Det er mye forvirring i vår tid. Og det og håpe på at "ting skal løse seg av seg selv" er nok og håpe på for mye.

Det går faktisk bedre, nesten fra år til år.

Det har aldri tidligere vær så lite krig, og så få drepte (prosentvis) i verden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo faktisk et godt og nyansert syn på oss mennesker - generelt:-)

Nettopp.

Gjelder alle, uansett om de er nordmenn, romfolk, nepalisere eller annet. :-)

Med vennlig ihlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Ja, nettopp. Og jeg hadde synes det var flaut å være så høy i hatten ovenfor folk som ikke er så heldige som oss selv. Jeg er ganske sikker på at jeg selv hadde løyet, stjålet og tigget hvis det var eneste måten å gi barna mine mat på. Jeg tror jeg sogar hadde begått innbrudd hos folk etter noe å selge.

Så man skal ikke dømme dem, for vi vet ikke hvordan vi selv hadde gjort det i lignende situasjon.

Hvem kan med hånden på hjertet kan si at de heller ville begått selvmord enn å tigge? Når ingen vil gi deg jobb, hvordan skal du da få penger til å brødfø familien din?

Jeg elsker iallefall barna mine så høyt at jeg hadde blitt både kjeltring og tyv for å kunne opprettholde livet deres. Alternativet er jo da at vi alle døde av sult. Eller kanskje vi skulle ha gjort som noen kanskje synes er den beste måten, nemlig myrdet våre barn først og etterpå begått selvmord?

Disse menneskene er i en forferdelig situasjon. Ikke har de mat, ingen penger, ikke tak over hodet, ikke dusj, ikke do. Jeg synes bare SÅ synd på dem! Hadde jeg hatt anledning til det ville jeg ha gjort om huset mitt til et herberge hvor de kunne komme å få en dusj, rene klær og et måltid mat før de gikk videre.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germinate

Ja, nettopp. Og jeg hadde synes det var flaut å være så høy i hatten ovenfor folk som ikke er så heldige som oss selv. Jeg er ganske sikker på at jeg selv hadde løyet, stjålet og tigget hvis det var eneste måten å gi barna mine mat på. Jeg tror jeg sogar hadde begått innbrudd hos folk etter noe å selge.

Så man skal ikke dømme dem, for vi vet ikke hvordan vi selv hadde gjort det i lignende situasjon.

Hvem kan med hånden på hjertet kan si at de heller ville begått selvmord enn å tigge? Når ingen vil gi deg jobb, hvordan skal du da få penger til å brødfø familien din?

Jeg elsker iallefall barna mine så høyt at jeg hadde blitt både kjeltring og tyv for å kunne opprettholde livet deres. Alternativet er jo da at vi alle døde av sult. Eller kanskje vi skulle ha gjort som noen kanskje synes er den beste måten, nemlig myrdet våre barn først og etterpå begått selvmord?

Disse menneskene er i en forferdelig situasjon. Ikke har de mat, ingen penger, ikke tak over hodet, ikke dusj, ikke do. Jeg synes bare SÅ synd på dem! Hadde jeg hatt anledning til det ville jeg ha gjort om huset mitt til et herberge hvor de kunne komme å få en dusj, rene klær og et måltid mat før de gikk videre.

Jeg blir helt rørt av innlegget ditt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du begynner å bli litt ufin. PieLill velger heller å gi til andre som hjelpe mer enn å gi til enkeltmennesker. Det betyr ikke at hun er noe dårligere til å hjelpe fattige enn hva du er. For alt du vet så kan hun gi mye mer enn hva du gjør. Dette er faktisk en form for hersketeknikk, noe du også brukte i ett annet innlegg hvor du mente at hun ikke brydde seg om at barn sultet.''

Huff, jeg blir så forbanna fortvilet over enkeltes holdninger til disse stakkars menneskene at jeg muligens ikke klarer å holde meg helt saklig hele tiden. Det er en uting. Jeg ønsker ikke å utvise noen hersketeknikk i denne sammenhengen og jeg tror virkelig at hun ikke ønsker at barn skal behøve sulte.

''Du begynner å oppføre deg som Sør og ender opp med at ingen tar deg alvorlig.''

Dette synes jeg er en unødvendig kommentar fra deg. Sør og jeg kan ha sammenfallende meninger om dette, men vi er ulike individer og jeg kan fint lite gjøre om noen ikke tar meg på alvor. Jeg er dødsens alvorlig i det jeg forsøker å formidle.

Du brukte akkurat samme diskusjonsteknik som Sør gjør hele tiden, derfor er dette ikke ufint å nevne for deg, sånn at du skjønner hvor det bærer avsted hvis du fortsetter.

Din fordel er at du har selvinnsikt og skjønner at du gikk for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvordan hjelpe best mulig?

Ja, men det kunne ikke han vite.

Hvorfor irriterer ikke fattigdommen, og desperasjonen, og at Europa ikke hjelper folk som lever slik, nok til at du nevner det?

Hvis jeg ser fattige mennesker så er det en naturlig reaksjon å ville hjelpe. Gjøre noe slik at livet deres blir litt bedre.

Hadde du gitt 10 kr så er det fremdeles mindre enn 1% av de fleste mikrobølgeovner.

Og det hadde gjort ham glad!

''Hvis jeg ser fattige mennesker så er det en naturlig reaksjon å ville hjelpe. Gjøre noe slik at livet deres blir litt bedre.''

Helt enig. Å reagere motsatt er vel igrunnen et avvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettopp. Og jeg hadde synes det var flaut å være så høy i hatten ovenfor folk som ikke er så heldige som oss selv. Jeg er ganske sikker på at jeg selv hadde løyet, stjålet og tigget hvis det var eneste måten å gi barna mine mat på. Jeg tror jeg sogar hadde begått innbrudd hos folk etter noe å selge.

Så man skal ikke dømme dem, for vi vet ikke hvordan vi selv hadde gjort det i lignende situasjon.

Hvem kan med hånden på hjertet kan si at de heller ville begått selvmord enn å tigge? Når ingen vil gi deg jobb, hvordan skal du da få penger til å brødfø familien din?

Jeg elsker iallefall barna mine så høyt at jeg hadde blitt både kjeltring og tyv for å kunne opprettholde livet deres. Alternativet er jo da at vi alle døde av sult. Eller kanskje vi skulle ha gjort som noen kanskje synes er den beste måten, nemlig myrdet våre barn først og etterpå begått selvmord?

Disse menneskene er i en forferdelig situasjon. Ikke har de mat, ingen penger, ikke tak over hodet, ikke dusj, ikke do. Jeg synes bare SÅ synd på dem! Hadde jeg hatt anledning til det ville jeg ha gjort om huset mitt til et herberge hvor de kunne komme å få en dusj, rene klær og et måltid mat før de gikk videre.

Hei,

Ingen av oss kan "redde verden" alene, men det blir en enorm forskjell hvis alle gjør litt.

Stå opp mot folkemordretorikken.

eller

Meld deg inn i et parti som er "snillest" med dem.

eller

Gi litt mat, eller "gjør noe".

Og hvis du bor et sted hvor dette ikke er praktisk, så er det selvsagt mange andre grupper man kan hjelpe - behøver selvsagt ikke være romfolk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germinate

Ja, nettopp. Og jeg hadde synes det var flaut å være så høy i hatten ovenfor folk som ikke er så heldige som oss selv. Jeg er ganske sikker på at jeg selv hadde løyet, stjålet og tigget hvis det var eneste måten å gi barna mine mat på. Jeg tror jeg sogar hadde begått innbrudd hos folk etter noe å selge.

Så man skal ikke dømme dem, for vi vet ikke hvordan vi selv hadde gjort det i lignende situasjon.

Hvem kan med hånden på hjertet kan si at de heller ville begått selvmord enn å tigge? Når ingen vil gi deg jobb, hvordan skal du da få penger til å brødfø familien din?

Jeg elsker iallefall barna mine så høyt at jeg hadde blitt både kjeltring og tyv for å kunne opprettholde livet deres. Alternativet er jo da at vi alle døde av sult. Eller kanskje vi skulle ha gjort som noen kanskje synes er den beste måten, nemlig myrdet våre barn først og etterpå begått selvmord?

Disse menneskene er i en forferdelig situasjon. Ikke har de mat, ingen penger, ikke tak over hodet, ikke dusj, ikke do. Jeg synes bare SÅ synd på dem! Hadde jeg hatt anledning til det ville jeg ha gjort om huset mitt til et herberge hvor de kunne komme å få en dusj, rene klær og et måltid mat før de gikk videre.

Jeg blir helt rørt av innlegget ditt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...